Kirjoittaja Aihe: Pääsykokeisiin valmistautuminen  (Luettu 50647 kertaa)

joekok

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 482
    • Profiili
Vs: Pääsykokeisiin valmistautuminen
« Vastaus #60 : 05.12.11 - klo:23:18 »
Onko kukaan kokeillut lukemisessa ns. tomaattitekniikkaa? Eli 25 minuuttia - 5min tauko - 25minuuttia - 5min tauko....

Ajattelin jossain vaiheessa testata.

Minä. Lisäksi 10,2,10,2 jne. ajoilla myös. Kumpikin toimii.

Socrates

  • Vieras
Vs: Pääsykokeisiin valmistautuminen
« Vastaus #61 : 08.12.11 - klo:15:50 »
Onko kukaan kokeillut lukemisessa ns. tomaattitekniikkaa? Eli 25 minuuttia - 5min tauko - 25minuuttia - 5min tauko....

Ajattelin jossain vaiheessa testata.

Käytän kirjoittaessa - keskittymiskyvyn ja selän pelastaja. Macille löytyy näppärä app, Pomodoro apuvälineeksi.

mvs

  • Kisälli
  • Viestejä: 28
    • Profiili
Vs: Pääsykokeisiin valmistautuminen
« Vastaus #62 : 08.12.11 - klo:18:24 »
Onko kukaan kokeillut lukemisessa ns. tomaattitekniikkaa? Eli 25 minuuttia - 5min tauko - 25minuuttia - 5min tauko....

Ajattelin jossain vaiheessa testata.

Ei toiminut minulla. Itselleni toimivin tapa on lukea tietty alue, ja pitää palkitseva tauko. Pääsykokeisiin tankatessa luin Dilbertejä, mutta jokainen kehittää palkintonsa itse. Dilbertit toimivat, koska pidän niistä, ja koska ne pitivät jollain perverssillä tavalla motivaatiota yllä kun tavoitteena oli johtamisen pääaineopinnot.

Toinen hyväksi havaitsemani keino on tiivistelmän tekeminen. Valmennuskurssit kyllä tarjoavat näitä, mutta tehokkaampaa on tehdä se itse.

Itse olen kaksi kertaa läpäissyt pääsykokeet, joten voin mielelläni jakaa kokemuksiani sekä lukemisesta että itse koetilanteesta.

Onko kukaan kokeillut lukemisessa ns. tomaattitekniikkaa? Eli 25 minuuttia - 5min tauko - 25minuuttia - 5min tauko....

Ajattelin jossain vaiheessa testata.

Käytän kirjoittaessa - keskittymiskyvyn ja selän pelastaja. Macille löytyy näppärä app, Pomodoro apuvälineeksi.

PC:lle focusbooster