Keikari > Vapaa sana
Hyvä silitysrauta?
matkum:
Nyt on tullut eteen uuden silitysraudan hankinta. Budjetiksi olin ajatellut noin 100 euroa. Saako tähän hintaan kelvollista kotisilitysrautaa tavalliseen kotona tapahtuvaan vaatehuoltoon.
Mitä merkkiä ja mahdollisesti mallia suosittelette? Merkkejähän on useita ja niistä kaikista löytyy helmiä ja sikoja. Mielummin valitsisin helmen.
JPK:
Minulla on ollut Braun:n höyryrauta mallia Prostyle saphir, 2300w, höyryä tule 95g/min reilut kuusi vuotta. Olen ollut siihen tyytyväinen, höyryn määrä ja teho riittävät hankalammillekin paidoille. Hinta oli silloin varmaan satasen luokkaa, ei varmastikaan yli. Raudan mukana tuli myös 'prässäyslisäke-pohja'.
Sprezzaturpa:
Kun kerran niitä kauluspaitoja on tullut hommattua, niin täytyyhän niitä välillä silittääkin. Oma silitysrautani on aika iäkäs, enkä nyt tarkoita mitään "wanhan hyvän ajan vintage silitysrautaa joka kestää isältä pojalle" vaan luullakseni 1990-luvulla valmistettua painavaa ja turhan lyhyellä virtajohdolla varustettua möhkälettä, joka ei tunnu toimivan mitenkään erityisen hyvin enää. Silityslautakin on about samaa osastoa.
Siispä, mistä hyvä silitysrauta ja kenties -lautakin? Mikä malli ja valmistaja?
laamanto:
Muutama vuosi sitten kun ostin uuden raudan, tuli huomattua että niissäkin on isoja eroja. Malli johon päädyin, oli Philips Elance 3100. Se ei edes muistaakseni ollut kalliimmasta päästä, mutta toimivuus on täysin eri planeetalta, verrattuna aiempaan rautaan.
Erikoiskäsitellyn pohjan ansiosta rauta liukuu vaatteen päällä hämmästyttävän kevyesti. Ja myös silitysteho on, kai höyryn ansiosta, erinomainen.
Jälkiviisas:
--- Lainaus käyttäjältä: JPK - 20.03.11 - klo:15:16 ---höyryä tule 95g/min reilut kuusi vuotta.
--- Lainaus päättyy ---
Melkoinen vesivarasto!
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta