Kirjoittaja Aihe: Bexley  (Luettu 326673 kertaa)

paddington

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 777
    • Profiili
Vs: Bexley
« Vastaus #510 : 11.05.16 - klo:18:11 »
Bexleyn lestit ovat kapeita.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Bexley
« Vastaus #511 : 11.05.16 - klo:19:13 »
Bexleyn lestit ovat kapeita.

Eivät ole. Bexleyn lestit ovat FX-leveyttä, eli britti-F:n ja G:n välissä. Lestien toebox on kyllä pitkä ja koko n. puoli numeroa normaalia suurempi, mutta kapeaa ei Bexleystä saa mitenkään. Driverit kokopuoleen poikkeuksena, olen useammaltakin taholta kuullut niiden olevan napakoita.
Kaikki villa tottelee rautaa.

puu

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1152
    • Profiili
Vs: Bexley
« Vastaus #512 : 11.05.16 - klo:20:04 »
Jos Bexleyn lestit eivät ole kapeita niin se johtuu vain siitä, että
ovat niin pirun pitkiä.
Jos on kapea jalka niin se mahtuu pienempää kokoon joka
sitten jo onkin kapea.
Jos Bexleyn kengän kärki on edes jonkinverran suippo niin
se kenkä on heti sen puolitoista senttiä pitempi kuin
muilla valmistajilla.
Pyöreäkärkiset ovat jotakuinkin normaalin mittaisia
pituudeltaan.
Driverit ja mokkasiinit jopa hieman tiukkoja pituuden
puolesta oikean kokoisina.
Sanders Helsinki 7 1/2 on puolitoista senttiä lyhyempi
kuin Bexleyn aavistuksen suippeneva 41 1/2.

Wisconsin

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 161
    • Profiili
Vs: Bexley
« Vastaus #513 : 11.05.16 - klo:22:59 »


Bexleyllä on monta kelvollisen näköistä vaihtoehtoa, mutta onko näissä laatueroja tms. huomioitavaa?

Väriksi valitsen chestnut. Ilmeisesti kaikki chestnut kengät ovat saman värisiä, vaikka kuvat muuta väittääkin?

Omia kokemuksia:

Bexleyn Dress-kategorian laatu vaihtelee merkittävästi eri mallien välillä. Valmistaudu siis arpajaisiin.

Sama teema pätee valitettavasti myös väreihin ja kokoon... Samalla nimellä kulkevat värit voivat olla täysin erivärisiä keskenään. Koon puolesta esimerkkinä se, että olen ostanut kolme paria 42,5 kenkiä ja yksi niistä vastasi kooltaan 41:sta, yksi oli suurin piirtein TTS ja yksi selvästi vastasi kokoa 43.

Yhdet navy loaferit olen myös ostanut casual-puolelta. Koko 43 ja TTS; todella rumat kengät, mutta olen ollut tyytyväinen koska helppo laittaa jalkaan ja ovat erittäin mukavat.

Ar77

  • Kisälli
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Vs: Bexley
« Vastaus #514 : 19.05.16 - klo:23:11 »
Beleyllä paidat puoleen hintaan.

reijonen

  • Kisälli
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Vs: Bexley
« Vastaus #515 : 21.05.16 - klo:09:37 »
Onko kellään antaa suosituksia noista Bexleyn paidoista? 25€ kappalehinnalla voisi tilata useammankin, jos laatu on mistään kotoisin.

Myös istuvuudesta arviot kiinnostaisivat. Bexleyn tailored fit on harkinnassa. Ruumiiltani olen urheilullinen joten hieman harteita löytyy ja sen takia kaikki slimfit mallistot eivät istu päälle millään. Kaapista löytyy kyllä Dressmanin slimfit, Stenströmin slimline ja Strellson slimfit -paitoja, jotka istuvat erinomaisesti.

SloBo

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 731
    • Profiili
Vs: Bexley
« Vastaus #516 : 26.05.16 - klo:19:37 »
Bexleyn lestit tuntuvat vähän vaihtelevan mitoiltaan. Nyt tuli pari milliä jos toisetkin isompia sekä tuhdimpia kuin viimeksi.

Ajokengät kokoa oma koko - 0.5 on mukavan napakka uutena.
« Viimeksi muokattu: 27.05.16 - klo:14:29 kirjoittanut SloBo »

Schnitzel

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 422
    • Profiili
Vs: Bexley
« Vastaus #517 : 26.05.16 - klo:19:58 »
Minulla on yksi Bexleyn adjusted fit paksuhkoa oxford-kangasta. Fitti on itselleni varsin hyvä, ei makkarankuori, mutta sopivasti slimmattu.

hookoo

  • Kisälli
  • Viestejä: 11
    • Profiili
Vs: Bexley
« Vastaus #518 : 01.06.16 - klo:18:49 »
Tilasin kenkien ja lepolestien mukana kokeeksi yhden adjusted fit paidan. Yleensä minulle menee 39 ja 40 koon slimmimmät paidat. Löysin jostain netin syövereistä tarkemman kokotaulukon kuin mitä sivuilta löysin ja sen perusteella päädyin kokoon 40. Kaulusta ja rinnanympärystä lukuunottamatta kaikki muu on liian isoa. Eniten ylimääräistä mittaa on vyötäröllä mutta hihatkin ovat omaan makuun turhan väljät ja pitkät. Ehkä tuosta paidan kuitenkin tekisi kavennuksella ja hihojen lyhennyksellä. Palautuskulut taitaa mennä omaan piikkiin niin kuluja tulee melkein paidan hinnan verran. Eli pitänee puntaroida myymisen ja korjaamisen välillä.

