Kirjoittaja Aihe: Bexley  (Luettu 326649 kertaa)

puu

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1152
    • Profiili
Vs: Bexley
« Vastaus #435 : 03.03.15 - klo:21:22 »
Neljästä päivästä reiluun kahteen viikkoon on osunut kohdalle.

knazio

  • Kisälli
  • Viestejä: 11
    • Profiili
Vs: Bexley
« Vastaus #436 : 27.03.15 - klo:21:15 »
Bexleyltä tuli Camdenit mutta vasemmassa kengässä on aika jännä ongelma. Pohja on sillälailla vino että viettää vasemmalle. Kun kenkä on lattialla niin oikealta jää aika lailla ilmaan. Oikea kenkä on ok. Vaihtoonhan nämä menisi mutta koko näyttää olevan loppu varastosta. Onko tuo valmistusvirhe vai onko odotettavissa että pohja suoristuu käytössä, hieman epäilen. Ei tuo jalassa niin pahalta tunnu mutta kyllä sen huomaa että pohja ei ole aivan balanssissa.


Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Bexley
« Vastaus #437 : 27.03.15 - klo:21:36 »
Kun tehdaspopon ulkopohja on liimattu, se vielä varmuuden vuoksi painetaan kiinni pinkopohjaan hauskoilla pyöreillä rullilla. Ilmeisesti tässä parissa toinen kenkuli on saanut enemmän rullaa kuin lääkäri määrää, ja näyttäähän tuo erikoiselta. Se voi jonkin verran korjaantua lepolesteillä, jotka venyttävät paria myös suoremmaksi, mutta toisaalta valmistajalta voi kinua halpuutusta tämän valmistusvian vuoksi.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

knazio

  • Kisälli
  • Viestejä: 11
    • Profiili
Vs: Bexley
« Vastaus #438 : 27.03.15 - klo:21:48 »
Kiitos vastauksesta. Täytyy laittaa nyt viikonlopun yli lepolestiin Bexleyltä vastausta odotellessa ja odotella suoreneeko se tuosta mihinkään.

U-Haul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Bexley
« Vastaus #439 : 27.03.15 - klo:22:03 »
Itsellä on Bexleyn kakkoslaatuinen, kumipohjainen Kent-pari, jossa vasen kenkä samanlainen kuin tuo. Ei ole muuttunut miksikään kahdessa talvessa ja aina lepolesteissä säilytettäessä. Ei haittaa käyttöä, mutta eivät ne silti priimatavaraa ole. Olisiko kuitenkin jotenkin tuohon goodyear-ompeleeseen liittyvää, tullut jotenkin epäsymmetrinen jännitys, veto pohjaan sitä ommeltaessa. Yritä saada esim. puolet pois hinnasta.
Keep Calm and Carry On.

vililikku

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 574
    • Profiili
Vs: Bexley
« Vastaus #440 : 28.03.15 - klo:11:03 »
Mulla oli yksissä Bexleyn dainite-pohjaisissa kengissä pohja ommeltu toisessa kengässä jalan leveimmältä kohdalta millin kaksi liian sisältä ja siksi pohja oli teki tuota samaa. Tarjosivat ensin 15 € alennusta mutta pyysin 20 € ja antoivat sitten sen.

paddington

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 777
    • Profiili
Vs: Bexley
« Vastaus #441 : 30.03.15 - klo:19:20 »
Onko Bexleyn lesteissä eroa, vai tehdäänkö kaikki mallit samalla lestillä?
Olen todennut, että ainoat Bexley kenkäni ovat hieman liian kapeat. Mietin, onko koko merkki tuomittu minulle sopimattomaksi.

Miten Bexley vertautuu lesteiltään muihin saman luokan valmistajiin? Esimerkiksi Meerminiin?

Wisconsin

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 161
    • Profiili
Vs: Bexley
« Vastaus #442 : 31.03.15 - klo:12:52 »
Onko Bexleyn lesteissä eroa, vai tehdäänkö kaikki mallit samalla lestillä?
Olen todennut, että ainoat Bexley kenkäni ovat hieman liian kapeat. Mietin, onko koko merkki tuomittu minulle sopimattomaksi.

Miten Bexley vertautuu lesteiltään muihin saman luokan valmistajiin? Esimerkiksi Meerminiin?
Olen ostanut yhteensä kolmet Bexleyn kengät, kaikki kokoa 42,5 UK 8,5. Blackpool City Gomme -broguesaappaat olivat normaalilevyiset/mukavan väljät, Bishop -mokkabroguet aika kapeat, ja Warwick -chukkat vastasivat kooltaan lähinnä 41,5 -koon kenkää.

Joten aika sekalainen sato... Bexleyn kamoissa näyttäisi olevan aika paljon satunnaisvaihtelua, joten jos jaksaa palautella ym. niin voi olla ihan kokeilemisen arvoista, vaikka yhdet epäsopivat parit omistaakin.

Huhtikuun puolessavälissä ajattelin taas tilata Bexleyltä, jos kiinnostuneita on kimppaan niin saa ilmoittautua.

Samt

  • Kisälli
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Vs: Bexley
« Vastaus #443 : 19.04.15 - klo:00:45 »
Tilasin pitkän arvuuttelun jälkeen ensimmäiset Bexleyni ja kiitos tämän ketjun vinkkien, sain postissa varsin hyvin istuvat kengät. Kengiksi valikoituivat Durhamit ja Lennoxit, joista erityisesti jälkimmäiset tuntuvat jalassa hyvin miellyttäviltä ja hintaansa nähden laadukkailta. Durhamit puolestaan on tehty huomattavasti jäykemmästä nahasta, vaikka lesti vaikuttaakin hyvin samanlaiselta lennoxiin verrattuna ja uskon niiden vaativan useamman käyttökerran, että nahka hieman vetreytyy.

