Kirjoittaja Aihe: Barbour  (Luettu 310695 kertaa)

Partasuti

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1963
    • Profiili
Vs: Barbour
« Vastaus #510 : 06.11.14 - klo:19:39 »
Tai sitten vain käyttäisi sitä, jotta kulumisen jäljet olisivat aitoja.

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3740
    • Profiili
Vs: Barbour
« Vastaus #511 : 06.11.14 - klo:19:51 »
Mielikuva on tietysti väärä mutta noista kulahtaneista takeista tulee mieleeni ensimmäisenä suolahapolla tai ties millä sarjatyönä vanhennetut farkut.
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

U-Haul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Barbour
« Vastaus #512 : 06.11.14 - klo:20:13 »
Tällainen vanha SF-ketju tuli mieleen, jossa kaveri patinoi halpis-öljykangastakkeja. Syntyi ihan kivaa jälkeä, kun takit sellaisenaan melko ankeita. Mitään Barbouria tuskin kyllä kukaan raaskisi noin rusikoida.

http://www.styleforum.net/t/203803/campbell-cooper-waxed-jackets#post_5092913
Keep Calm and Carry On.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Barbour
« Vastaus #513 : 06.11.14 - klo:20:57 »
Tai sitten vain käyttäisi sitä, jotta kulumisen jäljet olisivat aitoja.

Näin.

get your kicks on route six six six

Hoffmann

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 70
    • Profiili
Vs: Barbour
« Vastaus #514 : 26.11.14 - klo:04:48 »
"To impossible standards!" -Niles Crane

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3740
    • Profiili
Vs: Barbour
« Vastaus #515 : 26.11.14 - klo:06:03 »
Mites olette takkinne vahanneet? En tiedä teinkö jotain väärin mutta itse käytin barbourini saunassa eli hankasin Wax Thornproof Dressingiä sienellä reippaalla kädellä saunalämpimän takin pintaan minkä jälkeen takki sai ottaa lämpoä löylyhuoneessa henkarissa roikkuen. Vaha imeytyi hienosti kankaaseen ja lopputulos on uuden veroinen, eli taisinpa pilata sen himotun patinan...
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

Kaff

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 77
    • Profiili
Vs: Barbour
« Vastaus #516 : 26.11.14 - klo:06:08 »
Kokemuksia ja mielipiteitä Barbourin laukuista? Tämä kiinostaisi http://www.barbour.com/uk/all-collections/mens/accessories/leather-briefcase/p/UBA0011BR711?breadcrumbs=mens&breadcrumbs=mens-accessories
En saa sun linkkiä toimimaan joten valitsemaasi mallia en voi kommentoida. Mulla on Cotton canvas Tarras bag arkilaukkuna ja vähän mixed feelings. Toisaalta ihan hyvin rakennettu, sopivan kokoinen käyttötarkoitukseensa ja tukevilla hardwareilla varustettu laukku, mutta verrattuna esim mun Filsoniin, laukku on täysin ryhditön tyhjänä. Lisäksi canvas olkahihnan säätösolki osuu just hartian päälle ollessaan mulle sopivaan mittaan säädetty.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Barbour
« Vastaus #517 : 26.11.14 - klo:07:55 »
Minulla oli aikoinaan Barbourin tweed-olkalaukku, joka oli tyhjänä täysin löysä ja surkea kapistus. Myös taskuja oli liian vähän. Kyllä jonkinlainen rakenne ja vahvikkeet täytyy löytyä!
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Barbour
« Vastaus #518 : 26.11.14 - klo:09:32 »
Minulla on myös Barbourin kankainen Tarras ja löysyys ei minua haittaa - päinvastoin. Käytännössä minulla on aina laukussa ohut mappi joka tuo ryhtiä ja sitten muuta tavaraa. Löysyys mahdollistaa laukun luovan käytön: ahtamisen aivan täyteen, tunkemisen ahtaaseen säilytyslokeroon jne. Mielestäni ainoa hyvä keino tehdä laukusta itsessään ryhdikkäämpi olisi käyttää paksumpaa kangasta. Ratkaisu löysien laukkujen ongelmaan on se, että laukkuja on useita erikokoisia, joista valitaan sopiva niin, että laukku ei ole liian tyhjä ja tavarat sisällä tuovat ryhdin.
Suositellaan täysraittiutta.

Setok

  • Kisälli
  • Viestejä: 43
  • Caterham, Dr Who, Industrial, Sci-Fi, Solu.co
    • Profiili
Vs: Barbour
« Vastaus #519 : 30.11.14 - klo:21:37 »
Mulla oli Barbourin semi-öljykankainen/nahkainen laukku läppäri jne käytössä. Kesti vähän reilun vuoden. Olkaimen messinkinen klipsi hajosi, ja pian myös muovinen vetskari päältä. Käskivät tuoda liikkeeseen tutkittavaksi, mutta vielä en ole saanut aikaiseksi.

Laatu ei siis todellakaan ollut sitä mitä odotin. Ylipäänsä tuntuu, että Barbourillakin on nyt halua ryhtyä samanlaiseksi muotimerkiksi kuin kaikki muutkin perinteiset brändit, ja siten laatu kärsii ja tuotanto siirtyy ulkomaille.

Onneksi tänä vuonna ostettu Made in England Northumbria vielä pelittää. Oikeastaan nyt se alkaa olla juurikin mukava kun jäykkyys on vähentynyt.
Would you mind not standing on my chest? My hat's on fire.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Barbour
« Vastaus #520 : 01.12.14 - klo:20:03 »
Mites olette takkinne vahanneet? En tiedä teinkö jotain väärin mutta itse käytin barbourini saunassa eli hankasin Wax Thornproof Dressingiä sienellä reippaalla kädellä saunalämpimän takin pintaan minkä jälkeen takki sai ottaa lämpoä löylyhuoneessa henkarissa roikkuen. Vaha imeytyi hienosti kankaaseen ja lopputulos on uuden veroinen, eli taisinpa pilata sen himotun patinan...

No worries. Kyl se takaisin tulee kun vähän aikaa kaatuilee Barbour yllä. Ja mitä vanhempi / enemmän vahauksia + vahapintaan vuosien aikana tarttunutta skeidaa, sen patinoituneempi!
get your kicks on route six six six

Lh

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2583
    • Profiili
    • Alpa
Vs: Barbour
« Vastaus #521 : 01.12.14 - klo:20:49 »
Ei kyllä kestä kauaa, kun on taas rosoa pinnassa.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Barbour
« Vastaus #522 : 02.12.14 - klo:19:48 »
Oma rotsi on tällä hetkellä todella räkänen. Olen jaksanut säätää sen kuntoon viimeksi maaliskuussa 2013. Nyt varmaan tarttis taas..
get your kicks on route six six six

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Barbour
« Vastaus #523 : 05.12.14 - klo:10:51 »
Laatu ei siis todellakaan ollut sitä mitä odotin. Ylipäänsä tuntuu, että Barbourillakin on nyt halua ryhtyä samanlaiseksi muotimerkiksi kuin kaikki muutkin perinteiset brändit, ja siten laatu kärsii ja tuotanto siirtyy ulkomaille.

Eipä huolta, tämä ilmiö ei ole millään tavoin uusi ja valitin siitä jo 2009:

http://www.keikari.com/blogi/yleisesti-vaatevalmistajista/

...sillä vaatteesta X maineikkaaksi tulleella vaatetehtaalla on aina kannustin lanseerata myös muita mallistoja tai tuotteita, sillä jonkinlainen maine ja käsitys yhtiöstä on jo muodostunut. Esimerkiksi Barbour oli aikoinaan vahakangastakkien loordi, sitten tarjontaa laajennettiin yhä enemmän, kunnes jonakin päivänä perheyhtiön pyörittäjät päättivät ahneuksissaan siirtää pääosan tuotannosta halvan työvoiman maihin. Muuta syytä kuin ahneus ei ole, sillä Brittein saarella palkat nousivat, elinkustannukset nousivat, kaiken maailman eläkkeitä piti maksaa ja vetoketjujen sun muiden tykötarpeiden hinnat nousivat myös.

Prosessin seurauksena Barbour tarjoaa pääosin OK-laatuista vaatetta ja asustetta, esimerkiksi noita nahkalaukkuja, jotka ovat keskihintaisia. Kun valmistaja ei ole erikoistunut laukkuihin, ei sillä ole mitään erityistä kannustinta tarjota korkeinta mahdollista hinta-laatudiiliä niistä. Vahakangastakit ovat yhä tärkeimmät - ja ne Barbour osaa erittäin hyvin.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Juppi

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 106
    • Profiili
Vs: Barbour
« Vastaus #524 : 14.01.15 - klo:20:17 »
Miten suhtaudutte Barbourin takeissa oleviin pinsseihin? Pidättekö vai otatteko pois ja jätätte piironginlaatikkoon?
Jos otatte pois niin mikä mielestänne on niiden funktio vai onko sellaista?