Kirjoittaja Aihe: Pukeutuminen ja etiketti treffeillä  (Luettu 106010 kertaa)

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Pukeutuminen ja etiketti treffeillä
« Vastaus #75 : 22.01.13 - klo:11:26 »
Treffit tai ei, pitää mennä omalla tyylillään, niin että ne vaatteet kuuluvat siihen eivätkä varasta huomiota. Jos vaikkapa ascot-huivi sopii tyyliin ja se menee siinä ilman erillistä numeroa, se toimii jos on toimiakseen. Muuten siitä huivista tai muusta vastaavasta tulee rooliasu. Jos taas menee tuonne ulos sellaisella "katsokaa, minä olen keikari, olen teitä parempi ja tyylikkäämpi" asenteella ja luo arvostelevia katseita ympäristöön, jää helposti yksin. Ja sopivassa paikassa voi tulla nekkuun. Tasapaino ratkaisee.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Pukeutuminen ja etiketti treffeillä
« Vastaus #76 : 23.01.13 - klo:08:11 »
^Tai sen puute. Itse kompastuin kännissä omiin kinttuihini kun tapasin nykyisen vaimoni. Nokka murtui jne. Oli kuulemma miettinyt että mikä ihmeen sekopää. Ei se kovin väärässä ollut. Nyt 20 vuotta yhteistä sekoilua takana.
get your kicks on route six six six

annar

  • Kisälli
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Pukeutuminen ja etiketti treffeillä
« Vastaus #77 : 22.01.14 - klo:12:29 »
Voidaan varmaan yleistää sen verran että enemmistö suomalaisista naisista ei tykkää jos mies pukeutuu naista paremmin/tyylikkäämmin. Kuten Ville totesi, on silti hyvä jo alussa pukeutua kuten itse haluaa.


En ehkä sanoisi ihan noinkaan. Luulen, että naiset todella arvostavat hyvinpukeutuvaa miestä verkkariverttien ja tuulipukutuomojen rinnalla. Kyse on ehkä enemmän siitä, että nainen kokee paineita omasta pukeutumisestaan hyvinpukeutuvan miehen vierellä. Ajatuksena, että kokoajan pitäisi olla täydessä tällingissä tai mies alkaa pitää huonolaatuisena. Monia naisia empiirisen tutkimukseni perusteella hävettää huonosti pukeutuva mies, mutta todella hyvin pukeutuva lisää itsetietoisuutta.

Lh

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2583
    • Profiili
    • Alpa
Vs: Pukeutuminen ja etiketti treffeillä
« Vastaus #78 : 22.01.14 - klo:12:44 »
^Tai sen puute. Itse kompastuin kännissä omiin kinttuihini kun tapasin nykyisen vaimoni. Nokka murtui jne. Oli kuulemma miettinyt että mikä ihmeen sekopää. Ei se kovin väärässä ollut. Nyt 20 vuotta yhteistä sekoilua takana.
Hoivavietti? :E

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Pukeutuminen ja etiketti treffeillä
« Vastaus #79 : 22.01.14 - klo:12:44 »
^^Voin vahvistaa: noin ajatteli entinen tyttöni ja samoin serkkuni vaimo miehestään, joka on lukenut Keikaria vuosien ajan. Samoja mietteitä olen lukenut monilta ulkomaisilta tyylifoorumeilta, joissa miehet puhuvat puolison reaktioista.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Richard Mutt

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2025
    • Profiili
Vs: Pukeutuminen ja etiketti treffeillä
« Vastaus #80 : 22.01.14 - klo:13:03 »
Muutamaan kertaan kuultu: "et kyllä pistä mitään pikkutakkia kun sitten minunkin pitää pistää mekko". Tämä ihan siis parisuhteessa, ei treffeillä.

Bordeaux

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1744
    • Profiili
Vs: Pukeutuminen ja etiketti treffeillä
« Vastaus #81 : 22.01.14 - klo:13:11 »
^Sama.

Fitzwilliam

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 129
    • Profiili
Vs: Pukeutuminen ja etiketti treffeillä
« Vastaus #82 : 22.01.14 - klo:13:19 »
Pukeuduin ekoille treffeille nykyisen vaimoni kanssa farkkuihin ja pikeepaitaan, mikä näin jälkeenpäin ajatellen oli vähän turhan rento valinta, kun tarkoitus oli kuitenkin mennä viettämään vähän hienostuneempaa iltaa Töölöön ravintola Eliteen. Tuolloin oli juhannusaaton aatto ja Elite sulki ovensa niin aikaisin, ettemme sinne ehtineet. Siinä hätäisesti tuli plan b:nä ratkaisu ostaa kaupasta pussikaljaa ja mennä kittaamaan sitä Eliten lähelle Hesperiankatujen väliseen puistoon. Eliten vaihtuminen puistodokaamiseen ei haitannut lainkaan, koska tuon varsin toiminnantäyteisen illan jälkeen olemme olleet yhdessä kohta seitsemän vuotta ja siinä sivussa meille on siunaantunut kaksi lasta.

Herttua

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 252
    • Profiili
Vs: Pukeutuminen ja etiketti treffeillä
« Vastaus #83 : 22.01.14 - klo:15:42 »
Usein kuulee puhuttavan, että naiset arvostaa hyvinpukeutuvaa miestä ja näin luultavasti onkin...

Mutta itseni kohdalla tilanne on vähän toinen. Nykyisen tyttelin kanssa oltu yhdessä jokunen vuosi ja usein kuuluu taustalta puhetta: "laita ihan normaalit vaatteet."

Homma on vedetty jopa niin next levelille, että hänen mielestään KAIKKI kauluspaidat kuuluvat VAIN juhlatilaisuuksiin. Huoh, ja olen usein yrittänyt selittää kauluspaitojen eroista jne.

En edes hänen isänsä syntymäpäiväjuhliin olisi saanut laittaa solmiota kaulaan.
Syy on kuitenkin hänen suvussaan, sillä siellä käytetään vain bensalenkkareita ja Tokmannin huppareita.

En mä tästä silti ole välittänyt vaan olen laittanut päälle mitä huvittaa. Ja ilmeisesti siihen on jo vähän totuttu.
Tämä tilanne muille vertailukohtana, olkaa kiitollisia :D
"The better you dress, the worse you can behave."

Bordeaux

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1744
    • Profiili
Vs: Pukeutuminen ja etiketti treffeillä
« Vastaus #84 : 22.01.14 - klo:16:46 »
^Kiitos. Nyt oma tilanne tuntuu jo ihan hyvältä ;)

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Pukeutuminen ja etiketti treffeillä
« Vastaus #85 : 31.01.14 - klo:10:09 »
Voidaan varmaan yleistää sen verran että enemmistö suomalaisista naisista ei tykkää jos mies pukeutuu naista paremmin/tyylikkäämmin. Kuten Ville totesi, on silti hyvä jo alussa pukeutua kuten itse haluaa.


En ehkä sanoisi ihan noinkaan. Luulen, että naiset todella arvostavat hyvinpukeutuvaa miestä verkkariverttien ja tuulipukutuomojen rinnalla. Kyse on ehkä enemmän siitä, että nainen kokee paineita omasta pukeutumisestaan hyvinpukeutuvan miehen vierellä. Ajatuksena, että kokoajan pitäisi olla täydessä tällingissä tai mies alkaa pitää huonolaatuisena. Monia naisia empiirisen tutkimukseni perusteella hävettää huonosti pukeutuva mies, mutta todella hyvin pukeutuva lisää itsetietoisuutta.

Itse olin ensitreffeillä nykyisen tyttöystäväni kanssa selvästi ylipukeutunut koska olin tulossa konsertista. Annoin kyllä ennakkovaroituksen, jotta en tahattomasti nolaa toista. Päälläni oli Schoffan sininen gingham-ruutupaita, Bogliolin vakosamettibleiseri, Drake'sin neulesolmio, vaaleanharmaat flanellihousut ja AS:n mokkaiset tuplamunkit. Saan edelleen kuulla kehuja ensivaikutelmasta ;)

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Pukeutuminen ja etiketti treffeillä
« Vastaus #86 : 31.01.14 - klo:20:17 »
Muutamaan kertaan kuultu: "et kyllä pistä mitään pikkutakkia kun sitten minunkin pitää pistää mekko". Tämä ihan siis parisuhteessa, ei treffeillä.

Miksi et halua nähdä naistasi mekossa!?

Richard Mutt

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2025
    • Profiili
Vs: Pukeutuminen ja etiketti treffeillä
« Vastaus #87 : 01.02.14 - klo:01:51 »
Muutamaan kertaan kuultu: "et kyllä pistä mitään pikkutakkia kun sitten minunkin pitää pistää mekko". Tämä ihan siis parisuhteessa, ei treffeillä.

Miksi et halua nähdä naistasi mekossa!?

Nainen ei itse halua kovin usein tälläytyä mekkoon, minulle sellainen kyllä passaa vallan mainiosti.

Ernst, Max Ernst

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 689
  • The Hat Makes the Man
    • Profiili
Vs: Pukeutuminen ja etiketti treffeillä
« Vastaus #88 : 01.02.14 - klo:08:15 »
Joka tapauksessa varminta lienee pukeutua sellaiseen asuun, jota on käyttänyt jo jonkin aikaa. Välttämättä ei kannata panna päälle mitään uutta, jos mahdollista. Kaikkia uusia vermeitä tulee itse vilkuiltua, osin tiedostamattomastikin, jolloin käytös on ulkopuoilisen silmin auttamatta outoa, vaikkei syy olisikaan ilmeinen. Uudet kengät ovat suuri vaara: pöydän alle vilkuilu tai oman alakehon tarkastelu saattaa vaikuttaa erityisen epäilyttävältä.
« Viimeksi muokattu: 01.02.14 - klo:08:18 kirjoittanut Ernst, Max Ernst »

Herttua

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 252
    • Profiili
Vs: Pukeutuminen ja etiketti treffeillä
« Vastaus #89 : 01.02.14 - klo:11:29 »
^ Tässä tapauksessa kannattaa nostaa kissa pöydälle ja ottaa puheeksi juuri ostetut monen sadan euron kengät (not).
Paitsi tietysti kullankaivajat voisivat tästä innostua ja jatkotreffit olisi taattu.
"The better you dress, the worse you can behave."