Kirjoittaja Aihe: Pukeutuminen ja etiketti treffeillä  (Luettu 106069 kertaa)

atas

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 526
    • Profiili
Vs: Pukeutuminen ja etiketti treffeillä
« Vastaus #45 : 25.03.11 - klo:22:03 »
Minäkin olen käytännöllisyyden kannalla. Olen jopa kerran kokeillut yllä mainittua reseptiä: totesin vastaan tulleelle kauniille, täysin tuntemattomalle naiselle: "miellytät silmääni, haluatko suoda hetkisen ajastasi ja lähteä kanssani kahville". En ollut humalassa ja kaikki tapahtui keskellä kirkasta päivää. Tällä tavalla ei voi menettää mitään ja huonoimmassakin tapauksessa kumpikin poistuu paikalta hymyssä suin.

muisk

  • Kisälli
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Vs: Pukeutuminen ja etiketti treffeillä
« Vastaus #46 : 20.06.11 - klo:18:30 »
Lainaus
Naisena pidän varsin luotaantyöntävänä, jos mies osoittaa liian suurta huomiota, kehuu ja ylistää kaikkea mahdollista naisen olemuksessa. Johtunee siitä, että jokainen nainen tietää heikkoutensa ja näin ollen "väärä kohteliaisuus", vielä tutustumisvaiheessa, kuullostaa vain liialliselta mielistelyltä.

Tämä on ainostaan suomalaisten naisten ongelma. Eivät osaa vastaanottaa kohteliaisuuksia ja sitä että naista kohdellaan kuin oikeaa leidiä. Ei saa tarjota drinkkiä, sanoa kohteliaisuuksia, avata ovea, kantaa kassia. Voi jessus sanon minä. Mutta voiko niitä syyttää kun ei suom miehet usein osaa näitä jaloja taitoja!!!Tietenkin jos on oikeesti yliampuvasti mielistelevä niin sitten on kyllä ällöä.

Nti Tursti

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 657
    • Profiili
Vs: Pukeutuminen ja etiketti treffeillä
« Vastaus #47 : 20.06.11 - klo:18:49 »
Lainaus
Naisena pidän varsin luotaantyöntävänä, jos mies osoittaa liian suurta huomiota, kehuu ja ylistää kaikkea mahdollista naisen olemuksessa. Johtunee siitä, että jokainen nainen tietää heikkoutensa ja näin ollen "väärä kohteliaisuus", vielä tutustumisvaiheessa, kuullostaa vain liialliselta mielistelyltä.
Tämä on ainostaan suomalaisten naisten ongelma. Eivät osaa vastaanottaa kohteliaisuuksia ja sitä että naista kohdellaan kuin oikeaa leidiä. Ei saa tarjota drinkkiä, sanoa kohteliaisuuksia, avata ovea, kantaa kassia. Voi jessus sanon minä. Mutta voiko niitä syyttää kun ei suom miehet usein osaa näitä jaloja taitoja!!!Tietenkin jos on oikeesti yliampuvasti mielistelevä niin sitten on kyllä ällöä.
No tokihan perus tavat pitää miehen hanskata. En tosiaankaan ryntää itse avaamaan ovea, jos seurassa on mies. Myöskin ostoskassien kantaminen kuuluu miehelle, paitsi tietenkin silloin kun tämä kaivaa lompakkoaan esiin ;) Huomaavaiset pikku suosionosoitukset ovat toivottavia, mutta tosiaan tarkoitin noita übersanoja, joita en voi sietää. Kohteliaisuudet menettävät hohtonsa, jos niiden jakelu menee överiksi. Olen suomalainen nainen ja nautin siitä, kun minua käsitellään ladyna. Jotkut sen osaa jotkut ei.
It's better to be hated for what you are than to be loved for what you're not
— Marilyn Monroe

http://nyan.cat/?f=1

If you love two people at the same time, choose the second. Because if you really loved the first one, you wouldn't have fallen for the second.”
― Johnny Depp

