Kirjoittaja Aihe: Barbour  (Luettu 309144 kertaa)

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Barbour
« Vastaus #360 : 14.10.13 - klo:17:19 »
Unohdin mainita: Mackintosh valmistaa upean mallista tikkitakkia, jossa päällinen on öljyjalosteen sijasta villaa ja vuoritäytteenä sitten tuota polyesteriä. Tällaisen juuri hankin, sillä villatikkitakki (tilipi-tappi-tippi-tappi) sopii paljon paremmin Suomen ilmaan kuin öljytikkitakki. Tyrwhitt tarjoaa myös mallia, jossa päällinen on puuvillaa. Pienellä etsinnällä jokaiselle löytyy se sopivin takki.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Dan-D

  • Vieras
Vs: Barbour
« Vastaus #361 : 14.10.13 - klo:18:20 »
^^ niin kai, mutta hitostako minä tiedän? Siihen tässä vastauksia haetaankin. Voisi kuvitella, että riippuu varmaan aika olennaisesti vuorimateriaalista ja sen määrästä. Jos 15 pykälää on järkevä arvio, se riittää minulle. Mitään arktista -40 parkaa en nyt hae niiden parin kovan pakkaspäivän varalle.

Eli onko -15 realistinen arvio noiden paksumpien, vuorellisten osalta? Päivän kysymys.


^ ei heti löytynyt firman sivuilta. Nelinkertainen hinta pisti kyllä silmään, samoin kuin täysin mitäänsanomattomat ja epäinformatiiviset kuvat.

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Barbour
« Vastaus #362 : 14.10.13 - klo:18:26 »
Mulla on paksumpana Classic Northumbria ja tikkivuori. Menee pikkupakkasilla varsinkin jos liikkuu. Jos haluan tarjeta, pistän alle vielä jonkun submariner-tyyppisen villapaidan. Vahattu kangas itsessään ei lämmitä juurikaan (vaha huonontaa eristystä) ja barbourin lämpimyys (tai kylmyys) perustuu ilmaviin eristäviin välikerroksiin. Mutta niinhän se on millä tahansa kuorivaatteella. Paksumpi vahakangas ei mielestäni juuri lämmitä (vaikka Bristoliin verrattuna), vaan tuo lisää kulutuskestävyyttä. Sen sijaan Northumbrian kiinteä vuori on paksumpi kuin ohuissa takeissa ja lämmittää vähän.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Koutsi

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 144
    • Profiili
Vs: Barbour
« Vastaus #363 : 14.10.13 - klo:18:26 »
Unohdin mainita: Mackintosh valmistaa upean mallista tikkitakkia, jossa päällinen on öljyjalosteen sijasta villaa ja vuoritäytteenä sitten tuota polyesteriä. Tällaisen juuri hankin, sillä villatikkitakki (tilipi-tappi-tippi-tappi) sopii paljon paremmin Suomen ilmaan kuin öljytikkitakki. Tyrwhitt tarjoaa myös mallia, jossa päällinen on puuvillaa. Pienellä etsinnällä jokaiselle löytyy se sopivin takki.

Onko (fitti)kuvia tulossa?
Farmer John: Voiko nää vajakit lopettaa nurkkiin paskomisen vaikka nyt heti?

Lh

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2583
    • Profiili
    • Alpa
Vs: Barbour
« Vastaus #364 : 14.10.13 - klo:20:59 »
Barbour Bedale. Neljän vuodenajan takki.

Pilvinen kesäpäivä, alle 20c: Ohut paita, takki auki tai vain harteilla.
Kesäilta: Kauluspaita, takki kiinni.
Syksy: Kauluspaita, neule, takki kiinni.
Talvi: Paksu kauluspaita, Shetland-neule, takki kaulusta myöten kiinni. Kävele tai pyöräile.

Vuoriton Bedale pelittää tosissaan liikkuessa aivan täysin vaikka -25c kunhan alla on paksu OCBD ja shetland.

Yleensä itellä ne on varpaat, näpit ja jalat jotka jäätyy. Torso pysyy muutenkin parhaiten lämpimänä ihmisellä.
« Viimeksi muokattu: 14.10.13 - klo:21:04 kirjoittanut Lh »

geezer

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 296
    • Profiili
Vs: Barbour
« Vastaus #365 : 14.10.13 - klo:21:59 »
^ Muuten samaa mieltä, mutta ei tulisi mieleenkään vetää Bedalea niskaan kesällä. Ja oikeastaan noi kovat pakkasetkin on vähän siinä ja siinä.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Barbour
« Vastaus #366 : 14.10.13 - klo:22:00 »
HOMO, ei tule, sillä takin voimakas tartaanikuosi on vahvasti Keikari-unapproved. Tämä ei minua haittaa, briteillä (ja sen myötä anglofiileillä) kun on tapana käyttää tautisen vahvoja kuvioita vapaa-ajan takeissa.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Dan-D

  • Vieras
Vs: Barbour
« Vastaus #367 : 15.10.13 - klo:14:10 »
Mä en nyt oikein keskustelun pohjalta osaa sanoa olenko nero vai idiootti jos ostan Barskan vuorella talvitakiksi.

Alhazen

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1027
    • Profiili
Vs: Barbour
« Vastaus #368 : 15.10.13 - klo:15:19 »
Se on ihan hyvä valinta, varsinkin jos tulee jotain vetistä loskaa taivaalta. Itse skippaan Beaufortin kanssa kyllä vuoren (ei ole tullut hankittua) ja vedän alle vähän paksumman villapaidan jos tilanne on tämä. Jos villapaita on liian kuuma kohteeseen, vuori varmaan toimisi kanssa. Vuoren käyttö tuntuisi sen paksuuden vuoksi vaativan sitten ettei ole ottanut istuvuuden vuoksi kokoa pienempää takkia.

Richard Mutt

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2025
    • Profiili
Vs: Barbour
« Vastaus #369 : 15.10.13 - klo:16:17 »
Kyllä näkisin että talvitakit sitten erikseen kun oikea talvi tulee. Kuten joku totesikin, tuohan on oikein hyvä britti-henkiseen talveen, mutta sitten kun on se -25 pakkasta ja kiroilet kun autosta on akku hyytynyt Barska päällä, niin veikkaan että vilu tulee.

Lh

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2583
    • Profiili
    • Alpa
Vs: Barbour
« Vastaus #370 : 15.10.13 - klo:17:31 »
Kyllä näkisin että talvitakit sitten erikseen kun oikea talvi tulee. Kuten joku totesikin, tuohan on oikein hyvä britti-henkiseen talveen, mutta sitten kun on se -25 pakkasta ja kiroilet kun autosta on akku hyytynyt Barska päällä, niin veikkaan että vilu tulee.
Jos ollaan liikkeellä nahkavuorisilla kengillä ja sormikkailla, niin ei paljon parka auta.

Talvivarusteet on erikseen. Pakkasasteita enemmän merkitystä on sillä mitä siellä pakkasessa on tarkoitus tehdä. Mulla oli viime talvena ihan siisti talvitakkikin, mutta eipä tarvinnut pakkasten takia käyttää kuin kerran. Myin senkin sitten pois.

Dan-D, varmasti toimii myös talvella - muttei joka tarkoitukseen. Jos lähtee pilkille kalaa hakemaan B niskassa, on varmasti syytä olla perillä syöntiajoista.
« Viimeksi muokattu: 15.10.13 - klo:17:36 kirjoittanut Lh »

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Barbour
« Vastaus #371 : 15.10.13 - klo:19:40 »
Mä en nyt oikein keskustelun pohjalta osaa sanoa olenko nero vai idiootti jos ostan Barskan vuorella talvitakiksi.

Barska on mun mielestä kuitenkin sellainen nihkeä takki. Se ei hengitä. Omistan borderin, ja olen sitä pitänyt ilman vuorta viimeksi tänään. Vuori antaisi sille minun mielestä sellaisen -5 tai korkeintaan -10 asteen käytön. Mutta kun se on tiukasti kiinni napitettu, alkaa paita alla kostumaan jos rivakammin tarpoo. Aamulenkillä koiran kanssa tuli tänäänkin melko kuuma kun alla oli kaulahuivi ja neuletakki. Taas pelkkään seisoskeluun B:n border on alle nollan keleille vähän kalsea. Jättäisin LH:n barskahehkutuksen huomiotta, koska mies on kuvien ja sanojensa perusteella vetänyt takissa kesät ja talvet. Sissiainesta. Barska on parhaita takkeja joita olen koskaan omistanut, mutta en tuollaista vahakankaista mediumweightiä kyllä talvitakiksi alkaisi. Muut materiaalit hengittää paljon paremmin päästämättä silti tuulta sisään.

I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

Lh

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2583
    • Profiili
    • Alpa
Vs: Barbour
« Vastaus #372 : 15.10.13 - klo:20:12 »
Joo mun täytyy myöntää et mulla on ollu useamman vuoden semmonen ohuen takin fetissi. Oon mielummin käyttänyt noita ohuempia ja joskus palellut, kuin pitänyt päällä paksusti vuorattua takkia. Johtuneeko intistä, jossa muistaakseni vedettiin se koko vuosi sillä perusrotsilla+layerit.

Hengittävyys ei ole ongelma, sillä vahat vähenee käytössä, eikä talvella sada juuri vettä. Vahailen aina sitten kun taas sataa.

Välillä kylmillä kekeillä tulee sisätiloissa kyllä älyttömän kuuma, kun on layeriä mukana nii älyttömästi.

Barbourilla oli joku kunnolla vuorattu vahaduffeli muistaakseni uudessa mallistossa, jota mietin, mutta ei se ehkä ollu ihan mun mieleen.
« Viimeksi muokattu: 15.10.13 - klo:21:09 kirjoittanut Lh »

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Barbour
« Vastaus #373 : 15.10.13 - klo:20:19 »
Barbour myy myös irtovuoria, taisivat olla fleecestä tehtyjä, joilla vahatakkia saa vahvistettua viimaan.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Ukki

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 313
    • Profiili
Vs: Barbour
« Vastaus #374 : 15.10.13 - klo:21:26 »
Barbour myy myös irtovuoria, taisivat olla fleecestä tehtyjä, joilla vahatakkia saa vahvistettua viimaan.

Myös lampaantaljaisia löytyy. Stockalla kyselin noista irtovuorista ja heillä oli juuri kaikki loppuneet (!!) - yksi oli hyllyssä fleecestä tehtynä. Kuulemma Barbour myy vaikka sitä ei mainosta. Heillä on myös uusiopalvelu ja tarvikkeita. Kuulemma sekä vahaa että paikkaustarvikkeita (!!) pitäisi tulla ihan hyllyynkin. Myyjä oli harvinaisen tietoinen asioista ja sanoi juurikin mitä epäilin eli Barbour vaatii että se uusiointipalvelu on oltava saatavilla ja tarvikkeita tulee tarjota. Tarvikkeista ei ollut varma mitä oli tulossa mutta ilmeisesti vahalankoja (vihreä, ruskea) mitä eBaystäkin toki saa erikseenkin.
Hyvää oli siis palvelu ja yksi takki lähti mukaan - kävi jo ärsyttämään kopioiden myyjät eBayssä.