Kirjoittaja Aihe: Keikarilaisten autot  (Luettu 429916 kertaa)

tuc

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1521
    • Profiili
    • Herrainpukimo
Vs: Keikarilaisten autot
« Vastaus #1005 : 27.03.18 - klo:13:27 »
Aiheeseen palatakseni täytyy sanoa, että nimenomaan nuorena rahattomana (tai pilttinä) auton kuolaaminen on se, mikä määrittää sen, mistä autoista mikäkin ikäpolvi unelmoi.

Joka ikinen kerta autooni istuessa tulee mieleen, että tässä on nyt se auto, josta unelmoin todella pitkään. Onneksi kovin moni ei unelmoi pappamallisista isokoneisista ässistä (ja tuotantomäärät olivat aikanaan valtavat, puoli miljoonaa autoa!), koska lopputuloksena tämä niche-haave on laadullisesti ja mukavuudeltaan omaan hanskaan paras mahdollinen auto, joka ei äänimaailmansa tai kyytinsä osalta jää tippaakaan 20 kertaa kalliimmista uusista luksusautoista jälkeen. Ja jollaisen voi hankkia muutamalla tonnilla, jos +200tkm ajettu kelpaa.

Mainittakoon, että kirjoitin vuonna 2001 ylioppilaskirjoituksissa vastaavanlaisesta autosta myyntipuhemuotoisen esseen hyvällä menestyksellä.

Veikkaan, että esimerkiksi ekan sukupolven Honda Civic Type-R tulee olemaan klassikko, samoin S 2000. Nyt niitä vielä saisi pikkurahalla. Mistäs autoista te itse haaveilitte 18-kesäisinä? Lamborghini Gallardojenkin hinnat ovat kovaa vauhtia kohoamassa, koska kaikki haluavat sellaisen - riippumatta ajo-ominaisuuksista tai mistään rationaalisesta seikasta.
http://www.herrainpukimo.fi - Herrainpukimo, turkulainen vaatekauppa kaikille Suomen herrasmiehille.

sika

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 208
    • Profiili
Vs: Keikarilaisten autot
« Vastaus #1006 : 28.03.18 - klo:20:46 »
^Tuosta kun olin 18v on kulunut jo tovi, mutta ainakin kuvittelen, että edes muistini vielä pelaa kohtuullisesti.

Muistikuvani mukaan kärkipäässä olivat ainakin:
- '69 Dodge Charger 426 Hemillä. Triple Black.
- '70 Dodge Challenger 426 Hemillä. Tietysti valkoinen - Kowalski forever!
- '59 Cadillac Coupe DeVille
- '49 Mercury

Hyvä on. Tunnustetaan. Listaan kuuluu myös '70-lukulainen jenkki-vani. Ulkopuolelta maalattu metalflake-maaleilla ja kuvioilla, jotka saisivat keskiverto sosiaalidemokraatin verenpaineen nousemaan vähintään 50%. Sisusta on värisävyltään pääasiassa aito bordellin punainen, materiaaleina mm. lurex, nahka, ja plyysi.

paddington

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 777
    • Profiili
Vs: Keikarilaisten autot
« Vastaus #1007 : 29.03.18 - klo:08:42 »
18-vuotiaana unelmissa olivat uusista autoista Camaro, Mustang ja Corvette. Vanhoista autoista unelmissa oli Camaro, Mustang ja Corvette. :)
Tietysti myös Charger ja Challenger. Oikeastaan kaikki 60-luvun lopun muskelit viehättivät ja viehättävät yhä.

Mitä sitä kaunistelemaan. Tykkään jenkkiautoista yleensäkin. Rumiahan ne nykyaikana pääosin ovat, mutta niiden muovisessa möhkälemäisyydessä on jotain törkeää ja kotoisaa samaan aikaan. Chevy Vanin omistajuuden kirouksen olen välttänyt pari kertaa. Myös Suburbania olin kerran ostamassa, mutta Letukoista enemmän tietävä mukana ollut kaveri auttoi päätöksessä jättää kyseinen yksilö ostamatta. Uusista jenkeistä tällä hetkellä eniten lämmittävät isot avolavat.

Lapsenomaisia tunteita koen aina nähdessäni kuvan Lamborghini Countachista, jota en valitettavasti ole koskaan livenä nähnyt. Siinä on todella sykäyttävä auto, jonka muotoilu kestää vuosikymmeniä. Mikään ei ole ennen sitä eikä sen jälkeen saanut aikaan samaa.

Diabloilla ajaneista Rytsölän veljeksistä toisen jätin joskus liikennevaloissa drag racessa Fiat Unolla taakseni. Hän tosin ei varmaan tiennyt, että kisa oli vain minun päässäni. Diablossa on jotain samaa kuin Countachissa, mutta vähemmän brutaalilla, sulavammalla tavalla.