Johannes P

  • Vieras
Vs: Pukeutuminen ja etiketti treffeillä
« Vastaus #48 : 22.06.11 - klo:13:13 »
No tokihan perus tavat pitää miehen hanskata. En tosiaankaan ryntää itse avaamaan ovea, jos seurassa on mies. Myöskin ostoskassien kantaminen kuuluu miehelle, paitsi tietenkin silloin kun tämä kaivaa lompakkoaan esiin ;) Huomaavaiset pikku suosionosoitukset ovat toivottavia, mutta tosiaan tarkoitin noita übersanoja, joita en voi sietää. Kohteliaisuudet menettävät hohtonsa, jos niiden jakelu menee överiksi. Olen suomalainen nainen ja nautin siitä, kun minua käsitellään ladyna. Jotkut sen osaa jotkut ei.
Seksismiä! Teidän täytyy arvon neiti Tursti saavuttaa feministinen tietous ja alkaa huomata tahatonkin seksismi kaikissa sen ilmenemismuodoissaan. Tahaton seksismi tahottomuudestaan riippumatta syrjii naisia ja vahvistaa ei-feminismisiä arvoja yhteiskunnassa.

Vitsit kun muistaisin mikä tutkimus/lopputyö tuo oli. Mielestäni asettaa naistutkimuksen turhuuden uuteen valoon. Sillä tosiaan siinä tutkimuksessa oli tuo ovenavaaminen yhtenä esimerkkinä tahattomasta seksismistä. (joskin laskun maksamisesta täytyy seuraavalla kerralla kieltäytyä vedoten naisten tasa-arvoon ;) (no ei kai sentään))

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Pukeutuminen ja etiketti treffeillä
« Vastaus #49 : 22.06.11 - klo:13:39 »
Vaikka maailma olisi kuinka tasa-arvoinen paikka tahansa tulevaisuudessa, en usko että perusolettamus poistuu eli seksillä silti järkyttävän paljon VALTAA, ja sitä valtaa osaavat naiset käyttää :).

Nti Tursti

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 657
    • Profiili
Vs: Pukeutuminen ja etiketti treffeillä
« Vastaus #50 : 22.06.11 - klo:14:30 »
^^ Eikös se ollut joku englantilaisia ja saksalaisia naisia koskenut kysely, jossa tosiaan ovenkin avaaminen naiselle oli seksististä.

Niin tylsä neiti- ihminen kuin olenkin, niin kyllä olen mieluummin vähän sovinisti, kuin yhtään feministi. Kotioloissa kyllä vaihdan auton renkaat, lamput ja pyyhkijänsulat, remppaan ja rakentelen.. tyhjennän viemärien hajulukot ja harrastan roudarinteippausta ja sikaflexeilyä. Mutta annas olla, kun pääsen "ihmisten ilmoille"... Olen jopa kerran saanut seurata vierestä, kun itselleni täysin tuntematon herra vaihtoi autostani rengasta, joka oli tyhjentynyt kaupan parkkipaikalla. Ja ei... en maksanut "luonnossa", enkä muutenkaan, kun herra ei suostunut ottamaan palkkiota. Ko. herran seuralainen tosin ei näyttänyt kovin ilahtuneelta :D
It's better to be hated for what you are than to be loved for what you're not
— Marilyn Monroe

http://nyan.cat/?f=1

If you love two people at the same time, choose the second. Because if you really loved the first one, you wouldn't have fallen for the second.”
― Johnny Depp

FionaTimantti

  • Kisälli
  • Viestejä: 41
  • The Swingin' Siren
    • Profiili
Vs: Pukeutuminen ja etiketti treffeillä
« Vastaus #51 : 14.03.12 - klo:12:52 »
Mielestäni olisi ihana yllätys jos sokketreffeille mentäessä mies olisi pukeutunut pukuun.
Itse harvoin ajattelen että olisin ylipukeutunut, vaikka ulos mennessä usein olenkin valinut näyttävähkön asun. Kunhan ei lähde kahville pitkässä iltapuvussa tms. niin aika vaikea pukeutua yli niin että aiheuttaisi kiusaantumista.. Ja aika paljonhan se riippuu siitä miten itsensä kantaa ja miten luontevasti siinä asussaan on.

Jos kävisin treffeillä niin olisin kyllä mielissäni ovien avaamisesta, drinkin tarjoamisesta (ei ole raha vaan tyylikysymys), ja muusta vastaavasta herrasmiesmäisyydestä, enkä koe että se asettaa minua itseni mitenkään alisteiseen asemaan.

Seksi on valtaa? Noh, kyllähän tämä kaikki treffitouhu ja muu on peliä, mutta sitä oaavat pelata niin miehet kuin naisetkin. Miehet vaan jostain syystä aina korostaa sitä kuinka naiset "pelaa seksillä". Johtuneeko siitä että on verrattaen uusi ilmiö? Naiset kun voivat tänäpäivänä toimia vapaammin ilman kevytkenkäisyyden leimaa ja yhteiskunnan paheksuntaa.
"If you want to see the girl next door, go next door." -Joan Crawford

Tauno

  • Vieras
Vs: Pukeutuminen ja etiketti treffeillä
« Vastaus #52 : 14.03.12 - klo:13:01 »
^ Ja sivuhuomiona nti F.: miesten (kuin naistenkin) takkitavat näyttävät jääneen unholaan! Olisi mukava käydä sellaisilla treffeillä, jossa treffikumppani ei säpsähtäisi varpailleen heti kun koitaa auttaa takin pois päältä tai päälle.

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Pukeutuminen ja etiketti treffeillä
« Vastaus #53 : 14.03.12 - klo:13:02 »
^ Avioliiton myötä tuo muuttuu automaatioksi. Ainakin paremmissa piireissä, joissa itse asun. :-D

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Pukeutuminen ja etiketti treffeillä
« Vastaus #54 : 14.03.12 - klo:13:04 »
^^ Tuota takin kanssa auttamista voi parisuhteessakin ihan kokeilla. Pitääpä ehdottaa puolisolle, miettikää niiden daamien ilmeitä kovinkin arkisissa paikoissa, kun näkevät että mies tarjoutuu auttamaan takkia pois ja päälle. Voi olla että monella se oma mies pääsee käytöskouluun sen jälkeen ;))

FionaTimantti

  • Kisälli
  • Viestejä: 41
  • The Swingin' Siren
    • Profiili
Vs: Pukeutuminen ja etiketti treffeillä
« Vastaus #55 : 14.03.12 - klo:13:06 »
^ Ja sivuhuomiona nti F.: miesten (kuin naistenkin) takkitavat näyttävät jääneen unholaan! Olisi mukava käydä sellaisilla treffeillä, jossa treffikumppani ei säpsähtäisi varpailleen heti kun koitaa auttaa takin pois päältä tai päälle.

Haha! Sain jokunen aika sitten kehuja miespuoliselta seuralaiselta siitä että osasin "reagoida oikein" herran ryhtyessä auttamaan takkia päälleni. Hämmästyttävää, että se taito joiltakin puuttuu.
"If you want to see the girl next door, go next door." -Joan Crawford

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Pukeutuminen ja etiketti treffeillä
« Vastaus #56 : 14.03.12 - klo:13:06 »
^^ Tuota takin kanssa auttamista voi parisuhteessakin ihan kokeilla. Pitääpä ehdottaa puolisolle, miettikää niiden daamien ilmeitä kovinkin arkisissa paikoissa, kun näkevät että mies tarjoutuu auttamaan takkia pois ja päälle. Voi olla että monella se oma mies pääsee käytöskouluun sen jälkeen ;))

Se on just näin. Tosin kannattaa joskus käyttää pelisilmää, varsinkin jos on se mies hyväkin kaveri. Penaltin aiheuttaminen ei ystävyyttä lämmitä. Toisaalta, pienellä hifillä saa omaa mainettaan nostettua helposti.

Tauno

  • Vieras
Vs: Pukeutuminen ja etiketti treffeillä
« Vastaus #57 : 14.03.12 - klo:13:12 »
Kyllä! "Poika tekee naisensa kateelliseksi muilla naisilla. Herrasmies tekee muut naiset kateelliseksi omalla naisellaan."

Socrates

  • Vieras
Vs: Pukeutuminen ja etiketti treffeillä
« Vastaus #58 : 14.03.12 - klo:14:19 »
^... ja jokainen (peli)mies on joko poika tai herrasmies tilanteen ja tarpeen mukaan..

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Pukeutuminen ja etiketti treffeillä
« Vastaus #59 : 14.03.12 - klo:14:44 »
^ Avioliiton myötä tuo muuttuu automaatioksi. Ainakin paremmissa piireissä, joissa itse asun. :-D

Kyllähän hovimestarin kuuluu ottaa takki myös sinkuilta.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.