Kirjoittaja Aihe: Korjausompelijat Helsingissä  (Luettu 202824 kertaa)

_ a m _

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1682
    • Profiili
Vs: Korjausompelijat Helsingissä
« Vastaus #120 : 30.05.12 - klo:17:24 »
Ei Helsingissä, mutta täällä maakunnassa.

Vein juuri kolme paitaa kavennettavaksi. Raportoin sitten kesäkuun puolimaissa, kun käyn hakemassa jos jotain raportoitavaa on. Pussittavista selistä pitäisi päästä eroon.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Korjausompelijat Helsingissä
« Vastaus #121 : 02.06.12 - klo:06:01 »
Ei Helsingissä, mutta täällä maakunnassa.

Vein juuri kolme paitaa kavennettavaksi. Raportoin sitten kesäkuun puolimaissa, kun käyn hakemassa jos jotain raportoitavaa on. Pussittavista selistä pitäisi päästä eroon.

Ei voi olla niin vaikeaa, ettei omalla koneella selviä (jos omaa konetta ei ole, ymmärrän).

Ehkä tänne oikeasti pitää pykätä tutoriaali joskus. Jahka on sitä kuuluisaa aikaa.
Kaikki villa tottelee rautaa.

_ a m _

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1682
    • Profiili
Vs: Korjausompelijat Helsingissä
« Vastaus #122 : 02.06.12 - klo:07:46 »
^

Et vaikka olisi kaksi vasenta kättä?

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Re: Korjausompelijat Helsingissä
« Vastaus #123 : 05.06.12 - klo:16:52 »
Ei siivoaminenkaan ole vaikeaa. Silti käytän ennemmin siivoojaa. Samalla tavalla jälki on ammattilaisen tekemänä parempi.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Korjausompelijat Helsingissä
« Vastaus #124 : 05.06.12 - klo:17:24 »
Kyllä parasta jälkeä saa aina itse tekemällä, kunhan homma ei ole liian monimutkaista ja erityistaitoa tai -välineitä vaativaa. Toki ammattilainen tekee asian varmasti nopeammin ja vähemmällä kiroilulla. Valitettavasti vain olen monesti joutunut toteamaan, että ammattilaisen jälki ei kaikin puolin ole sitä, mitä toivoisi, vaikka hinta ei olisi halpakaan.
Suositellaan täysraittiutta.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Korjausompelijat Helsingissä
« Vastaus #125 : 05.06.12 - klo:17:48 »
En voi allekirjoittaa tätä. Tällöin täytyy löytää oikea ammattilainen, eikä antaa minkään pirkkaryssän tehdä hommia.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Korjausompelijat Helsingissä
« Vastaus #126 : 05.06.12 - klo:20:27 »
Olen ruokkinut muutamia eri ompelijoita yhteensä nelilukuisen numeron verran viimeisen 1,5 vuoden aikana, eli ei tarvitse huudella. Räätäleiden palveluita ei ole tarvinnut käyttää, koska siihen ei ole ollut vaatteiden korjauksien osalta tarvetta.
« Viimeksi muokattu: 05.06.12 - klo:20:30 kirjoittanut konda »

vililikku

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 574
    • Profiili
Vs: Korjausompelijat Helsingissä
« Vastaus #127 : 05.06.12 - klo:22:07 »
Kyllä parasta jälkeä saa aina itse tekemällä, kunhan homma ei ole liian monimutkaista ja erityistaitoa tai -välineitä vaativaa. Toki ammattilainen tekee asian varmasti nopeammin ja vähemmällä kiroilulla. Valitettavasti vain olen monesti joutunut toteamaan, että ammattilaisen jälki ei kaikin puolin ole sitä, mitä toivoisi, vaikka hinta ei olisi halpakaan.

En voi allekirjoittaa tätä. Tällöin täytyy löytää oikea ammattilainen, eikä antaa minkään pirkkaryssän tehdä hommia.

Olen molempien kanssa samaa mieltä. Kun homma ei ole liian monimutkaista ja erityistaitoa tai -välineitä vaativaa, parhaan lopputuloksen saa itse tekemällä, sillä itsehän tietää täysin, mitä haluaa. Jos taas homma on monimutkainen ja erityistaitoa tai -välineitä vaativaa, täytyy löytää oikea ammattilainen, jotta lopputulos on mahdollisimman lähellä sitä, mitä haluaa.

J-ma

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 185
    • Profiili
Vs: Korjausompelijat Helsingissä
« Vastaus #128 : 07.08.12 - klo:23:27 »
Olen ruokkinut muutamia eri ompelijoita yhteensä nelilukuisen numeron verran viimeisen 1,5 vuoden aikana, eli ei tarvitse huudella. Räätäleiden palveluita ei ole tarvinnut käyttää, koska siihen ei ole ollut vaatteiden korjauksien osalta tarvetta.

En ole täysin tyytyväinen Galliamoon. Ongelma on sama kuin kaikissa muissa "ompelimoissa": tekijältä puuttuvat hyvät mielipiteet. Minä kuulun siihen vammaisryhmään, joka ei osaa sanoa ollenkaan että monta senttiä lahkeesta pitää napsaista pois jotta pituus on hyvä. Senpä takia tarvitsen apua tähän. Tähän harvassa ompelimossa saa.

Galliamossa housujen lyhennys maksoi 15 euroa. Jälki näyttää siistiltä, tosin näin yksinkertaisessa hommassa pitääkin. Sen sijaan housuista tuli nyt liian lyhyet. Hauskaa tässä on se, että kun kysymällä kysyin naisen mielipidettä, ja sitten siihen vielä lisättiin rutkasti pyynnöstäni (näytti ihan liian lyhyeltä), oli lopputulos silti liian lyhyt.

En vain osaa, ja siksi vien räätälille jatkossa kaikki helpoimmatkin hommat. Ei vain ole aikaa rampata korjauttamassa näitä kämmejä. Maksan mieluusti sen 10 euroa enemmän siitä, että homma tulee kerralla kuntoon ja ilman että minun tarvitsee mielipidettäni ilmaista.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Korjausompelijat Helsingissä
« Vastaus #129 : 08.08.12 - klo:12:26 »
Galliamolla nimen omaan on mielipiteitä. Galina sanoo kyllä jos joku ei toimi (esim jos housuja tarvitsee kaventaa pelkän lyhentämisen ohella) ja lahkeen pituudesta hän laittaa joko hyvän breikin tai breikittömän (lähtökohtaisesti breikillisen, jos ei itse muuta halua). Olen itse asiassa yllättynyt, kuinka hyvin hän tietää vaatteiden oikeasta istuvuudesta. Ensimmäinen ompelija, joka sanoo, jos takki ei istu hyvin.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Korjausompelijat Helsingissä
« Vastaus #130 : 08.08.12 - klo:18:06 »
Jälleen käytetty onnistuneesti Galliamoa:

Takin kavennus vyötäröltä
Housujen molempien lahkeiden lyhennys ja kavennus vyötäröltä
Takin molempien hihojen lyhennys (toimivat napit)

Yht 105 euroa. Antoi vielä alennusta hieman. Pelkkä takin kavennus taitaa olla noin 40-50 euroa, koska lyhennys+vyötärö = noin 30 euroa ja hihat noin 25 euroa.

Aika tuntuvan lyhennyksen teki vyötäröltä. Jos sanoisin kaksi kokoa, voisi mennä arvaus aika lähelle.
« Viimeksi muokattu: 08.08.12 - klo:18:22 kirjoittanut konda »

komisario

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 52
    • Profiili
Vs: Korjausompelijat Helsingissä
« Vastaus #131 : 08.08.12 - klo:22:47 »
J-ma: oletko varma, että itse omistaja oli sinua palvelemassa? Itsekin ihmettelin kondan hehkutuksia Galinan näkemyksistä ja mielipiteistä, kun itselle jäi aivan päinvastainen olo. Takkia noutaessa selvisikin, että minua palvellut henkilö olikin joku tuuraaja (ymmärsin että Galinan äiti).

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Re: Korjausompelijat Helsingissä
« Vastaus #132 : 09.08.12 - klo:00:56 »
Sillä on siellä aina joskus joku muukin, vaikka itseäni ei ole kukaan muu koskaan palvellut. Kai sekin lomaa joskus pitää ja silloin voi olla esim Vuosaaren pisteestä joku tuuraamassa.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Korjausompelijat Helsingissä
« Vastaus #133 : 10.08.12 - klo:16:32 »
Vein tänään kaksi tweedistä vintagetakkia Galliamoon. Molemmista hihoja pitäisi pidentää siten, että sisäkangasta laitetaan lisää ja toisesta sivuilta sisään mahan kohdalta. Yhteensä 90€ eli ei paha ollenkaan.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Re: Korjausompelijat Helsingissä
« Vastaus #134 : 10.08.12 - klo:16:56 »
Ei sitten ihan törmätty.