Kirjoittaja Aihe: RW Mikael  (Luettu 22018 kertaa)

joe

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 85
    • Profiili
RW Mikael
« : 31.03.09 - klo:23:26 »
Kevään ja kesän kunniaksi ajattelin kohentaa mielialaani ja ulkomuotoani mittatilauspaidalla. Onko kellään kokemuksia tai toisen käden tietoa Helsingissä vaikuttavan RW Mikaelin työn jäljestä ja palvelusta?

PS. Laitoin tämän paita-alueelle koska (aluksi) olen lähinnä kiinnostunut nimenomaan paidoista, vaikka kyseinen liike toki tarjoaa paljon muutakin. Onko kukaan muu muuten sitä mieltä, että tämän foorumin alueet on hieman turhan tarkasti rajattu?

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Re: RW Mikael
« Vastaus #1 : 31.03.09 - klo:23:37 »
Jep, turhan tarkat rajaukset foorumilla. Toisaalta, käytän palstaa pääsääntöisesti 'näytä uudet viestit' toiminnon kautta, jolloin rajaukset auttavat hahmottamaan mistä ketjussa on kyse. Saman informaation saisi kyllä fiksusti muotoillusta viestiketjun otsikostakin.

Suurimman ongelman tarkat rajaukset aiheuttavat uusien ketjujen luomiselle. Olen itse luonut pari ketjua, joiden sijoittamista ehdin pohtia tovin turhan kauan.

finanssimies

  • Vieras
Re: RW Mikael
« Vastaus #2 : 01.04.09 - klo:07:40 »
Lainaus käyttäjältä: "joe"
Onko kukaan muu muuten sitä mieltä, että tämän foorumin alueet on hieman turhan tarkasti rajattu?

Olen tästä samaa mieltä ja toivottavasti asialle tehdään jotain. Tällä hetkellähän foorumin ansiokas lukeminen ilman sisäänkirjautumista on lähes mahdotonta, enkä muutenkaan näe kategorioiden palvelevan tarkoitustaan.

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Re: RW Mikael
« Vastaus #3 : 01.04.09 - klo:09:01 »
Ei ole valitettavasti kokemuksia RW Mikaelista, mutta olen itsekin harkinnut seuraavat paitani hankkia Mikaelilta. Kokemukset herran palveluista siis kiinnostavat. Joku jossain ketjussa kommentoi positiiviseen sävyyn RW Mikaelin tuotteita. Tietääkö kukaan missä tehtaassa nuo paidat teetetään?
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Re: RW Mikael
« Vastaus #4 : 01.04.09 - klo:13:27 »
Lainaus käyttäjältä: "joe"
Onko kukaan muu muuten sitä mieltä, että tämän foorumin alueet on hieman turhan tarkasti rajattu?

Viime aikoina on jäänyt kovin vähän aikaa Keikari-kokonaisuuden hiomiseen, jonka vuoksi tämä kehno phpBB-foorumikin on jäänyt. Aion kyllä vaihtaa alustan viimeistään pääsiäislomalla.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

finanssimies

  • Vieras
Re: RW Mikael
« Vastaus #5 : 01.04.09 - klo:14:59 »
Lainaus käyttäjältä: "Ville"
Lainaus käyttäjältä: "joe"
Onko kukaan muu muuten sitä mieltä, että tämän foorumin alueet on hieman turhan tarkasti rajattu?

Viime aikoina on jäänyt kovin vähän aikaa Keikari-kokonaisuuden hiomiseen, jonka vuoksi tämä kehno phpBB-foorumikin on jäänyt. Aion kyllä vaihtaa alustan viimeistään pääsiäislomalla.

Ei tämä alusta välttämättä ihan huono ole. Testaa ainakin huolella vaihtoehdot, ettei mennä turhaan ojasta allikkoon.

Tuukka

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1127
    • Profiili
Re: RW Mikael
« Vastaus #6 : 01.04.09 - klo:16:23 »
Minulla on hyviä kokemuksia RW Mikaelilta. Itseasiassa tällä hetkellä kaikki paitani taitavat olla sieltä peräisin, eli muut ovat menneet kiertoon. Kaveri on miltei fanaattinen pukeutumisen suhteen, ja en ole missään saanut niin tarkkaa mittausta kuin tuolla. Eli tilausprosessi on erinomainen hänen kanssa.

Mutta (aina on se mutta), seuraavia ongelmia olen huomannut noiden noin 10 paidan kanssa mitä olen häneltä hankkinut:

- tuplamanseteille hihan pituus on hieman pidempi jostain syystä
- kuvioiden kohdistus on noin 95% kohdallaan
- paitojen kaulukset pitäisi olla identtiset, mutta kaikkiin ei mene samat luut
- yhden paidan jälkikäteen vaihdetun hihansuun ompele on hieman vino (toisaalta viittaa käsityöhön, mistä plussaa)

Mutta kuten toisessa ketjussa (T&A) sanoin, en ole parempaa vielä Helsingistä löytänyt, en ainakaan ennen kuin olen nuo T&A paidat saanut.

Käsittääkseni paidat ainakin ennen tehtiin Sveitsissä, en tiedä tarkemmin missä, ja mikä on tilanne tällä hetkellä.
Great minds think alike - fools never differ.

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Re: RW Mikael
« Vastaus #7 : 01.04.09 - klo:16:24 »
Lainaus
Ei tämä alusta välttämättä ihan huono ole. Testaa ainakin huolella vaihtoehdot, ettei mennä turhaan ojasta allikkoon.

Toivottavasti uudesta foorumista löytyy ainakin apuvälineet ketjujen pilkkomiseen ja hallinnointiin.. Tämä ainakin on aika lailla off thread-kamaa.. : )
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Re: RW Mikael
« Vastaus #8 : 01.04.09 - klo:16:28 »
Lainaus käyttäjältä: "Tuukka"
Mutta kuten toisessa ketjussa (T&A) sanoin, en ole parempaa vielä Helsingistä löytänyt, en ainakaan ennen kuin olen nuo T&A paidat saanut.

Käsittääkseni kuitenkin RW Mikaelin paidat ovat jonkin verran edullisempia kuin T&A:n mittatilausvermeet.
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Re: RW Mikael
« Vastaus #9 : 01.04.09 - klo:17:41 »
Lainaus käyttäjältä: "Tuukka"
Käsittääkseni paidat ainakin ennen tehtiin Sveitsissä, en tiedä tarkemmin missä, ja mikä on tilanne tällä hetkellä.

Kenties Hübscherin valmistamia?
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Sami

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 364
    • Profiili
Re: RW Mikael
« Vastaus #10 : 01.04.09 - klo:22:42 »
Voin myös kehua RW Mikael-paitoja. Tähän asti olen tilannut vain yksivärisiä, joten kuvioiden kohdistuksesta ei ole kokemusta. Paidat ovat tulleet hyvin vartalonmyötäisinä, mutta ei kuitenkaan tiukkoina, niissä on mukava olla. Helma ei ole niin pitkä kuin perinteisissä englantilaisissa (TM Lewin, T&A), mutta tarpeeksi pitkä että pysyy housuissa.

MOP-napit saa jos haluaa, paidan etu- ja takaosan alasaumassa on vahvike, tikkaukset ovat tiheät ja monogrammin saa halutessaan luonnollisesti eri paikkoihin. Kalvosimet ja kaulukset ovat jämäkät, josta ainakin allekirjoittanut pitää.

Elenkhos

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 760
    • Profiili
Re: RW Mikael
« Vastaus #11 : 01.04.09 - klo:22:52 »
Lainaus käyttäjältä: "Sami"
Kalvosimet ja kaulukset ovat jämäkät, josta ainakin allekirjoittanut pitää.
Tiedän, että saan ikävän kielipoliisinipottajan maineen, mutta pakko minun on suomen kieltä vaalia. Allekirjoittanut on todella huono ja valitettavan trendikkääksi muodostunut ilmaisu, jota käytetään pahasti väärin. Ilmaisua voi käyttää ainoastaan, kun oikeasti on allekirjoittanut ko. ilmauksen ja silloinkin varauksella. Pidetään suomen kieli puhtaana ja selvänä ja koetetaan välttää kapulakielisiä ja huonoja ilmaisuja. Valitettavasti ihmiset jostain syystä ottavan usein kovinkin itseensä, kun heidän kielenkäytöstään huomauttaa, mutta toivon, että Keikarin herrat ovat sivistyneitä ja ottavan kritiikin vastaan kehittävänä.

Ja minäkin pidän jämäköistä kauluksista ja kalvosimista.

Sami

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 364
    • Profiili
Re: RW Mikael
« Vastaus #12 : 01.04.09 - klo:23:17 »
Lainaus käyttäjältä: "Elenkhos"
Lainaus käyttäjältä: "Sami"
Kalvosimet ja kaulukset ovat jämäkät, josta ainakin allekirjoittanut pitää.
Tiedän, että saan ikävän kielipoliisinipottajan maineen, mutta pakko minun on suomen kieltä vaalia. Allekirjoittanut on todella huono ja valitettavan trendikkääksi muodostunut ilmaisu, jota käytetään pahasti väärin. Ilmaisua voi käyttää ainoastaan, kun oikeasti on allekirjoittanut ko. ilmauksen ja silloinkin varauksella. Pidetään suomen kieli puhtaana ja selvänä ja koetetaan välttää kapulakielisiä ja huonoja ilmaisuja. Valitettavasti ihmiset jostain syystä ottavan usein kovinkin itseensä, kun heidän kielenkäytöstään huomauttaa, mutta toivon, että Keikarin herrat ovat sivistyneitä ja ottavan kritiikin vastaan kehittävänä.

Ja minäkin pidän jämäköistä kauluksista ja kalvosimista.

Otan neuvon vastaan kehittävänä huomautuksena. :)

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Re: RW Mikael
« Vastaus #13 : 02.04.09 - klo:11:28 »
Lainaus käyttäjältä: "Elenkhos"
Lainaus käyttäjältä: "Sami"
Kalvosimet ja kaulukset ovat jämäkät, josta ainakin allekirjoittanut pitää.
Tiedän, että saan ikävän kielipoliisinipottajan maineen, mutta pakko minun on suomen kieltä vaalia...

Niin, harvapa korjaa toisten kieltä tullakseen suosituksi!
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Re: RW Mikael
« Vastaus #14 : 26.07.09 - klo:18:29 »
Lainaus käyttäjältä: "Ville"
Lainaus käyttäjältä: "Tuukka"
Käsittääkseni paidat ainakin ennen tehtiin Sveitsissä, en tiedä tarkemmin missä, ja mikä on tilanne tällä hetkellä.

Kenties Hübscherin valmistamia?

Minullekin on jostakin jäänyt käsitys, että RW Mikaelin mittatilauspaidat ovat Hübscherin tuotteita. Jos näin on ja kun kerran monet ylistävät RW Mikaelia, tuleeko tuo paitojen ylivertaisuus sitten vain herran tarkasta ja taitavasta mittojen ottamisesta. Olen nimittäin hankkinut pari Hübscherin mittatilauspaitaa Saumasta ja tässä ketjussa annetut kuvaukset Mikaelin paidoista sopivat varsin hyvin omiin Sauman paitoihini. Tai kenties ne ovatkin aivan yhtä erinomaisia, jos täällä vain ei muilla ole henkilökohtaista kokemusta Sauman paidoista. Saumassa ne ovat kyllä selvästi halvempia kuin tuo Mikaelin sivuillaan ilmoittama lähtöhinta 220 euroa.
Suositellaan täysraittiutta.