Kirjoittaja Aihe: Barbour  (Luettu 311527 kertaa)

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4717
    • Profiili
Vs: Barbourin vahakangastakki
« Vastaus #45 : 21.06.12 - klo:17:46 »
Minulla on malli Bristol koossa L ja voin suositella sitä, jos ei ole sumopainija. Vastaavan kokoinen Bedale tai muu vanha malli on päälläni toivottoman väljä teltta mutta Bristol on juuri sopivan kapea, jotta se tuntuu oikean kokoiselta mutta alle mahtuu silti tuhti neule ja irtovuori. Barbour suosittelee L-kokoisille takeille irtovuorta koossa 42 tai 44 mutta 42 oli aivan liian suuri - sopivaksi kooksi tähän malliin osoittautui 38. Jos L-koon mitoista on mitään iloa, voin ottaa niitä.
« Viimeksi muokattu: 27.06.12 - klo:11:14 kirjoittanut Arska »
Suositellaan täysraittiutta.

CyberDog

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Barbourin vahakangastakki
« Vastaus #46 : 21.06.12 - klo:17:48 »
Voi tulla piraattikamaa rahan vastineeksi. Näin ainakin vibram five fingerssien kohdalla.

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Barbourin vahakangastakki
« Vastaus #47 : 21.06.12 - klo:17:50 »
Jos Barbourin takki on turhan leveä, sitä voi kavennuttaa ompelijalla. Oma Border oli muuten hyvä mutta malli on perinteinen teltta. Kävin ompelijalla ja kavensi takin sopivaksi parilla kympillä.
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4717
    • Profiili
Vs: Barbourin vahakangastakki
« Vastaus #48 : 21.06.12 - klo:17:52 »
^ Suhtaudun tuohon epäillen tällaisen vaatekappaleen kohdalla (siis lopputulokseen, en kertomuksesi todenmukaisuuteen).
Suositellaan täysraittiutta.

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Barbourin vahakangastakki
« Vastaus #49 : 21.06.12 - klo:17:54 »
Miksi? Mulla oli jossain vaiheessa MTOP:ssä kuva jossa takki oli päällä..
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4717
    • Profiili
Vs: Barbourin vahakangastakki
« Vastaus #50 : 21.06.12 - klo:17:56 »
Miten se kavennus on teknisesti tehty tuohon hintaan? Ei kai ylimääräisiä ole vain ommeltu kyljistä sisään ja saksittu pois?
Suositellaan täysraittiutta.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Re: Barbourin vahakangastakki
« Vastaus #51 : 21.06.12 - klo:18:05 »
Noita feikkisivujahan nykyään riittää joka valmistajalle...

Missä mielessä tuo on feikisivu? Eivät myy aitoja tuotteita?

Näin. Barbour ja Burberry varoittavat noista - syystä. Olen mm. nähnyt "Barbour" -nahkalaukun, jonka laatu oli naurettava verrattuna aitoon. Lisäksi ystäväni maileihin asian suhteen ei vastattu. Onneksi PayPal-dispute auttoi, saatuaan Barbourilta vahvistuksen siitä, että tuote oli väärennös.
Kaikki villa tottelee rautaa.

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Barbourin vahakangastakki
« Vastaus #52 : 21.06.12 - klo:18:21 »
Jaa mä en tarkaan tiedä miten se on tehty. Ei siitä mun mielestä huomaa että olis mitään tehty ja kukaan jolle oon näyttänyt takkia ei oo asiaa huomannu. Täällä "kylässä" on toisaalta aivan naurettavan halvat hinnat, just kävin irtotakkia kavennuttamassa niin ei paljoo maksanut.
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

TheodoreMaul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Vs: Re: Barbourin vahakangastakki
« Vastaus #53 : 21.06.12 - klo:19:21 »
Olen tilannut barbourbymailista (on muuten sama kauppa kuin the outdoor and country store mutta brändättynä) - tosin en takkia ja suomalaisen osoitteen rekisteröinti oli nettilomakkeella mahdotonta. Auttoivat kuitenkin kun pistin meiliä ja osoitetietoni päivittyivät maagisesti nettiinkin.

Takki ja Hunterit tulivat countryattire.co.uk:sta, jossa kokemus oli niinikään hyvä.

Lisätään vielä, että noissa feikkisivustoissa oli kaikissa aika samanoloinen look&feel ja jokaista kokoa jokaisesta - harvinaisestakin - mallista oli aina sama suuri luku varastossa.
Bond mistrusted anyone who tied his tie with a Windsor knot. It showed too much vanity. It was often the mark of a cad.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4717
    • Profiili
Vs: Barbourin vahakangastakki
« Vastaus #54 : 22.06.12 - klo:16:10 »
L-kokoisen Bristol-takin mittoja:
- Kainalo-kainalo 61 cm
- Kainalo-hihansuu 49 cm
- Raglanhiha ulkosaumaa myöten kauluksen tyveltä hihansuuhun 81 cm
- Selän pituus kauluksen tyveltä helmaan 82 cm
Suositellaan täysraittiutta.

Centauri

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 597
    • Profiili
Vs: Barbourin vahakangastakki
« Vastaus #55 : 24.06.12 - klo:14:49 »
Nyt on ollut oma Barbour käytössä muutaman päivän ajan kyllä olen tyytyväinen. Olisi pitänyt vaan jo vuosia sitten alkaa käyttämään mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Ensimmäisen kerran takki osoitti käytännöllisyyden lentoasemalla, kun laukkujen painot oli aika tarkalla ja minun lentolaukkukin oli pakattu aika pinkeäksi, sisällä oli vielä kaikki tuliaiset ja kamera yms. No eikös neito sitten siinä koneeseen pääsyä odotellessa pyytänyt tunkemaan laukkuni siihen telineeseen ja eihän se sinne mahtunut. Neito sanoi 'no no no' mutta minä että nou hätä. Barbourin selkätasku käyttöön ja sinne kaikki hajuvedet, kamera, kirja, viinat ja muut tuliaiset ja voila, kaikki hyvin. Laukku mahtui hienosti telineeseen ja neito tyytyväinen (mikä siis aivan järjetöntä, miksi ihmeessä ne tavarat eivät saaneet olla siinä laukussa kun se olisi joka tapauksessa mahtunut sellaisenaankin penkin päälle lokeroon).

Vielä parempaan ympäristöön Barbour pääsi tänään, kun mentiin pellolle koiran kanssa kävelylle. Vettä tuli, tuuli ulvoi ja pitkät heinät sotkivat kaikki vaatteet. Vaan Barbour ei ottanut itseensä ja lenkin jälkeen suoraan lähimarkettiin, missä takki oli edelleen kuin kotonaan. Erittäin hyvä ostos, kovin on mieleinen.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Barbourin vahakangastakki
« Vastaus #56 : 08.07.12 - klo:11:02 »
Auttakaapas vähän A7:n kanssa. Minkälaista materiaalia on 6oz Barbour Sylkoil wax? Tavalliset A7:t ovat ilmeisesti joko tuota tai sitten nylonia mutta Steve McQueen -malliston Washington A7:ille mainitaan materiaaliksi 100% cotton, joka toki on sitten vahattu. Onko noissa materiaaleissa merkittävä ero käytössä? Sylkoil wax näyttää kuvissa kiiltäväpintaiselta mutta vain McQueen-malli oli Stockalla nähtävillä.

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Barbourin vahakangastakki
« Vastaus #57 : 08.07.12 - klo:11:05 »
Vahakangas näyttää ihan uutena aina kiiltävältä, mutta sävy muuttuu mattaiseksi reilun parin viikon käytön jälkeen.
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Barbourin vahakangastakki
« Vastaus #58 : 08.07.12 - klo:11:07 »
Mutta onko ne tavalliset A7:t keinokuitua ja McQueenit puuvillaa?

Olisihan tällainenkin toki rouhea mutta jäisi varmaan sadetakiksi. Ei hinnalla pilattu, alle 90£ alessa, lienee kuitenin todella kevyt verrattuna oikeaan asiaan:


TheodoreMaul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Vs: Re: Barbourin vahakangastakki
« Vastaus #59 : 19.07.12 - klo:23:12 »
Mun Beaufortissa mainitaan pinnaksi Classic Sylkoil. Kangas ei mielestäni ole keinokuitua. Tuo Sylkoil on käsittääkseni vähemmän vahamaisempi kuin se toinen vaihtoehto (jonka nimeä en nyt muista) ja patinoituminen on erilaista/vähäisempää. Takkini on vielä aika uusi, mutta toistaiseksi ei valitettavaa.
Bond mistrusted anyone who tied his tie with a Windsor knot. It showed too much vanity. It was often the mark of a cad.