Kirjoittaja Aihe: Onko keinokuiduilla mitään paikkaa tai käyttökohdetta?  (Luettu 28900 kertaa)

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Onko keinokuiduilla mitään paikkaa tai käyttökohdetta?
« Vastaus #30 : 29.08.11 - klo:15:00 »
Entä jos oppilas on uniikki-urpo ja haluaa tuoda erityisyyttään esille tyylikkäästi tuoksuvilla vermeillä?

Tämä kannattaa lähinnä joukkuelajeissa.
Jalkapallossa esimerkiksi kauden lopulla pelipaidan ja -kalsareiden ödööri saa kulmatilanteissa topparin pysymään poissa iholta ja oikein hyvin kehittynyt oheistuoksu jopa puskee pallon maaliin.

Terveisin,
Foul Ole Ron
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3734
    • Profiili
Vs: Onko keinokuiduilla mitään paikkaa tai käyttökohdetta?
« Vastaus #31 : 29.08.11 - klo:17:21 »
Minä näen urheiluvaatteissa keinokuidun ansioksi sen, ettei vaatteet ala haista urheilukassissa. Minä en ainakaan halua pestä urheiluvarusteitani joka lenkin jälkeen, sillä kovin kauaa ne eivät sitä kestäisi.
Keinokuitu kuivaa nopeaan eikä haise kuivana. Döfis tulee sitten kun vermeet vetää uudelleen pesemättä päälle ja kehon lämpö sekä kosteus aktivoi bakteerikannan. Villassahan on käsittääkseni ihan oma ekosysteeminsä joka nitistää nuo ihmisperäiset pöpöt (onko näin?) joten villa ei haise. Keinokuidussa ei tuota itsepuhdistavaa ominaisuutta ole joten kuituihin sisään hiljalleen kertyvät ihon rasvat (luulisin) alkavat ylläpitää ihan omanlaistaan biotooppia johon pesu alhaisemmilla lämmöillä ei pure. Ja kun noita ei oikein uskalla keittääkään niin pöpöt pitää nitistää muilla keinoin. Etikka tuntuu noihin purevan. Etikka on muutenkin yllättävän monikäyttöinen puhdistusaine.
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

DeLillo

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 206
    • Profiili
Vs: Onko keinokuiduilla mitään paikkaa tai käyttökohdetta?
« Vastaus #32 : 29.08.11 - klo:18:26 »
Minä näen urheiluvaatteissa keinokuidun ansioksi sen, ettei vaatteet ala haista urheilukassissa. Minä en ainakaan halua pestä urheiluvarusteitani joka lenkin jälkeen, sillä kovin kauaa ne eivät sitä kestäisi.
Keinokuitu kuivaa nopeaan eikä haise kuivana. Döfis tulee sitten kun vermeet vetää uudelleen pesemättä päälle ja kehon lämpö sekä kosteus aktivoi bakteerikannan.

Jotkin keinokuituvaatteet haisevat kyllä kuivanakin. Esimerkiksi yksi fillarointitakeistani haisee ensimmäisen hikisen lenkin jälkeen, vaikka sen kuivaa henkarissa. Muut vastaavat takit eivät ala haista. Samaten Rukan keinokuitualuspaita alkaa haista vaikka miten kuivaisi. Rukan kerrasto oli muutenkin niin kehno, että hylkääminen roskikseen oli helppoa.

Zildjiar

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 277
    • Profiili
Vs: Onko keinokuiduilla mitään paikkaa tai käyttökohdetta?
« Vastaus #33 : 29.08.11 - klo:19:44 »
Minä en ainakaan halua pestä urheiluvarusteitani joka lenkin jälkeen, sillä kovin kauaa ne eivät sitä kestäisi.

Itsehän en ole ottanut tavaksi käydä harrastuksissani valmiiksi paskaisissa vaatteissa, mutta kukin tietysti tyylillään.
Ainakin mulla on parempaa tekemistä kuin pestä urheilukamppeet 12 kertaa viikossa, mutta kukin tietysti tyylillään. Sitä paitsi fudatessa tai juostessa ketään ei kiinnosta miltä mun kamppeet haisee. Pahalle joka tapauksessa, sillä se hienhaju puskee läpi puhtaista kamoista huolimatta.

