Kirjoittaja Aihe: Keikarilaisten autot  (Luettu 430078 kertaa)

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Keikarilaisten autot
« Vastaus #300 : 06.02.12 - klo:11:28 »
^ Minua eivät autot juuri kiinnosta muuten kuin yhtenä vaihtoehtoisena tapana päästä paikasta toiseen. Siksi hieman ihmettelen itseäni, kun ylipäätään vaivaudun tämän enempää.

Harmittaako sinua, Tumppi$, etten olekaan kanssasi samaa mieltä ja ettet ehkä olekaan aina oikeassa (mikä ei välttämättä tarkoita, että minä olisin)?

No, minua autot ovat aina kiinnostaneet hieman enemmänkin.. Toki eivät kuitenkaan intohimoisesti, kuten esim. design ja viskit. Kuitenkin noiden omien vehkeiden kanssa on tullut aina puuhasteltua enemmän tai vähemmän. Tuttavapiiristä sitten löytyykin ihan oikeita, vuosikymmeniä autoja ammatikseen tehneitä ja kilpaa ajaneita huippuharrastajia, joten ilman muuta olen koettanut heiltä ammentaa oppia parhaani mukaan. Toki kilpa-autoja ei ole tarkoituskaan rakentaa omista normaaleista henkilöautoista, mutta nuo kaverit nyt sattuvat tietämään ja osaamaan ihan siviiliautoistakin aivan tolkuttomasti. Kaiken lisäksi se automerkki nyt vain sattuu olemaan BMW, jonka parissa me kaikki olemme enemmän taikka vähemmän puuhastelleet, joten totta ihmeessä minä puhun siitä mistä jotain oikeasti tiedänkin. Meillä kaikilla on ollut myös muitakin autoja ja nuo muut kaverini räknäävät lähes päivittäin myös muiden valmistajien tuotteita, joten mistään sokeasta merkkihypetyksestä ei ole kyse.
Minä puolestani ihmettelen sitä, että miten voi ottaa niin luonnon päälle myöntää, että esim. Bemari on ajettavuudeltaan/ajomukavuudeltaan/jämäkkyydeltään ihan toista luokkaa kuin monet muut autot.. Keskimääräisesti jotkut muut autot ovat taas selvästi vähävikaisempia autoja kuin Bemari, eikä minulla ota tippaakaan luonnon päälle myöntää puolestaan sitä tosiseikkaa.

Ei minua suoranaisesti harmita jos sinä nimim. kapteeni GT olet kanssani eri mieltä.. En ole todellakaan aina oikeassa, mutta silloin kyllä myönnän auliisti olleeni väärässä. Nyt vain kyseessä on sellainen asia, josta jotain ihan oikeastikin tiedän ja josta on aitoa kokemustakin kertynyt, joten en kai minä nyt tässä kohtaa ala myöntämään olevani väärässä, koska näin ei vain ole. Enhän minäkään kommentoi täällä asioita, joista en oikeasti tiedä mitään... Tai jos kommentoin, niin kyllä minulla riittää munaa todeta olevani väärässä jos joku iskee kunnon faktat asiasta pöytään.

Autoilu, design ja viskit ovat asioita, joiden kanssa olen käytännössä lähes päivittäin tekemisissä ja ne ovat kiinteä osa elämääni ja yksi tai kaksi noista on vieläpä suurimpia intohimojani, joten kai sitä nyt jokainen aikuinen mies tietää jotain omista harrastuksistaan/intohimoistaan, vai mitä..?

Jos taas tarkastellaan tätä meidän kahden välistä kuittailua ja sen "historiaa", niin mahdatkohan muistaa kuka tämän aloitti jo aikanaan, ihan kuin nyt myöhemminkin joka ainoa kerta? Eli sinullahan on ollut selvästi suoranainen "tarve" kommentoida minun kirjoittamiani viestejä... Jopa aikanaan Laatutorin kellojen myynti-ilmoitukseenikin sinä riensit kommentoimaan/urputtamaan nimimerkillä "henrypitkin".
VASTATUULEEN!

