Keikari > Yhteiskunta
Brändeistä ja brändäämisestä
Pchan:
--- Lainaus käyttäjältä: Juha - 02.09.11 - klo:15:25 ---Adidas on ihan eri kokoluokan yritys — tottakai sillä on enemmän brändiarvoa. Mutta brändiarvo kohderyhmälle, siinä Lobb menee Adidaksenkin edelle.
En tunne Lobbin tuotantokustannuksia, mutta voisiko ajatella että kustannusten (ja sitä kautta hintojen) on annettu kasvaa juuri sen takia, että brändiarvoa on?
--- Lainaus päättyy ---
Ehkä tarkoitat brändiarvolla jotain muuta kuin minä? Itse en ymmärrä miten tuotteella jota yleisesti pidetään havainnoitavilta ominaisuuksiltaan hintaluokkansa parhaana, voisi olla suurta brändiarvoa. Jos myyn samaan hintaan kiloa kultaa nimellä 'Mikko' ja puolta kiloa kultaa nimellä 'Matti', niin onko Mikon brändiarvo suurempi kuin Matin?
--- Lainaus käyttäjältä: Juha - 02.09.11 - klo:15:25 ---Kituvatko vieläkin? Itse olen ymmärtänyt, että esim. C&J:n toimitusvaikeudet johtuvat kasvaneesta kysynnästä.
--- Lainaus päättyy ---
Kysynnän muutokset ja kysynnän pitkän aikavälin trendi ovat kaksi eri asiaa. Käsittääkseni mikään ei viittaa siihen, että 2000-luvulla laatukenkien kysynnän trendi olisi ollut suuremmin nousussa. Kaikki sen sijaan viittaa siihen, että laatuvalmistaja toisensa perään on ajautunut vaikeuksiin viimeisen 20-vuoden sisällä.
U-Haul:
Menestyjiäkin löytyy, koskee varmasti ainakin joitain englantilaismerkkejäkin:
http://www.nytimes.com/2011/04/21/fashion/21SHOES.html?_r=2&ref=fashion
Jussi:
Jos puhutaan Leftistä, niin briteissä on - käsittääkseni Leftiltä lisensoidulla konseptilla - tehty homma paremmin. Lodger on, panostamalla nimenomaan suunnitteluun ja klassisiin rakenteisiin, saanut rakennettua laatukenkämerkin, jonka ostaminen on aivan yhtä helppoa kuin Leftinkin. Tästä huolimatta laadusta ei ole tingitty.
Ymmärrän Leftin pyrkivän malleissaan jopa pieneen uniikkiuteen. Lodger on saavuttanut saman käyttämällä klassisia esikuvia ja lisäämällä niihin aivan pieniä twistejä - yleensä niin pieniä, että kenkä menee klassisesta, mutta asiaa tuntevalle luvassa on muutama karkki.
Lisäksi Lodgerin mallisto on tarkemmin rajattu ja varsinaiset yllärikengät löytyvät sieltä "Shoe of the Month" -puolelta.
Hinnassa - joka on suht' tiukka - on laatuun nähden vähemmän ilmaa kuin Leftissä. Jalan mittaamisen lisäarvo ja helppo tilattavuus (sekä se, että ns. vakiokokoja ja -lestejä voi tilata ilman mittaustakin) ovat myös bonuksena.
Leftin kannattaisi siis ehkä katsoa tuota toimintaa ja miettiä konseptiaan uudelleen.
Pchan:
--- Lainaus käyttäjältä: U-Haul - 02.09.11 - klo:16:40 ---Menestyjiäkin löytyy, koskee varmasti ainakin joitain englantilaismerkkejäkin:
http://www.nytimes.com/2011/04/21/fashion/21SHOES.html?_r=2&ref=fashion
--- Lainaus päättyy ---
Artikkelissahan kerrotaan selvästi trendin olleen laskeva ja firmojen kaatuneen. Pari vuotta on sitten mennyt paremmin kun _muoti_ sattuu suosimaan.
supera:
--- Lainaus käyttäjältä: Pchan - 02.09.11 - klo:16:31 ---Ehkä tarkoitat brändiarvolla jotain muuta kuin minä? Itse en ymmärrä miten tuotteella jota yleisesti pidetään havainnoitavilta ominaisuuksiltaan hintaluokkansa parhaana, voisi olla suurta brändiarvoa. Jos myyn samaan hintaan kiloa kultaa nimellä 'Mikko' ja puolta kiloa kultaa nimellä 'Matti', niin onko Mikon brändiarvo suurempi kuin Matin?
--- Lainaus päättyy ---
Jeps's, vastaavasta logiikasta on kyse, kuitenkin kääntäen. Asiakkaat kokevat "Matti" kullan tuplaten arvokkaammaksi kun "Mikon" vaikka perustuote on sama. Eli asiakkaat ovat valmiita maksamaan "brändistä" mojovan preemion.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta