Kirjoittaja Aihe: Autot - moderni sportti, elegantti klassikko vai jokin muu?  (Luettu 76252 kertaa)

Dandylion

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 210
    • Profiili
Vs: Autot - moderni sportti, elegantti klassikko vai jokin muu?
« Vastaus #105 : 01.02.10 - klo:00:07 »
Itse olen haaveillut jo jonkin aikaa (kuten varmaan jokainen jossain vaiheessa) aidon kissapedon hommaamisesta, ts. Jagge pitäis saada. Esimerkiksi vanhojen Sovereignien hinnat eivät todella ole pilvissä, ja tuon Jaguarin nelilitrainen kone kestää kuulemani mukaan helposti keskiverron ydinräjähdyksen.

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Autot - moderni sportti, elegantti klassikko vai jokin muu?
« Vastaus #106 : 01.02.10 - klo:00:10 »
Esimerkiksi vanhojen Sovereignien hinnat eivät todella ole pilvissä, ja tuon Jaguarin nelilitrainen kone kestää kuulemani mukaan helposti keskiverron ydinräjähdyksen.

Ongelma onkin siinä, että ne muut osat eivät kestä edes papattia.
Jerry Cottonilla oli joku poikkeusyksilö, joka kesti kovimmatkin takaa-ajot, mutta muuten todella vikaherkkä auto. Ei se toki tyylikkyyttä ja merkin hohtoa poista.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

Dandylion

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 210
    • Profiili
Vs: Autot - moderni sportti, elegantti klassikko vai jokin muu?
« Vastaus #107 : 01.02.10 - klo:00:14 »
^

Tottahan tuokin, tosin joskus tyylikkyys vain menee käytettävyyden edelle. ;) Brittiläistyylisesti pukeutunut herrasmies Jaguaarissaan vaan on niin uskomattoman klassinen ja hieno yhdistelmä, että pidän sitä pyrkimisen arvoisena.

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Autot - moderni sportti, elegantti klassikko vai jokin muu?
« Vastaus #108 : 01.02.10 - klo:03:56 »
Mitäs hävettävää Skodassa on? Itseä hävettäis paljon enemmän tunnustaa olevani Bemari-Kari tai Audiesko.

t. ylpeä mutta kärsivä Renault.mies


Haha! Taidan olla sitten aika häpeilemätön tyyppi.. :-) Tunnustan olevani Bemarimies ilman muuta, enkä edes häpeä sitä..
Minulla on ollut E34- koppainen 520i, E38- koppainen 740iA, ja tällä hetkellä E39- koppainen 530dA.
Ja täytyy kyllä sanoa, että minkään noiden kolmen Bemarin ratissa ei ole ainakaan täällä Suomessa tarvinnut hävetä.. :-)
Vaikka kaikki nuo mallit ovatkin jo vanhoja, niin esim. ajo-ominaisuudet ja hiljaisuus ovat edelleen huippuluokkaa.

Mutta totta on myös se, että Skodan RS on kyllä varsin hyvä ja asiallinen peli.

P.S. "Kun sylintereitä on kuus, siitä alkaa elämä uus." Heh. (paitsi tietty 740iA:ssa oli 4,4 litrainen V8)
« Viimeksi muokattu: 01.02.10 - klo:04:26 kirjoittanut Tumppi$ »
VASTATUULEEN!

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Vs: Autot - moderni sportti, elegantti klassikko vai jokin muu?
« Vastaus #109 : 01.02.10 - klo:13:18 »
Ongelma onkin siinä, että ne muut osat eivät kestä edes papattia.
Jerry Cottonilla oli joku poikkeusyksilö, joka kesti kovimmatkin takaa-ajot, mutta muuten todella vikaherkkä auto. Ei se toki tyylikkyyttä ja merkin hohtoa poista.

Eihän vanha brittiauto olekaan kulkuneuvo vaan harrastus.
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Autot - moderni sportti, elegantti klassikko vai jokin muu?
« Vastaus #110 : 01.02.10 - klo:16:18 »
Eihän vanha brittiauto olekaan kulkuneuvo vaan harrastus.

Tai ylipäätään vanha auto.
Tosin Jaguar, sekä brittiautot ylipäätään (pl. Bentley ja Rolls), oli harrastus jo aikanaan uutena ja kuvaavinta on, että kaikista maailman merkeistä Ford sai merkin ostaessaan laadun nousemaan... Tatan omistuksessa tehdyistä Jaguareista ei ole havaintoa.

Tuohon bemarikeskusteluun niin Apple-yhteistyö on tuonut katu-uskottavuutta ja tuolla Keski-Euroopassa toimiessa oli käytössä parikin bemaria kaikilla herkuilla. Verrattuna aikaisempaan kokemukseen 90-luvun puolivälin Baijerin ihmeistä ja sitten normiautoihin niin kyllähän siellä on hoksattu jotain syvällistä auton tekemisen olemuksesta. Tällainen autoilua vähän harrastava ja siihen kriittisesti suhtautuvakin löytää sisäisen bensapäänsä kun alla (ekologinen) uusi bemari ja edessä Autobahn... Suorituskyvyltään, mukavuudeltaan ja muilta ominaisuuksiltaan ehdottomasti bemari edustaa tällä hetkellä kärkijoukkua, mutta eipä saksalainen insinööri ole vieläkään saanut keksittyä sitä, mitä italialaiset, britit ja pari muuta ovat oivaltaneet: tekniikan lisäksi autossa voi olla myös sielu.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

JMasa

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 912
    • Profiili
Vs: Autot - moderni sportti, elegantti klassikko vai jokin muu?
« Vastaus #111 : 01.02.10 - klo:20:27 »
Jaguar on kyllä jollainlailla omalaisensa auto, etenkin vanhemmat mallit.

JPK

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 301
    • Profiili
Vs: Autot - moderni sportti, elegantti klassikko vai jokin muu?
« Vastaus #112 : 01.02.10 - klo:21:49 »
Uusista Jaguareista XF olisi aika kiva ja muutaman vuoden kuluttua käytettynä jopa realistinen vaihtoehto.
S-Typeähän saa nyt jo aika halvalla, tosin se on 90-luvun tekniikkaa. X-Type ei minulle ole oikea jagge, vaan edelllisen polven Mondeo jalopuulistoilla. Isommat XJ ja XK ovat sitten oma lukunsa - upeita. Mutta niiden kilpailijatkin (A8, 7-sarja, S-sarja, Lexus, jopa Quattroporte) toisivat päänvaivaa päätöksentekoon, onneksi kukkaro suojaa moiselta stressiltä.

Tosin jaggepuritistit kääntyillevät haudassa; dieselkoneita, farkkumalleja ja etuvetoja. Mutta onhan Porchessakin diesel ja auto on vieläpä maasturi. Uusi Panamera on kuvien perusteella todella hieno, Quattroporten ohella haavelistan kärjessä.
Nemo propheta in patria

dera

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 122
    • Profiili
Vs: Autot - moderni sportti, elegantti klassikko vai jokin muu?
« Vastaus #113 : 02.02.10 - klo:00:52 »
Itse olen haaveillut jo jonkin aikaa (kuten varmaan jokainen jossain vaiheessa) aidon kissapedon hommaamisesta, ts. Jagge pitäis saada. Esimerkiksi vanhojen Sovereignien hinnat eivät todella ole pilvissä, ja tuon Jaguarin nelilitrainen kone kestää kuulemani mukaan helposti keskiverron ydinräjähdyksen.

Moottori on tosiaan mekaanisesti varsin vahva. Tuon ikäisten Jaguarien ongelma on kokoonpanon laatu.
Jaguarit ovat siitä hauskoja autoja, ettei niissä ole juurikaan "tyyppivikoja". Jokaisessa yksilössä tuppaa olemaan omat vikansa.
Mikäli tähän osaa henkisesti varautua, on auto toki kunnossa ollessaan varsin mainio kulkuväline. Mutta jos ajatuksena on pitää Jag ainoana autona, suosittelen myös bussikortin hankintaa.

Peejpee

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 58
    • Profiili
Vs: Autot - moderni sportti, elegantti klassikko vai jokin muu?
« Vastaus #114 : 16.02.10 - klo:22:08 »
Kunnes tilipussini paksunee ja käytetty XF tai uudenuutukainen Volvo-maasturi joskus tulevaisuudessa tulevat ulottuvilleni, järkimies minussa haluaisi vaihtaa Mazdani aavistuksen vanhempaan (2005-2006) VW Golf GTI:hin. Myös Alfan MiToa olen katsellut innokkaasti. Mitä arvon veljet tuumivat tällaisista pienistä sporttivehkeistä? Kai kolmeakymppiä lähestyvälle sallitaan moiset oikut?

