En osaa valtavasti kommentoitavaa, ehkä jokunen
- Olkapäät ovat makuuni turhan leveät.
- Puku voi olla slimmi, mutta sen on kuitenkin tarkoitus olla vaate, jota pystyy käyttämään. Siksi on hyvä olla sen verran tilaa, että käsien noston jälkeen kangas laskeutuu itsestään takaisin alas ilman, että joutuu käsillä niitä nykimään. Sekä vyötäröltä että hihoista.
- Kauluksen pitäisi seurata niskaa. Vaikea sanoa, meneekö oikein - toisessa kuvassa näyttää, kuin irtoaisi niskasta, mutta voi olla asennosta kiinni myös.
- Housut ovat myös jollain lailla oudot - ehkä sekin johtuu tiukkuudesta tai jostain. Yleensä puvun housut laskeutuvat seistessä alas melko suorana ja edessä nilkan yläpuolella jää kangas hieman laskokselle.
- Laadukas puvun takin kaulus ei käänny yhtäkkiä, kuin prässättynä, vaan se on hieman pyöreä. (tässäkin voi olla vähän kuvista kiinni)
Veikkaanpa, että kotimaassa tehtynä tulee hinnaksi aivan toista luokkaa, vaikka menisi omilla kankailla. Mutta etuna kyllä on, että tuota pystyy sovittamaan useasti ja räätäli saa korjattua sen kohdalleen.
Mittapuku voisi olla hyvä välimuoto - parempi istuvuus kuin noissa kuvissa, mutta edullisempi kuin räätälin tekemä.
Kiitos arviostasi. Itse olen olkapäihin
tyytyväinen. Tähän on tässäkin ketjussa aiemmin viitattu, mutta kyse taitaa enemmänkin olla 'shoulder expressionista', jossa itse asiassa erottava tekijä on hiha.
https://www.styleforum.net/threads/shoulder-expression.245858/Lisäksi olen testannut seinäännojaamistestauksen avulla, että mielestäni olkapää on sopiva.
https://www.fishblacklake.com/istuva-puku-5-vinkkia-parempaan-istuvuuteen/Mielestäni kyse voi olla ainakin osaksi siitä, että pukuja ei ole vielä "sisäänajettu". Tähän varmasti te kokeneemmat osaatte paremmin antaa vastauksen. Esimerkiksi kaulus istuu niskasta mielestäni hyvin, mutta toisaalta kankaan saa myös selästä alhaalta vedettyä irti niskasta. Ei se kuitenkaan itsestään sieltä valahda pois.
Luulen että kuvissa jotkin asiat korostuvat, kuten se, että asetettuani puvun kapealle silityslaudalle ja avattuani takkia vuorin tarkastelemiseksi, on takin käänteessä havaittavissa terävähköjä muotoja.
Housuissa en itse koe juurikaan moitteen sijaa tai tarvetta muutoksille. Kuvauksessa pitämäni liian suuri paita näkyy hieman ryppyisenä housujen yläosassa (mitä seikkaa kuvat tosin korostavat). Sen sijaan pussimainen lahje johtuu omasta huolimattomuudestani olla nostamatta housuja niin ylös kuin kuuluisi. Myönnän joskus pukevani puvun housut farkkumaisella tyylillä lähelle lantiota. Kesken kuvaussession nostin kuitenkin housuja.