Kirjoittaja Aihe: Kaikkea moskaa, mikä etäisesti liittyi Björn Wahlroosin tyyliin  (Luettu 13535 kertaa)

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3740
    • Profiili
Vs: Björn Wahlroosin tyyli
« Vastaus #30 : 23.09.11 - klo:16:53 »
^Hyvin pistit. Kun tällaista tyhjää lätinää harrastaa esimerkiksi kaltaiseni insinööritaustainen diletantti anonyyminä netissä niin tämähän on pelkkää p*skanjauhantaa. Jos taas olisin käyttänyt kuusi-seitsemän vuotta samaan touhuun yliopistolla ja lopuksi kirjoittanut opinnäytetyön joka myötäilee muodissa olevia paradigmoja, nuoleskelee kanonisoituja auktoriteetteja ja sisältää normin mukaisen määrän muotitermejä ja iskulauseita niin tätä kutsuttaisiin filosofiaksi. (Mutta p*skanjauhantaa se silti olisi)

Relativismi on hauska juttu. Itse itsensä älymystöksi nimittäneethän ovat vuosikymmeniä vannoneet relativismin (joka kyllä oikeasti on vain nihilismiä akateemisessa kaavussa) nimeen; Totuutta ei ole koska se määritellään diskurssissa. Vaan nythän parku on suuri kun keskusteluun on sekaantunut ihan vääriä ihmisiä joilla on ihan väärät arvot ja mielipiteet.

Mutta joo. Mielipiteet, nehän ovat vain mielipiteitä. Jokaisella on omansa ja turhan usein saan itsenikin kiinni siitä että muodostan mielipiteeni selkärankareaktiolla asioita sen kummemmin pohtimatta.

Toisaalta jokaisella meistä on ainakin jonkinlainen kynnys ajatella asioista eri tavalla kuin miten uskomme oman viiteryhmämme (uskonto, ideologia, maailmankatsomus jne.) ajattelevan. Ryhmäajattelu - group thinking - on ihmisessä tehdasasennettu ominaisuus.
« Viimeksi muokattu: 23.09.11 - klo:17:10 kirjoittanut salaryman »
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

Alhazen

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1029
    • Profiili
Vs: Björn Wahlroosin tyyli
« Vastaus #31 : 23.09.11 - klo:17:13 »
Sen enempää asianomaisen mielipiteisiin (joista keskustelulle on varmaan tarjolla parempiakin foorumeita) menemättä pari heittoa Nallen tyylistä:

- Nallen pukeutumisessa ei ole teknisesti mitään vikaa, ellei sellaiseksi laske aika usein solmioon mätsättyjä ja taskusta levottomasti tursoavia (omia iGent-genren inhokki-ilmiöitäni) taskuliinoja. Puvut sopivat tilanteisiin, joihin niitä käytetään, istuvat hyvin ja niiden kantaja näyttää viihtyvän asuissaan hyvin.
- Yllämainittu huomioiden: Nallen pukeutuminen on yleisemminkin aika stereotyyppistä, mikä voi olla tietoinenkin valinta, tykkäähän Nalle esiintymisensä perusteella provosoinnista, millaiseksi stereotypiolla leikittely herkästi menee. Töissä/julkisuudessa Nalle näyttää vahvasti stereotyyppiseltä pankkiirilta, tietojen mukaan vapaa-ajalla Halikossa stereotyyppiseltä kartanonherralta ja Kalle Kustaan kanssa juhliessaan stereotyyppiseltä Ruotsin tai Uuden-Englannin joutilaan luokan jäseneltä. Tässä on niiden taskuliinojen ohella mielestäni Nallen pukeutumisen suurin heikkous, sillä tällaisen "naamiaisasun" takaa näkyy pohjimmiltaan vähän pukeutujan omaa persoonaa tai tulkintaa.

Summa summarum (jos ne taskuliinat unohtaa) Nallen asuissa kaikki on siis hyvin mutta mikään ei säväytä erityisesti, ellei sellaiseksi laske vahvaa "oppikirjaesimerkin" kaltaisuutta.

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Björn Wahlroosin tyyli
« Vastaus #32 : 23.09.11 - klo:17:18 »
^Hyvin pistit.

En pistänyt koska yritin ihan argumentoida enkä ottanut mallia keskustelutyylistäsi, jossa...

Lainaus
Kun tällaista tyhjää lätinää harrastaa esimerkiksi kaltaiseni insinööritaustainen diletantti anonyyminä netissä niin tämähän on pelkkää p*skanjauhantaa. Jos taas olisin käyttänyt kuusi-seitsemän vuotta samaan touhuun yliopistolla ja lopuksi kirjoittanut opinnäytetyön joka myötäilee muodissa olevia paradigmoja, nuoleskelee kanonisoituja auktoriteetteja ja sisältää normin mukaisen määrän muotitermejä ja iskulauseita niin tätä kutsuttaisiin filosofiaksi. (Mutta p*skanjauhantaa se silti olisi)

...keskustelu käännetään koskemaan keskustelijoita ja erityisesti itse rakennettuja olkinukkeja.

Lainaus
Relativismi on hauska juttu. Itse itsensä älymystöksi nimittäneethän ovat vuosikymmeniä vannoneet relativismin (joka kyllä oikeasti on vain nihilismiä akateemisessa kaavussa) nimeen; Totuutta ei ole koska sehä nääritellään diskurssissa. Vaan nythän parku on suuri kun keskusteluun on sekaantunut ihan vääriä ihmisiä joilla on ihan väärät arvot ja mielipiteet.

No mistä oma parkusi tällä kertaa johtuu kun taas kerran pitää käydä toisten keskustelijoiden ja ihmisryhmien kimppuun?

Minusta tuokin parku palautuu samaan juttuun eli on pirskatin ikävää kun kirjoittaa kilometrin mittaisen analyysin ja joku kehtaa olla julistuksen kanssa eri mieltä. Kyllähän siinä tulee väkisinkin alkukantainen tarve lytätä niin eri mieltä olevat ja akateemiset piirit hihasta vedetyllä mutulla.

Kantsii kokeilla uudella kalikalla, jos tekee mieli siihen koiraan osua ja saada aikaan kunnon ulvahdus.

Minusta kun tyhjä lätinä on tyhjää lätinää riippumatta siitä, onko lätisijä pohjoiskarjalalainen sekatyömies vai tuplatohtori,.

Lainaus
Toisaalta jokaisella meistä on ainakin jonkinlainen kynnys ajatella asioista eri tavalla kuin miten uskomme oman viiteryhmämme (uskonto, ideologia, maailmankatsomus jne.) ajattelevan. Ryhmäajattelu - group thinking - on ihmisessä tehdasasennettu ominaisuus.

Niin, mutta siitä voi päästä eroon kokeilemalla julistamisen, leimaamisen ja keskustelemisesta keskustelemisen asemesta keskustelemista itse aiheesta siten, että pyrkii ilman leimasimen ja kärjistettyjen yleistysten käyttöä ymmärtämään (ei ole sama asia kuin hyväksyminen) myös muiden argumentit.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3740
    • Profiili
Vs: Björn Wahlroosin tyyli
« Vastaus #33 : 23.09.11 - klo:19:57 »
Tuotanoin, minä en kyllä ymmärrä mistä sinä nyt olet vetänyt herneen nenääsi. Mikähän tässä nyt on se "olkinukke"? Tiedän kyllä mitä se termi tarkoittaa mutta en todellakaan ole sellaisia rakentanut, ainakaan tarkoituksella.

Jos sinulla on jotain hampaankolossa minua vastaan niin en kyllä ymmärrä mistä tuo johtuu. En myöskään ymmärrä, mitä tarkoitat käyttäessäsi sanaa "parku". En muista mitään "kilometrin mittaista julistusta" jossa olit omien sanojesi mukaan eri mieltä minun kanssani. En minä mieltäni pahoita siitä jos joku on eri mieltä minun kanssani, sitä sattuu koko ajan.

Itse asiassa kun tätäkin viestiketjua lukee taaksepäin niin aika huvittavaa seurata miten ensimmäisestä tappelua haastavasta kommentistasi alkaen lietsot itseäsi viesti vistillä entistä palavampaan raivoon. Ilmeisesti olet jonkinlaisella ristiretkellä kaikkea pahaa vastaan ja nyt olet sitten mielessäsi demonisoinut minut jonkinmoiseksi belsebupin inkarnaatioksi.

Tappelu jossa on vain yksi osapuoli on sivusta katsottuna aika koomisen näköistä.

Ihan kaikessa ystävyydessä: Mitäs jos menisit kylmään suihkuun. Elämä ei ole sinua vastaan suunnattu salaliitto. Ihan oikeasti.
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Björn Wahlroosin tyyli
« Vastaus #34 : 23.09.11 - klo:23:26 »
...foorumin lukeminen on välillä melkein parasta spectator-urheilua.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Björn Wahlroosin tyyli
« Vastaus #35 : 24.09.11 - klo:00:01 »
^Hyvin kiteytetty.
get your kicks on route six six six

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Björn Wahlroosin tyyli
« Vastaus #36 : 24.09.11 - klo:11:25 »
Ilmeisesti olet jonkinlaisella ristiretkellä kaikkea pahaa vastaan ja nyt olet sitten mielessäsi demonisoinut minut jonkinmoiseksi belsebupin inkarnaatioksi.

Tämä foorumi on tosiaan täynnä psykologian tohtoreita, kiitos syväanalyysistä.
Menenkin tästä häpeämään olemassaoloani kun noin korkealta taholta minut on todettu epäkelvoksi ihmiseksi ja seinähulluksi. Ainakin olen hyvässä seurassa, onhan sama leimakirves leimannut jo kymmenet ihmiset ja pari muutakin keskustelijaa.

Ainahan se vika on muissa kun haastavat riitaa ja kehtaavat olla eri mieltä, vaikka itse on niin avaramielinen, että hirvittävää! Pakkohan moisilla eri mieltä olevilla ja onnettomasta keskustelutyylistä huomauttavilla on olla jotain vikaa päässä, eihän kukaan täysjärkinen nyt halua keskustella internetissä.

