Kirjoittaja Aihe: Barbour  (Luettu 309152 kertaa)

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Barbourin vahakangastakki
« Vastaus #30 : 14.10.11 - klo:23:31 »
^ Talletan vinkin, komppaan konjakilla.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Barbourin vahakangastakki
« Vastaus #31 : 15.11.11 - klo:22:42 »
Syksy alkaa kääntyä kohti talvea ja ilma käydä liian kylmäksi keskiraskaalle Barbourille ilman vuorta. Lisävuori lämmittää mukavasti. Olen omistanut takkini vuoden, ja tunnen aina suurta nautintoa kun sen saa vetäistä ylle. Olen muuttanut kaupungista maalaismaiseen pikkukaupunkiin, joten täällä ei ole paljonkaan tilaisuuksia ja paikkoja mihin takki ei sopisi. Omistan Barbourin Border-mallin. Takki sopii hyvin pitkälle ja hoikanpuoleiselle miehelle-tosin kavennettuna. Oikean kokoinen border oli todella säkkimäinen vaikka olin siihen varautunutkin. Onneksi paikallinen ompelimo kavensi takkia sivusaumoista 20e:n hintaan, jolloin istuvuutta ja ryhtiä tuli enemmän.

En voi muuta kuin kehua. Mielestäni takki menee todella moneen tilanteeseen ja tyyliin, kunhan muistaa vetää jalkoihinsa tarpeeksi tuhtia kangasta ja vähän ronskimpaa kenkää. ( vaikka olen kyllä sortunut välillä melkoisiin yhdistelmiin!) Sammarit, molskit ym housut, paksumpipohjaiset kengät... mieliyhdistelmäni on hunterin original green-kumisaappaat ja barbour syksyisellä kävelyllä koiran kanssa. Olo on kuin country gentlemannilla konsanaan. Kaiken lisäksi takki ei ole edes kovin kallis netistä tilattuna ja kestää taatusti isältä pojalle. Ekologisuutta siis!
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

vemuli

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 290
    • Profiili
Vs: Barbourin vahakangastakki
« Vastaus #32 : 16.11.11 - klo:13:39 »
Tulipa sitten vahattua eilen Barbour -takkini (navy Bedale). Hieno tuli, ja ero oli kyllä nähtävissä selkeästi vanhaan kuosiin verrattuna.

Takkini on ollut ahkerassa käytössä, mutta kuitenkin säännöllisellä hoidolla hemmoteltu, joten ominaisuudet ovat yhä tallella. Jos minun pitäisi valita yksi ja ainut ulkotakki, en epäröisi hetkeäkään. Barbour. Se nyt vaan on niin hyvälaatuinen, monikäyttöinen ja mielestäni jopa hyvännäköinen.

Täytynee vielä vahata jossain vaiheessa aikoinaan Vaatehuoneen mallistosta löytynyt "halpistakki". Väri vihreä, tartanvuori, hupullinen ja merkiltään Ragazzi, joka oli käsittääkseni Vaatehuoneen omaa mallistoa. Vertaillessa näitä takkeja keskenään huomaa selvästi Barbourin ylivertaisuuden niin laadun kuin mallin suunnittelun suhteen. Tosin pitää ensin tilata vahaa pari purkkia lisää.

Itseasiassa pienoinen "barbour-kuume" jyllää parhaillaankin, kun olen antanut itseni ymmärtää, että tarvitsen välttämättä hieman pidemmän mallisen Barbourin mitä nykyinen on ; )

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Barbourin vahakangastakki
« Vastaus #33 : 16.11.11 - klo:23:33 »
Suosittelen Borderia jos pidempää mallia mietit. Käytätkö minkälaista vahaa? Itse tilasin Englannista valmiissa suihkepullossa olevaa, jota suositeltiin barbourin vahakankaalle. Ei kuitenkaan ole barbourin omaa.
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

vemuli

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 290
    • Profiili
Vs: Barbourin vahakangastakki
« Vastaus #34 : 17.11.11 - klo:00:33 »
Borderia olen itsekin ajatellut. Mikä kangas muuten Borderissa on? Bedalea taisi saada molemmilla vaihtoehdoilla.

Vahana olen käyttänyt Barbourin Thornproof waxia. En kyllä muuta uskaltaisi kokeillakaan.

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Barbourin vahakangastakki
« Vastaus #35 : 17.11.11 - klo:17:22 »
Tuossa on linkki siihen takkiin josta selviää kangas ja muut tiedot -> http://www.countryattire.com/barbour-border-wax-jacket-sage-mwx0008sg91-a330.html

Ja tuossa siihen vahaan, joka on nikwaxin barbourille suunnittelema vaha. Helppo levittää pumppupullolla. -> http://www.countryattire.com/nikwax-wax-cotton-proof-ideal-for-barbour-neutral-643.html

Voin suositella kauppaa jonka sivuille linkit vie!

I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Barbourin vahakangastakki
« Vastaus #36 : 17.11.11 - klo:18:12 »
^ Barbour-nestevaha lähti tilaukseen heti. Kiitos.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

vemuli

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 290
    • Profiili
Vs: Barbourin vahakangastakki
« Vastaus #37 : 17.11.11 - klo:19:08 »
Tuossa on linkki siihen takkiin josta selviää kangas ja muut tiedot -> http://www.countryattire.com/barbour-border-wax-jacket-sage-mwx0008sg91-a330.html

Ja tuossa siihen vahaan, joka on nikwaxin barbourille suunnittelema vaha. Helppo levittää pumppupullolla. -> http://www.countryattire.com/nikwax-wax-cotton-proof-ideal-for-barbour-neutral-643.html

Voin suositella kauppaa jonka sivuille linkit vie!


Juuri tuolta olen Thornproof -vahani aina tilannutkin. Hyvä liike.

Millaisen pinnan tuo nikwax tekee Barbouriin eli eroaako nikwax käsitelty takki perinteisestä thornproofista mitenkään? Miten on tuoksun kanssa? Kokemuksia kestosta yms.?

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Barbourin vahakangastakki
« Vastaus #38 : 17.11.11 - klo:20:05 »
En ole itse muuta vahaa käyttänyt joten ei ole vertailukohtaa. Mitä olen muilta kuullut niin eroa ei käytännössä ole muuta kuin siinä millaisessa pakkauksessa tuote on. Nikwax on juoksevampaa.
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Barbourin vahakangastakki
« Vastaus #39 : 17.11.11 - klo:22:12 »
Nytpä minäkin olen liittynyt jätesäkkiprikaatiin: Irlanninmaalta tuli Barbourin Bristol. Kunnon öljykangastakki mutta leikkaukseltaan kapeampi ja muutenkin hieman hienostuneemman oloinen kuin jokin Bedale tai Beaufort. Takki oli pakattu samanlaisiin öljyisiin silkkipapereihin kuin työkalut ja vastaavat toisinaan ovat. Oikein hyvältä vaikuttaa.
Suositellaan täysraittiutta.

teddy boy

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 283
  • Need for Tweed
    • Profiili
Vs: Barbourin vahakangastakki
« Vastaus #40 : 17.11.11 - klo:22:40 »
Nytpä minäkin olen liittynyt jätesäkkiprikaatiin: Irlanninmaalta tuli Barbourin Bristol. Kunnon öljykangastakki mutta leikkaukseltaan kapeampi ja muutenkin hieman hienostuneemman oloinen kuin jokin Bedale tai Beaufort. Takki oli pakattu samanlaisiin öljyisiin silkkipapereihin kuin työkalut ja vastaavat toisinaan ovat. Oikein hyvältä vaikuttaa.

Mulla on samainen Bristol ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Ekologin käytössä Suomen oloissa todella kestävä kenttätakki ja kaupungissakin hyvännäköinen. Rahansa väärti siis.

Annoin viime viikonloppuna takin imeä puoli tölkkiä kuumaa vahaa. Takki on taas aivan uudenveroinen.
I'll get me coat...

T.H.

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 71
    • Profiili
Vs: Re: Barbourin vahakangastakki
« Vastaus #41 : 21.06.12 - klo:06:37 »
Noita feikkisivujahan nykyään riittää joka valmistajalle ja osoitteet on aina tyyliin canadagoosejacketsonline, burberryjacketsonline tms yhtä osuvaa...

Ei siis missään nimessä tilauksia noista...

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Barbourin vahakangastakki
« Vastaus #42 : 21.06.12 - klo:07:26 »
Country Attire on ainoa luotettava "halpa"paikka ("halpa" siksi, että hinnat ovat ihan normaaleja, mutta postikulut sisältyvät niihin). Saatavilla koko Barbourin kuvasto. Barbour, Burberry jne. varoittavat hyvästä syystä feikkisivustoista.
Kaikki villa tottelee rautaa.

tweedster

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 156
    • Profiili
Vs: Barbourin vahakangastakki
« Vastaus #43 : 21.06.12 - klo:13:04 »
Jos nyt ostaisin uuden öljykangastakin, ostaisin sen käytettynä.
"It's better to be a Young Fogey, than an Ageing Trendy" -Gavin Stamp

sound

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 170
    • Profiili
Vs: Re: Barbourin vahakangastakki
« Vastaus #44 : 21.06.12 - klo:17:25 »
Noita feikkisivujahan nykyään riittää joka valmistajalle...

Missä mielessä tuo on feikisivu? Eivät myy aitoja tuotteita? Pitävät maksun eivätkä lähetä mitään? Vai vai siten, ettei ole Barbourin virallinen sivu?