Kirjoittaja Aihe: Keikarilaisten autot  (Luettu 429986 kertaa)

JMasa

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 912
    • Profiili
Vs: Keikarilaisten autot
« Vastaus #555 : 10.11.12 - klo:00:32 »
^ Juuri näin.

Farmer John

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1498
    • Profiili
Vs: Keikarilaisten autot
« Vastaus #556 : 10.11.12 - klo:11:03 »
Itse olen omistanut kaikkia näitä mainittuja vetomalleja enkä näe tota vouhotusta etuvedon heikkoudesta. Etuvetoisella autolla pääsee tarvittaessa myös pirun kovaa eikä ajo-ominaisuudet aiheuta vaaratilanteita varmasti ainakaan enemmän kuin esim. takaveto tottumattoman käsissä. Toki ymmärrän että Keikarilaiset ovat keskimääräistä parempia autokuskeja (niinkuin 90% koko väestöstä). Kilpailu pitää kyllä huolen siitä että "järkevin" auto on se yleisin ja muita joutuu sitten perustelemaan jokainen omistaja itse.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Keikarilaisten autot
« Vastaus #557 : 10.11.12 - klo:12:32 »
^Toinen mielenkiintoinen juttu on, että yleensä kun auton ajettavuutta on kommentoitu tylsäksi, tunnottomaksi jne., olen saanut itse kokeillessa huomata, että kyseinen auto onkin ollut mielestäni helppo, mukava jne. Sitten kun alla on auto, jossa on olevinaan hyvä tuntuma, ajettavuus ja muuta sellaista, tuleekin sellainen tunne, että autoa pitää aktiivisesti ajaa ja jokainen ratin liikautus tai painon muutos polkimella saa aikaan jonkinlaista heilahtelua. Pelkääjän paikalla tai takapenkillä näissä hyvän tuntuman autoissa meinaa tulla paha olo jos ei keskity katselemaan eteenpäin.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Keikarilaisten autot
« Vastaus #558 : 10.11.12 - klo:14:32 »
Core. Insigniasta. On vihdoin Opel, jota on tullut jossain vaiheessa jopa harkittua. Ei välttämättä lainkaan huono vaihtoehto.

Meanwhile:

T-34 päivää.


Salama

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 937
    • Profiili
Vs: Keikarilaisten autot
« Vastaus #559 : 10.11.12 - klo:14:56 »
Lisäksi pannaan pitäisi panna
autot joiden ABSssää ei saa edes hetkeksi
poistetuksi jotta voisi todeta kelin liukkaiden
ja lisäksi kaikki luistonestot jotka estävät
kelin mukaisen, varovaisen, ajamisen.

Kimi Räikkösellä nämä.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Keikarilaisten autot
« Vastaus #560 : 10.11.12 - klo:15:03 »
Itse asiassa noihin ABS jarruihin on joku laki tai asetus. Vain autokoulujen autoista saa ABS:t pois päältä (ja varmaan on joitain muitakin erikoistapauksia).

chr

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 419
    • Profiili
Vs: RE: Keikarilaisten autot
« Vastaus #561 : 10.11.12 - klo:19:13 »
^Tuosta onkin mielenkiintoista odotella kokemuksia. Onnea uuden X:n johdosta.

Kiitoksia! Tuollainen lifestyle crossoverhan tuo on, eli tilaa on about golffin verran. Se kuitenkin meidän perheelle tässä kohtaa riittää, eikä halua ollut keskusta-asujana hommata mitään kovin isoa laitetta. Autolla ajetaan lähinnä tätä nurkkapyöritystä.

Mutta tuon ajettavuuspuolen BMW osaa. Auto menee kerrassaan upeasti, korkeudesta huolimatta tuolla kurvailee makoisasti. Äänimaailma on sivistynyt. Kone tuosta varmaan vielä vertyy, mutta ihan riittävästi se tuota autoa kuljettaa. Olen kyllä harkinnut softaamista...

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3734
    • Profiili
Vs: Keikarilaisten autot
« Vastaus #562 : 11.11.12 - klo:13:24 »
Takavetoon siirryn sitten joskus tulevaisuussa kun hankin vanhan V12 Jaguarin, taitaa olla aika bensarosvo :)

Tuota on turha murehtia: Bensaa ei kulu tippaaakaan auton seistessä korjaamolla.
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

Salama

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 937
    • Profiili
Vs: Keikarilaisten autot
« Vastaus #563 : 11.11.12 - klo:14:18 »
Tuota on turha murehtia: Bensaa ei kulu tippaaakaan auton seistessä korjaamolla.