Kaikki autoihin liittyvät intohimot sitoutuvat jollain tavalla tunteisiin tai elämänvaiheisiin. "Kun olin lapsi" tai "teininä haaveilin". Sellainen antaa kultauksen mille tahansa, eikä niitä juttuja voi enää mikään ottaa pois.

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3734
    • Profiili
Vs: Keikarilaisten autot
« Vastaus #1008 : 29.03.18 - klo:10:55 »
^ Huomenna messukeskukseen?
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Keikarilaisten autot
« Vastaus #1009 : 29.03.18 - klo:11:04 »
Kyllä se junnuna taisi suurin haave olla 126- korinen SEC:ci Mersu.. Siihen aikaan Mercedes taisi olla muutenkin yksiselitteisesti maailman paras auto. (tai näin ainakin meillä päin ihan suvereenisti sitä pidettiin) Isoimmalla koneella ja kaikilla varusteilla ns. miljoonan markan auto Suomessa.
« Viimeksi muokattu: 29.03.18 - klo:11:08 kirjoittanut Tumppi$ »
VASTATUULEEN!

paddington

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 777
    • Profiili
Vs: Keikarilaisten autot
« Vastaus #1010 : 29.03.18 - klo:11:52 »
^ Huomenna messukeskukseen?

En taida ehtiä.

Bulldog

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 60
    • Profiili
Vs: Keikarilaisten autot
« Vastaus #1011 : 09.04.18 - klo:15:59 »
Mistäs autoista te itse haaveilitte 18-kesäisinä?

Ei saa enää pikkurahalla, minä kun haaveilin Stratoksesta, 037 Stradalesta, S4 Stradalesta ja Dinosta.
Jaa, pikkurahalla saa kyllä listalla myös olleen/t Matra Murenan ja Allanten
George "Bulldog" Grainisland III

Laoban

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 334
    • Profiili
Vs: Keikarilaisten autot
« Vastaus #1012 : 09.04.18 - klo:20:59 »
Ennen haaveiltiin kuusisylinterisistä baijerlaisista, nyt 2cv Citikasta. Toki joku Porsche lämmittäisi mieltä nykyäänkin.

Egsise

  • Kisälli
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: Keikarilaisten autot
« Vastaus #1013 : 16.09.18 - klo:12:31 »
18v sitten ostin mustan 1+7 paikkaisen(kolme penkkiriviä) neliovisen W123 limusiinimersun,
reilulle kaksikymppiselle se oli aika magee käyttöauto josta olin haaveillut noin viisi vuotta.
Kuukausi sitten myin sen pois, viimeiset viisi vuotta se lahosi jossakin tallin nurkalla enkä nähnyt mitään syytä laittaa siitä peltejä kuntoon.
Minulle se oli enää vain auto, ihan tavallinen peli jolla tuli ajeltua 200 000km päivittäisiä juttuja.
Uusi omistaja oli ihan täpinöissään ja aikoi entisöidä auton, kuulemma harvinainen ja kaikkea.

Viisi vuotta on käyttiksenä ollut viime vuosituhannen nelivetovolvo, hyvä varustetaso, mukavuus, 193 heppaa, aqua blue metallic.
Kakkosautona myöskin Volvo, copper metallic.

En enää kelpuuta mustaa, punaista tai hopeanväristä autoa.

AT

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 104
    • Profiili
Vs: Keikarilaisten autot
« Vastaus #1014 : 25.09.19 - klo:17:25 »
Viimein toteutui eräs 70-80-lukujen taitteen nuoren unelma kun autotalliin saapui mallikkaassa kunnossa oleva W123. Sääli että sittemmin markkinamiehet ovat ottaneet insinööreiltä vastuun autojen suunnittelusta.
Anteeksi, voitteko kertoa mistä pääsee vuoteen 1936?

chr

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 419
    • Profiili
Vs: Keikarilaisten autot
« Vastaus #1015 : 30.09.19 - klo:16:14 »
Tuliko Paimiosta?

AT

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 104
    • Profiili
Vs: Keikarilaisten autot
« Vastaus #1016 : 30.09.19 - klo:20:10 »
Tuliko Paimiosta?

Lähistöltä peräisin eli Kaakosta.
Anteeksi, voitteko kertoa mistä pääsee vuoteen 1936?

tuc

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1521
    • Profiili
    • Herrainpukimo
Vs: Keikarilaisten autot
« Vastaus #1017 : 01.10.19 - klo:12:28 »
Viimein toteutui eräs 70-80-lukujen taitteen nuoren unelma kun autotalliin saapui mallikkaassa kunnossa oleva W123. Sääli että sittemmin markkinamiehet ovat ottaneet insinööreiltä vastuun autojen suunnittelusta.

Knoppina W123:n suunnittelija on samainen Bruno Sacco kuin W124:n ja W140:n (ja etenkin hienon SEC-coupen C140:n ja W220:n kohdalla. Herran viimeinen teos oli R230 SL.
http://www.herrainpukimo.fi - Herrainpukimo, turkulainen vaatekauppa kaikille Suomen herrasmiehille.