Onko muilla foorumilaisilla kokemusta Bexleyn tennareista ja mokkasiineista? Seuraavaksi tarkoituksena olisi tilata Bexleyltä tennarit ja mokkasiinit, mutta oman kokoni ollessa 41,5 jäin miettimään, olisiko järkevää kokeilla puolta numeroa pienempiä, vai isompia kenkiä. Aiemmin tilaamani kengät ovat koossa 41,5 ja Lennoxeissa saattaisi mahtua ainakin pituutensa puolesta puoli numeroa pienempi kenkä. Leveyden osalta saattaisi tosin tehdä tiukkaa, mikäli lesti kovin kapenee.

Tadu

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 70
    • Profiili
Vs: Bexley
« Vastaus #444 : 19.04.15 - klo:09:37 »
Onko muilla foorumilaisilla kokemusta Bexleyn tennareista ja mokkasiineista? Seuraavaksi tarkoituksena olisi tilata Bexleyltä tennarit ja mokkasiinit, mutta oman kokoni ollessa 41,5 jäin miettimään, olisiko järkevää kokeilla puolta numeroa pienempiä, vai isompia kenkiä. Aiemmin tilaamani kengät ovat koossa 41,5 ja Lennoxeissa saattaisi mahtua ainakin pituutensa puolesta puoli numeroa pienempi kenkä. Leveyden osalta saattaisi tosin tehdä tiukkaa, mikäli lesti kovin kapenee.
Mitattu kengänkoko minulla on 9,5US, ja yleensä eurokokoina 42,5 on minulle oikea. Kaikki Bexley:n kengät minulla ovat kokoa 43. Näistä bootsit ovat ½-1 numeroa liian isot, mutta villasukkien kanssa talvella erinomaiset ja tuplamunkitkin mahdollisesti puoli numeroa liian isot.

Hankin juuri kuukausi sitten Bexleylta Biscayne-mokkasiinit koossa 43 ja nämä ovat todella naftit ja istuvat. Mielestäni lähempänä 42 kuin 43. Ei mitään jakoa saada kyseisiä tossuja jalkaan ilman lusikkaa jos tarve tulee, joten ensi kesä täytynee kulkea kenkälusikka taskussa. Eli ainakin minun tapauksessani mokkasiinipari oli huomattavasti pienempi kuin saman kokoiset bootsit. Epäilen ettet saa noita 41-koon mokkasiineja ollenkaan jalkaan, mutta toki varmasti ei voi sanoa. Kun kyseiset driverit laittaa jalkaan, ovat ne kyllä ylivoimaisesti mukavimmat kengät jalassa mitä minulla on ollut. Mokkanahka on todella pehmeää ja hyvän tuntuista. Kesää odotellessa...

Suavo

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 701
    • Profiili
Vs: Bexley
« Vastaus #445 : 19.04.15 - klo:10:25 »
Onko muilla foorumilaisilla kokemusta Bexleyn tennareista ja mokkasiineista?

Ovat niin helvetin rumia että jätä suosiolla väliin. Bexleyllä on hintaluokka huomioiden asiallisia budjettimalleja ja muutama napakymppikin, esim. Enfield, mutta tennariosasto on selkeä huti.

Jos haet asiallista budjettitennaria niin Purcellit, Supergat ja Stan Smithin tapaset hoitaa, rahamiehille mm. Buttero ja Common Projects.
Larppaus sallittu

IsMaVa

  • Kisälli
  • Viestejä: 48
    • Profiili
Vs: Bexley
« Vastaus #446 : 19.04.15 - klo:11:59 »
Onko muilla foorumilaisilla kokemusta Bexleyn tennareista ja mokkasiineista?

Ovat niin helvetin rumia että jätä suosiolla väliin. Bexleyllä on hintaluokka huomioiden asiallisia budjettimalleja ja muutama napakymppikin, esim. Enfield, mutta tennariosasto on selkeä huti.

Jos haet asiallista budjettitennaria niin Purcellit, Supergat ja Stan Smithin tapaset hoitaa, rahamiehille mm. Buttero ja Common Projects.

Samat sanat, yhdet tennarit olen erehtyny tilaamaan, hintaan nähden laatu vaikuttaa siedettävältä mutta on ne aivan kauheet sämpylät. Ei näe käyttöä ku on niin jäätävän näköset.

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Bexley
« Vastaus #447 : 19.04.15 - klo:13:33 »
Onko muilla foorumilaisilla kokemusta Bexleyn tennareista ja mokkasiineista?

Tennareista samaa mieltä kuin edellä mainitut kommentit, mutta mokkasiinit / driverit ajavat kyllä asiansa. Omia kokemuksia voi lukea täältä / täältä.

Kokopolitiikan puolesta olen muistaakseni ottanut noissa itse saman koon kuin muissakin Bexleyn kengissä ja ne ovat olleet sen puolesta ihan kohdillaan.

spjarv

  • Kisälli
  • Viestejä: 20
    • Profiili
Vs: Bexley
« Vastaus #448 : 19.04.15 - klo:14:03 »
Mokkasiinit / driving shoet olivat yhtä kokoa pienemmät kuin mitä lappu ja aikaisemmat oxfordiostokset antoivat antoi ymmärtää kun viime keväänä tilasin. Vähintään puolen koon heittoon kannattaa varautua.


Janne_

  • Kisälli
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Vs: Bexley
« Vastaus #449 : 11.06.15 - klo:13:24 »
Bexleyn Trawlerit kiinnostaa. Onko kokemuksia kestävyydestä tai fitistä? Meneekö samalla kaavalla kuin vaikka Enfieldit?