Sinällään kyllä ihan hyvä kommentti tuo sillä en usko, että yhdelläkään Simply Rediä kuuntelevalla on sielua ja se kyllä täsmäisi belsebuupin inkarnaation kanssa.
« Viimeksi muokattu: 24.09.11 - klo:11:29 kirjoittanut Jälkiviisas »
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3740
    • Profiili
Vs: Björn Wahlroosin tyyli
« Vastaus #37 : 25.09.11 - klo:10:17 »
Jälkiviisas: Minulle tämäkin keskustelupalsta on pelkästään sarja peräkkäin laitettuja kirjaimia joista muodostuu sanoja ja joista muodostuu lauseita. Minulle on herttaisen yhdentekevää ketkä näitä lauseita kirjoittavat, minua kiinnostaa ainoastaan ovatko tekstit viihdyttäviä, jopa hyödyllisiä vaiko eivät. Suoraan sanottuna, sinä olet ihmisenä minulle täysin merkityksetön, pelkkä anonyymi nimimerkki miljoonan samanlaisen joukossa eikä minulla ole sinuun minkäänlaista tunnesidettä.

Joten koita nyt hyvä ihminen unohtaa ne typerät kuvitelmat jostain "kostoista" tai "lyttäämisistä" tai mistään muustakaan henkilöösi kohdistuvasta, teet vaan itsestäsi pellen tällä palstalla. Jos tämä forum on sinun mielestäsi jokin kaksintaistelujen areena niin minun puolestani saat sohia säilälläsi ihan itseksesi. Minun elämääni mutapainit eivät tuo minkäänlaista lisäarvoa.

Maailma ei todellakaan ole salaliitossa sinua vastaan. Mene vaikka kylmään suihkuun rauhoittumaan.
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Björn Wahlroosin tyyli
« Vastaus #38 : 25.09.11 - klo:11:38 »
Kiitoksia toisesta syväanalyysistä.
Ilmeisesti et ihan oikeasti kykene keskustelemaan muuten kuin arrogantisti provosoiden, johon kuuluuvat vastakkainasettelut, leimaamiset, ylivedetyt stereotypiat ja hyökkäykset keskustelijoita kohtaan henkilökohtaisesti, usein itse keksityillä perusteilla.

Minulle keskustelupalsta ei ole mutapainia, salaliittoja, mutta ei myöskään lukiofilosofiaa ihmisten merkityksettömyydestä tai peräkkäin asetetuista kirjaimista. Minulle keskustelupalsta on keskustelua ja minusta sinä et osaa keskustella kuten sivistyneet ihmiset.

Pyytäisin sinua lukemaan viestini uudestaan ennen kuin esität noita käsittämättömiä väitteitä belsebuupeista, salaliitoista, mutapaineista ja kehotat menemään suihkuun. Noita "lyttääämis" ja "kosto"-juttuja kun et voi perustella muulla kuin omalla mielikuvituksellasi. Selkeästi olet taas jättänyt sinulle kirjoitetut viestit lukematta ja ryntäät solvaamaan toista keskustelijaa itse keksimiesti perusteiden nojalla. Se ei ole hyvää keskustelu vaan puhdasta paskanheittoa joko muita ihmisryhmiä tai muita keskustelijoita kohtaan.

Jos jatkuvasti neuvoo toisia menemään suihkuun niin kannattaisi käydä siellä joskus itsekin. Etenkin jos omat viestit ovat täynnä itse keksittyä sontaa, jota heittelee muiden suuntaan. Todella sääli kun nykyään Keikarissa joutuu käymään tällaista "keskustelua" ja lukemaan hatusta vedettyjä solvauksia.
« Viimeksi muokattu: 25.09.11 - klo:11:40 kirjoittanut Jälkiviisas »
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Björn Wahlroosin tyyli
« Vastaus #39 : 25.09.11 - klo:13:14 »
Pistin vähäksi aikaa topicin lukkoon. Sillä aikaa Jälkiviisas ja salaryman voisi lukea tämän topicin otsikon ja miettiä hetken mikä se olikaan.

EDIT: jaoin tämän mielestäni moskan eri topicciin, voidaan miettiä onko tässä mitään säilyttämisen arvoista vai kannattaako koko topic vain tuhota.
« Viimeksi muokattu: 25.09.11 - klo:13:27 kirjoittanut Jami »
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Björn Wahlroosin tyyli
« Vastaus #40 : 25.09.11 - klo:13:53 »
EDIT: jaoin tämän mielestäni moskan eri topicciin, voidaan miettiä onko tässä mitään säilyttämisen arvoista vai kannattaako koko topic vain tuhota.

Minusta tämän voisi lukottaa varoittavaksi esimerkiksi foorumin pohjakerroksiin ja bannia osanottajat.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Lukossa tää pitikin olla, onnistuin taas sählään sen lukon auki samalla kun pilkoin topicit.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi