Kirjoittaja Aihe: Räätälinvaateketju  (Luettu 393916 kertaa)

Dan-D

  • Vieras
Vs: Räätälinvaateketju
« Vastaus #330 : 15.12.12 - klo:10:34 »
Lh tietää kyllä haluamansa lopputuloksen ja kantaa sen itse.

Jos Lh tykkää niin sehän riittää.

Aina varmat argumentit kritiikin torjumiseen.

Nimenomaan. Samaan aikaan inhottavassa ketjussa kyllä nauretaan ihmisille tuulipuvuista kiitospaitojen ja Kataisen kautta SF:n pelleille, jotka kaikki varmasti käyttäisivät samaa puolustusta ja tietäisivät vaan kriitikoitaan paremmin. Kukin toki pukee päälleen mitä haluaa, mutta tuo on väsynyt argumentti, jos sitä voi pitää argumenttina lainkaan.

Vaikea nähdä tweedi statementtina, enkä äkkiseltään muista sen jakaneen ikinä mitään mielipiteitä itsessään. Kyllä ongelma on nähdäkseni ihan tuo nimenomainen kangas.

Lh

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2583
    • Profiili
    • Alpa
Vs: Räätälinvaateketju
« Vastaus #331 : 15.12.12 - klo:11:46 »

Vaikea nähdä tweedi statementtina, enkä äkkiseltään muista sen jakaneen ikinä mitään mielipiteitä itsessään. Kyllä ongelma on nähdäkseni ihan tuo nimenomainen kangas.
Kyllähän tweedissä lähtökohtaisesti pappa-/proffafiiliksiä on.

Ihan hyvä että porukka antaa suoraa palautetta, ei tässä tarkoitus mitään ennätysmäistä arroganssia ole harjoittaa. Mielipiteet sijoittuvat osittain esittäjänsä mukaankin oikeaan kontekstiin. Vaikea tässä on masentua näistä pappamaisuuskommenteista kun niitä esittävät sellaiset henkilöt, jotka eivät innostu juuri mistään muustakaan allekirjoittaneen tyylistä, jonka olen kuitenkin harkinnan jälkeen todennut omaksi ja toimivaksi. Tuo takki päälläkin voi toki istua nurkassa hiljaa hilseistä päätään raapien ja saada sosiaalisesti kyvyttömän reppanan maineen. En tiedä mikä siinä toisessa mahdollisuudessa monia niin ahdistaa, ettei sitä voi millään hyväksyä.

Vaikka kyseessä on toki teetetty kappale, ei visio ja lopputulos täysin kohtaa. Kangas on haasteellisempi yhdistellä mitä kuvittelin, mutta minusta silti mahdollisuus.

Ajatuksenherättelyä tarvitaan, mutta lähestymistapa voi olla edes hieman henkilön omaa valintaa kunnioittava. Tietenkin täytyy ymmärtää että on vaikeaa vaieta kun hallussa on totuus.
« Viimeksi muokattu: 15.12.12 - klo:11:54 kirjoittanut Lh »

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Räätälinvaateketju
« Vastaus #332 : 15.12.12 - klo:12:48 »
LH: mielipiteitä jakava takkisi on kouluesimerkki siitä, että ivy league -tyyli on vaikea laji. Periaatteessa homma näyttää helpolta: senkun pistää päälle nappikauluspaidan, tweedtakin, chinot / flanellit ja raskaammat kengät tai loaferit ja se on siinä. Mutta kun ei ole: ivy-tyyli jos jokin on huomaamattomien mutta olennaisten detaljien maisemaa.

LH: näen erinomaisesti mihin pyrit, mutta tällä kertaa et osu ihan maaliin. Takkisi luonnollisine hartialinjoineen ja 3/2 rolleineen hakee ivy-henkeä mutta tiettyjen detaljien puute (esim hooked vent - joka toki ei ole mikään pakollinen juttu: Brooksin takeissa ei ole koskaan sitä ollut) ja tietyjen detaljien ei-ihan-osuminen vie hommaa metsään: suomalaiseen tapaan kolmenappisen takin napit ovat aavistuksen liian lähellä toisiaan ja napituspiste alhaisehko. Mikäli haet boom years ivy-tyyliä, detaljit ovat tällöin hieman pielessä. Lisäksi tuon kaltainen takki olisi hyötynyt sack-leikkauksesta (ts. ei muotolaskoksia edessä) tai pienemmästä vyötärökavennuksen ja helmojen suhteesta - helmat leviävät aika huonon näkisesti etenkin takaa. Hartialinajssa on toki yritystä ja edessä se toimii ihan hyvin.

Takin kangas- tai pikemminkin kuviovalinta on kauniisti sanottuna haastava ts. itse en kyseisen kaltaiseen ruudutukseen lähtisi - ja minä sentään olen lähes pappaikäinen - tuollainen ruudutus jos jokin on, no, aikamoinen eläkeläiskuosi. Jos tweedistä tykkää - kuten minä - jonkin kalanruotokuvion kanssa ollaan huomattavasti turvallisemmilla vesillä. En lämpene takkipuolella voimakkaille ruuduille. Joku POW on poikkeus, mutta sekin saa olla aika hillittyä.