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Keikarilaisten autot
« Vastaus #301 : 06.02.12 - klo:11:41 »
Pieni foorumijäähy ja netiketin kertaus voisi tehdä poikaa parille tämän ketjun herrasmiehelle. + autouskovaiskeskustelu ja virittelyvinkit sopvat paremmin jollekin toiselle foorumille.

Mitä tästä nyt mitään jäähyjä jakelemaan.. Näkemyserojahan tässä vain on, eikä sen kummempaa. Minun mielestäni taas moralisoijat, jotka ehdottelevat sädekehä päänsä päällä toisille jäähyjä, pitäisi pistää itse jäähylle. :-) Olitko muuten koulussa rollikello?

Tuokin jaksaa ihmetyttää, että ihan kun täällä oletetaan että esim. minä olisin näppäimistöni takana ns. "raivon vallassa"... Edelleenkään sykkeeni ei ole noussut pätkääkään. En todellakaan ota kovin vakavasti tätä netin "virtuaalimaailmaa".
VASTATUULEEN!

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Keikarilaisten autot
« Vastaus #302 : 06.02.12 - klo:11:49 »
Pieni foorumijäähy ja netiketin kertaus voisi tehdä poikaa parille tämän ketjun herrasmiehelle. + autouskovaiskeskustelu ja virittelyvinkit sopvat paremmin jollekin toiselle foorumille.

Mitä tästä nyt mitään jäähyjä jakelemaan.. Näkemyserojahan tässä vain on, eikä sen kummempaa. Minun mielestäni taas moralisoijat, jotka ehdottelevat sädekehä päänsä päällä toisille jäähyjä, pitäisi pistää itse jäähylle. :-) Olitko muuten koulussa rollikello?

Tuokin jaksaa ihmetyttää, että ihan kun täällä oletetaan että esim. minä olisin näppäimistöni takana ns. "raivon vallassa"... Edelleenkään sykkeeni ei ole noussut pätkääkään. En todellakaan ota kovin vakavasti tätä netin "virtuaalimaailmaa".

Sama.

Vaikka Bemuista kettuilinkin - joskus pitää trollata joskus taas ei!

Ne Jaron postaamat vanhat bemut tuossa toisessa autotopiikissa on ihan kauniita btw.

Olenpas mä sovinnollinen - näköjään maanataisin olen konsensusmies.

Nyt ivyman heti nurkkaan häpeämään ja uutta raivoa hakemaan! Hemmetti!
get your kicks on route six six six

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Keikarilaisten autot
« Vastaus #303 : 06.02.12 - klo:11:57 »
Re Tumppi$: muistanhan minä, etäisesti. Jokin siinä pisti silmään ja olin varmaankin hyvin ilkeä, kun se vielä vaivaa. Olen pahoillani. Ehkä olen vain niin kyyninen ja väsynyt, etten jaksa suhtautua moneenkaan asiaan noin intohimoisesti, kuin sinä. Mistä sinulle pisteet.

Bemaria olen ajanut (en omistanut) joskus, se oli ihan hyvä auto, ei säväyttänyt sen enempää. Viskiä harrastimme ja maistelimme joskus 90-luvulla. Sekin on jäänyt. Pepsirolex pitää ehkä joskus hankkia kuriositeetiksi - jos joskus on se raha niin ylimääräisenä, ettei muuta keksi.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Keikarilaisten autot
« Vastaus #304 : 06.02.12 - klo:12:15 »
Kukas keikari tässä ajelee?

Some balls. Pakosti jäätävää kyytiä!

barcelona

  • Vieras
Vs: Keikarilaisten autot
« Vastaus #305 : 06.02.12 - klo:12:27 »
Olenpas mä sovinnollinen - näköjään maanataisin olen konsensusmies.

Nyt ivyman heti nurkkaan häpeämään ja uutta raivoa hakemaan! Hemmetti!


Nyt ryhtiä! Tässähän saa hävetä silmät päästään tuollaista nössöilyä :D

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Keikarilaisten autot
« Vastaus #306 : 06.02.12 - klo:13:19 »
^Älä huoli - hiukan pahaa kahvia huiviin ja sitten taas menoksi.

