Kirjoittaja Aihe: muistiinpanovälineet  (Luettu 55789 kertaa)

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: muistiinpanovälineet
« Vastaus #60 : 12.05.17 - klo:00:02 »
En ole käyttänyt Leuchtturmia enkä Moleskineltäkään muita kuin taskukokoisia muistikirjoja ja vain kuulakärkikynän kanssa. Sanovat Leuchtturmin kestävän paremmin mustekyniä ja olen ollut ymmärtävinäni, että Rhodian Webnotebook, jollaisen tilasin Mukamasta kokeeksi, kestäisi vielä paremmin kuultamatta saati vuotamatta läpi. Kokeilen, jos posti onnistuu toimittamaan Rhodian perille.
Suositellaan täysraittiutta.

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: muistiinpanovälineet
« Vastaus #61 : 26.05.17 - klo:10:00 »
Ostin kokeeksi Leuchtturmin muistikirjan, Notebook medium (A5).  Minulla on ollut käytössä Moleskinen vastaava ,Classic notebook Large, joten tässä pari huomiota vertailusta. Molemmat muistikirjat mustilla kansilla ja viivoitetuilla sivuilla. Leuchtturm on vähän isompi leveydeltään ja korkeudeltaan ja siinä on myös vähän enemmän sivuja eli 249, kun Moleskinessä on 240. Sivumäärän ero on pieni, mutta muistikirjojen kokoero on selkeä. Leuchtturmissa on sisällysluettelosivut ja numeroidut sivut, eli voit itse tehdä sisällysluettelon. Moleskinessä sivunumeroja ei ole. Lisäksi Leuchtturmissa on 8 irrotettavaa sivua lopussa. Paperi on molemmissa saman väristä, miellyttävän luonnovalkoista, ei kirkasta. Leuchtturmin paperi tuntuu aavistuksen pehmeämmältä ja todella miellyttävältä. Leuchtturmin paperin luvataan olevan musteen kestävää.

Molemmista kirjoista löytyy takaa sisätasku, ja kirjassa on kuminauha joka pitää kannet kiinni. Leuchtturmissa on mukana lisäksi tarroja, jotka auttavat muistikirjan arkistoinnissa. Kanteen voi lätkäistä tarran johon kirjoittaa vaikka vuodet tai teeman, lisäksi kirjan kylkeen saa myös liimattua pitkän ja kapean tarran, jolloin se näkyy vaikka kirjahyllystä kirjaa esiin ottamatta. Hinta akateemisessa kirjakaupassa oli melkein sama. Tarkkaa hintaa en muista, mutta jotain 23 ja 25 euron välillä Leuchtturmin ollessa euron pari kalliimpi.
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.