Kirjoittaja Aihe: Edulliset puvut  (Luettu 53621 kertaa)

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3740
    • Profiili
Vs: Edulliset puvut
« Vastaus #15 : 06.07.11 - klo:15:58 »
Ebaysta en osaa tilata sen takia kun en tiedä mikä on hyvää kamaa ja mikä ei. Myös vaatteiden kunto arveluttaa. En ole koskaan ostanut vaatteita netistä käytettynä.

OK. Itse olin parisen vuotta sitten vastaavassa tilanteessa, nyt on tullut kokemuksen kautta sekä tietysti netin keskusteluja seuraamalla inan verran enemmän ymmärrystä.

Nyt kun dollarin kurssi suhteessa Euroon on meikäläisestä näkökulmasta hyvin houkutteleva, olen vaateostoksissa käyttänyt paljon USA:laisia eBay-kauppiaita ja omat kokemukseni ovat olleet pelkästään positiivisia. Hölmön tuurilla varmaan? Ostoksia tehdessä kannataa mielestäni ensin vilkaista myyjän taustaa ja feedback -ratingia. Jos kauppiaalla on tilillään tuhansia transaktioita ja palaute on lähes sataprosenttisen kehuvaa niin todennäköisesti tilattu tavara on juuri niin kuin se on kuvattu.

Oma kokemukseni on että jos myyjä sanoo kamppeen olevan mint condition niin se on oikeasti uudenveroinen. Muutenkin tuntuu siltä että Euroopasta saa selvästi nuhraantuneempaa tavaraa kuin Atlantin takaa. Sitten tarjolla on tietysti paljon NWT -tavaraa, eli mallistosta poistunutta tai muusta syystä poistomyyntiin mennyttä uutta ja käyttämätöntä tavaraa.

Itse olen tilaanut jenkki eBaysta useammankin puvun jotka olen valinnut ihan valmistajan merkin mukaan. Jännää sinänsä mutta italialaisia pukuja tuntuu sieltä saavan edullisemmin kuin Europasta. Jenkkien omia laatumerkkejä (Hickey Freeman, Oxxford clothing, Brooks Brothers) on yleensä tarjolla paljon ja hyvin edulliseen hintaan. Kukaan ei ole profeetta omalla maallaan.

Yksi hakujokeri olisi jenkki-eBayssa hakea (include description) puku haulla "Loro Piana" tai "Zegna". Näillä hauilla löytää puvut jotka on tehty em. valmistajien kankaista. Nettihuhu tietää kertoa että Piana on hyvin tarkka siitä millaisiin vaatteisiin sen valmistaman kankaan label ommellaan joten eiköhän se ole jonkinlainen laadun tae jolla voi vähän itseään rauhoitella.

Tässä yksi esimerkki ilmoituksesta jollaisia itse seulon:

http://cgi.ebay.com/BROOKS-BROTHERS-LORO-PIANA-SUIT-110S-42-REGULAR-42R-/270773265481?pt=US_CSA_MC_Suits&hash=item3f0b582449

Eli tuo on Loro Pianan Super 110 kankaasta tehty laivastonsininen puku jonka myyjä kertoo olevan "mint condition". Hintaa tuolle tulisi USD 150 + 45 = 195, Euroissa vajaa sata neljäkymppiä. Tullissa sinulta vielä laskutetaan arvonlisäveroa kolmisenkymppiä, eli vielä jää muutama kymppi ompelijalle trimmausta varten ennen kuin ollaan kahdessa sadassa Eurossa.

EBay on ihan oikeasti ystävä.
« Viimeksi muokattu: 06.07.11 - klo:16:15 kirjoittanut salaryman »
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

Kali

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 300
    • Profiili
Vs: Edulliset puvut
« Vastaus #16 : 06.07.11 - klo:20:23 »
Olen itse kokoa 52 yleensä, mutta tämä puku vaati kokoa 54.  Hihoja lyhennettiin puolitoista senttiä ja varaa jäi vielä aavistuksen verran.  Voin haluttaessa antaa joitain mittoja (tai vaikka kaikki).
Anna anna. Itse myös 52 ja lafkan koot pohdituttaneet.

joekok

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 482
    • Profiili
Vs: Edulliset puvut
« Vastaus #17 : 07.07.11 - klo:14:51 »
Hei

Olen uuden puvun tarpeessa. Hintaa ei ihan hirveästi saisi olla. Mielellään kahden sadan pintaan mutta voidaan venyä sinne kolmen sadan paikkeille myös.

Kommenttini ei ole mikään kritiikki, sillä joudun itsekkin laskeskelmana opiskelijana aika tarkkaan kuinka paljon mihinkin voi laittaa. Et juurikaan kertontonut mitä tarkoitusta varten olet pukua ostamassa. Tämä on hyvin oleellista. Jos ostat työpukua, niin jos mahdollista, koita saadaa laajennettua budjettia 400-500e. Jos puolestaan kyse on tavallisemmasta juhlpuvusta, tai jopa vapaajan juhlapuvusta (esim opiskelijoiden juhlat tms.), niin silloin tuo parin sadan budjetti on hyvä. Entä miksikö? Siksi että työpukua käytetään jatkuvasti, eikä sitä ole aikaa samalla tavalla huoltaa kuin juhlapukua, niinpä hyvä materiaali ja laadukastyöstö pitää puvun parempana pidempää. Juhlapukua on sitten yleensä aikaa hoitaa ja virittää. Melkein minkä tahansa puvun saa näyttämään hyvältä yhden illan tai kaksi, kunhan se on oikean kokoinen ja hyvässä kunnossa.

Etsinnöissä itselläni vastaan on tullut kaksi edullista merkkiä, joita tässä ketjussa ei ole mainittu: Ted Baker ja Cerruti. No kumpikaan ei ole pakasta ostettuna budjetin rajoissa, mutta britti ebayssa molempia näkyy toistuvasti melko edullisin hinnoin. TB laadultaan huonompi, mutta parempi kuin turo, dressman, M&S tai HM.  Omat Cerrutit puolestaa ovat olleet Tigerin tai vastaavien tasoisia, eli perus 400-500e pukuja.

CyberDog

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Edulliset puvut
« Vastaus #18 : 07.07.11 - klo:16:05 »
Hei

Olen uuden puvun tarpeessa. Hintaa ei ihan hirveästi saisi olla. Mielellään kahden sadan pintaan mutta voidaan venyä sinne kolmen sadan paikkeille myös.

Kommenttini ei ole mikään kritiikki, sillä joudun itsekkin laskeskelmana opiskelijana aika tarkkaan kuinka paljon mihinkin voi laittaa. Et juurikaan kertontonut mitä tarkoitusta varten olet pukua ostamassa. Tämä on hyvin oleellista. Jos ostat työpukua, niin jos mahdollista, koita saadaa laajennettua budjettia 400-500e. Jos puolestaan kyse on tavallisemmasta juhlpuvusta, tai jopa vapaajan juhlapuvusta (esim opiskelijoiden juhlat tms.), niin silloin tuo parin sadan budjetti on hyvä. Entä miksikö? Siksi että työpukua käytetään jatkuvasti, eikä sitä ole aikaa samalla tavalla huoltaa kuin juhlapukua, niinpä hyvä materiaali ja laadukastyöstö pitää puvun parempana pidempää. Juhlapukua on sitten yleensä aikaa hoitaa ja virittää. Melkein minkä tahansa puvun saa näyttämään hyvältä yhden illan tai kaksi, kunhan se on oikean kokoinen ja hyvässä kunnossa.

Etsinnöissä itselläni vastaan on tullut kaksi edullista merkkiä, joita tässä ketjussa ei ole mainittu: Ted Baker ja Cerruti. No kumpikaan ei ole pakasta ostettuna budjetin rajoissa, mutta britti ebayssa molempia näkyy toistuvasti melko edullisin hinnoin. TB laadultaan huonompi, mutta parempi kuin turo, dressman, M&S tai HM.  Omat Cerrutit puolestaa ovat olleet Tigerin tai vastaavien tasoisia, eli perus 400-500e pukuja.

Ihan tuollaista yleispukua olen hankkimassa. Sekalaisiin juhliin.

Osaako joku sanoa että kuinta rypistyvää tai muuten rennon oloinen tuo kangas on tässä puvussa http://www.suitsupply.com/shop/1.P2955/Suit?filter_21=638

Dressedman

  • Kisälli
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: Edulliset puvut
« Vastaus #19 : 07.07.11 - klo:18:10 »
Joitakin Loro Piana -pukuja on/oli stokkalla alessa hintaan n. 350e.
Tämä ei ehkä Kuopion herraa auta, mutta Helsingin suunnalta kohtuu hintaista pukua etsiviä saattaa kiinnostaa.

tuomas

  • Vieras
Vs: Edulliset puvut
« Vastaus #20 : 18.08.11 - klo:10:45 »
Pistetäänpä tänne jotain pitkästä aikaa:

http://www.brothers.fi/NEWS/Kollektion/The-Tailoring-Club/

Ei, minulla ei ole mitään tekemistä liikkeen kanssa enkä muutenkaan tiedä ketjun tavarasta yhtään mitään. Lehdistötiedote vain sattui eteen.

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Edulliset puvut
« Vastaus #21 : 18.08.11 - klo:11:41 »
Joitakin Loro Piana -pukuja on/oli stokkalla alessa hintaan n. 350e.

Nuo siis ovat tehty Loro Pianan kankaasta, eivät ole Loro Pianan valmistamia.

Loro Piana ja Ermenegildo Zegna valmistavat kankaita ja pukuja. Molempien kankaita voi näkyä edullisissakin puvuissa, mutta molempien itse valmistamat puvut ovat varsin kalliita. Varsinkin ebayssa kannattaa olla tarkkana, kivijaloissakin on tullut vastaan pukuja, joista puuttuu kokonaan valmistajan lätkä ja sen paikalla on vain kangasvalmistajan lätkä hämäämässä. Stockalla toki on valmitajakin mainittu ihan asiallisesti.

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Edulliset puvut
« Vastaus #22 : 18.08.11 - klo:14:43 »
Pistetäänpä tänne jotain pitkästä aikaa:

http://www.brothers.fi/NEWS/Kollektion/The-Tailoring-Club/

Ei, minulla ei ole mitään tekemistä liikkeen kanssa enkä muutenkaan tiedä ketjun tavarasta yhtään mitään. Lehdistötiedote vain sattui eteen.

Mahtavaa! Toivottavasti lopulliset tuotteet ovat "kelvollisia" :D

Alhazen

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1032
    • Profiili
Vs: Edulliset puvut
« Vastaus #23 : 18.08.11 - klo:15:14 »
The Tailoring Clubista oli previkka tarjolla ruotsalaisella Manololla keväämmällä: http://www.manolo.se/artiklar/artikel/20110531/the-tailoring-club

Yleisilme on tuon perusteella aika ajanmukaisen lyhyt ja kapea (lue: bumfreezer-takkeja aika kapeilla kauluskäänteillä), mutta lupaavaa on esimerkiksi että puolivuorta ja kevyemmin rakennettua hartiaa pitäisi löytyä.

Edit: Pari muutakin kuvakokoelmaa (samat tavarat mutta selvempinä kuvina) på svenska löytyi:

http://www.kingmagazine.se/Manniskorna/johans-modeblogg/Brothers-presenterar-The-Tailoring-Club/
http://daniel.cafe.se/brothers-lanserar-the-tailoring-club/
« Viimeksi muokattu: 18.08.11 - klo:15:23 kirjoittanut Alhazen »

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Edulliset puvut
« Vastaus #24 : 18.08.11 - klo:15:19 »
Flanellimateriaalina kuulostaa mainiolta.
Sen sijaan uudenlaiset villapuvut eivät pahemmin innosta, niitä kun on maailma pullollaan. Enemmän kaipaisi puuvilla-, vakosametti- ja pellavapukuja sekä vastaavia mieluiten rakenteettomina sekä aika "rentoina". Vapaa-ajan/rennommat puvut voisivat olla hyvinkin tuollaiselle palvelulle tai uudelle mallistolle hyvä markkinarako.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

T.H.

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 71
    • Profiili
Vs: Re: Edulliset puvut
« Vastaus #25 : 18.11.11 - klo:09:34 »
Niin se elämä taas pääsi yllättämään kunnon alakoukulla ja täysin odottamatta on edessä lähisukulaisen hautajaiset kahden viikon päästä.

Nyt tuli sitten kiire hankkia kaapista puuttuva musta puku, jota en vielä vuosikausiin toivonut tarvitsevani.

Onko  kenenkään silmiin osunut pk-seudun liikkeissä kohtuuhintaisia täysvillaisia mustia pukuja? Vaikka puvulle ei toivonmukaan hirveästi käyttöpäiviä tulekaan, en silti tohtisi mitään keinokuituista ostaa.

Kämpin H&M:n Super 110's -tarjonnan voisi käydä sovittamassa. Mistähän muualta kannattaisi etsiä jos hintaluokka olisi n. 500e plus mahdolliset korjaustyöt?

Bordeaux

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1744
    • Profiili
Vs: Edulliset puvut
« Vastaus #26 : 18.11.11 - klo:09:47 »
Tsekkaa Kämpissä Oscar Jacobson, pitäis löytyä alle viidensadan.
« Viimeksi muokattu: 04.12.11 - klo:20:24 kirjoittanut Bordeaux »

Elias

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 553
    • Profiili
Vs: Edulliset puvut
« Vastaus #27 : 18.11.11 - klo:10:25 »
Feren oman malliston puku (Lubiamin valmistama) oli alle 600 euroa. Pitäisi olla laadukas, irtoliinoitus yms.
Vaatekaapin tyhjennys
Sokeet johdattaa sokeita. Ne, jotka vetää edel on vain syvemmäl skutas.

TheodoreMaul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Vs: Edulliset puvut
« Vastaus #28 : 18.11.11 - klo:10:26 »
Edukkaammasta päästä on Dressmannillakin ollut Super 100's pukuja.
Bond mistrusted anyone who tied his tie with a Windsor knot. It showed too much vanity. It was often the mark of a cad.

T.H.

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 71
    • Profiili
Vs: Re: Edulliset puvut
« Vastaus #29 : 18.11.11 - klo:16:37 »
Kiitoksia kaikille vinkeistä.

Pienen kiertelyn jälkeen päädyin lopulta Brothersin Tailoring Club -pukuun. Lahkeiden ja hihojen lyhennysten ja nappien siirron jälkeen setille kertyi hintaa vähän reilut 400 euroa. Tuossa on kuitenkin käsityötäkin mukana jo sen verran että näkisin saavani rahoilleni hyvin vastinetta.