Argumentoinnin suhteen niin puolesta- kuin vastaan-osastot tuntuvat olevan mopon keulimispisteessä ts. 'tuossa kokonaisuudessa et saa pillua' ja  'kyllä se on hyvä jos itse tykkää' -väittämät ovat kumpainenkin varsin onnettomia.

LH: Ne vastaan-olijat, jotka mainitsivat kaltaisesi kaverin hyötyvän aavistuksen nuorekkaammasta tyylistä ovat tietyin varauksin oikeassa ts. takin ruutukuosi aiheuttaa - jopa minulla - tiettyä pappamaisuusvaikutelman tuntua. Silti en ole sitä mieltä, että heitä rotsi helvettiin ja osta sininen Boglioli tilalle. Kokonaisuutta voi nuorentaa myös ihan 'puhdasoppisessa' (heh) ivy-meiningissä pysyen ts. vaihtamalla rotsin vaikka kalanruotokuvioiseen slimmisti leikattuun sackiin tms.

get your kicks on route six six six

Lh

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2583
    • Profiili
    • Alpa
Vs: Räätälinvaateketju
« Vastaus #333 : 15.12.12 - klo:18:26 »

Kiitoksia hyvistä kommenteista, etenkin tuo napitus meni kyllä hieman hatulleen. Hook-ventistä en itse niin välitä. Kropan muotoa voidaan vielä säätää. Ja kaulukset ovat tosiaan erikokoiset, täytyy fiksata.

Koossa 36Short, kiitos :)

Kokonaisuutta voi nuorentaa myös ihan 'puhdasoppisessa' (heh) ivy-meiningissä pysyen ts. vaihtamalla rotsin vaikka kalanruotokuvioiseen slimmisti leikattuun sackiin tms.
Tämä on edelleen hienoin näkemäni takki. Jos jostain koossani saisi, olisin valmis maksamaan aika runsaita summia.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Räätälinvaateketju
« Vastaus #334 : 15.12.12 - klo:18:31 »
+1 toi on todella ässä. Pesee suurimman osan barbanapolibrionikikoista.

Dan-D

  • Vieras
Vs: Räätälinvaateketju
« Vastaus #335 : 15.12.12 - klo:18:56 »
^Mitäköhän ne kikat sitten oikeastaan on? Mulle ei taas aidosti aukea pätkääkään, mitä yrität sanoa.

Ja mielestäni läpälliset paikkataskut on kikkailua jos mikä. Pilaa muuten ihan ok takin.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Räätälinvaateketju
« Vastaus #336 : 15.12.12 - klo:21:36 »
^ Mä inhoan kolmenappisia tai ainakin suurinta osaa niistä, mutta toi toimii. Miksi ei jatkoon?

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Räätälinvaateketju
« Vastaus #337 : 15.12.12 - klo:22:09 »
^^^ Helvetin hieno. Aivan kuin mun John Simons puvun takki, mutta paikkataskullinen. Mikä? Mistä?
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Räätälinvaateketju
« Vastaus #338 : 15.12.12 - klo:22:49 »
Tuohan on saatanan hieno, täydellinen sack. Haters gonna hate etc. Toimiakseen toki vaatii täys-ivyn kokonaisuuden eikä mitään pelleilyjä.

Usein rättiaisioissa tolkuissaan olevat Dan-D ja Jermu ovat tällä kertaa täysin väärässä.

get your kicks on route six six six

Elias

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 553
    • Profiili
Vs: Räätälinvaateketju
« Vastaus #339 : 15.12.12 - klo:23:20 »
Nyt lukutaito kunniaan, jermu trollaa. Taitaa olla suorahko lainaus kondalta.
Vaatekaapin tyhjennys
Sokeet johdattaa sokeita. Ne, jotka vetää edel on vain syvemmäl skutas.

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Räätälinvaateketju
« Vastaus #340 : 15.12.12 - klo:23:33 »
^ Punaviini sumentaa nettilukutaitoa.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Räätälinvaateketju
« Vastaus #341 : 15.12.12 - klo:23:40 »
Nyt lukutaito kunniaan, jermu trollaa. Taitaa olla suorahko lainaus kondalta.

Kieltämättä lankesin rivien välistä lukemisen osaamattomuuteen.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Räätälinvaateketju
« Vastaus #342 : 15.12.12 - klo:23:54 »
^ Punaviini sumentaa nettilukutaitoa.

Ei kun olut.
get your kicks on route six six six

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Räätälinvaateketju
« Vastaus #343 : 15.12.12 - klo:23:56 »
^ Vaikuttava aine on sama. C2H5OH.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Lh

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2583
    • Profiili
    • Alpa
Vs: Räätälinvaateketju
« Vastaus #344 : 16.12.12 - klo:02:21 »
^^^ Helvetin hieno. Aivan kuin mun John Simons puvun takki, mutta paikkataskullinen. Mikä? Mistä?
Vanha Brooks ebayssä. Alle 100 erkkiä. Olis ollu mulle liian pitkä lyhennettynäkin, kyllä syletti.