Kirjoittaja Aihe: Korjausompelijat Helsingissä  (Luettu 203452 kertaa)

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Korjausompelijat Helsingissä
« Vastaus #60 : 06.11.11 - klo:16:27 »
Kuinka paljon Kalliossa maksaa housujen lyhennys??

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Re: Korjausompelijat Helsingissä
« Vastaus #61 : 06.11.11 - klo:18:33 »
Jaa no se on kyllä hyvä. Sinne siis. Tattis.


Sent from my HTC Desire Z. Please excuse my brevity.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Re: Korjausompelijat Helsingissä
« Vastaus #62 : 17.11.11 - klo:16:46 »
Kalliosta peukkuja ennen ekojen housujen valmistumista. Henkka maukan flanellit lyhenevät ja upslaagit 15 euroa. Ei paha!

Ja sanoi vielä rehellisesti että sun klubitakki istuu hyvin. Ei sille tehdä mitään.



Sent from my HTC Desire Z. Please excuse my brevity.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Korjausompelijat Helsingissä
« Vastaus #63 : 04.12.11 - klo:20:58 »
Nyt vasta tuli mieleen antaa tämä vinkki, kun etsitään hyvää ompelijaa:

Jos kyseessä on Neuvostotaustainen ompelija, niin kannattaa selvitää onko hän ommellut korjaustöitä vanhan punakoneen armeijalle. Neuvostoliiton armeijassa oltiin älyttömän tarkkoja saumojen millitarkasta suoruudesta. Eli jos ompelija on saanut korjata kenraaleiden univormuja niin laatu on kyllä melko taatusti hyvää.

Yksi tällainen on Nööp Helsingin Malmilla. Siellä saa erinomaista jälkeä, vaikka hinta ei ole lainkaan halvimmasta päästä.

Dan-D

  • Vieras
Vs: Korjausompelijat Helsingissä
« Vastaus #64 : 19.12.11 - klo:07:36 »
Kyselisin vielä housujen kaventamisen perään.  Onko tästä kokemuksia ja mitä on tullut käytännössä maksamaan?  Harkitsen kavennuttamista esim. legendaarisessa Kallion korjausompelimossa, mutta jonkinlainen hintaindikaatio olisi ihan kiva olla tiedossa.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Korjausompelijat Helsingissä
« Vastaus #65 : 19.12.11 - klo:11:03 »
Olikohan kavennus 14 vai 20 euroa. En muista, vaikka olen kavennuttanut nyt neljät housut siellä. Lyhennys on sen 14 euroa.

Kalliosta kokemusta: Olen nyt muutattanut siellä paljon vaatteita ja olen kyllä paikkaan ihan tyytyväinen. Housujen lyhennykset ja kavennukset ovat menneet hyvin. On kyllä tullut lapsuksia kauluspaidoissa, housujen vyötäröissä ja takkien hihojen pituuksissa. Mutta tämä johtuu omasta osaamattomuudesta ja keskittymiskyvyn puutteesta. Muutama kauluspaita jäi hihoista lyhyeksi, jokunen takki hihoista pitkäksi ja yhdet housut kiristyivät vyötäröstä hieman liikaa. Kaikki tämä sen vuoksi, että en ollut miettinyt valmiiksi mitä haluan. Ja päälle laitetaan juuri 100% oikein hihoista istuva kauluspaita ja pikkukengät, kun mennään muutattamaan vaatteita.

