Kirjoittaja Aihe: Keikarilaisten autot  (Luettu 429946 kertaa)

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Keikarilaisten autot
« Vastaus #675 : 15.05.13 - klo:21:26 »
Elämä on valintoja ja onneksi meillä on vapaus valita mihin satsaamme. Itse kun olen anaali persoonallisuus niin mulle on tärkeää että kaikki vehkeet ja releet on aina kunnossa.

Hajoamistodennäköisyys kasvaa vaikka kuinka huoltaisi. 10v vanhoissa alkaa vaihtoehdoiksi jäämään lähinnä Porsche tai Toyota.

Gaffer

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1453
    • Profiili
Vs: Keikarilaisten autot
« Vastaus #676 : 16.05.13 - klo:01:03 »
Itseasiassa bemarillahan moni niistäkin ajaa, tosin usein 10-20 vuotta nuoremmalla kuin sinä.
Kyllä on nuorisolla rahaa, kun ajavat vm. +2014 bemareilla. Ei siinä, hyvä homma.

Joo vanhemmalla piti kirjoittaa.
"label whores for clothes that you can’t even see the label of"

Bordeaux

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1744
    • Profiili
Vs: Keikarilaisten autot
« Vastaus #677 : 16.05.13 - klo:08:23 »
Lisätään herrasmiesten autoihin vielä vanhat Citroenit. Vanhalla, kunnossa pidetyllä 2CV:llä, DS:llä tai CX:llä ajava baskeripäinen mies, kenties patonki kainalossa, ei voi olla paha ihminen.

Ari

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 540
    • Profiili
Vs: Keikarilaisten autot
« Vastaus #678 : 16.05.13 - klo:09:52 »
Ja Ivy, elämä on valintoja kuten joku täällä foorumilla totesi. Kyllä sitä voi halvallakin asua, kun ei osta sitä 200 neliön omakotitaloa. Mutta täytyy todeta, että Suomen palkkataso suhteessa ostovoimaan on heikko.

Harvalla silti on varallisuutta hankkia edes sellaista 60m2 kämppää ilman velkarahaa. Ellei toki satu voittamaan lotossa, olemaan äärimmäisen kova jätkä ja tekemällä nuorena tarpeeks rahaa esim. start upin parissa tai ostamalla sen kämpän lähellä eläkeikää palkasta säästetyillä rahoilla.

Itse en edes omista autoa eikä autot edes kiinnosta, tällä hetkellä ei ole moiselle tarvetta. Säästyypä nekin rahat.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Keikarilaisten autot
« Vastaus #679 : 16.05.13 - klo:09:58 »
Onneksi itse en ole harrastanut minkäänlaisia lainoja. Eläminen ilman velkaa on paljon stressittömämpää.

Menes nyt jo siitä.

UrbanGentleman

  • Vieras
Vs: Keikarilaisten autot
« Vastaus #680 : 16.05.13 - klo:10:14 »
Nojoo, velan ottaminen voi olla joskus ihan järkeväkin/pakollinen ratkaisu, mutta itse välttäisin sitä viimeiseen asti kuin ruttoa.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Keikarilaisten autot
« Vastaus #681 : 16.05.13 - klo:10:18 »
Nojoo, velan ottaminen voi olla joskus ihan järkeväkin/pakollinen ratkaisu, mutta itse välttäisin sitä viimeiseen asti kuin ruttoa.

Asumalla vuokralla? Perimällä? Kavereiden nurkissa herrasmiesmäisesti notkumalla? Rahaa naimalla?

MrMan

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 636
    • Profiili
Vs: Keikarilaisten autot
« Vastaus #682 : 16.05.13 - klo:10:25 »
...
« Viimeksi muokattu: 05.11.13 - klo:06:58 kirjoittanut MrMan »

UrbanGentleman

  • Vieras
Vs: Keikarilaisten autot
« Vastaus #683 : 16.05.13 - klo:10:26 »
Nojoo, velan ottaminen voi olla joskus ihan järkeväkin/pakollinen ratkaisu, mutta itse välttäisin sitä viimeiseen asti kuin ruttoa.

