Kirjoittaja Aihe: alkoholittomat virvokkeet; kahvi, tee, ym.  (Luettu 57441 kertaa)

diletantti

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 58
    • Profiili
Vs: alkoholittomat virvokkeet; kahvi, tee, ym.
« Vastaus #45 : 03.08.10 - klo:14:57 »
Toinen teehullu ilmoittautuu :) Kupissa tällä hetkellä matea, mutta mieltymyksenä ovat maustamattomat mustat ja vihreät teet.

Linkkejä Suomalaisiin teekauppoihin, teehuoneisiin ja teeblogeille:
http://www.teekauppa.fi/epages/OVK.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/08052009-140847/Categories/Teeaiheisia_linkkejae
http://www.teenystavat.fi/index.php?page=kunnia
What a deformed thief this fashion is. William Shakespeare

Cavendish-Bentinck

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 173
    • Profiili
Vs: alkoholittomat virvokkeet; kahvi, tee, ym.
« Vastaus #46 : 03.08.10 - klo:16:29 »

Kahvi on mielestäni pahan makuinen juoma, joten suosin vahvasti teetä. Mikäli hyvää vihreää teetä on saatavilla aina mieluiten sitä. Olen taipuvainen uskomaan vihreän teen (lieviin) positiivisiin terveysvaikutuksiin, mutta paremman puutteessa muukin tee menettelee. Nuorempana join enemmän kaakaota, mutta se on hiukan jäänyt. Toki hyvä kaakao talven kylmillä tekee olotilasta paljon miellyttävämmän.

Kysyisin kuitenkin palstan tietäväisemmiltä, että onko tästä kaupasta mihinkään tahi näyttävätkö myynnissä olevat teekannut hyviltä tarkoitukseen hauduttaa kerralla paljon teetä, jota voi sitten juoda myöhemmin kylmänäkin?

http://chinastore.radio86.com/teekauppa/teaware

Ja juon toki teetä myös lämpimänä ja suurehkoja määriä. Haluan ison haudutuskannun, mutta onko jotain muita ominaisuuksia, jotka sen tulisi täyttää? Konepestävyys on kaikissa astioissa itselleni olennaista, mutta sitähän nuo tuntuvat olevan.

Barbarossa

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2613
  • Beta as fuck!
    • Profiili
Vs: alkoholittomat virvokkeet; kahvi, tee, ym.
« Vastaus #47 : 03.08.10 - klo:18:31 »
Suosittelen isoa kattilaa ja hienoverkkoista siivilää.
Itse juon teetä galloonamitoissa.

Kylmänä vain ja ainoastaan genmaichaa.
Tuota sitten keittelen muutaman litran kerrallaan kattila/siivilä setillä.

Väittäisin että mikään "virallinen" konsti ei pelitä yhtä hyvin.

 
There ain't no rest for the wicked...

VMP

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 489
    • Profiili
Vs: alkoholittomat virvokkeet; kahvi, tee, ym.
« Vastaus #48 : 03.08.10 - klo:19:37 »
Kahvi on mielestäni pahan makuinen juoma, joten suosin vahvasti teetä. Mikäli hyvää vihreää teetä on saatavilla aina mieluiten sitä. Olen taipuvainen uskomaan vihreän teen (lieviin) positiivisiin terveysvaikutuksiin, mutta paremman puutteessa muukin tee menettelee. Nuorempana join enemmän kaakaota, mutta se on hiukan jäänyt. Toki hyvä kaakao talven kylmillä tekee olotilasta paljon miellyttävämmän.

Teen juonnin syntyseuduilla yhä voimassa oleva suurin terveysvaikutus lienee se, että vesi kuumennetaan teetä varten. Yksin tämä ansio lienee säästänyt satojatuhansia ihmishenkiä.

Itse olen kyllä edelleen enemmän kahvimiehiä, vaikken suinkaan kiellä kunnolla haudutetun hyvän teen erinomaisuutta.

Alex Entwistle

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2721
  • Hipsteri
    • Profiili
    • Something To Put On
Vs: alkoholittomat virvokkeet; kahvi, tee, ym.
« Vastaus #49 : 25.10.11 - klo:21:30 »
Onko Tampereella jotain ehdottoman hyvää paikkaa käydä nauttimassa espressonsa? Tähän mennessä tultu lähinnä käytyä Wayne's:ssä ja Coffee Housessa ja Segafredo pitäisi käydä testaamassa.
Something To Put On

Mopon pitää antaa keulia kunnolla. -ivyman
Jollain saatanan donhuonolla on Trickersit. -ivyman
Barbour on muutenkin hipsterimerkki. -uros (good night, sweet prince)

mauri-lahtii29

  • Kisälli
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: Re: alkoholittomat virvokkeet; kahvi, tee, ym.
« Vastaus #50 : 26.10.11 - klo:13:09 »
Kahvia tulee juotua. Toimistolla on Nespresso-kone. Kotona jauhan pavut edullisella Kruppsin levyjauhimella, ja kahvin keitän mokkapannulla. Tuo on kustannusten ja vaivan suhteen tehokas yhdistelmä. Kokeilin joskus muutaman päivän Gaggian puoliautomaattia, mutta vaivaa ja tilaa vehje vaati liikaa. Levyjauhin ja mokkapannu yhdistelmaa suosittelen kaikille kahvin ystäville. Edullisen levyjauhimen ja Bialettin mokkapannun saa yhteensä alle satasella. Mokkapannu kulkee myös hyvin mukana vaikka retkelle, mokille tai veneeseen.

Suosikkikahvit löytyvät mokkamestareilta, mutta uutena tuttavuutena olen pitänyt Kaffan paahdoista.
http://www.mokkamestarit.fi/fi/
http://www.kaffaroastery.fi/view/fi/home

Joo kyllä kahvia tulee todellakin juotua ja mun Suuhygienisti Lohjalla sanoikin että kahvi taitaa maistua.. vissii näkyy sitten hampaissa? :D

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: alkoholittomat virvokkeet; kahvi, tee, ym.
« Vastaus #51 : 26.10.11 - klo:17:03 »
Minä olen vasta hiljan innostunut kaakaosta. Ei siis mistään lasten sokeroidusta Oboystä, vaan kunnon kaakaojauheesta, josta saa halutessaan erittäin vahvan paukun kahvin korvikkeeksi. Onko kellään vinkata jonkin tasokkaan kansainvälisen valmistajan jauheen puoleen?
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

mikmu

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 383
    • Profiili
Vs: alkoholittomat virvokkeet; kahvi, tee, ym.
« Vastaus #52 : 26.10.11 - klo:17:28 »
Minä olen vasta hiljan innostunut kaakaosta. Ei siis mistään lasten sokeroidusta Oboystä, vaan kunnon kaakaojauheesta, josta saa halutessaan erittäin vahvan paukun kahvin korvikkeeksi. Onko kellään vinkata jonkin tasokkaan kansainvälisen valmistajan jauheen puoleen?

Ainut lämmin juoma mitä juon on kaakao, mutta en tee sitä koskaan kotona joten en osaa suositella mitään jauhetta. Pidän myös erittäin paljon suklaasta noin yleensä ja siltä pohjalta täytyy todeta, että parasta kaakaota olen saanut Brysselissä. Lusikka melkein seisoi itsekseen mukissa senverran suklainen oli juoma.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: alkoholittomat virvokkeet; kahvi, tee, ym.
« Vastaus #53 : 26.10.11 - klo:17:56 »
Minä olen vasta hiljan innostunut kaakaosta. Ei siis mistään lasten sokeroidusta Oboystä, vaan kunnon kaakaojauheesta, josta saa halutessaan erittäin vahvan paukun kahvin korvikkeeksi. Onko kellään vinkata jonkin tasokkaan kansainvälisen valmistajan jauheen puoleen?

Lindtin levyt, raastettuina ja juoman pohjana käytettynä. Maustetaan hunajalla, vaniljalla ja appelsiininkuorella (sekä, jos niin mieli vääntää, pienellä ripauksella chiliä).
Kaikki villa tottelee rautaa.

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: alkoholittomat virvokkeet; kahvi, tee, ym.
« Vastaus #54 : 26.10.11 - klo:21:48 »
^ Tuohan on kaikkein reiluinta kun annetaan kuluttajalle mahdollisuus valita.

Sinänsähän koko reilu kauppa on ihan huuhaata. Ei ole mitään todisteita siitä, että tuottajat hyötyisivät reilusta kaupasta. Tuottajien pienet tulot johtuvat ylitarjonnasta ja tuota reilu kauppa ei korjaa, pikemminkin päinvastoin. Ympäristöjuttuihin reilulla kaupalla voitaisiin vaikuttaa, mutta joku päästökaupan tapainen järjestelmä luultavasti toimisi paremmin ja pienemmin kustannuksin.

