Kirjoittaja Aihe: Lompakot  (Luettu 48601 kertaa)

puu

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1152
    • Profiili
Vs: Re: Lompakot
« Vastaus #60 : 16.01.13 - klo:11:05 »
Minulla ei ole käteistä oikeastaan koskaan.

Minullakin tahtoo olla usein rahat lopussa.


Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Re: Lompakot
« Vastaus #61 : 16.01.13 - klo:11:48 »
Minulla ei ole käteistä oikeastaan koskaan.

Pari seteliä taiteltuna luottokorttitaskuun pelastaa monesta pulasta. Pyrin pitämään aina käteistä mukana, mutta käytän käteistä vain pari kertaa vuodessa.

Vinkki palstan yrittäjille: Joku saisi kehitellä lompakon, jossa olisi taskut 3 kolikolle: 50c, 1e ja 2€. Noiden kanssa selviäisi käytännössä kaikista tilanteista, joissa voi tarvita kolikoita.

Enfield

  • Vieras
Vs: Re: Lompakot
« Vastaus #62 : 16.01.13 - klo:14:25 »
Vinkki palstan yrittäjille: Joku saisi kehitellä lompakon, jossa olisi taskut 3 kolikolle: 50c, 1e ja 2€. Noiden kanssa selviäisi käytännössä kaikista tilanteista, joissa voi tarvita kolikoita.

Oletko koittanut pärjätä ilman kolikoita? Minun lompakossani ei ole kolikkotaskua enkä sitä enää kaipaakaan, vaihtokolikotkin kulkevat taskunpohjalla vain sen aikaa kun pääsen autolleni tai kotio.
Lasteni säästölippaatkin täyttyvät nykyisin paljon nopeammin.

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Re: Lompakot
« Vastaus #63 : 16.01.13 - klo:15:04 »
Oletko koittanut pärjätä ilman kolikoita? Minun lompakossani ei ole kolikkotaskua enkä sitä enää kaipaakaan, vaihtokolikotkin kulkevat taskunpohjalla vain sen aikaa kun pääsen autolleni tai kotio.

En siis käytä kolikoita. Tarve olisi kuitenkin 3 kolikon kuljettamiselle niin, että ne olisivat aina mukana huomaamatta.

Venemies

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 208
    • Profiili
Vs: Re: Lompakot
« Vastaus #64 : 04.02.13 - klo:14:39 »
Tällä hetkellä Montblancin horisontaalinen Meisterstuck ilman kolikkojemmaa. Muuten en tuosta merkistä niin välitä, mutta lompsissa on jokunen hieno malli.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Re: Lompakot
« Vastaus #65 : 04.02.13 - klo:15:29 »
Oletko koittanut pärjätä ilman kolikoita?

Jos käy yökerhoissa (vaatesäilytysmaksu), kaupoissa (tavarakärrymaksu) tai esim. käyttää julkista liikennettä koskaan muuten kuin kausikortilla, kolikot ovat tarpeen. Kaipaisin itse minilompakkoa, jossa toisella puolella on vetoketjullinen tai nepparillinen kolikkotasku, takanaan tila taitetulle setelille tai parille (eli kortin vetävä tila). Toisella puolella sitten kaksi korttitaskua + vastaava tila. Taittuu reilun n. luottokortin kokoon.

Ideaalinen esim. rennossa illanvietossa, joka on toki aina sangen suuri osa elämää. :)
Kaikki villa tottelee rautaa.

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Lompakot
« Vastaus #66 : 04.02.13 - klo:15:33 »
Olen ratkaissut tuon omalla kohdallani niin, että taskusta löytyy kuuden kortin lompakko johon mahtuu keskelle muutama seteli taitettuna, ja toisessa taskussa sitten ihan perinteinen kolikkokukkaro. Kukkaron voi jättää tarpeen mukaan pois.
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Lompakot
« Vastaus #67 : 04.02.13 - klo:17:09 »
Oliko jossain erikseen keskusteltu lärpäkkeistä, joihin saa avaimet. Nyt pitäisi jokin hyvänäköinen ja ajaton avaintasku kehittää, avaimia puolisen tusinaa.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Lompakot
« Vastaus #68 : 04.02.13 - klo:18:25 »
Oliko jossain erikseen keskusteltu lärpäkkeistä, joihin saa avaimet. Nyt pitäisi jokin hyvänäköinen ja ajaton avaintasku kehittää, avaimia puolisen tusinaa.

