Kirjoittaja Aihe: Naisten laadukkaat jalkineet  (Luettu 55815 kertaa)

rjs

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 276
    • Profiili
Vs: Naisten laadukkaat jalkineet
« Vastaus #75 : 13.12.11 - klo:18:53 »
Mutta itse asiaan, mää en oikein ymmärrä miksi haluaa ratsastussaappaita käyttää normaali käytössä. Oliko nyt tarkoitus hommata vaan pitkät saappaat? Ratsastussaappaissakin on aika erilaisia korkoja.

Nythän puhutaan saappaista joita joissain tapauksissa sanotaan ratsastussaappaiksi, ei oikeista ratsastussaappaista (jotka varmaan on jotain kevlaria nykyään). Noihin termeihin on turha tarttua, koska ei täällä muuallakaan saivarrella poolopaidoista tai purjehduskengistä.

Mun mielestäni sellaiset näyttää ihan hyvältä, ja käsittääkseni on osa klassista naisten tyyliä. Siis esim.



muttei ehkä noin korkealla korolla.

Timati

  • Vieras
Vs: Naisten laadukkaat jalkineet
« Vastaus #76 : 13.12.11 - klo:19:58 »
ah. ourait. Nuo mun linkkaamat on ihan oikeita jäykkiä ratsastustossuja. . .

Leiska

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 201
    • Profiili
Vs: Naisten laadukkaat jalkineet
« Vastaus #77 : 13.12.11 - klo:20:20 »
Nyt on jo 4 hevosta pihassa (keväällä/kesällä 5) ja mut on nyt luvattu opettaa ratsastamaan.

+1

Itse hyppäsin hevosen selkään aina, kun oli nuoria neitoja kylässä. Pitihän sitä koittaa tehdä vaikutus ;)

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Naisten laadukkaat jalkineet
« Vastaus #78 : 13.12.11 - klo:22:51 »
Mutta itse asiaan, mää en oikein ymmärrä miksi haluaa ratsastussaappaita käyttää normaali käytössä. Oliko nyt tarkoitus hommata vaan pitkät saappaat? Ratsastussaappaissakin on aika erilaisia korkoja.

Nythän puhutaan saappaista joita joissain tapauksissa sanotaan ratsastussaappaiksi, ei oikeista ratsastussaappaista (jotka varmaan on jotain kevlaria nykyään). Noihin termeihin on turha tarttua, koska ei täällä muuallakaan saivarrella poolopaidoista tai purjehduskengistä.

Mun mielestäni sellaiset näyttää ihan hyvältä, ja käsittääkseni on osa klassista naisten tyyliä. Siis esim.



muttei ehkä noin korkealla korolla.
Ahaa, eipä olisi tullut mieleen että tälläisiä tavallisia saappaita kutsutaan myös ratsastussaappaiksi.

Aikaisemmin olikin jo linkitetty ratsastussaappaita, jotka tosiaan on pääsääntöisesti nahkaa. Mää en tiedä miksi noita kuvan kenkiä kutsuttaisiin ratsastussaappaiski, yhtenäistä on se että ovat nahkaa. Korko ja malli on täysin erilaiset. No pituudessa on aika lähellä samaa. Itse kutsun tuollaisia vaan ihan nahkasaappaiksi.

EDIT: en osaa sanoa mistä tuollaisia saa. Mutta hintaluokka vaikuttaa varmasti paljon siihen mitä voi suosittaa. Naisten laadukkaita jalkineita on ehkä vielä vaikeampi löytää kuin miesten. Saappaissa pitää lisäksi ottaa huomioon pohkeen mitta että on istuva (vaikea siis ostaa toiselle). Tuon näköisiä nyt myydään varmaan joka kaupassa, mutta tiedä sitten laadusta.
« Viimeksi muokattu: 13.12.11 - klo:22:53 kirjoittanut Jami »
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

rjs

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 276
    • Profiili
Vs: Naisten laadukkaat jalkineet
« Vastaus #79 : 14.12.11 - klo:18:28 »
Se on varmaan ihan totta että hinta ei takaa laatua. Hintaluokka on n. 200 euroa. Toisaalta niinkuin tässäkin ketjussa on tullut ilmi niin naisten kengissä yleensä painotetaan ulkonäköä ja trendejä miesten kenkiä enemmän. Koitan ehkä löytää jonkun asiantuntevan myyjän.

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Naisten laadukkaat jalkineet
« Vastaus #80 : 14.12.11 - klo:21:08 »
Itse hyppäsin selkään aina, kun oli nuoria neitoja kylässä. Pitihän sitä koittaa tehdä vaikutus ;)

Hmm?

oktopus

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 171
    • Profiili
Vs: Naisten laadukkaat jalkineet
« Vastaus #81 : 15.12.11 - klo:00:44 »
Se on varmaan ihan totta että hinta ei takaa laatua. Hintaluokka on n. 200 euroa. Toisaalta niinkuin tässäkin ketjussa on tullut ilmi niin naisten kengissä yleensä painotetaan ulkonäköä ja trendejä miesten kenkiä enemmän. Koitan ehkä löytää jonkun asiantuntevan myyjän.

