Kirjoittaja Aihe: Mitä inhottavaa näit tänään?  (Luettu 2113919 kertaa)

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #300 : 19.12.09 - klo:23:15 »
Järkyttävää oli Facebookin kohdemainonta mulle. Saattoi kohdistaa tuon sen takia että yhdessä status updatessa lukee "Fashion".

http://www.sannas.jp/store/produto-en.php?id=108685

On siellä "kohtuu" matalia farkkujakin tarjolla: http://www.sannas.jp/store/produto-en.php?id=106684
EDIT: What? "Elasticity: Waist: +3cm,  Hip: +6cm". Miten noi housut voi venyä vyötäröltä 3cm jos ne ei ole lähelläkään vyötäröä...
« Viimeksi muokattu: 19.12.09 - klo:23:22 kirjoittanut Jami »
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

Alhazen

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1027
    • Profiili
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #301 : 20.12.09 - klo:12:22 »
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Yhdeksäsluokkalaiset+listasivat+epäsuosioon+johtavat+teinin+tyylirikot/1135251606360

Tähän ei ole oikeastaan mitään lisättävää eikä tässä valitettavasti mitään uutta.

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #302 : 20.12.09 - klo:13:14 »
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Yhdeksäsluokkalaiset+listasivat+epäsuosioon+johtavat+teinin+tyylirikot/1135251606360

Tähän ei ole oikeastaan mitään lisättävää eikä tässä valitettavasti mitään uutta.


Joopa.. Pahinta muuten on että tuon ikäiset pennut ovat vielä käsittämättömän raakoja ja julmia toisiaan kohtaan. Säälittää etenkin ne lapset, joiden vanhemmilla ei kertakaikkiaan ole varaa ostella lapselle mitään törkeän hintaisia muotirytkyjä parin kuukauden välein.

Itse olin tuossa iässä huomattavan erilainen monissakin asioissa verrattuna muihin ikätovereihini.. Onneksi äärettömän voimakas ja hankala luonteeni ja olemukseni mahdollisti sen. Heh!
En sano enkä suosittele, että kenenkään muun pitäisi tehdä samoin, mutta pointtini tässä on se, että kiivas luonteeni siis mahdollisti sen ettei minun tarvinnut apinoida valtavirtaa kaikissa asioissa.
Toki onneksi minulla oli myös pari oikein hyvää kaveria, jotka olivat veistetty ns. "samasta puusta" kuin minäkin. Eli olivat kiinnostuneita samoista asioista, kotikasvatus oli samanlainen kuin minulla, lisäksi he vastustivat jo aivan periaatteesta valtavirran apinointia ja kaiken maailman muotihullutuksia.

Esimerkkinä muistuu mieleen se naurettava villitys, kun pojat rupesivat pitämään korvakoruja.. Voinette jo varmaan arvata että minun, eikä kavereideni korvissa sellaisia killunut.
« Viimeksi muokattu: 20.12.09 - klo:13:57 kirjoittanut Tumppi$ »
VASTATUULEEN!

VMP

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 489
    • Profiili
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #303 : 20.12.09 - klo:20:57 »
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Yhdeksäsluokkalaiset+listasivat+epäsuosioon+johtavat+teinin+tyylirikot/1135251606360

Tähän ei ole oikeastaan mitään lisättävää eikä tässä valitettavasti mitään uutta.

Oli aika kovaa luettavaa. Aika vahvasti paistaa kyllä vastauksista läpi mistä päin nuoret ovat ja todennäköiset kotona vallitsevat asenteet. En nyt tämän syvemmälle mene foorumin hengen takia alueiden sosioekonomiseen eriytymiskehitykseen ja muuhun vaikka asiaa on pääkaupunkiseudulla tutkittukin. Jossain toisessa koulussa vastaukset olisivat voineet olla eri näköisiä.

JMasa

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 912
    • Profiili
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #304 : 20.12.09 - klo:21:27 »
Artikkelin mukaan ei saa olla oikein mitään, ei tehdä mitään. Erikoinen asenne nuorilla, joihin itsekin kuulun.

chap

  • Kisälli
  • Viestejä: 33
    • Profiili
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #305 : 20.12.09 - klo:22:13 »
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Yhdeksäsluokkalaiset+listasivat+epäsuosioon+johtavat+teinin+tyylirikot/1135251606360

Tähän ei ole oikeastaan mitään lisättävää eikä tässä valitettavasti mitään uutta.