Asumalla vuokralla? Perimällä? Kavereiden nurkissa herrasmiesmäisesti notkumalla? Rahaa naimalla?

Vuokralla asumista en pidä pahana ajatuksena.
Jos taas haluaisit ostaa kerrostaloasunnon, niin melkein ennemmin kannattaisi hankkia asumisoikeusasunto: maksat 10% kokonaishinnasta ja joka kuukausi sitten sitä asumisvastiketta(?), joka on pienempi rahallisesti kuin vuokra. Tällöin sinua ei voida potkia pellolle kuten vuokralla asuessasi.

Näin siis minä voisin tehdä.

Ja toisaalta jonkun tutun kanssa yhdessä asuminen hetkellisesti ei välttämättä sekään olisi hullumpi ajatus. Olettaen tietysti, että olette niin läheisiä.

Ari

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 540
    • Profiili
Vs: Keikarilaisten autot
« Vastaus #684 : 16.05.13 - klo:10:31 »
Nojoo, velan ottaminen voi olla joskus ihan järkeväkin/pakollinen ratkaisu, mutta itse välttäisin sitä viimeiseen asti kuin ruttoa.

Asumalla vuokralla? Perimällä? Kavereiden nurkissa herrasmiesmäisesti notkumalla? Rahaa naimalla?

Vuokralla asumista en pidä pahana ajatuksena.
Jos taas haluaisit ostaa kerrostaloasunnon, niin melkein ennemmin kannattaisi hankkia asumisoikeusasunto: maksat 10% kokonaishinnasta ja joka kuukausi sitten sitä asumisvastiketta(?), joka on pienempi rahallisesti kuin vuokra. Tällöin sinua ei voida potkia pellolle kuten vuokralla asuessasi.

Näin siis minä voisin tehdä.

Ja toisaalta jonkun tutun kanssa yhdessä asuminen hetkellisesti ei välttämättä sekään olisi hullumpi ajatus. Olettaen tietysti, että olette niin läheisiä.

Mä taas en ole koskaan tajunnut asumisoikeusasuntojen ideaa. Ne vastikkeet alkaa olemaan ihan poskettomia. Itsellä olisi siis vaihtoehtoina vuokra-asuminen ja omistusasuminen.

Vuokralla asuminen on tietysti sikäli typerää että tunkee rahaa jonkun toisen taskuun, mutta toisaalta se on aika riskitöntä  ja huoletonta. Ei paljoa haittaa vaikka tulisi risteilyohjus ikkunasta sisään.

Salama

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 937
    • Profiili
Vs: Keikarilaisten autot
« Vastaus #685 : 16.05.13 - klo:10:32 »
Onhan noita herrasmiesten asuinsijoja tuolla pitkin siltojen alusia ja rantoja...

"Ei Tauno Palo koskaan menettää vois karismaa
vaikka lojuis kaatopaikalla ja dokais kolinaa"

UrbanGentleman

  • Vieras
Vs: Keikarilaisten autot
« Vastaus #686 : 16.05.13 - klo:10:37 »
Mä taas en ole koskaan tajunnut asumisoikeusasuntojen ideaa. Ne vastikkeet alkaa olemaan ihan poskettomia. Itsellä olisi siis vaihtoehtoina vuokra-asuminen ja omistusasuminen.

Vuokralla asuminen on tietysti sikäli typerää että tunkee rahaa jonkun toisen taskuun, mutta toisaalta se on aika riskitöntä  ja huoletonta. Ei paljoa haittaa vaikka tulisi risteilyohjus ikkunasta sisään.

No ovathan ne joskus sievoisia summia nuo vastikkeet. Mutta toisaalta osa maksamastasi vastikkeesta pistetään sivuun tuohon jo maksamasi 10%:n rinnalle ja kun luovut asunnosta - saat tämän 10% + kertyneen summan takaisin pankkitilillesi. Kätevää.