Itse lähtisin melkein liikkeelle siitä, että piirtäisin lahjaksi kortin, jossa lupaudun hoitamaan kustannuspuolen, ja lähden sitten mukaan kenkäkauppakierrokselle. Toiselle vaatteiden ostamisella voi helposti mokata, vaikka kengät nyt eivät sieltä hazardeimmasta päästä olekaan.

Pasteur

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 503
    • Profiili
Vs: Naisten laadukkaat jalkineet
« Vastaus #82 : 15.12.11 - klo:07:55 »
Itsekin varmaan pitää tässä ruveta jossain vaiheessa katsomaan ratsastussaappaita ja kypärää. Nyt on jo 4 hevosta pihassa (keväällä/kesällä 5) ja mut on nyt luvattu opettaa ratsastamaan.
Esim. Enfieldit käyvät tähän tarkoitukseen ihan hyvin - tai jotkin chelseat, jos kaapista löytyy... Ainakin ensialkuun.

rjs

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 276
    • Profiili
Vs: Naisten laadukkaat jalkineet
« Vastaus #83 : 15.12.11 - klo:09:45 »
Itse lähtisin melkein liikkeelle siitä, että piirtäisin lahjaksi kortin, jossa lupaudun hoitamaan kustannuspuolen, ja lähden sitten mukaan kenkäkauppakierrokselle. Toiselle vaatteiden ostamisella voi helposti mokata, vaikka kengät nyt eivät sieltä hazardeimmasta päästä olekaan.

Tämä kävi tietenkin mielessä, kiitos vinkistä, mutta tässä tapauksessa se ei tule kyseeseen. 

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Naisten laadukkaat jalkineet
« Vastaus #84 : 16.12.11 - klo:21:00 »
Itsekin varmaan pitää tässä ruveta jossain vaiheessa katsomaan ratsastussaappaita ja kypärää. Nyt on jo 4 hevosta pihassa (keväällä/kesällä 5) ja mut on nyt luvattu opettaa ratsastamaan.
Esim. Enfieldit käyvät tähän tarkoitukseen ihan hyvin - tai jotkin chelseat, jos kaapista löytyy... Ainakin ensialkuun.
Jep näin ajattelinkin, Enfieldit ja parit muut vastaavat kaapista löytyykin, Chelseata ei vielä (nämähän on itseasiassa aika tyypillisiä lyhyitä ratsastuskenkiä). Mutta täytyy hommata erikseen kuitenkin kengät jossain välissä. Koitan välttää tuonne talliin menoa muilla vaatteilla kuin siihen tarkoitukseen pyhitetyillä.

Vielä tovi pitää kuitenkin odotella että olisi paksu lumi maassa, turvallisempaa pudota hevosen selästä Tweed lätsä päässä :)
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

Timati

  • Vieras
Vs: Naisten laadukkaat jalkineet
« Vastaus #85 : 27.12.11 - klo:01:48 »
Kunnon korko lienee olennaista Jami, jottei pääse syntymään havereita... Jodhpurit tai Chelsea-malliset kumipohjin ajavat parhaiten asiansa.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Naisten laadukkaat jalkineet
« Vastaus #86 : 27.12.11 - klo:19:09 »
Suosittelen vahvistuttamaan kannan kiinnityksen nauloin tai ruuvein suutarissa. Esim. Enfieldit kaipaavat tätä, mikäli kantaan tulee kohdistumaan normaalia suurempi rasitus. Kaikissa laatukengissäkään nauloja ei (kumipohjaversioissa) ole.
Kaikki villa tottelee rautaa.

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Naisten laadukkaat jalkineet
« Vastaus #87 : 28.12.11 - klo:17:59 »
1910-luvun luistimet eBaystä. Puolipohjaus maksoi saman verran kuin saappaat. Paksut pohjalliset ja avot: täydelliset talvikengät. Ja tyyliä löytyy, nimittäin. Reunosrakenteiset. Upealaatuista, luultavasti aniliinivärjättyä nahkaa.

« Viimeksi muokattu: 28.12.11 - klo:18:00 kirjoittanut sproily »

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

Pasteur

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 503
    • Profiili
Vs: Vs: Naisten laadukkaat jalkineet
« Vastaus #88 : 07.01.12 - klo:21:17 »
Voisi mennä alennusvinkkeihinkin, mutta todettakoon tänne kun ratsastussaappaistakin täällä ollut puhetta.

Stockmannilla ainakin Tampereella oli ovh. 39€ -40% ale Woodloren seetripuiset saapasvarren lestit. Pidin tuota reipasta pariakymppiä oikein hyvänä hintana varsin laadukkaan oloisille lesteille.

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Vs: Naisten laadukkaat jalkineet
« Vastaus #89 : 07.01.12 - klo:23:52 »
Voisi mennä alennusvinkkeihinkin, mutta todettakoon tänne kun ratsastussaappaistakin täällä ollut puhetta.

Stockmannilla ainakin Tampereella oli ovh. 39€ -40% ale Woodloren seetripuiset saapasvarren lestit. Pidin tuota reipasta pariakymppiä oikein hyvänä hintana varsin laadukkaan oloisille lesteille.
Reipas parikymppiä kuulostaa erittäin hyvältä. Pitääkin varmaan käydä katsomassa kun kerkiää jos vielä on silloin.
EDIT: itseaissa en varmaan itse pääse kuin vasta keskiviikkona. Jos joku viitsii tuollaiset mulle poistaa niin olisin kiitollinen.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi