Kirjoittaja Aihe: Mitä on tapahtunut?  (Luettu 10219 kertaa)

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Mitä on tapahtunut?
« : 21.04.09 - klo:19:14 »
Onko tänä keväänä tapahtunut Helsingin katukuvassa jokin muutos tyylikkäämpään suuntaan vai olenko vain itse ruvennut kiinnittämään asiaan huomiota? Olen nähnyt hienoja täys-brogue -kenkiä, crombie-takkeja, siedettäviäkin trenssejä, kunnollisia tweed-hattuja ja vaikka mitä. Villen blogiko sen on aiheuttanut?

PS
Toki rumuus on edelleen voitolla.
Suositellaan täysraittiutta.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Re: Mitä on tapahtunut?
« Vastaus #1 : 21.04.09 - klo:20:31 »
Kenties Helsinkiin on valunut paljon tyylikkäitä turisteja, bisnesmiehiä tai poliitikkoja. Voi myös olla, että tunnistat klassisen tyylin paremmin koska olet lukenut siitä ja nähnyt monta kuvallista esimerkkiä. Vaikka Keikari on kiva, en usko että muutos olisi tapahtunut näin nopeasti. Ehkä viiden vuoden sisällä.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Re: Mitä on tapahtunut?
« Vastaus #2 : 21.04.09 - klo:20:33 »
Meillä päin (Turku) ei kovin montaa täys-brogueta tarvitse katsella, full wingeistä puhumattakaan.. Paikalliset rahamiehetkin kun pukeutuvat johokin Ar-maniin ja kaiken sortin LogoWeariin..
get your kicks on route six six six

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Re: Mitä on tapahtunut?
« Vastaus #3 : 22.04.09 - klo:10:38 »
Itse en ole muutosta huomannut, mutta vallitseva taloussykli tuppaa nostamaan esiin perinteisiä arvoja. Ehkä tyylistä haetaan turvallisuuden tunnetta epävarmassa maailmassa.

Elenkhos

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 760
    • Profiili
Re: Mitä on tapahtunut?
« Vastaus #4 : 22.04.09 - klo:11:04 »
YLE uutisoi jokunen päivä sitten, että yritykset ovat alkaneet panostaa työntekijöidensä pukeutumiseen erottuakseen talouden kriisin luoman kovemman kilpailun takia paremmin muista.

Jaguar

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 346
    • Profiili
Re: Mitä on tapahtunut?
« Vastaus #5 : 22.04.09 - klo:11:08 »
Paikallislehti Karjalainen kirjoitti muutama päivä sitten, että pukujen käyttö vapaa-ajalla on tuleva muoti-ilmiö. Kenties klassisempi tyyli yleensäkkin?  En tarkalleen muista mitä siinä luki, voin ottaa (heikkotasoisen) kuvan siitä ja laittaa tänne. Sitä en osaa sanoa, näkyykö tämä jo nyt tälläisenä ilmiönä... Muotihan ei minua millään tasolla kiinnosta, mutta voisi selittää.

Mikke

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 118
    • Profiili
Re: Mitä on tapahtunut?
« Vastaus #6 : 22.04.09 - klo:12:35 »
Lainaus käyttäjältä: "Pchan"
Itse en ole muutosta huomannut, mutta vallitseva taloussykli tuppaa nostamaan esiin perinteisiä arvoja. Ehkä tyylistä haetaan turvallisuuden tunnetta epävarmassa maailmassa.
Tämä voi hyvin pitää paikkansa. Yhdysvalloissa on itsestään selvä tosiasia että taloudellisessa laskusuhdanteessa pukeutmisen taso paranee. Sitten kun menee taas lujaa pukeudutaan miten sattuu. Ehkä nyt haetaan turvallisuutta kuten Pchan mainitsee. Ehkä ihmiset haluavat näyttää vakavammin otettavilta ettei yt-kirves heilahda niin helposti.

meht

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 141
    • Profiili
Re: Mitä on tapahtunut?
« Vastaus #7 : 28.07.09 - klo:00:01 »
Täytynee toivoa että Arskan havaitsema muutos on todellisuudessakin tapahtumassa ja jää pysyväksi. Reilu viikko sitten tuttavani kiillottaessa uutta moottoripyöräänsä keskustelimme siitä kuinka eri asioihin ihmiset laittavat rahaa, kuten esimerkiksi hän moottoripyöräänsä, yhteinen tuttavamme veneeseen, toinen matkusteluun jne jne

Keskustelun lomassa itse mainitsin panostavani laadukkaisiin vaatteisiin, jolloin hän nosti katseensa kiillotuksen kohteestaan minuun ja kysyi kuin lapsi viattomasti että miksi ?  

Tässä yksi syy minkä takia MINÄ olen täällä keskustelemassa....

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Re: Mitä on tapahtunut?
« Vastaus #8 : 28.07.09 - klo:15:12 »
Tuttavillani ja sukulaisillani on vaikeuksia ymmärtää, miksi satsaan rahani vaatteisiin. Suurin ihmetys kuitenkin syntyy, kun kerron keräileväni jalkineita. En aina jaksa selittää miksi käsintehdyt jalkineet ovat samalla sekä erinomaisia käyttöesineitä että upeita taideteoksia, joten tyydyn vaihtamaan puheenaihetta.

Jos vertaa vaikkapa posliinisten koriste-esineiden keräilyä jalkineiden keräilyyn, edelliset häviävät taatusti. Koriste-esineet ovat funktionsa mukaan vain kotosalla visusti kaapin takana piilossa, kun komeat popot kuljettavat omistajansa minne tahansa hän suuntaakin. Miksi siis ei keräilisi vaatteita?
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

meht

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 141
    • Profiili
Re: Mitä on tapahtunut?
« Vastaus #9 : 28.07.09 - klo:15:31 »
Niimpä... Itsekkin näen käyttöesineiden keräilyn järkevämpänä kuin esimerkiksi mainitsemasi posliinin, asia tietenkin erikseen mikäli kuppeja ja kippoja myös käytetään.'

 Samoin kuin esimerkiksi jotkut eivät ymmärrä miksi käyttää yli 1000€ arki kelloon jonka tarkkuus häviää 5€ Mikkihiiri kellolle kirkkaasti vaikka ajan näyttäjänä kumpikin hoitaa tehtävänsä yhtä hyvin. Arvokello (Omega 2254) ostostani olen joutunut myöskin selittämään usealle tuttavalleni, lopputuloksena olen päätynyt lähes poikkeuksetta samaan mihin Ville.

Suurinta tyhmyyttä mielestäni juuri laatutuotteissa on ostaa ne pöytälaatikossa pidettäväksi.

Joten siis ne joilla tuollainen hieno käyttöesine on,  kello, kenkä, posliininen kippo tai mikä hyvänsä, käyttäkää sitä niin silloin saatte siitä maksimaallisen hyödyn rahoillenne sekä laatutuotteen käyttämisestä syntyvän nautinnon.

Mikke

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 118
    • Profiili
Re: Mitä on tapahtunut?
« Vastaus #10 : 28.07.09 - klo:21:27 »
Lainaus käyttäjältä: "meht"
Niimpä... Itsekkin näen käyttöesineiden keräilyn järkevämpänä kuin esimerkiksi mainitsemasi posliinin, asia tietenkin erikseen mikäli kuppeja ja kippoja myös käytetään.'

 Samoin kuin esimerkiksi jotkut eivät ymmärrä miksi käyttää yli 1000€ arki kelloon jonka tarkkuus häviää 5€ Mikkihiiri kellolle kirkkaasti vaikka ajan näyttäjänä kumpikin hoitaa tehtävänsä yhtä hyvin. Arvokello (Omega 2254) ostostani olen joutunut myöskin selittämään usealle tuttavalleni, lopputuloksena olen päätynyt lähes poikkeuksetta samaan mihin Ville.

Suurinta tyhmyyttä mielestäni juuri laatutuotteissa on ostaa ne pöytälaatikossa pidettäväksi.

Joten siis ne joilla tuollainen hieno käyttöesine on,  kello, kenkä, posliininen kippo tai mikä hyvänsä, käyttäkää sitä niin silloin saatte siitä maksimaallisen hyödyn rahoillenne sekä laatutuotteen käyttämisestä syntyvän nautinnon.
Hyviä pointteja ja hyvin sanottu. Näin minäkin haluaisin sen nähdä.

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Re: Mitä on tapahtunut?
« Vastaus #11 : 27.08.09 - klo:15:55 »
Tänään olen nähnyt kuusi taskuliinaa työpäiväni aikana Helsingissä. Seitsemän jos lasken omani mukaan. Se on enemmän kuin Keikarin miitissä.. Mitä ihmettä on meneillään?
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Re: Mitä on tapahtunut?
« Vastaus #12 : 27.08.09 - klo:16:20 »
Lainaus käyttäjältä: "DandyAndy"
Tänään olen nähnyt kuusi taskuliinaa työpäiväni aikana Helsingissä. Seitsemän jos lasken omani mukaan. Se on enemmän kuin Keikarin miitissä.. Mitä ihmettä on meneillään?

Minäkin näin yhden.
Suositellaan täysraittiutta.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Re: Mitä on tapahtunut?
« Vastaus #13 : 27.08.09 - klo:17:03 »
Lainaus käyttäjältä: "DandyAndy"
Tänään olen nähnyt kuusi taskuliinaa työpäiväni aikana Helsingissä. Seitsemän jos lasken omani mukaan. Se on enemmän kuin Keikarin miitissä.. Mitä ihmettä on meneillään?

Olet törmännyt suomenruotsalaisiin tai ulkomaalaisiin bisnesvieraisiin, tuskin sen kummempaa. Minä en ole nähnyt taskuliinoja aikoihin, vaikka keskustan katuja olen viime aikoina kuluttanut useampana päivänä sopivasti 16-19 välillä.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Re: Mitä on tapahtunut?
« Vastaus #14 : 30.08.09 - klo:11:52 »
Lainaus käyttäjältä: "meht"
Niimpä... Itsekkin näen käyttöesineiden keräilyn järkevämpänä kuin esimerkiksi mainitsemasi posliinin, asia tietenkin erikseen mikäli kuppeja ja kippoja myös käytetään.'

Meillä suurin osa käyttömaljakoista on Franckin ja Wirkkalan 'antiikkia'. Uutta hyvää taidelasia ei vaan saa samaan hintaan kuin vanhaa, mikäli muotoilun rima on yhtään korkeammalla.