Eli omaa tarkkuutta vaaditaan ja ennen kaikkea oikeat sovitusvaatteet päälle. Ja mansettia tulee näkymään takin hihan alta vain aika tasan 0,5 cm. Ei suostu mitenkään lyhentämään yli tämän :) Muutamassa takissa onnistuin saamaan 1 cm näkyviin :)

Kallion laatu on mielestäni hyvää. En löydä siitä mitään moitittavaa. Kannattaa kuitenkin aina sanoa, että kaiken rikkinäisen saa korjata. Jos lyhennät hihoja ja takista puuttuu puolet vuoresta, niin et saa tästä mitään palautetta.
« Viimeksi muokattu: 19.12.11 - klo:11:06 kirjoittanut konda »

Bordeaux

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1744
    • Profiili
Vs: Korjausompelijat Helsingissä
« Vastaus #66 : 19.12.11 - klo:11:05 »
Ja mansettia tulee näkymään takin hihan alta vain aika tasan 0,1-1 cm. Ei suostu mitenkään lyhentämään yli tämän :)

Olen huomannut ihan saman :)

Dan-D

  • Vieras
Vs: Korjausompelijat Helsingissä
« Vastaus #67 : 19.12.11 - klo:11:05 »
Ok, kiitos tiedosta.  Todella kohtuullinen hinta mielestäni.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Korjausompelijat Helsingissä
« Vastaus #68 : 19.12.11 - klo:11:07 »
Ja mansettia tulee näkymään takin hihan alta vain aika tasan 0,1-1 cm. Ei suostu mitenkään lyhentämään yli tämän :)

Olen huomannut ihan saman :)

Siis WTF tässä on!? Mä meinasin ottaa tän Sartorialist kuvan mukaan ja sanoa että NÄIN se pitää mummeli olla :)
http://www.thesartorialist.com/photos/the-proper-shirt-sleeve-length/

No nyt on kaikki takit sen 0,5 cm. Eikös se muuten periaatteessa riitä?

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Korjausompelijat Helsingissä
« Vastaus #69 : 19.12.11 - klo:11:09 »
Ok, kiitos tiedosta.  Todella kohtuullinen hinta mielestäni.

Olisiko lahkeen kavennus ollut vähän enemmän... en jaksa muistaa. Tässä nyt melkein 500 mennyt tonne paikkaan kuukaudessa puolessatoista. Sen siitä saa kun on vaan väärän kokoisia vaatteita.

Bordeaux

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1744
    • Profiili
Vs: Korjausompelijat Helsingissä
« Vastaus #70 : 19.12.11 - klo:11:15 »
Ja keikarilaisillehan siellä on eri hinnat, eli kannattaa mainita.

Dan-D

  • Vieras
Vs: Korjausompelijat Helsingissä
« Vastaus #71 : 19.12.11 - klo:16:03 »
Tämän päivän hintatieto: housujen kavennus Kallion korjausompelimossa 26 euroa tehtäessä kavennus koko matkalta ylhäältä alas.  Erittäin kohtuullinen hinta.  Olen maksanut kolminkertaisestikin.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Korjausompelijat Helsingissä
« Vastaus #72 : 19.12.11 - klo:17:04 »
Eikös korjausompeluiden alv nouse 1.1.12 alkaen 9:stä 23:een...

Timati

  • Vieras
Vs: Korjausompelijat Helsingissä
« Vastaus #73 : 19.12.11 - klo:17:51 »
Tämän päivän hintatieto: housujen kavennus Kallion korjausompelimossa 26 euroa tehtäessä kavennus koko matkalta ylhäältä alas.  Erittäin kohtuullinen hinta.  Olen maksanut kolminkertaisestikin.

Kuulostaapa kohtuulliselta. - Tämän kylän omelijattaret ovat aina vierailtaessa kun eivät olisi miestenvaatteita nähneetkään.

Kulkuri

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 51
    • Profiili
Vs: Korjausompelijat Helsingissä
« Vastaus #74 : 02.01.12 - klo:20:01 »
Töölössä lämmin suositus ompelimo Galliamolle Museokadun ja Mechelininkadun kulmassa. Jälki asiallista ja hintataso suunnilleen samaa luokkaa kuin Kallion korjausompelimossa. Plussaa myös seiskaan asti ulottuvasta aukiolosta. Esim. housujen pidennys ja kavennus koko matkalta maksoi 30 euroa.