Kirjoittaja Aihe: Kodinkoneet  (Luettu 19915 kertaa)

Tuukka

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1127
    • Profiili
Vs: Kodinkoneet
« Vastaus #30 : 20.06.12 - klo:03:06 »
Varaukseton puoltoaani hoyrykeskuksille taaltakin. Nyt kun olen omaani kuukauden kayttanyt, ei liene paluuta vanhanmalliseen. Silitin viime viikonloppuna 11 paitaa 55 minuutissa, ei onnistuisi huonompitehoisella laitteella.

Vertailua Bordeauxin laitteeseen omasta Tefalista:
- iso ja kompelo on siis varmaankin se tukiasema? Sille kun loytyi hyva paikka (laudassani on hylly jalassa), ei se tuota mitaan ongelmaa. Itse rauta on huomattavasti kevyempi kuin sellainen missa on vesisailio mukana.
- tefalissani mielestani voi saataa hoyryn maaraa, en ole siihen koskenut ensikayton jalkeen. Mielestani vain yksi liipaisin tosin.
- ja hoyrya tulee kylla hyvin, olen silla hoyryttanyt myos savunhajun pois yhdesta villapaidasta, veikkaan etta tarvittaessa saa rypyt (ja prassit) pois puvuista. Huone jossa silitan on varmaan 3.5 metria korkea, ja ikkunat ovat aivan huurussa kayton jalkeen.
Great minds think alike - fools never differ.

Barbarossa

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2613
  • Beta as fuck!
    • Profiili
Vs: Kodinkoneet
« Vastaus #31 : 20.06.12 - klo:08:28 »
No perskeles! Pakko kai se on joku tuommoinen laittaa.
Minusta on tullut päivä päivältä laiskempi silittäjä.
Tästä johtuen paita-arsenaalista tulee käytettyä ehkä vain kolmasosaa täydellä teholla.

- Luultavasti halpis silityslauta (lastulevyä vai mitä lie) ei kestä tuota kosteutta kaukaa, eli pitää varautua ostamaan järeämpi.
Olen omalle lastulevylaudalle naureskellut jo pidemmän aikaa. Parin tunnin silitysmaratonin jälkeen lauta alkaa olla jo melkoisen käyrä.
Oikenee kyllä kuivuessaan, mutta taitaisi kuitenkin olla aika etsiä kunnollinen lauta tuon tilalle.
There ain't no rest for the wicked...

Bordeaux

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1744
    • Profiili
Vs: Kodinkoneet
« Vastaus #32 : 20.06.12 - klo:08:45 »
^^Nimenomaan, se telakka/höyry-yksikkö on iso, itse rauta tosiaan kevyt ja näppärä.

CyberDog

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Kodinkoneet
« Vastaus #33 : 20.06.12 - klo:13:14 »
Sini-tuotteella on silityslauta mikä on tarkoitettu nimenomaan höyryraudoille. Se on tehty jäykästä metalliverkosta. Itselläni on sellainen. Varsin kelvollinen. http://www.sinituote.fi/Suomeksi/Tuotteet/Vaatehuolto/Silityslaudat?itemid=670&showlocation=d6224ddd-cf5f-41e2-acad-17007a085e79 Mulla on toi. Mutta niillä on kehittyneempiä malleja.

Ja tästä haaveillaan.

http://www.gizmag.com/go/2571/

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Kodinkoneet
« Vastaus #34 : 20.06.12 - klo:14:15 »
Ja tästä haaveillaan.

http://www.gizmag.com/go/2571/

Huomattavasti käsinsilitystä huonompi silitystulos.
Kaikki villa tottelee rautaa.

CyberDog

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Kodinkoneet
« Vastaus #35 : 20.06.12 - klo:14:58 »
Hyvin paljon mahdollista että on. Eihän tuo ole varsinaisesti silittämistä vaan höyryttämistä.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Kodinkoneet
« Vastaus #36 : 20.06.12 - klo:15:50 »
Hyvin paljon mahdollista että on. Eihän tuo ole varsinaisesti silittämistä vaan höyryttämistä.

Periaatteessahan tuossa "venytetään" paita sileäksi ilmanpainetta käyttäen. Kaulukset, hartiakaarroke, kalvosimet ja nappilista joudutaan tuon jälkeenkin käsittelemään raudalla, joten ajansäästö jää olemattomaksi eikä työtaakkakaan kummemmin vähene. Kallis, turha gadget.
Kaikki villa tottelee rautaa.

CyberDog

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Kodinkoneet
« Vastaus #37 : 20.06.12 - klo:19:01 »
No joo totta jos se kerran noin menee...

Kali

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 300
    • Profiili
Vs: Kodinkoneet
« Vastaus #38 : 25.06.12 - klo:15:16 »
Onko joku testannut tuollaista höyrysilityskeskushärpäkettä tapettien poistoon?