Kirjoittaja Aihe: Savun lumot  (Luettu 308101 kertaa)

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Savun lumot
« Vastaus #45 : 06.04.12 - klo:23:36 »
Esplendidos on muuten jo kovan luokan parru. Ostin joskus 3 kpl pakkauksen ja vasta yksi on poltettu. Täytyy koittaa joskus rauhallisemmin uudestaan.
Itsellä on tuolla vielä vissiin yksi Cohiban Robusto jäljellä, muut on poltettu. Robustot on muutenkin melkein oma lempparinin mitä tulee kokoihin.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Savun lumot
« Vastaus #46 : 07.04.12 - klo:13:03 »
Robustot on muutenkin melkein oma lempparinin mitä tulee kokoihin.

Olen samaa mieltä - riittävästi savua mutta ei yletön kestoltaan. Kyllä minulla robuston polttamiseenkin menee yli tunti.
Suositellaan täysraittiutta.

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Savun lumot
« Vastaus #47 : 07.04.12 - klo:13:23 »
Sama syy itsellä, aikaa ei kulu kahtatuntia ja silti saa tuhdit savut.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Savun lumot
« Vastaus #48 : 07.04.12 - klo:17:24 »
Humidoriini ostin Partagas Serie D No 4:sia pari yksilöä. Vappuna jos kelit sallii voisi nautiskella.

Nuo ovat kyllä yksiä parhaista kohtaamistani sikareista makunsa ja kokonsa puolesta, mitä tiedän. Kuusi tuollaista taitaa humidorissa lojua ja vähän vastaavia RyJ Short Churchillejä 3-4 kipaletta. Ei oikein kulu talvella kun poltteluhuoneella savustuminen on epämiellyttävää hommaa ja ulkona ei tarkene. Toisaalta sanovat, että vuosi humidorissa ei tee kuin hyvää sikarille.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Savun lumot
« Vastaus #49 : 07.04.12 - klo:17:42 »
Toisaalta sanovat, että vuosi humidorissa ei tee kuin hyvää sikarille.

Minulla on humidorissa jäljellä vielä nippu Zino-merkkisiä dominikaanirobustoja, jotka ovat olleet siellä nyt kymmenen vuotta. Sikäli kuin muistan, maku ja aromi eivät ole tänä aikana muuttuneet miksikään. Ei niin ettei kypsytys voisi olla monille sikareille hyväksi ja muistikin tällaisissa asioissa on mitä on. Joka tapauksessa eivät tunnu ainakaan pilalle menneen siellä lojuessaan.
Suositellaan täysraittiutta.

Wolf

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2005
    • Profiili
Vs: Savun lumot
« Vastaus #50 : 08.04.12 - klo:17:12 »
Partagas Serie D No.4 pääsiäisaterian jälkiruokana

« Viimeksi muokattu: 08.04.12 - klo:18:58 kirjoittanut Wolf »

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Savun lumot
« Vastaus #51 : 08.04.12 - klo:18:45 »
Toisaalta sanovat, että vuosi humidorissa ei tee kuin hyvää sikarille.

Minulla on humidorissa jäljellä vielä nippu Zino-merkkisiä dominikaanirobustoja, jotka ovat olleet siellä nyt kymmenen vuotta. Sikäli kuin muistan, maku ja aromi eivät ole tänä aikana muuttuneet miksikään. Ei niin ettei kypsytys voisi olla monille sikareille hyväksi ja muistikin tällaisissa asioissa on mitä on. Joka tapauksessa eivät tunnu ainakaan pilalle menneen siellä lojuessaan.
Arska jos sun humi toimii niin sun sikarit voi olla siellä vaikka 20 vuotta. Matoja kannattaa kuitenkin bongata.

Pipester

  • Vieras
Vs: Savun lumot
« Vastaus #52 : 24.04.12 - klo:22:01 »
Tänään oli piiputtelu ilta!





Kaksi piipullista meni, toinen Capstania, toinen WO Larsenin 1864. Lisäksi hyvää konjakkia meni muutama lasi.
Seuranani oli hyvä kirja, takkatuli ja loppuillasta vielä tämä biisi http://www.youtube.com/watch?v=Bwg7uyy9g2c
Parhautta nämä kevätillat!

Tauno

  • Vieras
Vs: Savun lumot
« Vastaus #53 : 24.04.12 - klo:22:52 »
^mistä muuten oululaisena hankit piipputupakkasi?

Wolf

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2005
    • Profiili
Vs: Savun lumot
« Vastaus #54 : 24.04.12 - klo:22:54 »
Hyvän oloinen nautiskelusetti.

Pipester

  • Vieras
Vs: Savun lumot
« Vastaus #55 : 24.04.12 - klo:23:06 »
^mistä muuten oululaisena hankit piipputupakkasi?
Näitä parempia tupakkeja olen tilaillut ulkomailta, www.cigarworld.de on hyvä kauppa. Danpipestä ja mysmokingshopista saa suht halvalla hyvää. Myös kotimaisesta sikaritalosta olen tilannut. Arkipiipputupakkaa tulee ostettua yleensä paikallisilta r -kioskeilta, niistä kun yleensä saa macbareneita ja amphoraa. Myös stockmannin alakerrassa olevasta kioskista olen ostanut joskus piipputupakkaa. Muistaakseni oli aika hyvät valikoimat ja vieläpä mahdollisuus toivoa uusia merkkejä, piippuja sieltä sai myös. Mikäli olet aikeissa aloittaa piipunpolton niin kannattaa kokeilla tuota capstanin sinistä, se on helppo ja maukas poltettava!

Tauno

  • Vieras
Vs: Savun lumot
« Vastaus #56 : 25.04.12 - klo:10:43 »

werther

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 124
    • Profiili
Vs: Savun lumot
« Vastaus #57 : 25.04.12 - klo:12:45 »

Tällainen tuskin menisi nykyään läpi Aku Ankassa.

TheodoreMaul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Vs: Savun lumot
« Vastaus #58 : 25.04.12 - klo:14:51 »
Tällainen tuskin menisi nykyään läpi Aku Ankassa.

Aikamme kuva, aikamme kiroja.
Bond mistrusted anyone who tied his tie with a Windsor knot. It showed too much vanity. It was often the mark of a cad.

TheodoreMaul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Vs: Re: Savun lumot
« Vastaus #59 : 29.04.12 - klo:14:00 »


Vihdoinkin tarpeeksi lämmintä.
Bond mistrusted anyone who tied his tie with a Windsor knot. It showed too much vanity. It was often the mark of a cad.