Keikari > Kaunis elämä

Chili

(1/9) > >>

Jami:
Pitääpä ehkä kokeilla limoncelloa tehdä itse, rupes tekeen mieli ja aattelin että voisi pistää pullon kylmään ja huomasin samalla karun faktan että limoncello on hyllystä loppu.

Vai on Räyhäkäs Chili miehiä. Aattelin että pitäisi pistää tänä vuonna muutama lajike kasvaan kasvihuoneeseen. Jokos niitä pitäisi ruveta idättään? Ei ole oikein tietoa chileistä eikä siis tällä hetkellä mitään aavistusta mitä kasvattaisi. Jotain joka menestyy suomalaisessa kasvihuoneessa (ei inspaa nyt yhtään lähteä leikkiin minkään lamppujen kanssa). Ja maukkaita pitää toki olla, eniten ehkä olen pitänyt niistä chileistä millä mua on Thaimaassa ravittu, mitä lie sitten ovatkaan. Ei tarvitse olla mitään tulisimpia mahdollisia, mutta makua saisi olla.

CyberDog:

--- Lainaus käyttäjältä: Jami - 22.02.11 - klo:12:10 ---Pitääpä ehkä kokeilla limoncelloa tehdä itse, rupes tekeen mieli ja aattelin että voisi pistää pullon kylmään ja huomasin samalla karun faktan että limoncello on hyllystä loppu.

Vai on Räyhäkäs Chili miehiä. Aattelin että pitäisi pistää tänä vuonna muutama lajike kasvaan kasvihuoneeseen. Jokos niitä pitäisi ruveta idättään? Ei ole oikein tietoa chileistä eikä siis tällä hetkellä mitään aavistusta mitä kasvattaisi. Jotain joka menestyy suomalaisessa kasvihuoneessa (ei inspaa nyt yhtään lähteä leikkiin minkään lamppujen kanssa). Ja maukkaita pitää toki olla, eniten ehkä olen pitänyt niistä chileistä millä mua on Thaimaassa ravittu, mitä lie sitten ovatkaan. Ei tarvitse olla mitään tulisimpia mahdollisia, mutta makua saisi olla.

--- Lainaus päättyy ---

Kyllä mä laittaisin jo itämään itse. Hitaimmilla lajikkeilla voi olla jo vähän myöhässä mutta nopeemmat annuum lajikkeet ehtii hyvin.

barcelona:
Meillä Chiliä tullut pitkälle syksyyn ihan ikkunalaudalla. Loppumetreillä kannattaa kerätä sato ja kuivattaa talven käyttöä varten.

Jami:
Jaoin omaksi aiheeksi.

oktopus:

--- Lainaus käyttäjältä: Jami - 22.02.11 - klo:12:10 ---Jokos niitä pitäisi ruveta idättään? Ei ole oikein tietoa chileistä eikä siis tällä hetkellä mitään aavistusta mitä kasvattaisi. Jotain joka menestyy suomalaisessa kasvihuoneessa (ei inspaa nyt yhtään lähteä leikkiin minkään lamppujen kanssa).

--- Lainaus päättyy ---

Käsittääkseni Fataliin chilinkasvatusopas on sisällöltään varsin antoisa. Ainakin velipoikani, jolta aika ajoin saan kotikasvatettuja kehui sitä. Fataliin tuotteitahan löytyy aika laajalti ruokakaupoista, ja nettikaupasta voi käsittääkseni tilata siemeniäkin.

http://fatalii.net/growing/

Voin lämpimästi suositella omalla mittapuullani suurinpiirtein keskituliseen osuvaa ja varsin miellyttävän makuista Lemon Dropia. Ymmärtääkseni sen kasvatuskaan ei ole aivan mahdoton tehtävä.

Veljeni on viime aikoina joutunut chiliviljelmänsä kanssa tukkanuottasille ripsiäisten kanssa. Kannattanee selvittää jo ennalta miten omat kasvinsa saa suojattua moisilta tuholaisilta, ne nimittäin kuulostivat suoranaiselta maanvaivalta.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta