Kirjoittaja Aihe: Räätälinvaateketju  (Luettu 394671 kertaa)

kisälli

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 152
    • Profiili
    • VaatturiEklund
Vs: Räätälinvaateketju
« Vastaus #690 : 12.12.15 - klo:19:41 »
Se onkin suurin vaikeus. Mulla on vanha kaava jonka olen aikoinaan piirtänyt  itselleni ja jota on vuosien saatossa viilattu. Sovitus tapahtuu kahden peilin välissä seisoen ja katsoen ja neulaten muutokset. Sitten muutosten ompelu ja uusi tarkastus.

Tasapaino on kohdillaan kaavassa ja suurimmat muutokset olen tehnyt nyt olkapäähän ja nostanut hihan aukkoa kainalosta. Olen tavoitellut Italialaistyylistä fittiä. Istuvaa luonnollista mutta ei makkarankuorta☺

Lh

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2583
    • Profiili
    • Alpa
Vs: Räätälinvaateketju
« Vastaus #691 : 13.12.15 - klo:02:55 »
^Jos sulla ei vielä ole Facebook-sivua, niin perusta. Olisi mukava seurata ammattimiehen touhuja.

kisälli

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 152
    • Profiili
    • VaatturiEklund
Vs: Räätälinvaateketju
« Vastaus #692 : 13.12.15 - klo:11:24 »
Kyllä ne on jo Facebook/Vaatturi Eklund . Yritän päivitellä sinne juuri vaatturin työhön liityviä juttuja ja hiukan mainoksiakin.

Uunottaja

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1170
    • Profiili
Vs: Räätälinvaateketju
« Vastaus #693 : 10.02.16 - klo:11:52 »
Duunailen tällä hetkellä mahdollista Zaremban trunkkia Helsinkiin. Miten näette, onko foorumilla kiinnostuneita ostajia? Itse olisi ostamassa ainakin puvun kun saadaan tapahtuma järjestymään.

Hinnat pyörivät noin kahden tonnin paikkeilla Maciejin tullessa Helsinkiin, hinnat pyörivät noin kahden tonnin paikkeilla puvusta ja nelisen sataa housuista. Päällystakki on hieman pukua kalliimpi.

Ehdotin alustavaksi aikatualuksi ensi syksyä, jolloin ihmisillä on hetki aikaa pureskella ja valmistautua ajatuksella. Näin saataisiin varmaankin enemmän ostajia ja trunkki tapahtumaan suuremmalla todennäköisyydellä.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Räätälinvaateketju
« Vastaus #694 : 28.07.16 - klo:22:03 »
Kaikki villa tottelee rautaa.

Partasuti

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1963
    • Profiili
Vs: Räätälinvaateketju
« Vastaus #695 : 29.07.16 - klo:21:06 »
Onko tuo kuvio ommeltu vai tehty tussilla?

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Räätälinvaateketju
« Vastaus #696 : 30.07.16 - klo:19:19 »
Onko tuo kuvio ommeltu vai tehty tussilla?

Heh, näemmä puhelinkameran likainen linssi kenkkuilee. Monogrammini (silmälasipäinen naama) on käsinkirjailtu. Ensimmäiseen paitaan jäi minimaalista viilattavaa, kuten aina, mutta mitoissa oltiin silti puolen sentin päässä yleensä käyttämiäni (kriittisiltä osin). Täytyy sanoa, että 9.5/10 on arvosanana. Mukana on toki runsaasti pieniä juttuja, jotka aiheuttavat erityistä hymyä, mutta ei onneksi överöintejä - pienet bar tackit, runsas käsinompelu jne. ovat hienoja juttuja, mutta niissäkin voi mennä liian helposti överöintiin. Ja ei split yokea - se ei ole yleisesti napolilainen tapa (ja tämän tiesin toki etukäteenkin).

Alkujaan lähdin hommaan juuri kankaan takia, koska väri on erittäin harvinainen ja löytyi deadstock-pakasta. Pukupuolellakin juuri runsas vintagekankaiden määrä on Rubinaccin yksi vahvuuksista. Keltainen ja turkoosi taas ovat lapsuuteni lempivärit.