Navigoi tänne http://www.sagebrown.co.uk ja kirjoita hakukenttään "key ring" ja ainakin kolme löytyy.

Tuukka

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1127
    • Profiili
Vs: Lompakot
« Vastaus #69 : 05.02.13 - klo:00:59 »
Mulla SABin avaintasku ollut parisen vuotta ja ei mitaan pahaa sanottavaa.

Olen muuten siirtynyt lompakoissa kahden lompakon taktiikkaan. Metallinen kayntikorttikotelo toimii taskulompakkona ja siella on vain ne mita tarvitsee paivittain: luottokortti, joukkoliikennekortti, kanta-asiakaskortti kahvilaan ja seteli, pari taiteltuna. Salkussa kulkee sitten isompi lompakko missa muut kortit ja pankkitunnukset, tai jos enemman kateista. Toimii erinomaisesti, ja aika harvoin edes tulee otettua toisesta lompakosta mitaan.
Great minds think alike - fools never differ.

mikmu

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 383
    • Profiili
Vs: Lompakot
« Vastaus #70 : 05.02.13 - klo:11:48 »
Mulla SABin avaintasku ollut parisen vuotta ja ei mitaan pahaa sanottavaa.

Olen muuten siirtynyt lompakoissa kahden lompakon taktiikkaan. Metallinen kayntikorttikotelo toimii taskulompakkona ja siella on vain ne mita tarvitsee paivittain: luottokortti, joukkoliikennekortti, kanta-asiakaskortti kahvilaan ja seteli, pari taiteltuna. Salkussa kulkee sitten isompi lompakko missa muut kortit ja pankkitunnukset, tai jos enemman kateista. Toimii erinomaisesti, ja aika harvoin edes tulee otettua toisesta lompakosta mitaan.

Minkälainen metallinen käyntikorttikotelo sinulla on? Olen itsekin miettinyt moisen hankintaa mutta pähkäilen vielä materiaalin hopea/alumiini/joku muu välillä.

Tuukka

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1127
    • Profiili
Vs: Lompakot
« Vastaus #71 : 05.02.13 - klo:11:56 »
Tuli paketissa Parker Sonnet kynan kanssa vuonna 2006. Ihan teraksinen taitaa olla. Ensimmaiset 6 vuotta oil kayntikorteille, mutt a lompakkona hyodyllisempi.
Great minds think alike - fools never differ.

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Lompakot
« Vastaus #72 : 05.02.13 - klo:17:00 »
Tämä on aina hauska pätkä: http://www.youtube.com/watch?v=Bnmt6dLasxw (noin 30 sekunnin kohdalta alkaen aihe sivuaa lompakoita)
« Viimeksi muokattu: 05.02.13 - klo:17:02 kirjoittanut Tumppi$ »
VASTATUULEEN!

mikl0s

  • Kisälli
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: Lompakot
« Vastaus #73 : 15.02.13 - klo:18:42 »
Mulla SABin avaintasku ollut parisen vuotta ja ei mitaan pahaa sanottavaa.

Olen muuten siirtynyt lompakoissa kahden lompakon taktiikkaan. Metallinen kayntikorttikotelo toimii taskulompakkona ja siella on vain ne mita tarvitsee paivittain: luottokortti, joukkoliikennekortti, kanta-asiakaskortti kahvilaan ja seteli, pari taiteltuna. Salkussa kulkee sitten isompi lompakko missa muut kortit ja pankkitunnukset, tai jos enemman kateista. Toimii erinomaisesti, ja aika harvoin edes tulee otettua toisesta lompakosta mitaan.

Minkälainen metallinen käyntikorttikotelo sinulla on? Olen itsekin miettinyt moisen hankintaa mutta pähkäilen vielä materiaalin hopea/alumiini/joku muu välillä.

Itsellä myös moinen hankintalistalla. Oletko löytänyt nettikauppoja, joissa näitä pääsisi kunnolla kyyläilemään?

mikmu

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 383
    • Profiili
Vs: Lompakot
« Vastaus #74 : 15.02.13 - klo:21:49 »
En oikein ole. Kyllähän kuvia on netti pullollaan mutta ei niistä oikein mielestäni saa kunnon käsitystä. Tällä hetkellä puntaroin Tiffanyn hopeisen ja Cartierin teräksisen välillä. Pitänee käydä hypistelemässä ja vertailemassa tässä joku päivä.
« Viimeksi muokattu: 15.02.13 - klo:21:56 kirjoittanut mikmu »