Kyllä tämä tästä - ajoittaiset hippi-rauha-kukat-ystävyys -vibani ovat vain ja ainoastaan tilapäisiä.
get your kicks on route six six six

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Keikarilaisten autot
« Vastaus #307 : 06.02.12 - klo:14:31 »
En suinkaan - pikemminkin viinan puutetta.
get your kicks on route six six six

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Keikarilaisten autot
« Vastaus #308 : 06.02.12 - klo:22:20 »
Ne Jaron postaamat vanhat bemut tuossa toisessa autotopiikissa on ihan kauniita btw.

Niin ja nykyään Bemari on jonkinlainen nörttihipstereiden merkki ja ne sen bemarielämäntavan edustajat (toki muutama dinosaurus jaksaa vielä...) ovat siirtyneet Audiin.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Keikarilaisten autot
« Vastaus #309 : 06.02.12 - klo:22:44 »
^ ko. urpoilukategoriassa liikenneotannassa näkyvät hyvin Audin mallit A4 ja katumaasturit Q5 ja Q7, Volvolta XC60 ja Bemarilta edelleen X3 ja X5. Katumaasturin etuna näyttäisi olevan vielä se, että entistä välinpitämättömämpi ja piittaamattomampi pysäköinti onnistuu paremmin.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Keikarilaisten autot
« Vastaus #310 : 06.02.12 - klo:22:49 »
Ne Jaron postaamat vanhat bemut tuossa toisessa autotopiikissa on ihan kauniita btw.

Niin ja nykyään Bemari on jonkinlainen nörttihipstereiden merkki ja ne sen bemarielämäntavan edustajat (toki muutama dinosaurus jaksaa vielä...) ovat siirtyneet Audiin.

Totta. Audi on hiukan semmoinen mieikuvituksettoman miehen Bemari. Ei ihme että niitä on Turun Hirvensalo täynnä - kaiken sortin nelipyöräisten berliininmunkkien ohella. Vanhan ajan (lue: 80-luku) bemarikarien kunniaksi on todettava että ne osasi sentään vetää härskisti kunnolla.
get your kicks on route six six six

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Keikarilaisten autot
« Vastaus #311 : 06.02.12 - klo:23:12 »
Totuushan on kuitenkin se, että yksikään auto/automerkki ei tee kenestäkään ylimielistä k-päätä, vaan kyllähän se on lähtöisin yleensä jo sieltä "äidinmaidosta" ammennetusta maailmankatsomuksesta. Tuohon kun yhdistetään vielä se seikka, että jos tällaisen ihmisen taskunpohjalla on hiukankin keskimääräistä enemmän muutakin kuin pelkkää levisnöyhtää, yleensä edellisen nousukauden/"trendiammatin" seurauksena, alkaa "täydellinen" "k-pääsetti" olemaan aika lailla kasassa.
« Viimeksi muokattu: 06.02.12 - klo:23:38 kirjoittanut Tumppi$ »
VASTATUULEEN!

deMastro

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 61
    • Profiili
Vs: Keikarilaisten autot
« Vastaus #312 : 07.02.12 - klo:00:47 »
Maltillisuus ei olisi pahitteeksi. Tässä huomaa juurikin sen, että varsin helppoa tuomita ihmisiä ulkoisin perustein. Ei pidä kategorisoida...

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Re: Keikarilaisten autot
« Vastaus #313 : 07.02.12 - klo:22:28 »
^^ word.

vallaton

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 399
    • Profiili
Vs: Keikarilaisten autot
« Vastaus #314 : 07.02.12 - klo:22:39 »
Totuushan on kuitenkin se, että yksikään auto/automerkki ei tee kenestäkään ylimielistä k-päätä, vaan kyllähän se on lähtöisin yleensä jo sieltä "äidinmaidosta" ammennetusta maailmankatsomuksesta.

Jonkun tutkimuksen mukaan agressiivinen liikennekäytös korostuu erityisesti niillä, joilla auto on minuuden jatke. Tässä mielessä on ymmärrettävää, että tietyissä merkeissä (ja malleissa) näitä kuljettajia löytyy enemmän. Harva haluaa minuuttaan jatkaa Nissanilla tms.