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Autot - moderni sportti, elegantti klassikko vai jokin muu?
« Vastaus #115 : 16.02.10 - klo:22:19 »
Kunnes tilipussini paksunee ja käytetty XF tai uudenuutukainen Volvo-maasturi joskus tulevaisuudessa tulevat ulottuvilleni, järkimies minussa haluaisi vaihtaa Mazdani aavistuksen vanhempaan (2005-2006) VW Golf GTI:hin. Myös Alfan MiToa olen katsellut innokkaasti. Mitä arvon veljet tuumivat tällaisista pienistä sporttivehkeistä? Kai kolmeakymppiä lähestyvälle sallitaan moiset oikut?
Todellakin sallitaan :) MiTo on hirveen söötti, en tiedä kuinka sporttinen sitten on (en ole koeajanut moista). Alfat on toki yleensä tehty kohtuu sporttisiksi. Golf on perus saksalaista laatua, varmasti järkiostos, mutta ei ehkä herätä intohimoja samalla tavalla kuin Alfat. Jos pelkällä järjellä koittaa perustella niin Golf todennäköisesti on fixumpi ostos. Mutta pitääkö sydän olla mukana kun ollaan auto-ostoksilla?

Tästä pienellä sillalla moottoripyöriin. Mää en ole koskaan ymmärtänyt mun tuttujani jotka suomessa moottoripyörää ostaessa selittävät jonkun MP:n olevan järkevämpi ostos kuin toisen, että ei kannata ostaa jotain pyörää kun siinä on pari tuhatta kilometriä pienempi venttiilien säätöväli tai se siinä on jotain muuta ei niin järkevää. Kuitenkaan kukaan ei ole edes pystynyt osoittaan yhtään järkiperustetta koko MP:n omistamiseen tälläisessä maassa kuin suomi on. Eli itse ainakin kaksipyöräiseni ostan ihan tunteella ja rakkaudella ja aivot kyllä jääneet kotiin siinä vaiheessa. Auton ostoa tulee sitten ehkä perusteltua erilaisilla tarpeilla jonka takia nytkin omistan farkun vaikka silloin vielä aikana ilman MP:tä ajelin Coupe autolla ja vannoin että Farmaria ei tule ennenkuin on vaimo ja 3 lasta tai läjä koiria.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

Peejpee

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 58
    • Profiili
Vs: Autot - moderni sportti, elegantti klassikko vai jokin muu?
« Vastaus #116 : 16.02.10 - klo:22:26 »
Kunnes tilipussini paksunee ja käytetty XF tai uudenuutukainen Volvo-maasturi joskus tulevaisuudessa tulevat ulottuvilleni, järkimies minussa haluaisi vaihtaa Mazdani aavistuksen vanhempaan (2005-2006) VW Golf GTI:hin. Myös Alfan MiToa olen katsellut innokkaasti. Mitä arvon veljet tuumivat tällaisista pienistä sporttivehkeistä? Kai kolmeakymppiä lähestyvälle sallitaan moiset oikut?
Todellakin sallitaan :) MiTo on hirveen söötti, en tiedä kuinka sporttinen sitten on (en ole koeajanut moista). Alfat on toki yleensä tehty kohtuu sporttisiksi. Golf on perus saksalaista laatua, varmasti järkiostos, mutta ei ehkä herätä intohimoja samalla tavalla kuin Alfat. Jos pelkällä järjellä koittaa perustella niin Golf todennäköisesti on fixumpi ostos. Mutta pitääkö sydän olla mukana kun ollaan auto-ostoksilla?

Tästä pienellä sillalla moottoripyöriin. Mää en ole koskaan ymmärtänyt mun tuttujani jotka suomessa moottoripyörää ostaessa selittävät jonkun MP:n olevan järkevämpi ostos kuin toisen, että ei kannata ostaa jotain pyörää kun siinä on pari tuhatta kilometriä pienempi venttiilien säätöväli tai se siinä on jotain muuta ei niin järkevää. Kuitenkaan kukaan ei ole edes pystynyt osoittaan yhtään järkiperustetta koko MP:n omistamiseen tälläisessä maassa kuin suomi on. Eli itse ainakin kaksipyöräiseni ostan ihan tunteella ja rakkaudella ja aivot kyllä jääneet kotiin siinä vaiheessa. Auton ostoa tulee sitten ehkä perusteltua erilaisilla tarpeilla jonka takia nytkin omistan farkun vaikka silloin vielä aikana ilman MP:tä ajelin Coupe autolla ja vannoin että Farmaria ei tule ennenkuin on vaimo ja 3 lasta tai läjä koiria.