Eikö auton rassailu ole keikari approved -harrastus? Saako herrasmies liata käsiään?

MJ

  • Vieras
Vs: Keikarilaisten autot
« Vastaus #564 : 11.11.12 - klo:16:51 »
Tuota on turha murehtia: Bensaa ei kulu tippaaakaan auton seistessä korjaamolla.

Eikö auton rassailu ole keikari approved -harrastus? Saako herrasmies liata käsiään?
Muu kuin näppäimistön hakkaaminen ja kenkien lankkaaminen on rahvaanomaista toimintaa ja paheksuttavaa.

Farmer John

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1498
    • Profiili
Vs: Keikarilaisten autot
« Vastaus #565 : 11.11.12 - klo:19:12 »
Eikö auton rassailu ole keikari approved -harrastus? Saako herrasmies liata käsiään?

Joku tarpeeksi vanha (lue arvokas) brittiauto kun on tallissa ja sen öljytikkua tutkailee tweedit yllä niin kaipa se menee ihan ok?

Tandem

  • Kisälli
  • Viestejä: 36
    • Profiili
Vs: Keikarilaisten autot
« Vastaus #566 : 12.11.12 - klo:14:42 »
Edelleen tässä olen näitä autoasioita miettinyt. Onko arvon kveekarilaisilla kokemuksia Opel Insignian nykyisestä mallista? Mielestäni mukavan linjakkaan näköinen kulkupeli ja tästäkin saisi sporttimallista kohtuuhinnalla melko tehokkaan ja hyvin varustellun viriteltyä ilman, että ihan pikkuautosarjaan pitää laskeutua. 20-tuumaiset vanteetkin varustepaketissa suorastaan halpaan hintaan. Yksinajoon lähes täysin tulisi joten noilla tiloilla ei niin väliä muuten.


Ajoin kesällä pari viikkoa reissussa vuokratulla Insignialla. Kone oli kaksilitrainen diesel, veikkaisin että 160hp versio. Olin itse ainakin positiivisesti yllättynyt kokemastani. Mukava ja vakaa auto ajaa, sopivasti tehoa (ja vääntöä), laadukas yleisilme. Tehdasnavigaattori toimi hyvin ja oli miellyttävä käyttää. Takanäkyvyys on tuossa hatchbackissa melko huono, tavaratila on myös melko matala. Joka tapauksessa, paras Opel mitä olen ajanut ja mielestäni ero johonkin 2000-luvun alun autoihin on selkeä.

Bordeaux

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1744
    • Profiili
Vs: Keikarilaisten autot
« Vastaus #567 : 12.11.12 - klo:14:50 »
Co-re, jos et ole allerginen ranskalaisille, käy ainakin koejamassa Citroen C5. Tämä kolmas sukupolvi on aivan eri planeetalta aikaisempiin verrattuna ja pitäis olla liisarina edullinenkin.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Keikarilaisten autot
« Vastaus #568 : 12.11.12 - klo:15:22 »
Heh. On liisarina auton luonteeseen nähden saatanan kallis. C250 Mersun, V60 D5 Summumin tai 318d BMW:n saa samaan hintaan. Tiedän, koska kollegallani on C5 2.0 tms padalla.
« Viimeksi muokattu: 12.11.12 - klo:15:23 kirjoittanut konda »

Farmer John

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1498
    • Profiili
Vs: Keikarilaisten autot
« Vastaus #569 : 12.11.12 - klo:17:35 »
Heh. On liisarina auton luonteeseen nähden saatanan kallis. C250 Mersun, V60 D5 Summumin tai 318d BMW:n saa samaan hintaan. Tiedän, koska kollegallani on C5 2.0 tms padalla.

Whoot? C5:n kallein malli kaikilla patonkiin saatavilla heebeleillä on 845e/kk kun taas C250 hinnat alkaen 955e/kk. Ja mersuun kun tunnetusti saa lähtöhintaan mukaan neljä fillaria ja ohjauspyörän ja muut sitten aina touhutonni per optio. Aikoinaan kävin mielenkiinnosta testaamassa jotain 156hp business mallia C5:sta ja olisi jäänyt kaikkineen maksamaan reilusti alle 700e/kk.