Kirjoittaja Aihe: Bexley  (Luettu 327932 kertaa)

Plainwhitetee

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 369
    • Profiili
Vs: Bexley
« Vastaus #255 : 28.12.12 - klo:17:21 »
Olenhan käsittänyt oikein, että jos aion ostaa Enfieldit talvikäyttöön villasukan kanssa käytettäväksi, kannattaa ostaa puolta numeroa isompi? Eli jos UK7 normisti, niin nyt UK7.5?

Itse ostin puoli numeroa liian suuret ja jälkeenpäin on hiukan harmittanut. Normaali koko olisi riittänyt. Mutta jos aiot aina käyttää villasukkaa niin sitten puoli numeroa extraa voi olla OK.
Jotain tällaista pelkäsinkin. Muita mielipiteitä, anyone? Kiitoksia.
- Voi voi. Tämä kaikki on niin ohimenevää. (Paddington)

Kali

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 300
    • Profiili
Vs: Bexley
« Vastaus #256 : 28.12.12 - klo:18:05 »
Itselläni on brittikoossa yleensä G-lesti ja Enfieldit (ja muut Bexleyt) istuu napakasti. Jos yrittäisin saada sinne villasukan mahtumaan, ottaisin normaalia suuremman koon. Pituutta popossa löytyy, mutta aika kapea se on.

premier

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 519
    • Profiili
Vs: Bexley
« Vastaus #257 : 07.04.13 - klo:22:53 »
Tässä esimerkki Bexleyn kenkien ikääntymisestä. Onko se arvokasta vai ei ja kenkien hinnan arvoista, jokainen tehköön itse päätelmänsä :) Kyseessä Enfield saappaat, jotka ovat olleet 1,5 talvea lähes päivittäisessä käytössä. Käyttö on ollut aika surutonta ja huolto parhaimmillaankin satunnaista, koska sellaiseen käyttöön nämä hankittiinkin. Näille on tehty perusteellinen käyttöönottohuolto hulvattomalla CLF kylvyllä tammikuussa 2012. Sen jälkeen putsailtu pahimmasta kurasta harjalla tai rätillä ja pistetty arviolta pari kertaa lankkia ennen tämän viikonlopun huoltoa.

Kunto on käyttöön nähden kai kohtuullinen. Nahka on arpeutunut taitekohdista aika ikävästi käytössä ja kengissä on useampi kolhu, josta voin syyttää vain itseäni. Mulla on paha tapa kopistella kengät toisiinsa ja ovilistaan autoon noustessani ja sen kyllä huomaa. Kengät ovat pääsääntöisesti ehjät, mutta vasemman jalan kengästä irtosi jalkaan vetäessä tuo kangassuikale, josta vedetään. Huomasin huoltaessa myös, että toisesta kengästä alkaa ratketa tikkaus siitä kohtaa missä se nauhapala kiinnittyy kengän päälliseen. Reunos alkaa olla aika karussa kunnossa kenkien kärjissä, koska olen laiminlyönyt niiden huollon täysin ja toinen paha tapani on kopistella kengistä lunta potkimalla kengän kärkiä portaisiin sisään tullessa..  Ei siis varsinaisesti kenkien vika tämä.

Tässä kengät 2012 tammikuussa CLF kylvyn jälkeen ennen lankkia:
http://www.flickr.com/photos/73521740@N08/6629521121/in/set-72157633185414039

Loput albumista on otettu tänään kevyen CLF-käsittelyn, reunoksen huollon ja usean lankkikerroksen jälkeen.
http://www.flickr.com/photos/73521740@N08/sets/72157633185414039/

Kuten kuvista huomaa, tämä chocolate väri ei ota mitenkään erityisesti patinaa vanhetessaan, tai ei ole ainakaan vielä sellaista havaittavissa.
« Viimeksi muokattu: 07.04.13 - klo:22:56 kirjoittanut premier »

premier

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 519
    • Profiili
Vs: Bexley
« Vastaus #258 : 07.04.13 - klo:23:00 »
Mutta vaikka kengät sieltä täältä ratkaileekin niin näkisin, että nuo ovat kuitenkin tuossa hintaluokassa (tarjouksessa noin 100e) todella hyvä diili talvikengiksi. Pohja on pidoltaan aivan loistava ja mielestäni tuo lesti on varsin onnistunut, mikä tekee kengistä kohtuullisen tyyllikkäät ja monikäyttöiset. Vaikea keksiä vaikkapa Suomen kivijalkavalikoimassa mitään läheskään yhtä hyvää vaihtoehtoa tässä hintaluokassa.

