Kirjoittaja Aihe: Baracuta  (Luettu 80309 kertaa)

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Baracuta
« Vastaus #30 : 18.06.10 - klo:15:45 »
^ Kerratkaas nyt vielä, mikä noista nimenomaan Baracutan pusakoista tekee parempia kuin niistä lukemattomissa vastaavissa, joita esim. Stocka on täynnä kaikissa mahdollisissa hintaluokissa? Edullinenhan Baracuta tietenkin on, mutta onko muita syitä jos ei ole mikään nostalgikko? Onko esim. laatu  parempi kuin muissa 200-400€ pusakoissa?

SamiP

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 79
    • Profiili
Vs: Baracuta
« Vastaus #31 : 18.06.10 - klo:15:56 »
Onkos kenelläkään kokemusta g9 vintage fit- takeista?
Itselleni g9 slimfit koossa 40, eli medium on aika passeli, mutta voisi olla vatsan ja rinnan kohdalta, eli etupuolelta vielä vähän istuvampi, ainakin näin kesäaikaan, koska alla ei ole paljoa vaatetta.
Toisaalta pelkään että vintage fit alkaa kinnaamaan hartioista ja kainaloista. Oma rinnanympärykseni on noin 103-104 senttiä.

P.S. Ivyn ja Henrypitkinin propaganda on todella purrut. g9 on noussut hetkessä lempitakikseni.. Ensimmäisen kerran kun näin netissä noita Baracutia, niin ihmettelin mitä niissä voi nähdä. Mutta en ihmettele enää. Aivan loistavia pusakoita! Eivätkä kyllä ole lähelläkään taksimiespusakoita, eikä varsinkaan erääseen etniseen vähemmistöön kuuluvien herrojen käyttämiä "silkkipusakoita".

Itse tilasin keväällä juurikin tuon vintage fit-mallin kokoa 42. Oma rintakehä on 100cm. Olen kyllä ollut kokoon varsin tyytyväinen, etenkin leikkaukseen kun se on riittävän slimmi. Eli ei tunnu kinnaavan mistään. Ainut mistä voisi napista on takin pituus. Mutta ongelma on lähinnä siinä, että olen 193cm pitkä... Varsinaista vertailua vintagen ja slimmin välillä en osaa sanoa, kun tuo Baracuta on tällä hetkellä ainut kaapissa oleva malli.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Baracuta
« Vastaus #32 : 18.06.10 - klo:16:02 »
Itse tilasin keväällä juurikin tuon vintage fit-mallin kokoa 42. Oma rintakehä on 100cm. Olen kyllä ollut kokoon varsin tyytyväinen, etenkin leikkaukseen kun se on riittävän slimmi. Eli ei tunnu kinnaavan mistään. Ainut mistä voisi napista on takin pituus. Mutta ongelma on lähinnä siinä, että olen 193cm pitkä... Varsinaista vertailua vintagen ja slimmin välillä en osaa sanoa, kun tuo Baracuta on tällä hetkellä ainut kaapissa oleva malli.

Viitsitkö mitata kainalo-kainalo -leveyden ja vyötärönleveyden (mikseipä hartiasaumojen väli ja hihanpituuskin)? 42 tuntuu aika reilulta koolta 100cm rinnalle, mutta noissa tosiaan on paljon vaihtelua...

Olen hieman miettinyt koon 40 slimmiä tai vintagea (tai sitten G4 - ja G23 on kyllä siisti mac). Rintakehä aika tavalla tuo ~100, pituutta 188...
Kaikki villa tottelee rautaa.

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Baracuta
« Vastaus #33 : 18.06.10 - klo:16:12 »
Itselläni myös "pakkaa" sekoittaa oma pituuteni, tai oikeastaan sen puute. Pituutta vain noin 175cm, joten ongelmaksi muodostuu se, että jotkut takit meinaavat olla liian pitkiä hihoista ja helmasta.
VASTATUULEEN!

SamiP

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 79
    • Profiili
Vs: Baracuta
« Vastaus #34 : 18.06.10 - klo:16:17 »
Voin ottaa mittoja, kunhan pääsen joskus illasta kotiin. Hihojen pituuden takia lähinnä päädyin tuohon 42 vintageen, kun pääsääntöisesti pienemmät koot ovat mallia "ranne paljaana".

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Baracuta
« Vastaus #35 : 18.06.10 - klo:18:16 »
^ Kerratkaas nyt vielä, mikä noista nimenomaan Baracutan pusakoista tekee parempia kuin niistä lukemattomissa vastaavissa, joita esim. Stocka on täynnä kaikissa mahdollisissa hintaluokissa? Edullinenhan Baracuta tietenkin on, mutta onko muita syitä jos ei ole mikään nostalgikko? Onko esim. laatu  parempi kuin muissa 200-400€ pusakoissa?

