Kirjoittaja Aihe: Barbour  (Luettu 309187 kertaa)

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Barbour
« Vastaus #555 : 22.09.15 - klo:08:29 »
Minä huomasin ja se oli myös yksi syy luopua takista.


mbch

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Barbour
« Vastaus #556 : 22.09.15 - klo:09:06 »
:D

Jape

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 224
    • Profiili
Vs: Barbour
« Vastaus #557 : 22.09.15 - klo:09:35 »
Fjällrävenillä on muuten myös takeillensa oma suoja-aine jota levitetään esim. silitysraudalla. Ei sovelly barskan takkeihin kuitenkaan.

Barbourin aineesta ei ole pahemmin kokemusta, mutta tätä Fjellun vastaavaa olen käyttänyt. Se ei ole nestemäistä, vaan semmoinen saippuan kaltainen palanen, jolla hinkataan takki (tai housut) läpikotaisin (tai haluttuihin kohtiin vahviketta) ja sitten sulatetaan, jolloin se imeytyy kankaaseen. Ite en ole käyttänyt sulattamiseen silitysrautaa, vaan hiustenkuivaajaa tai saunaa. Sauna on kätevämpi.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Barbour
« Vastaus #558 : 22.09.15 - klo:10:06 »
mbch, se haju on inhottava, onneksi katoaa usean kuukauden kuluessa. Silti vahattu puuvilla on kivempi materiaali kuin kahiseva polyester.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Fitzwilliam

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 129
    • Profiili
Vs: Barbour
« Vastaus #559 : 22.09.15 - klo:10:54 »
Minä huomasin ja se oli myös yksi syy luopua takista.
Heh, mitä vit...?

Bordeaux

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1744
    • Profiili
Vs: Barbour
« Vastaus #560 : 22.09.15 - klo:11:28 »
Mun barska haisee lähinnä sikarille ja siitä on joskus tullut huomautuksia.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Barbour
« Vastaus #561 : 22.09.15 - klo:15:55 »
Oma haisee savulle, käytän usein (myös) grillatessa viileämmällä säällä.
get your kicks on route six six six

mbch

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Barbour
« Vastaus #562 : 22.09.15 - klo:20:59 »
En halunnut peittää kehon luontaista testosteronituoksua!

Ukki

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 313
    • Profiili
Vs: Barbour
« Vastaus #563 : 24.09.15 - klo:12:32 »
Mun barska haisee lähinnä sikarille ja siitä on joskus tullut huomautuksia.

Sama juttu... tosin fetsi vie yleensä huomion.

Riistataskua on kyllä ihmetelty. Eräissäkin bileissä sinne sai kätkettyä lähes kaikki drinkkien tekemiseen tarvittavan kun siirryimme ulkoilmaan. "Hitto kun ois jäitä..." "No mulla ois tässä termarissa jäitä...".

Specter

  • Kisälli
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: Barbour
« Vastaus #564 : 24.09.15 - klo:22:23 »
Kovasti on alkanut Barbourin vahakangastakki kuumottamaan, valinnanvaikeus vain on tosiasia. Pähkäilen parhaillaan klassikkkomallien, Bedalen ja Beaufortin, välillä. Kumpi mahtaa olla sopivampi reilu parikymppiselle nuorellemiehelle? Kuljen paikasta toiseen pääasiassa fillarilla, jonka seurauksena mietin, onko Beaufort liian pitkä ja haittaako halkiottomuus pyörällä ajaessa. Toisaalta tuo riistatasku vaikuttaa kätevältä ominaisuudelta. Mittaa itselläni on tosiaan n. 185 cm ja elopainoa n. 100 kg. Kiitos avusta jo etukäteen!

mbch

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Barbour
« Vastaus #565 : 24.09.15 - klo:22:53 »
Ite oon 187 ja koin ton Bristolin (slimmimpi versio Beaufortista) liian pitkäksi. Käy kokeilee Beamhillissä ashbyä (slimmimpi versio bedalesta)?

SloBo

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 731
    • Profiili
Vs: Barbour
« Vastaus #566 : 24.09.15 - klo:23:55 »
Itse olen 184,5 ja Bristol (L) alkaa olla juuri ja juuri riittävän mittainen (hihoista). Sanoisin, että 185/100 voi olla vähän liian leveä kyseiseen malliin. Kyllä sinne allekin pitää jotain mahtua.

Itsekin ajan pyörällä joka paikkaan, ja olen sitä mieltä, että pyöräillessä hihat saavat olla ylipitkät. Bristolissakin joutaisivat olla vähän pidemmät. Voisihan sitä toki hommata kunnon motskarigauntletit ranteita suojaamaan, mutta mielestäni se vaatisi sitten slimmin nahkatakin kaverikseen.

Bristolissa ei ole taskua kuolleille metsäneläville.
« Viimeksi muokattu: 25.09.15 - klo:00:00 kirjoittanut SloBo »

mbch

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Barbour
« Vastaus #567 : 25.09.15 - klo:08:33 »
Totta puhut, Bristol voi olla turhan kapea.

Specter

  • Kisälli
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: Barbour
« Vastaus #568 : 25.09.15 - klo:14:01 »
Kiitoksia vinkeistä. Täytyykin etsiä joku paikka, jossa noita pääsee sovittamaan. Tässä asiaa pähkäiltyäni alan pikkuhiljaa kallistua Beaufortin puoleen johtuen juurikin tuosta riistataskusta. Toisekseen Beaufortin hihansuut vaikuttavat kätevämmiltä, koska käytän päivittäin melko paksua sukeltajankelloa,
mutta sovittamallahan tuo lopullisesti selvinnee.

johnhelmet

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 109
    • Profiili
Vs: Barbour
« Vastaus #569 : 08.10.15 - klo:16:40 »
Hihan pidennys saatu päätökseen!
Hommassa kesti kaikenkaikkiaan 2,5vk. Lupailtiin viikkoa, mutta ei tämä siltikään mikään paha aika ollut.
Myyjä sanoi takin olleen musta alkuperäisesti, mikä kuulosti omaan korvaan aika oudolta. Takki oli enemmänkin oliivinvihreä kun musta. Pidennykset olivat uutta mustaa kangasta suoraan pakasta ja näiden kontrasti näkyy kyllä. Takki itsessään on 80-luvulta, joten on tottakai selvää, että ei kangas voi millään olla samannäköistä. Lopputulos vahauksen jälkeen on kuitenkin hyvä ja itse olen ihan tyytyväinen rotsiin. Pidennykset + pieni paikkaus yhteensä 60€.

http://imgur.com/a/vKWeD Ensimmäinen kuva ilman vahausta, tokassa kuvassa takki vahattuna ja valmiina.