Erinomainen vastaus! MiTo on hieno kuin possu pienenä ja niinhän sitä kai sanotaan että mies ei ole mies ennen kuin on Alfa Romeon omistanut, mutta talviauto-ominaisuudet minua hieman arveluttavat, vaikka MiTo täysin tuore mallina onkin. Siinähän se dilemma onkin - Golfista saanee kyllä myös myöhemmin suhteessa paremman hyvityksen kun vaihdon aika jälleen koettaa. Mutta tosiaan, eihän näitä asioita järjellä ajatella vaan ihan jollain muulla. Täytyy kyllä käydä molempia kuljettimia koeajamassa, ja lähiaikoina. Mazdan pragmaattisuus on alkanut minua kypsyttää...

Moottoripyörät ovat toinen innostukseni kohde vaikken korttia vielä omistakaan. Jos sitten ensi keväänä pääsisi ihan koulun penkille asti ja sitten vaikkapa pyöräkauppaankin. Ducatit himottaisivat.

dera

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 122
    • Profiili
Vs: Autot - moderni sportti, elegantti klassikko vai jokin muu?
« Vastaus #117 : 18.02.10 - klo:02:24 »
Täältäkin puoltava ääni Italialaisille.

...olen ehkä puolueellinen, tässä tosiaan oma kulkuväline:

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Autot - moderni sportti, elegantti klassikko vai jokin muu?
« Vastaus #118 : 18.02.10 - klo:11:46 »
Moottoripyörät ovat toinen innostukseni kohde vaikken korttia vielä omistakaan. Jos sitten ensi keväänä pääsisi ihan koulun penkille asti ja sitten vaikkapa pyöräkauppaankin. Ducatit himottaisivat.
Veljellä olisi komea ja harvinaisempi Ducati 749s nyt myynnissä: http://www.nettimoto.com/ducati/749/839835
Jos itselä olisi varaa pitää kolmea moottoripyörää niin saattaisin tuon siltä pois ostaakkin. Viime kesänä jonninverran ajalin ja ihastuin, etenkin ääniin. Ducatin jo muutenkin mahtava moottori ja perässä täystitaani putkisto. Meinaa housuun tulla jo startatessa :D

Ducatin Monster on myös yksi pyörä josta tykkään valtavasti. On vaan tietyllä tavalla liian samankaltainen kuin omistamani Triump Speed Triple. Kyykky, enduro tai joku matkapyörä voisi olla seuraava.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

pietro

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 87
    • Profiili
Vs: Autot - moderni sportti, elegantti klassikko vai jokin muu?
« Vastaus #119 : 18.02.10 - klo:12:33 »
Tästä pienellä sillalla moottoripyöriin. Mää en ole koskaan ymmärtänyt mun tuttujani jotka suomessa moottoripyörää ostaessa selittävät jonkun MP:n olevan järkevämpi ostos kuin toisen, että ei kannata ostaa jotain pyörää kun siinä on pari tuhatta kilometriä pienempi venttiilien säätöväli tai se siinä on jotain muuta ei niin järkevää. Kuitenkaan kukaan ei ole edes pystynyt osoittaan yhtään järkiperustetta koko MP:n omistamiseen tälläisessä maassa kuin suomi on.

Hmm. Riippuu tietysti siitä millä tavalla pyörää käytetään. Onko se tarkoitettu vain viikonloppufiilistelyihin vai jokapäiväiseen käyttöön kauden aikana? Minulle pyörä on päivittäinen työmatka-ajokki toukokuusta syyskuulle ja työmatkaa tulee 100 km/päivä. 80-luvun alun BMW R100RT ei toki ole nykymittapuun mukaan huoltovapaimmasta päästä mutta toisaalta pyörän nävertäminen on minulle osa harrastusta ja tuossa puimurissa on se hyvä puoli että se on vielä yksinkertainen vekotin ja kaikki normaalit huollot pystyy tekemään itse.

Eikä sovi unohtaa bokserin aina niin mukavia värinöitä. Joku on sanonut että on kuin epäkeskohiomakoneella ajaisi...