Baracutahan on tuon hintaluokan alapuolella.

Minulla ei ole vertailukokemusta kuin vielä halvempiin pusakoihin, joita parempi Baracutan (ainakin Made in England -Baracutan) laatu selvästi on. Kaikin puolin se on mielestäni huolellisesti tehty ja viimeistelty. Nimenomaan Baracutasta pidän ennen kaikkea tyyliseikkojen vuoksi. En ole missään takissa nähnyt samanlaista, outoa kaulusta. Tämä kaulus on hyvällä tavalla outo. Vuori on mukavan kirjava ja tarjoaa hauskan kontrastin hillitylle ulkokuorelle. Selän sadeläpässä on lepakkoreunus. G4:n hihankiristimet, taskuläpät ja lantiokiristimet on hyvin muotoiltu. Merkin historia ei ole silmissäni ainakaan miinusta.

Mainitsemani tyyliseikat ovat tietenkin makuasia ja voivat jollekin toiselle olla syy karttaa Baracutaa.
Suositellaan täysraittiutta.

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Baracuta
« Vastaus #36 : 18.06.10 - klo:19:14 »
Baracutahan on tuon hintaluokan alapuolella.

G9 Oipolloissa 173€ ilman postikuluja? Eli tuota pitää verrata 250-300€ kivijalkatuotteisiin.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Baracuta
« Vastaus #37 : 18.06.10 - klo:20:11 »
G9 Oipolloissa 173€ ilman postikuluja? Eli tuota pitää verrata 250-300€ kivijalkatuotteisiin.

No, tuolla tavalla ajateltuna...
Suositellaan täysraittiutta.

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Baracuta
« Vastaus #38 : 18.06.10 - klo:23:10 »
No, tuolla tavalla ajateltuna...

Tietenkin. Jos netistä saisi vain samaan hintaan kuin kivijalasta, niin miksi kukaan ostaisi netistä? Kivijalassa pääsee aina katsomaan luonnonvalossa värit, hypistelemään kankaat ja sovittamaan koot. Nettiostosten kohdalla naputellaan illat tietokonetta, jotta saadaan selville mikä koko on minkäkin kokoinen.

SamiP

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 79
    • Profiili
Vs: Baracuta
« Vastaus #39 : 19.06.10 - klo:16:41 »
Itse tilasin keväällä juurikin tuon vintage fit-mallin kokoa 42. Oma rintakehä on 100cm. Olen kyllä ollut kokoon varsin tyytyväinen, etenkin leikkaukseen kun se on riittävän slimmi. Eli ei tunnu kinnaavan mistään. Ainut mistä voisi napista on takin pituus. Mutta ongelma on lähinnä siinä, että olen 193cm pitkä... Varsinaista vertailua vintagen ja slimmin välillä en osaa sanoa, kun tuo Baracuta on tällä hetkellä ainut kaapissa oleva malli.

Viitsitkö mitata kainalo-kainalo -leveyden ja vyötärönleveyden (mikseipä hartiasaumojen väli ja hihanpituuskin)? 42 tuntuu aika reilulta koolta 100cm rinnalle, mutta noissa tosiaan on paljon vaihtelua...

Olen hieman miettinyt koon 40 slimmiä tai vintagea (tai sitten G4 - ja G23 on kyllä siisti mac). Rintakehä aika tavalla tuo ~100, pituutta 188...

Tuo vintage fit-takki olikin kokoa 44. Ja ihan puhtaasti hihan pituuden takia tuon koon valitsin, vaikka 42(tai ehkä 40) olis rintakehän takia sopivampi. Pistin mittojani aikanaan Baracutan aspaan ja heidän vastauksen jälkeen päädyin tuohon kokoon, kun en pidä siitä että hihat ovat liian lyhyet tämän kaltaisissa takeissa.

44(eli XL) Vintage fit olis seuraavanlainen:

kainalo-kainalo: 60cm
vyötärönleveys resorin yläreunasta: 46cm
hartiasaumoja ei voi mitata, kun niitä ei takissa ole
hihanpituus niskasta(kokolapun kohdalta) hihansuuhun on 89cm

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Baracuta
« Vastaus #40 : 19.06.10 - klo:16:47 »
Itse tilasin keväällä juurikin tuon vintage fit-mallin kokoa 42. Oma rintakehä on 100cm. Olen kyllä ollut kokoon varsin tyytyväinen, etenkin leikkaukseen kun se on riittävän slimmi. Eli ei tunnu kinnaavan mistään. Ainut mistä voisi napista on takin pituus. Mutta ongelma on lähinnä siinä, että olen 193cm pitkä... Varsinaista vertailua vintagen ja slimmin välillä en osaa sanoa, kun tuo Baracuta on tällä hetkellä ainut kaapissa oleva malli.

