Kirjoittaja Aihe: Pukeutuminen ja etiketti treffeillä  (Luettu 106019 kertaa)

Colossal

  • Kisälli
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Vs: Pukeutuminen ja etiketti treffeillä
« Vastaus #60 : 18.01.13 - klo:23:14 »
Parahimmat kiekarit. Kuinka olette kokeneet riikinkukkoiluasteen korreloivan treffimenestyksen kanssa? Uskallan asiasta vallan tietämättömänä väittää, että ylenmääräinen koreilu miehen puolelta saattaa herättää vastapelaajassa ihailun sijaan lähinnä hämmennystä. Tämä toki riippuen treffiseuran eleganssin tasosta.

vililikku

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 574
    • Profiili
Vs: Pukeutuminen ja etiketti treffeillä
« Vastaus #61 : 19.01.13 - klo:01:42 »
^Ei koreilua, mutta siistit vaatteet. Tärkeintä on olla sinut (lue: luonteva) oman vaatetuksensa kanssa, mihin saattaa jopa pieni koreilu kuuluakin.

Ernst, Max Ernst

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 689
  • The Hat Makes the Man
    • Profiili
Vs: Pukeutuminen ja etiketti treffeillä
« Vastaus #62 : 19.01.13 - klo:07:36 »
Oma puoliso kertoi myöhemmin, että oli ensi kertaa tavatessamme "ihastunut" punaisiin housuihini ja punaiseen silkkikaulaliinaani irtotakin kanssa . Nykykäsityksen ja omankin nykymaun mukaan  ne olivat jopa omana aikakautenaan melko räikeän mauttomat. Koskaan ei siis tiedä, millä onnistuu.
« Viimeksi muokattu: 19.01.13 - klo:13:04 kirjoittanut Ernst, Max Ernst »

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Pukeutuminen ja etiketti treffeillä
« Vastaus #63 : 19.01.13 - klo:12:57 »
Aikoinaan kaulassani oli satunnaisesti ascot. Entinen tyttöystävä haukkui sen "homohuiviksi". Muilla entisillä taas on ollut alemmuudentuntoja, kun ovat kokeneet H&M- ja Zara-vaatteensa riittämättömiksi. Tyylistään tarkan on hyvä löytää samankaltainen koreilija, muuten tulee harmeja. Treffeille on silti hyvä mennä oman tyylin kanssa, jotta asia tulee heti selväksi. Siistiä, istuvaa, rennommasta päästä.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Mats

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 395
    • Profiili
Vs: Pukeutuminen ja etiketti treffeillä
« Vastaus #64 : 19.01.13 - klo:14:52 »
Voidaan varmaan yleistää sen verran että enemmistö suomalaisista naisista ei tykkää jos mies pukeutuu naista paremmin/tyylikkäämmin. Kuten Ville totesi, on silti hyvä jo alussa pukeutua kuten itse haluaa.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Pukeutuminen ja etiketti treffeillä
« Vastaus #65 : 21.01.13 - klo:08:26 »
^En menisi ehkä ihan noin pitkälle yleistyksessä. Pikemminkin kyse lienee siitä, että mies pukeutuu hyvin mutta naisen mielestä tyyli on ihan väärä. Riikinkukkoilu ascot kaulassa voi olla vähän turhan eksentristä kun nainen haluaisi pikemminkin rokkikukkoilua. Jostain syystä aika montaa suomalaista naista tuntuu muodollisemman pukeutumisen puolella miellyttävän musta paita ja valkoinen narunkapea solmio. Tasapuolisuuden nimissä todettakoon, että taitaa se niiden miestenkin mielestä olla paras vaihtoehto kun on pakko pistää kraga kaulaan.

Ari

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 540
    • Profiili
Vs: Pukeutuminen ja etiketti treffeillä
« Vastaus #66 : 21.01.13 - klo:08:43 »
En tiedä kuinka pihalla olen, mutta sanoisin että tällä foorumilla keskustellessa kannattaa muistaa se että "meillä" saattaa olla perspektiivi hieman eri - Corea komppaan siinä että riikinkukkoilu ja näkyvä kukkoilu saattaa vieroksuttaa, mutta uskoisin että naiset pitää miehistä jotka vähän miettivät mitä laittavat päällensä: värit, istuvuus ja törkeiden etikettivirheiden välttely. Uskoisin että näillä jo ollaan pidemmällä kuin keskivertosuomalaismies.

Joskus taannoin tuli käytyä treffeillä naisen kanssa joka ilmeisesti oli treffaillut ahkeramminkin: vaikka tuolloin en ollut vielä eksynyt tänne internetin synkkään Visa-laskun tuoksuiseen nurkkaan, niin hieman aina mietin että mitä laitan päälleni - enemmän sellaisella "mikä tuntuu kivalta eikä näytä räikeän rumalta"-fiiliksellä suhattiin. Kommenttina treffikumppanilta oli että piristävää kun mies on vähän edes miettinyt värejä ja muuta - lisähuomiona oli se, että asussa ei ole mitään "erikoista ja pistävää" vaan se vaan toimii. "Vähän kuin monella muullakin, mutta jotenkin paremman näköinen".

Päällä taisi siis olla farkut, kauluspaita, neule ja jalassa nahkakengät.

Co-re jo ihan hyvin tuossa sanoi: olettaisin että iso osa miehistä pukeutuu siihen minkä "pitäisi näyttää hyvältä" mutta ei pysähdy ajattelemaan että näyttääkö tää nyt kivalta kun itse pukee ne päälle. Väittäisin että hyvinmietitty kasuaali katutyylin setti ihastuttaa paljon enemmän kuin vähän sinnepäin oleva oonkujamesbond-puku. Ja onhan se fiilis ihan eri jos on päällä jotakin jossa viihtyy ja jonka tietää näyttävän edes säädylliseltä.

domppa

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 473
    • Profiili
Vs: Pukeutuminen ja etiketti treffeillä
« Vastaus #67 : 21.01.13 - klo:17:01 »
Väittäisin, että on tärkeämpää viihtyä omissa vaatteissaan, kuin pukeutua vaatteisiin joista luulee treffikumppanin pitävän. Omien kokemusteni perusteella useimmille naisille miehen itseluottamus on kuitenkin tärkeämpää kuin vaatteet. Uskon, että me miehet ajattelemme vaatteita tässä tapauksessa liikaakin, sillä kiinnitämme itse naisen ulkonäköön paljon huomiota. Väittäisin kuitenkin, että persoonallisuus, huumorintaju ja karismaattisuus ovat naisten mielestä huomattavasti tärkeämpiä kuin miehen "objektiivinen" komeus. Jos normaali tyyli on hyvin casuaali, ei kannata yrittää olla jotain mitä ei ole. Tämä vain lisää mahdollista treffijännitystä.

Yhdyn monen muun mielipiteeseen siitä, että ensitreffeille kannattaa mennä siistissä, mutta rennossa casualtyylisessä setissä. Itse pukeuduin treffeillä käydessäni ennen nykyisen tyttöystäväni tapaamista välillä hyvinkin rennosti, enkä kokenut tästä olevan merkittävää haittaa. Olin tosin melko nuori, joten myös ikäisteni tyttöjen/nuorien naisten pukeutuminen oli vaihtelevaa.

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Pukeutuminen ja etiketti treffeillä
« Vastaus #68 : 21.01.13 - klo:17:12 »
Tärkeintä kuitenkin että omalla tyylillään, tulee heti alusta selväksi mitä on miehiään. Jos muuten käyttää farkut ja flanellipaita- tyyppistä settiä, ei treffeille kannata mennä tummassa puvussa. Tietysti treffipaikkakin antaa jotain osviittaa minä tyylistä päälle. Omana itsenä silti.
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

Ari

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 540
    • Profiili
Vs: Pukeutuminen ja etiketti treffeillä
« Vastaus #69 : 21.01.13 - klo:17:49 »
Tärkeintä kuitenkin että omalla tyylillään, tulee heti alusta selväksi mitä on miehiään. Jos muuten käyttää farkut ja flanellipaita- tyyppistä settiä, ei treffeille kannata mennä tummassa puvussa. Tietysti treffipaikkakin antaa jotain osviittaa minä tyylistä päälle. Omana itsenä silti.

domppa sanoikin saman mitä itse yritin sanoa.

Sikäli lievästi off-topiccia, mutta daniuksen viestissä on kyllä erittäin hyvä pointti: jos järkkää "itselleen vieraat" treffit ja muutenkaan ei käyttäydy luontevasti, niin pahimmillaan se treffikumppani ihastuu siihen henkilöön jonka tapaa treffeillä - joka siis on jotakin feikkiä eikä sitä omaa itseään, minua. En kyllä haluaisi näin käyvän itselleni.


Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Pukeutuminen ja etiketti treffeillä
« Vastaus #70 : 21.01.13 - klo:18:38 »
Mitä nyt olen kaupungilla katsellut, klassinen naisten tyyli näyttäisi vetoavan vahvimmin kaupallisen alan naisiin. Oletettavasti heiltä tulee vähemmän kuittailua, jos mies nauttii hienommista asuista.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

puu

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1152
    • Profiili
Vs: Pukeutuminen ja etiketti treffeillä
« Vastaus #71 : 21.01.13 - klo:21:59 »
Mitä nyt olen kaupungilla katsellut, klassinen naisten tyyli näyttäisi vetoavan vahvimmin kaupallisen alan naisiin. Oletettavasti heiltä tulee vähemmän kuittailua, jos mies nauttii hienommista asuista.

Ei heiltä tule mitään kuittailuja jos mies näyttää menestyvältä ja varakkaalta
riippumatta miten pukeutuu.

Klassinen tyyli on yksi mahdollisuus noille ominaisuuksille.

Siinä sitten menee yksi jos toinen misu lankaan.


Dan-D

  • Vieras
Vs: Pukeutuminen ja etiketti treffeillä
« Vastaus #72 : 22.01.13 - klo:10:25 »
^alpha as fuck.

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Pukeutuminen ja etiketti treffeillä
« Vastaus #73 : 22.01.13 - klo:03:39 »
Mitä nyt olen kaupungilla katsellut, klassinen naisten tyyli näyttäisi vetoavan vahvimmin kaupallisen alan naisiin.

En kysy enempää.

Ernst, Max Ernst

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 689
  • The Hat Makes the Man
    • Profiili
Vs: Pukeutuminen ja etiketti treffeillä
« Vastaus #74 : 22.01.13 - klo:10:44 »
^ Kiitos vain! En ollut tuota huomannutkaan, mutta nyt on kahvit näppäimistössä.