Kirjoittaja Aihe: Kattava kengänpohjaketju  (Luettu 51952 kertaa)

U-Haul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Kattava kengänpohjaketju
« Vastaus #75 : 25.01.12 - klo:13:59 »
^Paljolti laatueroja varmasti materiaaleissa. Huomasin viime vuonna esin. Sievin nahkasaappaissa säilytyksen jälkeen että pohja katkesti ja mureni yhtäkkiä käsiin, vaikka niitä oli käytetty todella vähän. Eccoissa ei mielestäni ollut koskaan ongelmia pohjien kanssa ja kestivät hyvin. Nykyisissä kengissä PU:ta on vain Blundstonen bootseissa, joissa toistaiseksi tuntuu toimivan hyvin ja pitokin kohdillaan.
Keep Calm and Carry On.

CyberDog

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Kattava kengänpohjaketju
« Vastaus #76 : 25.01.12 - klo:14:40 »
Mulla on menny salomonin ja lowan maastolenkkareista sekä kaverilla on menny useista muista. Myös Eccoista.

Elias

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 553
    • Profiili
Vs: Kattava kengänpohjaketju
« Vastaus #77 : 09.02.12 - klo:21:20 »
Loake Victory ennen:
[spoiler][/spoiler]
Ja kanta mattoveitsikäsittelyn jälkeen:

Aiemmin lumi pakkatui kantaan pakkasesta riippumatta. Teki kegistä hieman rasittavat kävellä ja hengenvaaralliset tultaessa sisätiloihin. Viistin kannasta kaikki pystysuorat pinnat ja tein keskelle pitäkittäissuuntaisen railon. Tuntuisi, että lumi ei enää pakkaudu kantaan ja pito sivuttaissuunnassa on paljon parempi. Nuoskasäällä en ole vielä päässyt kokeilemaan, mutta olen toiveikas. Jos muutokset toimivat, voin suositella Victory-pohjaa lumisille talvikeleille. Vaatiin vain sen vartin puuhastelun.

Vaatekaapin tyhjennys
Sokeet johdattaa sokeita. Ne, jotka vetää edel on vain syvemmäl skutas.

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Kattava kengänpohjaketju
« Vastaus #78 : 09.02.12 - klo:21:46 »
Täytyykin kokeilla.
Victoryna kun olisi sellaiset buutsit, joihin mahtuisi paksu sukka. Enfieldit ja Ridgeway-pohjaiset Tricker'sit ovat kovia pakkasia ajatellen harmillisen kapeat.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9276
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Kattava kengänpohjaketju
« Vastaus #79 : 09.02.12 - klo:22:07 »
Yksi pari on ollut käytössä Victory-pohjalla. En suosittele lumelle, kuten en Commandoakaan. Crepelle ei löydy voittajaa.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Elias

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 553
    • Profiili
Vs: Kattava kengänpohjaketju
« Vastaus #80 : 09.02.12 - klo:22:13 »
Monen pohjan ongelma on liian tiukat, pystysuorilla seinämillä olevat nystyröiden välit, joihin lumi pakkaantuu eikä pääse irtoamaan. Crepessähän tätä ongelmaa ei ole, Commandossa ongelma taas on todella paha. Tuon Victoryn muokkauksella pyrin juurin avaaman noita välejä avarammiksi ja viisteiden avulla lumi tippuu paljon helpommin.
Vaatekaapin tyhjennys
Sokeet johdattaa sokeita. Ne, jotka vetää edel on vain syvemmäl skutas.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Kattava kengänpohjaketju
« Vastaus #81 : 10.02.12 - klo:18:33 »
Mikä on normaali tapa kiinnittää jälkisennetut kärkiraudat? Katselin Googlella muutamia harvoja kuvia, jotka löytyi ja niissä näkyisi olevan pienet naulat. Olen myös lukenut rautojen irtoilemisesta. Sitten kiinnitin huomiota Pinkomon laittamiin rautoihin, jotka ovat todella vahvan tuntuisesti kiinni, tarkemmin sanottuna ruuveilla, jotka ylettyvät koko pohjan läpi kärjen reunoksen pintaan. Kestää varmasti mutta onko toteutustapa kenties jo turhankin järeä?

Timati

  • Vieras
Vs: Kattava kengänpohjaketju
« Vastaus #82 : 10.02.12 - klo:18:41 »
Omalla kohdallani, ei ole mitään muuta tapaa kuin karskit ruuvit. . . Mikään muu ei kestä, koska kävelen kai väärin. Koska marmorilattiaa tulee kulutettua päivän ajan sen verran paljon, eivät kärkiraudatkaan minulle sovi. Suutarini laittoi minulle aluksi kontaktiliimalla puolikuun muotoiset  nahkakappaleet kärkiin, mutta koska ne kuluvat noin kahden-kolmen kuukauden jälkeen tyystin, olen alkanut tehdä operation itse. - Hiomalaikalla noista saa ihan Vassin kirjan oppeja noudattaen alkuperäiseen pohjaan sulautuvat hommelit. (Pahoittelen epäselvää kielenkäyttöäni.)

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4718
    • Profiili
Vs: Kattava kengänpohjaketju
« Vastaus #83 : 10.02.12 - klo:19:28 »
Mikä on normaali tapa kiinnittää jälkisennetut kärkiraudat? Katselin Googlella muutamia harvoja kuvia, jotka löytyi ja niissä näkyisi olevan pienet naulat. Olen myös lukenut rautojen irtoilemisesta. Sitten kiinnitin huomiota Pinkomon laittamiin rautoihin, jotka ovat todella vahvan tuntuisesti kiinni, tarkemmin sanottuna ruuveilla, jotka ylettyvät koko pohjan läpi kärjen reunoksen pintaan. Kestää varmasti mutta onko toteutustapa kenties jo turhankin järeä?