Hidas

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 408
  • poco ritardando
    • Profiili
Vs: alkoholittomat virvokkeet; kahvi, tee, ym.
« Vastaus #55 : 26.10.11 - klo:21:54 »
Minä olen vasta hiljan innostunut kaakaosta. Ei siis mistään lasten sokeroidusta Oboystä, vaan kunnon kaakaojauheesta, josta saa halutessaan erittäin vahvan paukun kahvin korvikkeeksi. Onko kellään vinkata jonkin tasokkaan kansainvälisen valmistajan jauheen puoleen?

Sellainen tuntuma on, että myös kaakaoentusiastien maailma on olemassa. Van Houten lienee asettanut standardin, mutta onko se tasokas vai ei? Hiljattain kaakao on myös luokiteltu eräissä piireissä ns. superfoodiksi. Tässähän olisi yksi hyvä aihe blogin artikkeliksi.

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: alkoholittomat virvokkeet; kahvi, tee, ym.
« Vastaus #56 : 26.10.11 - klo:22:18 »
^ Onko oikeissa kaakaojauheissa edes eroja? Luulisin kaikkien ostavan kaakaonsa bulkkina maailmanmarkkinoilta ja sotkevan sen jonkinlaiseksi tasalaatuiseksi tuotteeksi.

Itse olen ostanut Van Houtenin sijaan Valion kaakaojauhetta kun on kai kilohinnaltaan halvempaa. Tai sitten Valion pakkaus oli kätevämpi ja vähemmän sotkeva.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: alkoholittomat virvokkeet; kahvi, tee, ym.
« Vastaus #57 : 27.10.11 - klo:05:48 »
^ Onko oikeissa kaakaojauheissa edes eroja? Luulisin kaikkien ostavan kaakaonsa bulkkina maailmanmarkkinoilta ja sotkevan sen jonkinlaiseksi tasalaatuiseksi tuotteeksi.

On eroja, tunnistaa pakkauksesta. Ne, joista sen tunnistaa, maksavat n. 5-10 kertaa Van Houten/Pirkka/Valio/Eldorado -brändejä enemmän. Van Houtenin Reilu Kauppa -setit ovat samaa kuin vakiotkin (vakio on myynnissä koska legendaarinen).

Suomesta ei saa ihan sikapriimaa kuin ostamalla levykaakaota ja tekemällä siitä. Kannattaa nähdä vaiva.


"Reilun kaupan" -brändätyt tuotteet merkitsevät mitään vain isoilla massatuottajilla. On olemassa myös tuottajilta suoraan ostavia kauppiaita (jotka ovat reilumpia kuin "reilu kauppa" ikinä), joiden ei kannata hakea tuotteisiinsa RK-sertiä. Diggaan ostaa näiltä. Harva Reilua Kauppaa myyvä kauppias saa tuotetoimittajiltaan joulukortteja - tämä on hyvä indikaattori todellisesta reiluudesta.
« Viimeksi muokattu: 27.10.11 - klo:05:51 kirjoittanut Jussi »
Kaikki villa tottelee rautaa.

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: alkoholittomat virvokkeet; kahvi, tee, ym.
« Vastaus #58 : 27.10.11 - klo:12:46 »
Tuhti kaakao on tosiaan parasta tehdä itse levystä ja/tai suklaasta.
Van Houten on parhaiten leivontaan sopiva kaakao (molemmat) ja esimerkiksi Saksassa Neidiggerin ja vastaavien luksuskaakaot ovat käytännössä suklaata. Clipperin kaakao on toimivinta jos hakee jauhettua kaakaota. Muuten tosiaan  tekemällä itse saa parhainta.

Suomesta ei saa ihan sikapriimaa kuin ostamalla levykaakaota ja tekemällä siitä. Kannattaa nähdä vaiva.

Onko jotain suosituksia mistä kannattaa ostaa?
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: alkoholittomat virvokkeet; kahvi, tee, ym.
« Vastaus #59 : 27.10.11 - klo:12:50 »
^Nyt en muista valmistajien nimiä, mutta Chjokosta saa maailmanluokan suklaata. Kallista, kyllä, mutta kyse on suklaasta.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/