Sinällään toki hauskasti voi todeta, että absoluuttinen tekninen laatu on jotkuinkin sama kuin lafkassammekin, eli tiettyjä rajoja on kaikkialla olemassa.
Kaikki villa tottelee rautaa.

kisälli

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 152
    • Profiili
    • VaatturiEklund
Vs: Räätälinvaateketju
« Vastaus #697 : 04.08.16 - klo:21:03 »
Kävin myös Rooman matkalla vilkaisemassa Sartoria Ripensen liikettä.

https://www.facebook.com/vaatturieklund/photos/pcb.1659402997668033/1659402984334701/?type=3

Uunottaja

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1170
    • Profiili
Vs: Räätälinvaateketju
« Vastaus #698 : 31.08.16 - klo:22:29 »
Yritän edelleen järjestää Helsinkiin kerrankin kunnollista räätäliä, säästää reilusti aikaa ja rahaa kun ei tarvitse lentää Napoliin sovituksiin. Aloitin itse ensimmäisen puvun Sartoria Pelusolla eli mestariräätäli Pino Pelusolla aiemmin kesällä, ja keskustelin mahdollisuudesta saada hänet Helsinkiin. Jos muutama asiakas lisää löytyisi, voisi onnistua. Siinä tilanteessa, että kiinnostusta löytyy, voi pistää minulle mailia tai viestiä vaikka IG:ssä (@thenordicfit).

Tässä muutama fiilistelykuva:








Lh

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2583
    • Profiili
    • Alpa
Vs: Räätälinvaateketju
« Vastaus #699 : 01.09.16 - klo:00:59 »

kisälli

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 152
    • Profiili
    • VaatturiEklund
Vs: Räätälinvaateketju
« Vastaus #700 : 01.09.16 - klo:19:07 »
Eikö Matti Hampaala ole mielestäsi kunnon räätäli?


Yritän edelleen järjestää Helsinkiin kerrankin kunnollista räätäliä, säästää reilusti aikaa ja rahaa kun ei tarvitse lentää Napoliin sovituksiin. Aloitin itse ensimmäisen puvun Sartoria Pelusolla eli mestariräätäli Pino Pelusolla aiemmin kesällä, ja keskustelin mahdollisuudesta saada hänet Helsinkiin. Jos muutama asiakas lisää löytyisi, voisi onnistua. Siinä tilanteessa, että kiinnostusta löytyy, voi pistää minulle mailia tai viestiä vaikka IG:ssä (@thenordicfit).

Tässä muutama fiilistelykuva:







Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Räätälinvaateketju
« Vastaus #701 : 01.09.16 - klo:20:15 »
Hampaala on mainio, mutta tyylikieli toki tyystin erilainen kuin Pelusolla ja muilla napolilaisilla.
Kaikki villa tottelee rautaa.

kisälli

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 152
    • Profiili
    • VaatturiEklund
Vs: Räätälinvaateketju
« Vastaus #702 : 01.09.16 - klo:21:18 »
Juu näin se juuri on Hampaala on loistava räätäli ja Italialaisilla varsinkin Napolissa on ihan oma tyylinsä. Uunottajalle varmaan sattui varmaan vain hiukan huono sanavalinta  😉

Mp

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 293
    • Profiili
Vs: Räätälinvaateketju
« Vastaus #703 : 01.09.16 - klo:21:36 »
Missä hintaluokassa pyöritään?

kisälli

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 152
    • Profiili
    • VaatturiEklund
Vs: Räätälinvaateketju
« Vastaus #704 : 01.09.16 - klo:21:44 »
Tässä kuva minun Italialaiseen tyylin tekemästä puvusta. Korkea kädentie,  pieni rinnantila, kapea hartia linja,  full canvas rakenne vain kevyt runkoliia ilman hevosenhäntäjouhilinaa, ei olkatoppauksia, empty sleeve eli ei fylliä hihan pyöriössä, avattu hihan sauma. Kankaana Loro Pianan villa/cashmer flanelli. Takki on todelka kevyt ja pehmeä