• Tervetuloa foorumille Keikarin foorumi.

Uutiset:

Pukimo Raivio - aina klassista tyyliä.

Vieraile nyt:
www.pukimoraivio.fi

Päävalikko

Sade- & kuoritakit

Aloittaja Monk, 07.08.12 - klo:22:54

« edellinen - seuraava »

CyberDog

Lainaus käyttäjältä: kapten GT - 25.08.12 - klo:13:11
Minä en osta enää mitään, missä lukee Halti tai DryWetMax. Aikanaan Halti oli merkkinä ok. Samaa olen ollut havaitsevinani Haglöfsin tuotteissa. Logo suurenee, laatu huononee.

No joo. Kokemusta ei tosiaan ole noista uusista. Tuo onkin taivaan vanha Tunturisusi mallin takki tms. Sen olen huomannut että noissa on vaihtelua kaikilla merkeillä joita olen kokeillut eri mallien välillä hirvittävästi.

Lainaus käyttäjältä: Co-re - 25.08.12 - klo:13:14

No liikkuessa käytän toki sopivia vaatteita jotka saakin hiota, itsestäänselvyytenä. Tarkoitin lähinnä juuri tuollaisia muiden vaatteiden päälle heitettäviä, vettä näennäisesti pitäviä ja vielä näennäisemmin hengittäviä palttoita. Hiki pamahtaa päälle kyllä välittömästi jos siellä alla on vaikka pukua tai villaa ja sitten tuollainen stopperi päälle.

Totta. Se pitää ottaa huomioon siinä vaatetuksen muussa lämmönsäätelyssä. Tuollainen kuoritakki pidättää lämpöä varsin hyvin kun ilmanvaihtuvuus sen alla on heikohkoa.

starsailor

Ostin tälläisen alkukesästä tuon videon katseltuani. 6876 X Rohan Sonora on takin nimi. 65/35 puuvilla/keino päälinen ja bodyosassa keinokuituinen imitaatio ohuesta flanellikankaasta. Pitää hyvin sateen, mutta ei varmaan täysin kaatosadetta. Mielestäni näissä "uusissa" materiaaliratkaisuissa on paljon hyvää, joskaan nämä eivät ole ikuisia kavereita. Keveyden ja ohuen kankaan kääntöpuoli on se kestävyys.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=rzUi51to2lo#t=0s

SloBo

Itsehän ostin Haltin tuotteen tänä kesänä, sellaisen olemattomaan tilaan pakkautuvan tuulitakin. Toimii.