Cdos

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 597
  • turhin postaaja 2013
    • Profiili
Vs: Onko keinokuiduilla mitään paikkaa tai käyttökohdetta?
« Vastaus #34 : 29.08.11 - klo:20:07 »
Ainakin mulla on parempaa tekemistä kuin pestä urheilukamppeet 12 kertaa viikossa, mutta kukin tietysti tyylillään. Sitä paitsi fudatessa tai juostessa ketään ei kiinnosta miltä mun kamppeet haisee. Pahalle joka tapauksessa, sillä se hienhaju puskee läpi puhtaista kamoista huolimatta.

Niin, jotkut meistähän eivät pese pyykkiä, sehän on tullut jo selväksi...

Helpostihan nuo menee siellä muun pyykin ohessa, jota tulee joka tapauksessa pestyä. Olen myös harjoitellut samalla frekvenssillä joskus eikä silloinkaan ollut ongelmia puhtaiden kuteiden kanssa.
« Viimeksi muokattu: 23.08.12 - klo:23:09 kirjoittanut Cdos »
Saatana mitä paskaa tämä nykyään on
Kiitos asiallisesta viestistä, jatka samaan malliin niin saadaan foorumin taso pysymään korkealla.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Onko keinokuiduilla mitään paikkaa tai käyttökohdetta?
« Vastaus #35 : 29.08.11 - klo:20:12 »
En ole kauhean herkkä, pidän esimerkiksi mahdollisimman huonosta pissa- ja kakkahuumorista todella paljon (eipä siis ihme että arvostan taiteilija Jimi Tenorin 'Urinator' -'elokuvaa' suuresti), mutta pitää todeta että kaikki tässä viestiketjussa tihkuva hiki, haju ja etikka alkaa vähitellen ällöttää.
get your kicks on route six six six

bowtiepasta

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2071
  • champion, undefeated
    • Profiili
Vs: Onko keinokuiduilla mitään paikkaa tai käyttökohdetta?
« Vastaus #36 : 29.08.11 - klo:20:29 »
(eipä siis ihme että arvostan taiteilija Jimi Tenorin 'Urinator' -'elokuvaa' suuresti)

\o/ Tenorin elokuvatuotantoa on taidettu täällä aiemminkin hehkuttaa, mutta väittäisin että Urinator lienee häiriintynein supersankarielokuva koskaan. Painimiehet tulevat kyl heti perässä.

EDIT: Urinatoristahan oli vaan vissiin yks osa, Painimiehestä kaks.
« Viimeksi muokattu: 29.08.11 - klo:20:31 kirjoittanut BowtiePasta »
Suurinta kaikessa...Miehuudessa...On olla Jumalan rakastaja!

harmaa eminenssi

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 256
    • Profiili
Vs: Onko keinokuiduilla mitään paikkaa tai käyttökohdetta?
« Vastaus #37 : 29.08.11 - klo:21:34 »
Minulle tuli vain mieleen, että jos urheilee 12 päivää viikossa, niin kannattaisi ehkä harkita toistenkin verkkarien hankkimista...
Lainaus käyttäjältä: SloBo
Parimetrisellä miehellä päällään polvien alapuolella yltävä hyvin istuva tummanharmaa kolttu ja päässään mitä mahtavin todella paksusta huovasta tehty epätasaisen harmaa ja melko korkea trilby.
^ketjusta "Mitä tyylikästä tai kaunista näit tänään?"

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Onko keinokuiduilla mitään paikkaa tai käyttökohdetta?
« Vastaus #38 : 29.08.11 - klo:22:18 »
Sekä lenkkeilyvaatteet että kamppailulajivaatteet (jotka ovat luonnonkuitua) pestään ehdottomasti joka treenin jälkeen. Odotan myös oppilailtani sitä, että treenivarusteet ovat pestyjä ja huolella silitettyjä. Univormu on univormu.

Entä jos oppilas on uniikki-urpo ja haluaa tuoda erityisyyttään esille tyylikkäästi tuoksuvilla vermeillä?

