Itse nautin eilen aurinkoisesta päivästä ja käväisin myös Hietsussa (kirppiksellä siis). En muistanut Pchanin myyntipaikan numeroa ja eipä siellä nyt omassa koossani olisi ilmeisesti mitään ollutkaan. Tarjonta oli yleisesti ottaen melko tavallista, ei juurikaan mitään erityistä, varsinkaan sellaista, mitä olisin itse ollut hakemassa. Mikään myyntipiste ei ainakaan pistänyt silmään, vaikka koko tori pyrittiin kiertämään. Tyttöystävä kyllä löyti jälleen monet monet korvakorut ja tarttui sitten itsellenikin yksi portfoliolaukku matkaan.
Erityismainintana, eräällä naisella oli myynnissä burberryn hieman vanhemman mallin trenssi (burberry's), jota sovitin ja nyt hieman jo harmittaa, etten ostanut. Takkia olisi pitänyt ainoastaan lyhennyttää, kunto oli oikestaan uutta vastaava ja ilmeisesti juuri pesulassa käytetty. Hintapyyntö oli 80e ja tyttö itsekin sanoi, että pitäis myydä netissä kun on sen verran korkea tuo pyyntö, muttei ole saanut aikaiseksi. Kaupan päälle olisi tarjonnut R.M Williamsin ruskeat nahkaiset chukkat, jotka oli ihan snadisti tiukat. Ei ollut ihan riittävästi käteistä messissä enkä jaksanut / halunnut sit alkaa tinkaamaan, mutta nyt on fiilis, että olis sittenkin pitänyt ostaa se pois. Harmi.
Olen ehkä joskus aiemminkin kirjoittanut asiasta, mutta varsinkin nyt kun on noita Pchanin tekstejä lukenut, niin en ihan ymmärrä, miksi edes vaivaudut menemään myymään, jos lähdökohdat on nuo ja se tuntuu noin paljon vituttavan jos kama ei mene kaupaksi (pahoittelen, jos tässä on joku virhepäätelmä, mutta fiilis mikä tulee, on tuo). On niitä muitakin tapoja päästä kamasta eroon, varmasti helpompia. Esim laatutori täällä, jos kokee, että kaman arvostus tavallisella kirpputorilla ei ole "riittävää".
Eilenhän olis ollu loistava päivä olla ulkona, saada brunaa, nauttia kesästä samalla kun laittaa tavaraa kiertoon. Itse ainakin myyn (niinä harvoina kertoina kun myyn) kirppiksellä tavaraa sen takia, etten niitä enää itse tarvitse, mutta ehkä joku muu tarvitsee. Siksi en jaksa välittää hinnasta, jos myyntipaikan vuokran saa katettua, se on hyvä. Pääasia on, että tavarat menee sellaseen kotiin, missä niille on käyttöä. Ja jos se ostaja on sitten joku trokari, niin siinähän on. Kuvittelen olevani siinä asemassa, että jos joku "joutuu" / haluaa olla päivästä toiseen hietsun kirppiksellä myymässä tavaroita ja huijaa siinä samassa sosiaalitukia, niin ehkä hänellä sitten on sille paidasta tai kynttilästä saatavalle muutaman euron voitolle enemmän käyttöä kuin minulla. Yleensä kirpparin sulkemista lähentyessä olen sanonut suoraan, että siitä saa ottaa mitä haluaa, parempi jos en joudu mitään enää minnekään kantamaan. Ja usein hymyileviltä kasvoilta tuleva kiitos voi olla paljon parempi juttu kuin se pari euroa mitä jostain paidasta nyt sit sais.
Ja kirpputoreista vielä sen verran, että nehän eivät tosiaan ole kaikkien juttu. Itsellä innostus Suomessa on nykyään vähän niin ja näin, kun sen jenkkireissun jälkeen ja vaikkapa tuolla Lontoossakin tehdyn kierroksen jälkeen tarjonta tuntuu niin heikolta. Itse diggailen todella sitä fiilistä, kun tekee jonkun hyvän löydön ja kierrän kyllä kirppiksiä lähes viikottain ja esim UFFin europäivät aina kun sattuu kohdalle osumaan.