Kirjoittaja Aihe: Korjausompelijat Helsingissä  (Luettu 202846 kertaa)

J-ma

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 185
    • Profiili
Vs: Korjausompelijat Helsingissä
« Vastaus #135 : 13.08.12 - klo:14:18 »
J-ma: oletko varma, että itse omistaja oli sinua palvelemassa? Itsekin ihmettelin kondan hehkutuksia Galinan näkemyksistä ja mielipiteistä, kun itselle jäi aivan päinvastainen olo. Takkia noutaessa selvisikin, että minua palvellut henkilö olikin joku tuuraaja (ymmärsin että Galinan äiti).

Sama nainen kun vein ja hain. Noin 45-50-vuotias, tummat hiukset ja pyöreähkö.

mxm

  • Kisälli
  • Viestejä: 29
    • Profiili
Vs: Korjausompelijat Helsingissä
« Vastaus #136 : 07.09.12 - klo:23:24 »
Millaiset toimitusajat Galliamolla yleensä on? Peruskauraa olisi kyseessä eli chinojen lyhennystä ja paidan hihojen lyhennys.

Bordeaux

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1744
    • Profiili
Vs: Korjausompelijat Helsingissä
« Vastaus #137 : 08.09.12 - klo:09:08 »
Viikon verran on yleensä ollut.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Korjausompelijat Helsingissä
« Vastaus #138 : 08.09.12 - klo:11:43 »
Parissa päivässäkin on viimeaikoina onnistunut jos on vaan pyytänyt.

Farmer John

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1498
    • Profiili
Vs: Korjausompelijat Helsingissä
« Vastaus #139 : 19.12.12 - klo:17:54 »
Jos vien housut lyhennettäväksi ja liivin kavennettavaksi esim. Kallion korjausompelimoon niin pitääkö mun itse mittailla mitä haluan pois mistäkin vai lyödäänkö kamat siellä päälle ja sovitetaan mikä näyttää hyvältä?

Elias

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 553
    • Profiili
Vs: Korjausompelijat Helsingissä
« Vastaus #140 : 19.12.12 - klo:18:19 »
Kamat lyödään siellä päälle ja sitten nuppineuloilla sovitetaan korjauksia.
Vaatekaapin tyhjennys
Sokeet johdattaa sokeita. Ne, jotka vetää edel on vain syvemmäl skutas.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Korjausompelijat Helsingissä
« Vastaus #141 : 19.12.12 - klo:20:09 »
Kamat lyödään siellä päälle ja sitten nuppineuloilla sovitetaan korjauksia, jotka todennäköisesti menevät Kalliossa pieleen ainakin osittain.

FTFY

Farmer John

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1498
    • Profiili
Vs: Korjausompelijat Helsingissä
« Vastaus #142 : 19.12.12 - klo:21:22 »
Kamat lyödään siellä päälle ja sitten nuppineuloilla sovitetaan korjauksia, jotka todennäköisesti menevät Kalliossa pieleen ainakin osittain.

FTFY

Eikö monella ole ollut tuolta hyviäkin kokemuksia?

Farmer John

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1498
    • Profiili
Vs: Korjausompelijat Helsingissä
« Vastaus #143 : 20.12.12 - klo:13:29 »
Kallio kiinni loppiaiseen, kokeillaan Galliamoa.

Zildjiar

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 277
    • Profiili
Vs: Korjausompelijat Helsingissä
« Vastaus #144 : 28.12.12 - klo:14:59 »
Missäpäin Helsinkiä voi käydä kavennuttamassa villapaidan? Alennuksista lähti mukaan muuten täydellinen, mutta vatsan seudulla muutama sentti ylimääräistä.

Farmer John

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1498
    • Profiili
Vs: Korjausompelijat Helsingissä
« Vastaus #145 : 28.12.12 - klo:23:25 »
Kallio kiinni loppiaiseen, kokeillaan Galliamoa.

Housut lyhennetty ok, mutta liiville ei ole käytännössä tehty mitään. Liiviä piti kaventaa molemmista kyljistä sekä selästä jonka lisäksi ommella halkiot kiinni ja ratkoa taskut auki. Halkiot oli ommeltu kiinni kyllä, mutta se olikin ainoa näkyvä muutos mitä 35 eurolla sai, edes taskuja ei ollut ratkottu. Huomenna etsimään seuraavaa ompelijaa joka pystyy tuon mielestäni yksinkertaisen työn tekemään. Ei todellakaan jatkoon.

Farmer John

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1498
    • Profiili
Vs: Korjausompelijat Helsingissä
« Vastaus #146 : 29.12.12 - klo:17:37 »
Ajoin tänään Galliamolle ja koska rouva näytti olevan paikalla niin sain liivin uudelleen työstöön. Nyt painotin tarkemmin että liivin pitää olla istuva ja ompelija nipisti sitä nuppineuloilla siten että liikkumavaraa oli enää vähän. Muutaman tunnin myöhemmin kävin hakemassa liivin ja sitä oli kavennettu selkeästi enemmän kuin sovituksessa, mutta nyt se on kuitenkin hyvännäköinen vaikkakin ehkä aavistuksen turhan tiukka. No vyötäröllä on onneksi varaa ottaa pois ylimääräistä painolastia niin myöhemmin liivi saattaa olla täydellinen  :)   Ehkä pientä protestihenkeä havaittavissa kun vein liivin uudestaan sinne, mutta maksutta teki myös lisämuutokset joten siitä plussaa.

vililikku

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 574
    • Profiili
Vs: Korjausompelijat Helsingissä
« Vastaus #147 : 01.01.13 - klo:15:29 »
^Näinhän sen kuuluukin toimia, siis ilmainen korjaus, jos työ on tehty huonosti. Ja nyt on motivaatiota laihduttaakin! (vaikkakin tämä tietysti oikeasti on huonoa työtä)

Sprezzaturpa

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 127
    • Profiili
Vs: Korjausompelijat Helsingissä
« Vastaus #148 : 01.01.13 - klo:17:36 »
Kamat lyödään siellä päälle ja sitten nuppineuloilla sovitetaan korjauksia, jotka todennäköisesti menevät Kalliossa pieleen ainakin osittain.

FTFY

Eikö monella ole ollut tuolta hyviäkin kokemuksia?

No, itse olen Kallion korjausompelimossa lyhentänyt/kaventanut housuja, pidentänyt hihoja, ottanut vyötäröltä sisään, jopa vaihdattanut yhden liivin selkäosan (muuten liivi oli liian tiukka vyötäröltä) ja aina tullut mielestäni moitteetonta jälkeä ja juuri niin kuin olen pyytänyt. Yhdessä rotsissa oli kulumaa hihoissa ja soittivat varmistaakseen saako muutoksen tehdä, siitä kun jäi näkyvät kulumaraidat pidennettyyn hihaan.

Galliamosta on myöskin tullut hyvää jälkeä. Molemmissa paikoissa kannattaa kuitenkin tietää itse, mitä haluaa tehtävän ja kuinka paljon, mutta kyllä neuvojakin saa jos kysyy.

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2424
    • Profiili
Vs: Korjausompelijat Helsingissä
« Vastaus #149 : 27.03.13 - klo:09:28 »
Ruoholahdessa Ompelimo Atelier 18.

http://www.ompelimo18.fi/

Liikettä pitää hieman iäkkäämpi rouva, jonka puheessa hyvin slaavilainen korostus.

Olen kärsimätön ja suurpiirteinen, en tahtonut jaksaa takinlyhennykseen liittyvää mittojen hieromista ja eri vaihtoehtojen pohtimista, mutta vaimonikaan - joka löytää virheen hiotussa timantissakin - ei nähnyt huomauttamista työn jäljessä ja on tämän jälkeen vienyt omatkin vaateostoksensa tuonne korjattavaksi.

Vien jatkossakin tuonne korjaukset koska toimitusaika on tarpeen vaatiessa vaikka seuraavana päivänä ja hinnat ihan kilpailukykyiset, joskaan polkumyyntiä tuolla ei harjoiteta.

Kysyin tekisikö hän mittatyönä housuja. Rouvan mielestä niistä tulisi hänen tekemänään "liian kalliit" kun taskuihin yms. menisi tuhottomasti aikaa, mutta lupasi että valmisvaatteista hän kyllä muokkaa täysin istuvat ja juuri sellaiset kuin asiakas haluaa. No, sitähän se korjausompelu tietysti on :-)