Jutun otsikkoa on hieman lievennetty aamusta, mutta edelleen juttu on normaalia nykyajan sensaatiohakuista roskajournalismia jonka voi jättää omaan arvoonsa.

http://www.kuvalauta.fi/b/src/126130921745.png

Alhazen

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1027
    • Profiili
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #306 : 20.12.09 - klo:23:44 »
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Yhdeksäsluokkalaiset+listasivat+epäsuosioon+johtavat+teinin+tyylirikot/1135251606360

Tähän ei ole oikeastaan mitään lisättävää eikä tässä valitettavasti mitään uutta.

Jutun otsikkoa on hieman lievennetty aamusta, mutta edelleen juttu on normaalia nykyajan sensaatiohakuista roskajournalismia jonka voi jättää omaan arvoonsa.

http://www.kuvalauta.fi/b/src/126130921745.png

No, tämäkin kyllä käy inhottavasta näystä. Sinänsä haastateltujen esittämä asennekin on valitettavan totta, mutta Hesari vetää tällä kertaa pidemmän korren - omassa tuttavapiirissäkin on nähty lähimenneisyydessä tapaus jossa HS uutisoi ihmisryhmän A asenteista negatiivissävytteisesti ja A:han kuuluva, asenteiltaan kaikkea muuta oleva tuttu on päässyt jutun kuvitukseksi ikään kuin esimerkkinä.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #307 : 21.12.09 - klo:10:38 »
"Ei saa esimerkiksi pitää lukemisesta ja fantasiasta. Ei saa olla liikaa mitään mieltä", kertoo 9.-luokkalainen Marianne Vihervuori.

Tämä hesariartikkelin ote kuvaa kyllä varsin osuvasti koko (suomalaista) yhteiskuntaa! ;P

Toki pitänee muistaa että toimittajilla on nykyään mukava tapa poimia sensaatiohakuisimmat kommentit aiheesta kuin aiheesta.

Itse olin punkkari teininä joten turpaan tuli usealta rintamalta. Siinä opin kantapään kautta varsin todeksi sanonnan 'mikä ei tapa, se vahvistaa'.
get your kicks on route six six six

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #308 : 21.12.09 - klo:11:23 »
"Ei saa esimerkiksi pitää lukemisesta ja fantasiasta. Ei saa olla liikaa mitään mieltä", kertoo 9.-luokkalainen Marianne Vihervuori.

Tämä hesariartikkelin ote kuvaa kyllä varsin osuvasti koko (suomalaista) yhteiskuntaa! ;P

Toki pitänee muistaa että toimittajilla on nykyään mukava tapa poimia sensaatiohakuisimmat kommentit aiheesta kuin aiheesta.

Itse olin punkkari teininä joten turpaan tuli usealta rintamalta. Siinä opin kantapään kautta varsin todeksi sanonnan 'mikä ei tapa, se vahvistaa'.


Heh! Sinä se jaksat yllättää.. Tuossa on tosin muistettava se, että (ainakin minun käsitykseni mukaan) punk-kulttuuri on kapinointia myös laillista yhteiskuntajärjestystä ja "hyviä tapoja" vastaan, joten aivan varmasti punkkarit kohtaavat skeptikoita.
VASTATUULEEN!

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #309 : 21.12.09 - klo:12:01 »
Itse olin punkkari teininä joten turpaan tuli usealta rintamalta. Siinä opin kantapään kautta varsin todeksi sanonnan 'mikä ei tapa, se vahvistaa'.

Meikäläinen on pykälää nuorempaa kaartia ja 80/90-luvun taitteessa kun vietin omia teinivuosiani punk, hevi ja etenkin grunge olivat valtavirtaa. Minä olin hippi. Jimi Hendrix pläigäsi aamusta iltaan ja releet oli kohtuullisen värikkäitä. Ei silläkään valinnalla mitenkään erityisen suureen suosioon päässyt. Tosin lätty ei hirvittävästi lätissyt kun ei kukaan viitsinyt kilttejä pikku hippiäisiä kiusata.. :) Hieman myöhemmin (tuossa iässä meikäläisellä ainakin mielipiteet muutuivat kokolailla tuuliviirinomaisesti) sitten löysin "henkisen kodin" grungemmista piireistä.
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #310 : 21.12.09 - klo:14:35 »
Heh! Sinä se jaksat yllättää.. Tuossa on tosin muistettava se, että (ainakin minun käsitykseni mukaan) punk-kulttuuri on kapinointia myös laillista yhteiskuntajärjestystä ja "hyviä tapoja" vastaan, joten aivan varmasti punkkarit kohtaavat skeptikoita.

