Kirjoittaja Aihe: Mitä inhottavaa näit tänään?  (Luettu 2114185 kertaa)

bowtiepasta

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2071
  • champion, undefeated
    • Profiili
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #1125 : 15.06.10 - klo:10:50 »
Niin, täälläkin päässä inhottavaa on se, kun kiero kepulainen yrittää tunkea kalvosinnapit tavallisista napinlävistä tai kun kaupungilla turopukuun yhdistetään ne birkenstockin sandaalit kera tennissukkien.

Hel-looks edustaa kokolailla erilaista näkemystä tyylistä kuin mikä silmääni miellyttää, mutta ainakin pääsääntöisesti tuonne tuntuu valikoituvan tyyppejä joita varmaan oikeasti kiinnostaa pukeutuminen. Se on oikeastaan aika tyylikästä, vaikkei omaa silmää miellytäkään ollenkaan.

EDIT: Ehkä ongelma enemmänkin ketjun nimessä. Oletan että useimpien mielestä tuo kuva on tyylitön, eikä niinkään varsinaisesti inhottava.
« Viimeksi muokattu: 15.06.10 - klo:11:01 kirjoittanut BowtiePasta »
Suurinta kaikessa...Miehuudessa...On olla Jumalan rakastaja!

tuomas

  • Vieras
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #1126 : 15.06.10 - klo:11:23 »
Olisiko Maurin paidassa erikoinen napitus ihan sitä silmällä pitäen, että jos täytyy minä päivänä tahansa ihan pikaisesti kääntää takkia niin tarvittaessa kääntyy paitakin mukana?

bowtiepasta

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2071
  • champion, undefeated
    • Profiili
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #1127 : 15.06.10 - klo:11:56 »
Olisiko Maurin paidassa erikoinen napitus ihan sitä silmällä pitäen, että jos täytyy minä päivänä tahansa ihan pikaisesti kääntää takkia niin tarvittaessa kääntyy paitakin mukana?

Haha, täydellinen hajoaminen täällä! Well played, sir.
Suurinta kaikessa...Miehuudessa...On olla Jumalan rakastaja!

vallaton

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 399
    • Profiili
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #1128 : 15.06.10 - klo:12:24 »
 Ehkä tilannetta noiden Hel-looks kuvien suhteen voisi verrata musiikin arvosteluun. Klassisen musiikin harrastajan populaarimusiikin arvostelu klassisen musiikin näkökulmasta ei ole mitenkään järkevää. Samanlailla me voisimme klassisen pukeutumisen harrastajina pitäytyä oman genren sisällä myös arvosteluissa.

Henkilökohtaisesti pidän siitä, että Suomessa pukeutumisen yhtenäiskulttuuri on kuitenkin murtunut ja kaikki eivät ole enää samasta muotista. Omassa nuoruudessa revityt levikset ja pilotti oli koulu-univormu ja siitä ei juuri poikettu. Enkä pidä edes toivottavana, että kaikki hurahtaisivat klassiseen pukeutumiseen.

Enfield

  • Vieras
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #1129 : 15.06.10 - klo:12:36 »
Kyseessä on nimenomaan hyvin harvinaiseksi nykyään käynyt Trhokkan mainitsema yksinkertainen napiton kalvosin, kuten frakkipaidassa.

Kuvistahan ei sitä näe onko napillisia vai ei. Itsellänikin on lähes jokaisessa yksinkertaisessa kalvosimessa reiät kalvosinnapeille ja jos olen noissa käyttänyt mansetinnappeja olen kääntänyt sen hihansuunapin tietenkin reiästä näkymättömiin.
Kuvassa hihansuu näyttää samalta kuin napiton, 100% fakta.

Enfield

  • Vieras
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #1130 : 15.06.10 - klo:15:22 »
Oletukseni perustui siihen, että kuvissa olevat tyylikkäät miehet kyllä varmasti tiesivät ja osasivat käyttää yksinkertaista napitonta kalvosinta. Napilliseen kalvosimeen kalvosinnapin tunkeminen on vulgaaria.

Assumption is the mother of all f__k up's.

Jälkimmäisten kuvien miehet varmasti ja niitä edeltävän kuvan mies ei todistetusti.

Tyro

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 154
    • Profiili
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #1131 : 15.06.10 - klo:21:07 »
Vastaavan kuvan mukainen Halosen mainos (bongasin yhden metroasemalta).

Paita on mielestäni liian tumma suhteessa vitivalkoiseen pukuun, mutta etenkin tuo musta kravatti saa mallin kait iloiseksi tavoitellun asun näyttämään jonkinsortin suruaikaa viettävältä playboylta.


Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #1132 : 15.06.10 - klo:21:33 »
Parisen päivää olin foorumilta poissa ja kovasti keskustelua on herättänyt juuri tämä inhoketju. Maurin kuva on aivan mahdottoman hupaisa esimerkki, Hel-looksiin on mukavampi viitata Hell-looksina ja autokauppiaat ovat kyllä veijareita. Mukavaa palata.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #1133 : 16.06.10 - klo:17:09 »
N. 50v herrasmies. Upeasti istuva harmaa puku, jonka materiaali huusi laatua ja napit olivat taatusti luonnonmateriaalia. Reunatikkaus käsin tehty. Alla täydellisesti kauluksesta mitoitettu paita, hyvällä maulla valittu solmo ja lähes naurettavan oikein sävyiltään settiin sopiva taskuliina. Kokonaisuudessa oli siis sekä munaa että leikkisyyttä.

Jalassa kokomustat Adidas Superstarit.

Teki mieli heittää koko herjaparoni Aurajokeen.
Kaikki villa tottelee rautaa.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #1134 : 16.06.10 - klo:18:10 »
^ Mitäs minä olen sanonut suomalaisista ja kengistä... Olettaen, että ukko oli suomalainen.
Suositellaan täysraittiutta.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #1135 : 16.06.10 - klo:18:26 »
"Päivän kasvo" -ohjelman juontajan 2-3 kokoa liian suuren polyesteripuvun kiitorataolkapäät, taatusti teräväksi prässätty kaulustaite ja kaksoisrintatasku. Pitäisiköhän tuon kera käyttää kahta taskuliinaa? Alla tietysti kaulusnappi auki oleva paita solmion kanssa. Tietysti.

Hihanapeista kaksi auki. Sprezzatura, ***tana...
Kaikki villa tottelee rautaa.

bowtiepasta

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2071
  • champion, undefeated
    • Profiili
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #1136 : 17.06.10 - klo:13:27 »

Balmainin Batman t-paita. Arvatkaapa huviksenne hinta...

http://www.colette.fr/#/eshop/article/11038783/balmain-x-dc-comics/717/
(itse paitahan on ihan siisti, mutta voi jeesus sentään...)
Suurinta kaikessa...Miehuudessa...On olla Jumalan rakastaja!

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #1137 : 17.06.10 - klo:13:32 »
^ ööööö.... Halpa hinta valmiiksi reikäisestä t-paidasta...

bowtiepasta

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2071
  • champion, undefeated
    • Profiili
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #1138 : 17.06.10 - klo:13:37 »
Aika on rahaa, ei tarvitse itse nyplätä paitaa täyteen reikiä.
Suurinta kaikessa...Miehuudessa...On olla Jumalan rakastaja!

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Mitä inhottavaa näit tänään?
« Vastaus #1139 : 17.06.10 - klo:20:27 »
Olo oli kovin alipukeutuneen oloinen kun pompin kaupungilla extreme-casual-meiningeissä, tumman sininen swetari, punainen raidallinen pikee, vaaleat corduroy-housut sekä vaaleat desert bootsit päällä. Vastaan tuli monenlaista irtotakki-viritelmä-ukkoa ja AINA homma kaatui johonkin lenkkareihin, surkeaan istuvuuteen tai värisilmättömyyteen (6 eri väriä samassa setissä ei ole ok, ellei päällä ole Madras-paita). Sympaattiset pisteet sai eräs ~85-vuotias papparainen lähikaupassa jolla oli puku ja louferit, mutta puvun takki oli n. 3-4 kokoa liian iso. Harmitti hieman kyllä myös Kappahl-kierroksella, jossa lapsenlapsi(?), naispuolinen sellainen, talutti n. 80-90 -vuotiasta vaaria kaupassa ja oli valkkaamassa ties mitä mautonta herran päälle. Voinkohan itse vanhempana palkata jonkun Oikeasti Asioista Tietävän assistentin itselleni, silloin kun seniiliys vie voiton ja olen siinä kunnossa, että laitan alushousut suorien housujen päälle jne.

Ainiin, Stokkalla näin kyllä aivan uskomattoman kauniit Leftin popot. No, olihan siellä useampi malli mutta yksi wholecut-tyyppinen, maitokahvin värinen Oxford-kenkä lumosi. Tamperelaisia jos joukosta löytyy, kannattaa Leftejä käydä ainakin kunnioittamassa muun roskan keskellä.