Vuokralla varmasti parhainta on tuo huolettomuus kuten mainitsit. Toisaalta taas, jos otat velkaa niin kyllähän siinäkin menee rahaa ihan "harakoille" korkojen muodossa samaan tapaan kuin vuokralla asuessa/maksettaessa vastiketta. Moni ei tule tätä ajatelleeksi.
Okei, myönnetään että tällä hetkellä korot ovat poikkeuksellisen alhaalla, mutta silti...

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Keikarilaisten autot
« Vastaus #687 : 16.05.13 - klo:10:40 »
Voiko todellinen, aito herrasmies valita asuntonsa asumisoikeusasuntojen joukosta? Vuokra-asunnotkin vähän niukassa Eiran rannassa...

Ari

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 540
    • Profiili
Vs: Keikarilaisten autot
« Vastaus #688 : 16.05.13 - klo:10:44 »
Mä taas en ole koskaan tajunnut asumisoikeusasuntojen ideaa. Ne vastikkeet alkaa olemaan ihan poskettomia. Itsellä olisi siis vaihtoehtoina vuokra-asuminen ja omistusasuminen.

Vuokralla asuminen on tietysti sikäli typerää että tunkee rahaa jonkun toisen taskuun, mutta toisaalta se on aika riskitöntä  ja huoletonta. Ei paljoa haittaa vaikka tulisi risteilyohjus ikkunasta sisään.

No ovathan ne joskus sievoisia summia nuo vastikkeet. Mutta toisaalta osa maksamastasi vastikkeesta pistetään sivuun tuohon jo maksamasi 10%:n rinnalle ja kun luovut asunnosta - saat tämän 10% + kertyneen summan takaisin pankkitilillesi. Kätevää.

Eikös se ole vaan indeksikorotus mikä siihen lasketaan päälle - ei mitään muuta?

Lainaus
Vuokralla varmasti parhainta on tuo huolettomuus kuten mainitsit. Toisaalta taas, jos otat velkaa niin kyllähän siinäkin menee rahaa ihan "harakoille" korkojen muodossa samaan tapaan kuin vuokralla asuessa/maksettaessa vastiketta. Moni ei tule tätä ajatelleeksi.
Okei, myönnetään että tällä hetkellä korot ovat poikkeuksellisen alhaalla, mutta silti...

Vuokralla asuessa kuitenkin heittää "koko summan" harakoille, asuntolainaa lyhentäessä siinä kuitenkin osa rahasta menee säästöön. Sen lisäksi toki asumisoikeusasunnon käsirahakin usein vaatii pankkilainaa.

Itse en vaan siis ymmärrä koko asumisoikeusasuntojen ideaa nyt kun ne vastikkeet on aika korkeat - varsinkin jos siinä ohessa pitäisi lyhenttää korollista lainaa. Harvalta kuitenkaan löytyy se 30ke takataskusta tuosta vain.

UrbanGentleman

  • Vieras
Vs: Keikarilaisten autot
« Vastaus #689 : 16.05.13 - klo:10:48 »
Voiko todellinen, aito herrasmies valita asuntonsa asumisoikeusasuntojen joukosta? Vuokra-asunnotkin vähän niukassa Eiran rannassa...

Kyllähän asumisoikeusasunnossakin voi asua tyylillä, yleensä ne ovat ihan uusia asuntoja joita näkyy olevan kaupalla.

Mutta jos tuolle linjalle lähdetään, niin ehkä se ei riitä.

Arisalmi:
Niin taisi se olla indeksikorotus, en ole varma - voit olla oikeassa. Mutta se indeksikorotus kyllä taidetaan maksaa juuri tuosta vastikkeesta.

Onhan se tietysti noinkin, mutta omistusasunnossa on monia muitakin "piileviä" kuluja, aina remontoimisesta lähtien. Ja toisaalta mitä pienempi laina, sen parempi minulle.