Näin juuri. Kyllähän ongelmia tuli teininä haettua ihan itsekin, ei siinä mitään.. Toisaalta, joskus 80-luvun puolivälissä syyksi saada Nokian nuoriso-ohjaajasta ja päästä putkaan riitti tavallisena tiistai-iltana selvinpäin, rauhallisesti kävely kauppatorin halki.

..Edelleenkin kapinoin yhteiskuntajärjestystä vastaan, tosin omalla tavallani. Joskin uskon myös hyviin tapoihin. Sitä paitsi, toisinaan kohteliaasti esitetty 'henkinen keskisormen nosto' näyttää usein myös purevan konkreettista haistattelua paremmin. Jörn Donner lienee alan mestareita Suomessa..

Rant over, ettei mene 'politiikaksi'..

Keesi-punkkari-vaihetta - ulkoista siis - ei kestänyt kauhean pitkään, kyllästyin jatkuvaan naljailuun, kalajapullosateeseen kaduilla tms. Vetäisin keesin pois, tukan lyhyeksi, tilalle Fred Perry, Levikset, Harrington -takki (silloin en ollut originaali g9-takista kuullutkaan..) ja Doc Martensit tai oxblood broguet. Viikonloppuisin puku tai jollei pukua niin pikkutakki ja farkut päälle. Voin kertoa että sekin risoi perusjuntteja.. ja muutamia ahdasmielisempiä punk-heppuja jotka katsoivat nöyrimmän palvelijanne muuttuneen 'jupiksi', 'liittyneen systeemiin' ja 'pettäneen aatteen' tms bullshitiä. No, virkavalta antoi olla rauhassa.. Lacoste-pojat ja Lietolaiset rasvikset eivät edelleenkään.. :D

Love Is A Hurting Game (That I Can't Win):
http://www.youtube.com/watch?v=wtJpNK_CmSI

edit: mailin 'soundtrack' unohtui..
« Viimeksi muokattu: 22.12.09 - klo:08:33 kirjoittanut ivyman »
get your kicks on route six six six

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #311 : 21.12.09 - klo:15:26 »
^ No huh! Onpahan ollut ihmisten käytös kuitenkin aikamoista sikailua, jos kaljapullosateeseenkin olet joutunut.. Itse olen monessakin asiassa hyvin, hyvin ahdasmielinen ja "tiukkapipo", mutta eipä tulisi silti mieleenikään mennä räkyttämään tai puhumattakaan tekemään jotain tuntemattomalle ihmiselle vain siitä syystä, että tämä sattuu edustamaan toisenlaista ajattelumallia/ tai tyyliä.
VASTATUULEEN!

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #312 : 22.12.09 - klo:08:34 »
^80-luvun puoliväli oli toisinaan aggressiivista aikaa. Osa näistä tilanteista oli toki (osin) itse aiheutettuja..

Edellisen meilauksen 'soundtrack' lisätty.

get your kicks on route six six six

Calle

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 804
    • Profiili
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #313 : 22.12.09 - klo:11:15 »
80 luvun alun ajan henkeen kuului eri ryhmien kahnaukset Hesassakin, pukeutuminen, kieli tai kaupunginosa riitti syyksi tappeluun. Pitää muistaa että suuri osa sen ajan nuorista oli kasvanut lähiöissä perheissä joissa vanhemmat olivat kotoisin muualta kuin stadista. Itse kilttinä poikana sain vain kerran pahasti turpaan, tämä tapahtui kotimatkalla koulusta.
80-luvun loppua taas leimasi hyvin materialistinen kulttuuri, ainakin omassa koulussani, joka näkyi myös pukeutumisessa. "Oikeat" brandit olivat tietenkin olennaisia jos halusi olla 'piireissä', tosin meidän koulussa se ei riittänyt vaan vanhempien ammatti ja kotiosoitteet olivat myös tekijöitä joiden perusteella porukkaa jaoteltiiin eri kasteihin. Näin jälkikäteen ajateltuna olimme erittäin sairas yhteisö, osalla meidän luokkalaisilla haavat eivät vieläkään ole täysin parantuneet.

Mutta jotta pääsisimme takaisin viestiketjun aiheeseen laitan kaikkien iloksi lopuksi tyylikkäästi elämäniloa ja positiivista asennetta pursuavan kuvan .

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #314 : 22.12.09 - klo:16:20 »
^Rohkenen arvata, että kuva on Hel Looksista. Ne kuvat on jostakin syystä helppo tunnistaa.
Suositellaan täysraittiutta.