Jos ymmärsin oikein, että ruuvit menevät reunoksen läpi, kuulostaa hieman arveluttavalta. Toivottavasti ei mene reunos pilalle pohjanvaihtoa ajatellen. Uskoisin, että pelkän pohjan läpi menevät ruuvit riittävät. En tosin tiedä, kuinka helposti ne saa ruuvattua nahasta irti uuden ruuvin asentamista varten, kun vanhasta on kanta kulunut pois.
Suositellaan täysraittiutta.

Schnitzel

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 422
    • Profiili
Vs: Kattava kengänpohjaketju
« Vastaus #84 : 11.02.12 - klo:11:08 »
Loake Victory ennen:
[spoiler][/spoiler]
Ja kanta mattoveitsikäsittelyn jälkeen:
[spoiler][/spoiler]
Aiemmin lumi pakkatui kantaan pakkasesta riippumatta. Teki kegistä hieman rasittavat kävellä ja hengenvaaralliset tultaessa sisätiloihin. Viistin kannasta kaikki pystysuorat pinnat ja tein keskelle pitäkittäissuuntaisen railon. Tuntuisi, että lumi ei enää pakkaudu kantaan ja pito sivuttaissuunnassa on paljon parempi. Nuoskasäällä en ole vielä päässyt kokeilemaan, mutta olen toiveikas. Jos muutokset toimivat, voin suositella Victory-pohjaa lumisille talvikeleille. Vaatiin vain sen vartin puuhastelun.

Tein aivan saman operaation muutama viikko sitten ja meinasin tulla tänne raportoimaan, mutta Elias olikin ehtinyt ensin! Lumen pakkautuminen väheni dramaattisesti ja näinollen hengenvaaralliset liukumiset sisätiloihin siirryttäessä. Suositeltava operaatio, mutta ei tämä pohjatyyppi vieläkään nimensä mukaiseksi voittajaksi muodostunut. Päkiän alapuoliseen osioon pitäisi myös rassata lisää kuviota, pito on aika olematon pakkautuneella lumella.

erno

  • Vieras
Vs: Kattava kengänpohjaketju
« Vastaus #85 : 12.02.12 - klo:10:13 »
Perus-Eccojen pohjat ovat useimmiten polyuretaania, vaahdotettuna tavarana solumuovia. Kestävää, kevyttä, joustavaa, eristävää ja hyvä kitka myös lumella ja jäällä. Kestää työkenkiä ajatellen myös öljyjä ja happoja.


Polyuretaanilohjissa on kuitenkin pohjan pintarakenne suljettu, muuten vaahdotettu sisus imisi vettä. Kun kengillä kävelee aikansa, niin pintarakenne kuluu ja vettä  pääsee vaahdotettuun rakenteeseen. Jos tälläisen kengän pohjarakenne sattuu olemaan edellisen käytön jäljiltä vielä sopivasti kostea ja lähtee kengillä rapsakkaan pakkaseen kävelemään, voi pohjassa oleva vesi jäätyä. Jäätynyt pohja ei jousta ja taivu askeleen mukaan, minkä seurauksena pohja saattaa jopa haljeta.

PU-pohjaan ei tartu liima, joten suutari ei sitä pysty korjaamaan. Yleensä PU-pohjaisten kenkien rakeen on sellainen, ettei pohjaa pysty myöskään vaihtamaan. PU-pohja sopii kertakäyttökenkiin tai eteläisempiin olosuhteisiin.

Aidon kumin kitka lumella ja jäällä on huomattavasti polyuretaania parempi.
 
Nimim. "kahdet GT kengät menettänyt"

choir

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1076
    • Profiili
Vs: Kattava kengänpohjaketju
« Vastaus #86 : 12.02.12 - klo:11:43 »
Oh, kiitos tiedosta, erno. Muistan vielä, kun HOAS:in opiskelijaboksini lattiatasolla oli kovilla pakkasilla lämpötila alle nollan, ja seiniin ruiskutettiin valtavat määrät polyuretaanipursoa eristeeksi. SIIHEN käyttöön se oli ainakin paikallaan!
Lähtökohtani täällä on klassinen miesten pukeutumistyyli.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Kattava kengänpohjaketju
« Vastaus #87 : 17.02.12 - klo:08:47 »
Miten Dainite toimii liukkaalla alustalla tai pakkasella? Valmiskenkiä kun katselee tavlikäyttöön perinteisemmiltä valmistajilta niin Commando ja Dainite ovat tyypilliset ei-nahkaiset vaihtoehdot. Dainite miellyttää silmää paljon enemmän ja Commandon talvikäytöstä olen kuullut vain pahaa.

Socrates

  • Vieras
Vs: Kattava kengänpohjaketju
« Vastaus #88 : 17.02.12 - klo:08:51 »
Pääkaupungin talvessa on pärjäillyt hyvin dainitepohjaisilla. Kenkäviisaat osaa valottaa paremmin, itse totean vaan, että kallo on edelleen ehjä.

Barbarossa

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2613
  • Beta as fuck!
    • Profiili
Vs: Kattava kengänpohjaketju
« Vastaus #89 : 17.02.12 - klo:08:52 »
^^Ridgewayn jälkeen mielestäni paras talvipohja. Ridgeway on melkoisen ruma, joten itse tilaan kenkäni lähes poikkeuksetta dainitella.
Kyllä commandollakin pärjää, mutta on aika grouvi ja kerää lunta + kiviä itseensä liian tehokkaasti.
There ain't no rest for the wicked...