Kirjoittaja Aihe: Kirppis- ja UFF-vinkit ym.  (Luettu 156747 kertaa)

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Kirppis- ja UFF-vinkit ym.
« Vastaus #30 : 06.06.11 - klo:10:02 »
Kaiken hehkutuksen jälkeen itsekin rohkaisin mieleni ja kävin paikalla kääntymässä. En ole käynyt kirppareilla kuin pari kertaa enkä aina jaksa ymmärtää sitä hehkutusta mikä "löytöjen" tekemiseen liittyy - itse kun ostan vaatteeni mieluummin uusina, hajuttomina, ehjinä ja sopivan kokoisina. Lisäksi ihmettelin sitä, miten kyseisen torin kokoinen alue, joka on avoin ja johon pääsee tuuli vapaasti puhaltamaan, voi haista niin ummehtuneelta ja vanhoilta t-paidoilta kuin Hietsun tori eilen aamulla. Tämä siis yleisellä tasolla.

Et selvästi kuulu kohderyhmään :-) Monethan eivät osta mitään edes alennuksista, koska eivät pidä ruuhkasta ja puutteellisesta valikoimasta. Toiset taas eivät suostu ostamaan edes autoja käytettynä ja asunnotkin ovat vähän siinä ja siinä. Jokainen tyylillään.

EDIT: Ja mitä erityisyyteen tulee: Kunnolla liikkuva hyvin speksattu kama myydään huuto.netissä. Voit kurkata sieltä toteutuneiden kauppojen puolelta mihin hintaan Iiittala ja Arabia liikkuvat. Käytännössä kirpussa kannattaa lasia myydä lähinnä muun sälän ohella ja pakkausvaivassa säästääkseen.
« Viimeksi muokattu: 06.06.11 - klo:10:09 kirjoittanut Pchan »

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Kirppis- ja UFF-vinkit ym.
« Vastaus #31 : 06.06.11 - klo:10:07 »
Ja jos ei halua tukea tanskalaisia UFFin välityksellä, niin raijaa rytkyt Pelastusarmeijalle.

Tuossa on se ongelma, että UFF:in laatikko löytyy korttelin päästä ja muilta ei mitään laatikoita. Yleensä noita kamoja tulee roijattua aamulla tai illalla kun mikään paikka ei ole auki.

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Kirppis- ja UFF-vinkit ym.
« Vastaus #32 : 06.06.11 - klo:10:47 »
Itse nautin eilen aurinkoisesta päivästä ja käväisin myös Hietsussa (kirppiksellä siis). En muistanut Pchanin myyntipaikan numeroa ja eipä siellä nyt omassa koossani olisi ilmeisesti mitään ollutkaan. Tarjonta oli yleisesti ottaen melko tavallista, ei juurikaan mitään erityistä, varsinkaan sellaista, mitä olisin itse ollut hakemassa. Mikään myyntipiste ei ainakaan pistänyt silmään, vaikka koko tori pyrittiin kiertämään. Tyttöystävä kyllä löyti jälleen monet monet korvakorut ja tarttui sitten itsellenikin yksi portfoliolaukku matkaan.

Erityismainintana, eräällä naisella oli myynnissä burberryn hieman vanhemman mallin trenssi (burberry's), jota sovitin ja nyt hieman jo harmittaa, etten ostanut. Takkia olisi pitänyt ainoastaan lyhennyttää, kunto oli oikestaan uutta vastaava ja ilmeisesti juuri pesulassa käytetty. Hintapyyntö oli 80e ja tyttö itsekin sanoi, että pitäis myydä netissä kun on sen verran korkea tuo pyyntö, muttei ole saanut aikaiseksi. Kaupan päälle olisi tarjonnut R.M Williamsin ruskeat nahkaiset chukkat, jotka oli ihan snadisti tiukat. Ei ollut ihan riittävästi käteistä messissä enkä jaksanut / halunnut sit alkaa tinkaamaan, mutta nyt on fiilis, että olis sittenkin pitänyt ostaa se pois. Harmi.

Olen ehkä joskus aiemminkin kirjoittanut asiasta, mutta varsinkin nyt kun on noita Pchanin tekstejä lukenut, niin en ihan ymmärrä, miksi edes vaivaudut menemään myymään, jos lähdökohdat on nuo ja se tuntuu noin paljon vituttavan jos kama ei mene kaupaksi (pahoittelen, jos tässä on joku virhepäätelmä, mutta fiilis mikä tulee, on tuo). On niitä muitakin tapoja päästä kamasta eroon, varmasti helpompia. Esim laatutori täällä, jos kokee, että kaman arvostus tavallisella kirpputorilla ei ole "riittävää".

Eilenhän olis ollu loistava päivä olla ulkona, saada brunaa, nauttia kesästä samalla kun laittaa tavaraa kiertoon. Itse ainakin myyn (niinä harvoina kertoina kun myyn) kirppiksellä tavaraa sen takia, etten niitä enää itse tarvitse, mutta ehkä joku muu tarvitsee. Siksi en jaksa välittää hinnasta, jos myyntipaikan vuokran saa katettua, se on hyvä. Pääasia on, että tavarat menee sellaseen kotiin, missä niille on käyttöä. Ja jos se ostaja on sitten joku trokari, niin siinähän on. Kuvittelen olevani siinä asemassa, että jos joku "joutuu" / haluaa olla päivästä toiseen hietsun kirppiksellä myymässä tavaroita ja huijaa siinä samassa sosiaalitukia, niin ehkä hänellä sitten on sille paidasta tai kynttilästä saatavalle muutaman euron voitolle enemmän käyttöä kuin minulla. Yleensä kirpparin sulkemista lähentyessä olen sanonut suoraan, että siitä saa ottaa mitä haluaa, parempi jos en joudu mitään enää minnekään kantamaan. Ja usein hymyileviltä kasvoilta tuleva kiitos voi olla paljon parempi juttu kuin se pari euroa mitä jostain paidasta nyt sit sais.

Ja kirpputoreista vielä sen verran, että nehän eivät tosiaan ole kaikkien juttu. Itsellä innostus Suomessa on nykyään vähän niin ja näin, kun sen jenkkireissun jälkeen ja vaikkapa tuolla Lontoossakin tehdyn kierroksen jälkeen tarjonta tuntuu niin heikolta. Itse diggailen todella sitä fiilistä, kun tekee jonkun hyvän löydön ja kierrän kyllä kirppiksiä lähes viikottain ja esim UFFin europäivät aina kun sattuu kohdalle osumaan.

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Kirppis- ja UFF-vinkit ym.
« Vastaus #33 : 06.06.11 - klo:11:07 »
Olen ehkä joskus aiemminkin kirjoittanut asiasta, mutta varsinkin nyt kun on noita Pchanin tekstejä lukenut, niin en ihan ymmärrä, miksi edes vaivaudut menemään myymään, jos lähdökohdat on nuo ja se tuntuu noin paljon vituttavan jos kama ei mene kaupaksi (pahoittelen, jos tässä on joku virhepäätelmä, mutta fiilis mikä tulee, on tuo). On niitä muitakin tapoja päästä kamasta eroon, varmasti helpompia. Esim laatutori täällä, jos kokee, että kaman arvostus tavallisella kirpputorilla ei ole "riittävää".

Itse asiassa olin unohtanut kuinka heikosti kama liikkuu kun viime kerrasta oli vuosia. Mutta eipä tuo nyt suoranaisesti vit.... Vaimo hoisi myynnin ja itse leikin puistossa tyttären kanssa.

Sen olen kuitenkin huomannut, että helppoa tapaa päästä miesten vaatteista eroon ei ole. Huuto.net vaatii aika lailla aikaa ja vaivaa, samoin laatutori. Valokuvaamiseen, mittaamiseen, ilmoitteluun, yhteyden pitoon ja postitukseen menee helposti sen verran aikaa, että alle 20-30€ tuotetta ei kannata yrittää myydä, vaikka ei haluaisi itse vaatteesta lainkaan rahaa.

Eilenhän olis ollu loistava päivä olla ulkona, saada brunaa, nauttia kesästä samalla kun laittaa tavaraa kiertoon. Itse ainakin myyn (niinä harvoina kertoina kun myyn) kirppiksellä tavaraa sen takia, etten niitä enää itse tarvitse, mutta ehkä joku muu tarvitsee. Siksi en jaksa välittää hinnasta, jos myyntipaikan vuokran saa katettua, se on hyvä. Pääasia on, että tavarat menee sellaseen kotiin, missä niille on käyttöä.

Tuon suhteen minulla on erilainen periaate. En halua opettaa ympäristöäni odottamaan ilmaista. Tuon takia UFF:in loota on kiva, koska sitten se kama maksaa jotain ja menee näin ollen oikeasti tarpeeseen. Itse asiassa pidän UFF:in toimintamallia varsin tehokkaana markkinoiden kannalta, vaikka rahojen päätyminen oikeaan paikkaan taitaa olla arvoitus.

Riki Sorsan veli

  • Vieras
Vs: Kirppis- ja UFF-vinkit ym.
« Vastaus #34 : 06.06.11 - klo:15:05 »
Lainaus
Connection Problems

Sorry, SMF was unable to connect to the database. This may be caused by the server being busy. Please try again later.
« Viimeksi muokattu: 04.11.13 - klo:10:12 kirjoittanut Connection Problems »

Miguel

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 687
    • Profiili
Vs: Kirppis- ja UFF-vinkit ym.
« Vastaus #35 : 06.06.11 - klo:16:50 »
Ei tietenkään. Olisi siellä ollut yksi priima McGregorin duffeli koko 56 joukossa.

Saat kympin siitä!

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Kirppis- ja UFF-vinkit ym.
« Vastaus #36 : 06.06.11 - klo:17:25 »
Saat kympin siitä!

Se on jo siirtynyt UFF:in valikoimaan. En tiedä mitä siellä noista huudetaan.

sammye

  • Vieras
Vs: Kirppis- ja UFF-vinkit ym.
« Vastaus #37 : 10.06.11 - klo:17:26 »
Ajoin Forssan läpi ja satuin huomamaan, että Fian lähetystorilla mm. Cornelianin ja Bailmainin pukuja koossa 48 ja 56. Hinta 8-20 euroa kappale.

joekok

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 482
    • Profiili
Vs: Kirppis- ja UFF-vinkit ym.
« Vastaus #38 : 21.06.11 - klo:10:06 »
Kävin eilen jättämässä kamaa Turussa puutarhakadulla (?) sijaitsevalle lähetystorille. Omista kamoista liikkeeseen jäi 52-kokoinen daksin tummansininen bleiseri kultaisin napein (muusta en kehtaa mainitakkaan). Lisäksi pukurekissä roikkui erittäin hyvännäköinen Valentinon tummanharmaa puku koossa 48, italialaisisittain se oli aika tiukka, voi olla että lähempänä 46. Puvussa oli ehkä vähän liikaa poweria olkapäissä omaan makuni, mutta nätti se silti oli.

farre

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 50
    • Profiili
Vs: Kirppis- ja UFF-vinkit ym.
« Vastaus #39 : 12.07.11 - klo:14:15 »
Tänään Iso-Roban UFF:ssa bongattu koon 52 Canalin sininen puku. Takki oli 3-nappinen puoliliinoitettu, kangas kaunis sininen ohuella, lähes huomaamattomalla vaalean sinisellä liituraidalla, luultavasti 110's tai hienompi. Vieressä roikkui Lubiamin tummansininen klubitakki, samaa kokoa. Puku oli muistaakseni 39 euroa ja klubitakki alle parikymppiä. It's a steal!

Riki Sorsan veli

  • Vieras
Vs: Kirppis- ja UFF-vinkit ym.
« Vastaus #40 : 02.08.11 - klo:17:51 »
Lainaus
Connection Problems

Sorry, SMF was unable to connect to the database. This may be caused by the server being busy. Please try again later.
« Viimeksi muokattu: 04.11.13 - klo:10:15 kirjoittanut Connection Problems »

choir

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1076
    • Profiili
Vs: Kirppis- ja UFF-vinkit ym.
« Vastaus #41 : 11.10.11 - klo:12:20 »
Lähtökohtani täällä on klassinen miesten pukeutumistyyli.

Quijote

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1673
  • Esq.
    • Profiili
Vs: Kirppis- ja UFF-vinkit ym.
« Vastaus #42 : 11.10.11 - klo:19:38 »
Helsingin kierrätyskeskuksessa on tosi nätti pullonvihreä irtotakki paikkataskuilla ja 3roll2 -napituksella. Melko iso, ehkä 50-kokoiselle?

Eemil

  • Kisälli
  • Viestejä: 33
    • Profiili
Vs: Kirppis- ja UFF-vinkit ym.
« Vastaus #43 : 18.10.11 - klo:09:58 »
Ison Roban uffissa on taas varasto täydentynyt euron poistomyyntiviikkojen jälkeen.

Taas on tasarahapäivät (ja lauantaina euron päivä jolloin kannattaa hakea isot muovipussilliset slipovereja ja suoria housuja yms jos sellaisia tarvitsee), ja näyttää että Iso-roban uffin varastoa on täydennetty tasarahapäivien aikana. Eilen kävin hakemassa sieltä juuri sopivan kokoisen Conte di roman villa/kashmir takin 4 eurolla. Lähtöhintaa siinä ei ollut, vain tyhjä hintalappu, joten tullut ehkä samana päivänä tasarahapäivien aikana myyntiin, mutta viimeksi kun on vastaavanlainen takki näkynyt kirpparilla, siitä pyydettin 60€.

Sinne jäi vielä mm. italialaisia villaneuleita ja paljon kauluspaitoja, housuja ja irtotakkeja.
« Viimeksi muokattu: 18.10.11 - klo:10:09 kirjoittanut Eemil »

Riki Sorsan veli

  • Vieras
Vs: Kirppis- ja UFF-vinkit ym.
« Vastaus #44 : 24.10.11 - klo:17:03 »
Iso Roban uffilla taas kaikkea kivaa. L-kokoisen kannattaa piipahtaa.

- 42 kokoa oleva beige Skotlantilainen kasmirneule, sataprossasta kamaa
- EUR 52 kokoa oleva satiininen navy-tupakointitakki paisley-kuviolla, mallia Kyläkauppa(!!) Mustat kaulukset ja taskunpäälliset, ei napistusta vaan vyö.
- tumma Sandin merinoneule kokoa L jollain pallokuviolla
- Levi's made in italy tummanruskea vakosamettipaitapusero.