domppa

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 473
    • Profiili
Vs: Bexley
« Vastaus #259 : 07.04.13 - klo:23:20 »
Varsin hyvässä kunnossa mun mielestä, varsinkin jos kenkien hoito on ollut satunnaista. Mun mielestä talvikengät saakin ottaa iskuja vastaan ja näyttää vähän käytetyiltä. En toisaalta käytä ollenkaan formaaleja vaatteita, joten mulle kaikki patina ja kuluma on yleensä vain plussaa. Onko sulla mahdollisesti oikea jalka lyhyempi? Oikeassa kengässä näkyy nimittäin enemmän noita uurteita päkiän yläpuolella, jotka mun mielestä liittyy usein hieman suureen kenkään (tai lepolestien käyttämättömyyteen tai nahkan kuivumiseen)?

premier

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 519
    • Profiili
Vs: Bexley
« Vastaus #260 : 07.04.13 - klo:23:49 »
Noi tuli aikalailla jo heti alkuun. En muista ihan varmasti, mutta saatoin vahingossa kävellä noilla jokusen metrin ennen alkukäsittelyä ja se saatto vaikuttaa asiaan. Lepolestejä oon käyttäny lähinnä varastoidessa. Voi olla eri pituset jalatkin, ei oo mitattu :)

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Bexley
« Vastaus #261 : 08.04.13 - klo:08:52 »
Ihan hyvältähän nuo näyttävät vieläkin Bexleyn valmistamiksi.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4718
    • Profiili
Vs: Bexley
« Vastaus #262 : 08.04.13 - klo:10:27 »
Ihan hyvältähän nuo näyttävät vieläkin Bexleyn valmistamiksi.

Entä muiden valmistamiksi?
Suositellaan täysraittiutta.

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Bexley
« Vastaus #263 : 08.04.13 - klo:11:04 »
Bexleyt sopivat kyllä Suomen olosuhteisiin hyvin.
Siinä vaiheessa kun Tricker'sissa on suolajälki niin se tuntuu kyllä pahemmalta kuin Bexleyssä. Nahka tosin tuntuu ranskalaisilla vaihtelevan kun ostin kaksi paria niin toisessa nahka oli todella kimmoisaa kun taas toiseen pariin piti upottaa kunnolla CLF:a ennen kuin alkoivat muistuttaa nahkaa.

Pohja on myös aika täydellinen: pehmeä ridgewayn tyyppinen kuviointi pitää lähes kaikkialla.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

premier

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 519
    • Profiili
Vs: Bexley
« Vastaus #264 : 08.04.13 - klo:11:49 »
Kyllä. Tuo Ridgeway on nimenomaan se juttu näissä. Sopii loistavasti niin 30cm hangessa rämpiseen kuin jäälle tai loskaan. Esim. Dainite ei ole millään tasolla edes vertailukelpoinen.

holipompeli

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 101
    • Profiili
Vs: Bexley
« Vastaus #265 : 08.04.13 - klo:12:01 »
Piti laittaa ruskeat enfieldit tilaukseen, mutta ei löydy kuin mustaa. Toivottavasti väri on vain tilapäisesti loppu eikä poistunut valikoimista.

Quijote

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1673
  • Esq.
    • Profiili
Vs: Bexley
« Vastaus #266 : 08.04.13 - klo:12:02 »
Enfieldit ovat luultavasti yhdet Bexleyn suosituimmista malleista, eikä suotta. Ruskeaa varmasti löytyy.

U-Haul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Bexley
« Vastaus #267 : 08.04.13 - klo:12:10 »
Bexleyn ridgeway-kengillä menty täälläkin taas lähes koko talvi, Greenwicheillä ja Watfordeilla. Mustat Greenwich-chukkat kaivoin kaapista ihan äskettäin. Molemmissa Greenwicheissä on ollut erittäin laadukkaan oloinen vasikannahka. Pehmeää, eikä juuri minkäänlaisia ryppyjä käytöstä. Watfordien chocolate on selvästi kovempaa, säänkestävämpää nahkaa.

Itsellä jääneet Enfieldit toistaiseksi käyttämättä, sillä eivät nauhoituksen vuoksi oikein sovellu 2 x päivässä päiväkodin ahtaassa tuulikaapissa edestakaisin riisuttaviksi ja puettaviksi. : ) Dainite- ja commando-pohjaiset ovat jääneet itsellä ihan puhtaasti sulan vuodenajan kengiksi.
Keep Calm and Carry On.

premier

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 519
    • Profiili
Vs: Bexley
« Vastaus #268 : 08.04.13 - klo:12:39 »
Joo jos Enfield tulee joskus vielä vaaleamman ruskeana myyntiin niin voisi olla houkutus ostaa toinen pari varastoon.

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Bexley
« Vastaus #269 : 08.04.13 - klo:12:56 »
Täälläkin on ollut Enfieldin chocolate koko talven käytössä, ja täytyy sanoa että olen hyvin tyytyväinen. Täytynee ostaa jotain muitakin kenkiä bexleyltä syksyn, talven ja varhaiskevään beatereiksi.
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.