Hän ei silloin harjoittele. Ja kyllä, olen tasan niin veemäinen opettaja.
Kaikki villa tottelee rautaa.

Johannes P

  • Vieras
Vs: Onko keinokuiduilla mitään paikkaa tai käyttökohdetta?
« Vastaus #39 : 29.08.11 - klo:23:02 »
Minä näen urheiluvaatteissa keinokuidun ansioksi sen, ettei vaatteet ala haista urheilukassissa. Minä en ainakaan halua pestä urheiluvarusteitani joka lenkin jälkeen, sillä kovin kauaa ne eivät sitä kestäisi.
Keinokuitu kuivaa nopeaan eikä haise kuivana. Döfis tulee sitten kun vermeet vetää uudelleen pesemättä päälle ja kehon lämpö sekä kosteus aktivoi bakteerikannan. Villassahan on käsittääkseni ihan oma ekosysteeminsä joka nitistää nuo ihmisperäiset pöpöt (onko näin?) joten villa ei haise. Keinokuidussa ei tuota itsepuhdistavaa ominaisuutta ole joten kuituihin sisään hiljalleen kertyvät ihon rasvat (luulisin) alkavat ylläpitää ihan omanlaistaan biotooppia johon pesu alhaisemmilla lämmöillä ei pure. Ja kun noita ei oikein uskalla keittääkään niin pöpöt pitää nitistää muilla keinoin. Etikka tuntuu noihin purevan. Etikka on muutenkin yllättävän monikäyttöinen puhdistusaine.
Riippuu vaatteesta. Mulla nuo juoksupaidat ja housut on antibakteerisia, eivät haise hikisinäkään juurikaan. Mitä tulee noiden pesuun, niin niissä on aika paljon raijoituksia. 30 astetta, ei rumpukuivausta ja niin edelleen. Ei mene kyllä ainakaan mulla tavallisen pyykin joukkoon ihan helposti.

Matti

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 108
    • Profiili
Vs: Onko keinokuiduilla mitään paikkaa tai käyttökohdetta?
« Vastaus #40 : 30.08.11 - klo:00:04 »
.. paras keksintö sitten viipaloidun leivän.
Menee offtopiciksi, mutta toivottavasti tämä oli vitsi? Mitään en ruokakaupassa kierrä kauempaa kuin valmiiksi viipaloituja leipiä. Nuohan tihkuvat säilöntäaineita, ja kokemukseni mukaan maistuvat yleensä pahvilta. 

Osman

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 709
  • Parturiunt Montes...
    • Profiili
Vs: Onko keinokuiduilla mitään paikkaa tai käyttökohdetta?
« Vastaus #41 : 30.08.11 - klo:08:25 »
Sekä lenkkeilyvaatteet että kamppailulajivaatteet (jotka ovat luonnonkuitua) pestään ehdottomasti joka treenin jälkeen. Odotan myös oppilailtani sitä, että treenivarusteet ovat pestyjä ja huolella silitettyjä. Univormu on univormu.

Entä jos oppilas on uniikki-urpo ja haluaa tuoda erityisyyttään esille tyylikkäästi tuoksuvilla vermeillä?

Hän ei silloin harjoittele. Ja kyllä, olen tasan niin veemäinen opettaja.

Aika törkeää itseilmaisun rajottamista. 

Lätsän käyttö itseimaisun välineenä hiusten sijasta on mielestäsi ok, mutta silittämättömän kylpytakin käyttö tappelutreeneissä ei. Pistämätön logiikka.
« Viimeksi muokattu: 30.08.11 - klo:08:43 kirjoittanut Osman »
Lainaus
Sanotaan, että kravatin toi Länsi-Eurooppaan kroaattirykmentti, joka palveli Ludvig XIV:n joukoissa Ranskassa. Nämä Balkanin rebuusit olivat taistelleet aikaisemmin Turkin valtaa vastaan ja vapaus-tai-kuolema-hengessä he pitivät kaulassaan liinan pätkää symboloimassa hirttoköyttä.