Viitsitkö mitata kainalo-kainalo -leveyden ja vyötärönleveyden (mikseipä hartiasaumojen väli ja hihanpituuskin)? 42 tuntuu aika reilulta koolta 100cm rinnalle, mutta noissa tosiaan on paljon vaihtelua...

Olen hieman miettinyt koon 40 slimmiä tai vintagea (tai sitten G4 - ja G23 on kyllä siisti mac). Rintakehä aika tavalla tuo ~100, pituutta 188...

Tuo vintage fit-takki olikin kokoa 44. Ja ihan puhtaasti hihan pituuden takia tuon koon valitsin, vaikka 42(tai ehkä 40) olis rintakehän takia sopivampi. Pistin mittojani aikanaan Baracutan aspaan ja heidän vastauksen jälkeen päädyin tuohon kokoon, kun en pidä siitä että hihat ovat liian lyhyet tämän kaltaisissa takeissa.

44(eli XL) Vintage fit olis seuraavanlainen:

kainalo-kainalo: 60cm
vyötärönleveys resorin yläreunasta: 46cm
hartiasaumoja ei voi mitata, kun niitä ei takissa ole
hihanpituus niskasta(kokolapun kohdalta) hihansuuhun on 89cm

Kiitoksia. Näyttävät tehneen kuitenkin melkoisen normaalilla slimfitin liikevaralla takin. Ei sinällään huono juttu - mutta pitänee niinikään mailailla aspaansa.
Kaikki villa tottelee rautaa.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Baracuta
« Vastaus #41 : 20.09.10 - klo:11:52 »
En tiedä onko oma tutkani vain herkistynyt mutta tuntuu siltä, kuin harringtonit olisivat viime aikoina kovasti yleistyneet katukuvassa. Ovatko muut tehneet tällaista huomiota? En pidä asiasta enkä siitäkään, että jonkinlaista ivyhenkisen pukeutumisen renessanssia on aistittavissa. Siinä vaiheessa, kun huomaan olevani muotipelle, kaivan esiin unohdetut suomalaiset klassikot: risan T-paidan, nahkatakin, nappiverkkarit ja eläkeläisen kävelykengät.
Suositellaan täysraittiutta.

Gaffer

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1453
    • Profiili
Vs: Baracuta
« Vastaus #42 : 20.09.10 - klo:12:12 »
En tiedä onko oma tutkani vain herkistynyt mutta tuntuu siltä, kuin harringtonit olisivat viime aikoina kovasti yleistyneet katukuvassa. Ovatko muut tehneet tällaista huomiota?

Enpä ole huomannut. Sikäli ei itseäni edes haittaisi, sillä moista en edes omista.

Tämä ivy-tyyliä jollain tasolla matkiva trendi nyt tuskin sitä tavanomaista vuotta kahta pitempään kestää, samoin kuin viimeisen noin vuoden ajan kestänyt preppy-villityskään värikkäine housuineen jne. Itseasiassa, huolimatta taskuliinojenkin runsaasta yleistymisestä eri muotikatalogeissa ja kauppojen mallinukkejen yllä, aavistelen niidenkin taas jossain vaiheessa katoavan.
"label whores for clothes that you can’t even see the label of"

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Baracuta
« Vastaus #43 : 20.09.10 - klo:12:41 »
^Näinpä.

Viimeistään vuoden sisällä muotijengi on jo siirtynyt uuteen juttuun. Ja harva noista ivy-vaikutteisista muotityypeistä kuitenkaan saa tyylinsä toimimaan (vrt. Hesarin katumuotiblogin taannoiset 'amerikan-yliopistohenkiset' pukeutujat). ivy-homman juju on nimenomaan pienissä yksityiskohdissa sekä sen tajuamisessa että vähemmän on enemmän. Muotiveijarit ei siihen pysty.

Ei minua ainakaan häiritse se että ivy-vaikutteet  tulevat muotiin: asiassa on hyviäkin puolia. Ihan oikeista kaupoista saattaa edes hetken saada tyyliin sopivaa vaatetta eikä tarvitse koko ajan väijyä netissä.

get your kicks on route six six six

Calle

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 804
    • Profiili
Vs: Baracuta
« Vastaus #44 : 20.09.10 - klo:12:57 »
Jos luottaa omaan makuunsa muitten pukeutumisella ei suuremmin ole väliä. Myönnän ottavani vaikutteita muodista mutta parhaiten homma toimii jos  pikkuhiljaa rakentaa vaatekaappinsa sisältöä. Onnistuneen ostoksen tunnistaa siitä että sitä on mukava käyttää useamman vuoden kuluttua ostohetkestä. Myönnän että ajoittain tulee virheostoksia mutta ajan myötä onnistumisprosentti on kasvanut.