Erikoisena seikkana sivulla ei näytä olevan varsinaisia slim fit paitoja tilattavana ollenkaan. Kokotaulukossa taas ei puhuta adjusted fitistä mitään. Hieman epäilen että se toisaalta löytmäni kokotaulukko olikin slim fit eikä adjusted fit mallin taulukko. Jos heillä siis niitä slimmejä ylipäätään on koskaan ollut saatavilla.

Pertsa

  • Kisälli
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: Bexley
« Vastaus #519 : 01.06.16 - klo:20:17 »
Menee minulla nyt vähän Bexley kanssa pelleilyksi. Vaikka oma kokoni on aina kengissä ollut 43 oli mokoma aivan liian suuri. Laittelin sitten kengät vaihtoon ja pyysin kokoa 42. Voitte varmaan arvata mitä kokoa tuli Bexleyltä takaisin. No 43 ja kaiken lisäksi veikkaisin samaksi pariksi joka minulla jo kerran kävi.

hookoo

  • Kisälli
  • Viestejä: 11
    • Profiili
Vs: Bexley
« Vastaus #520 : 02.06.16 - klo:00:58 »
Menee minulla nyt vähän Bexley kanssa pelleilyksi. Vaikka oma kokoni on aina kengissä ollut 43 oli mokoma aivan liian suuri. Laittelin sitten kengät vaihtoon ja pyysin kokoa 42. Voitte varmaan arvata mitä kokoa tuli Bexleyltä takaisin. No 43 ja kaiken lisäksi veikkaisin samaksi pariksi joka minulla jo kerran kävi.

Sinulla ilmeisesti on kokemusta vaihdosta niin kysyisinkin vinkkiä että mikä oli edullisin tapa tehdä se? Palautettavan tavaran postikuluthan menee sivujen mukaan asiakkaan piikkiin. Entä korvaavan tuotteen postitus? Jouduitko maksamaan siitäkin postikulut?

Pertsa

  • Kisälli
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: Bexley
« Vastaus #521 : 02.06.16 - klo:12:37 »
Sinulla ilmeisesti on kokemusta vaihdosta niin kysyisinkin vinkkiä että mikä oli edullisin tapa tehdä se? Palautettavan tavaran postikuluthan menee sivujen mukaan asiakkaan piikkiin. Entä korvaavan tuotteen postitus? Jouduitko maksamaan siitäkin postikulut?

Helpoimmasta tavasta en osaa sanoa, itse tyrkkäsin halvimmalla mahdollisella postipaketilla.
Palautuksen kulut asiakkaan piikkiin, korvaavasta ei ainakaan minulla laskua tullut.

hookoo

  • Kisälli
  • Viestejä: 11
    • Profiili
Vs: Bexley
« Vastaus #522 : 02.06.16 - klo:12:48 »
Helpoimmasta tavasta en osaa sanoa, itse tyrkkäsin halvimmalla mahdollisella postipaketilla.
Palautuksen kulut asiakkaan piikkiin, korvaavasta ei ainakaan minulla laskua tullut.

Sainkin vastauksen sieltä että käytäntö on juuri se, että asiakas maksaa palautuksen ja Bexley hoitaa korvaavan tuotteen kulut. Annoin samalla vähän palautetta sivujen sekavuudesta istuvuuden ja mittojen suhteen niin kuittaus oli vain että ei ole meidän vika... Sivuilla olevasta size guidesta ei löydy mitään mittoja eikä nähdä parantamisen varaa niin vähän on kummallinen asia. Pitänee siis jatkossa tilailla vain kenkiä ja lepolestejä kun ei tuolla infolla ja asenteella uskalla tilata mitään missä on vähän useampi muuttuja istuvuuden suhteen kuin kengissä.

hookoo

  • Kisälli
  • Viestejä: 11
    • Profiili
Vs: Bexley
« Vastaus #523 : 02.06.16 - klo:12:55 »
Bexleyn lestit ovat kapeita.

Eivät ole. Bexleyn lestit ovat FX-leveyttä, eli britti-F:n ja G:n välissä. Lestien toebox on kyllä pitkä ja koko n. puoli numeroa normaalia suurempi, mutta kapeaa ei Bexleystä saa mitenkään. Driverit kokopuoleen poikkeuksena, olen useammaltakin taholta kuullut niiden olevan napakoita.

Olen kyllä yhden kenkäparin perusteella samaa mieltä siitä että pituus on noin puoli numeroa totuttua suurempi. Koko kenkä lesteineen oli kyllä vastaavasti hieman suurempi  kuin mitä vastaavalla koolla olen tottunut saamaan. Nauhat kun vetää kiinni niin ei siihen paljon kiristysvaraa jää. Muilta merkeiltä tämä sama koko on istunut aina jalkaan. Veikkaan että tässäkin tapauksessa se koon pienempi on sitten sen puoli numeroa liian pieni. Pohjallisen kanssa istuvuus kuitenkin ihan ok.

paddington

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 777
    • Profiili
Vs: Bexley
« Vastaus #524 : 02.06.16 - klo:13:13 »
Kokemukseni perustuu kahteen pariin, jotka ovat kummatkin kapeita. Toiset ovat puoli kokoa omaa kokoani isommat, ja ne mahtuvat jalkaan, mutta pullistuvat leveyssuunnassa. Oikean kokoiset eivät sopineet venytyksestä ja sisukkaasta sisäänajosta huolimatta, joten luovuin niistä.

Kaikissa muissa kengissä (lenkkarit, turvakengät, "laatukengät", saappaat jne) on sama koko. Vain Bexleyt ovat olleet häiritsevän kapeita. Syy voi toki olla huono tuuri Bexleyn "kokoarpajaisissa".