Johannes P

  • Vieras
Vs: Onko keinokuiduilla mitään paikkaa tai käyttökohdetta?
« Vastaus #42 : 30.08.11 - klo:08:41 »
.. paras keksintö sitten viipaloidun leivän.
Menee offtopiciksi, mutta toivottavasti tämä oli vitsi? Mitään en ruokakaupassa kierrä kauempaa kuin valmiiksi viipaloituja leipiä. Nuohan tihkuvat säilöntäaineita, ja kokemukseni mukaan maistuvat yleensä pahvilta. 
Itsekkin kierrän vaalean leivän, mutta joskus tutkailin jonkun vaalean leivän pakkausselostetta. Ei ollut siinä leivässä yhtään E-koodia.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Onko keinokuiduilla mitään paikkaa tai käyttökohdetta?
« Vastaus #43 : 30.08.11 - klo:09:12 »
(eipä siis ihme että arvostan taiteilija Jimi Tenorin 'Urinator' -'elokuvaa' suuresti)

\o/ Tenorin elokuvatuotantoa on taidettu täällä aiemminkin hehkuttaa, mutta väittäisin että Urinator lienee häiriintynein supersankarielokuva koskaan. Painimiehet tulevat kyl heti perässä.

EDIT: Urinatoristahan oli vaan vissiin yks osa, Painimiehestä kaks.

Näin just. V---n hyviä elokuvia, sopii kaikille!
get your kicks on route six six six

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Onko keinokuiduilla mitään paikkaa tai käyttökohdetta?
« Vastaus #44 : 30.08.11 - klo:09:24 »
.. paras keksintö sitten viipaloidun leivän.
Menee offtopiciksi, mutta toivottavasti tämä oli vitsi? Mitään en ruokakaupassa kierrä kauempaa kuin valmiiksi viipaloituja leipiä. Nuohan tihkuvat säilöntäaineita, ja kokemukseni mukaan maistuvat yleensä pahvilta.  

Kertomus viipaloidusta leivästä - Peekers Lantbröd, Sverige

Reilatessani 1991 ensimmäinen stoppi - tai pitäisikö sanoa alkuetappi - oli Tukholma. Stokiksessa oli jo parikymppisenä tullut vierailtua sen verran taajaan, ettei Kallekustaan ja kalliin kakkosoluen kaupungissa hengailu kiinnostanut juuri välttämätöntä enempää. Tarkoitus oli ostaa hieman evästä - leipää, jotain leivän päälle ja hiukan sitä kuuluisaa Prippsin Kakkosta. Sikspäkit kun oli tyhjennetty jo ruotsinlaivalla. Koska iloisen seureemme kellään jäsenellä ei - onneksi - ollut leipä- tai kokkiveistä mukana, päädyimme siivutettuun leipään, kauniilta, talonpoikaiselta nimeltään Peekers Lantbröd.

Seuraavan Köpiksen junan lähtöön oli parisen tuntia aikaa, joten etsiydyimme einekselle rautatieaseman lähistöltä löytyvään pieneen puistikkoon. Maistetuani ensimmäisen haukkauksen Peekers-leipää tunsin suussani pistävän maun ja kirvelyä. Samaa aistivat iloiset matkatoverini. Vilkaisimme leivän pakkausta, ja lisäinelista oli kolme kertaa muun aineslistan mittainen. Sanomattakin on selvää, että Svea-mamman säilötty lahja leivänmussuttajille jäi syömättä.

Tieteellisesti uteliaana päätin kuitenkin suorittaa pienimuotoisen kokeen: tungin peekers-pakettin rinkkaani, jossa leipä sitten vietti koko helteisen elokuun, litteänä mutta homehtumatta. Reissun jälkeen laitoin leivän keittiöni ikkunalaudalle. Leipä jatkoi maallista vaellustaan päällisin puolin muuttumatta. Joulukuuussa, kun päätin lopettaa pitkän suhteeni Peekers Lantbrödiin, kakko oli kivikova. Leipä pamahti mainiosti lentäessään pihan roska-astiaan.

Tarinan opetus: älkää syökö siivutettua leipää. Se on myrkkyä.
get your kicks on route six six six