Kirjoittaja Aihe: Korjausompelijat Helsingissä  (Luettu 202849 kertaa)

P3tt3ri

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 147
    • Profiili
Korjausompelijat Helsingissä
« : 26.01.11 - klo:10:19 »
Hakusessa olisi hyvän hintalaatusuhteen omaavia korjausompelijoita Helsingistä, mielellään keskustan alueelta. Tarkoituksena olisi ainakin kavennuttaa kauluspaitoja ja lyhennyttää puvun housuja, mutta plussaa olisi, jos ompelijalla olisi ammattitaitoa myös slimmata vyötärön nurkilta puvun takkeja sekä päällystakkeja. Tietysti jos kykyä löytyy myös esim. sen ikävän rypyn poistamiseen yläselästä, yhä parempi.

Olisi hieno kuulla ihmisten kokomuksia ompelijoista - ketä olette käyttäneet noihin yllämainittuihin korjauksiin ja mikä on ollut kustannus mistäkin toimenpiteessä? Kiitos avusta!

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Korjausompelijat Helsingissä
« Vastaus #1 : 26.01.11 - klo:10:26 »
Ketju hieman asiaa sivuten:
http://www.keikari.com/foorumi/index.php?topic=176.30

Ja Villen lyhyt blogiteksti Kallion korjausompelimosta.
http://www.keikari.com/blogi/kallion-korjausompelimo/

Tämä taitaa olla suurimman osan täällä kirjoittavista Helsinkiläisistä vakiopaikka pienille muutoksille. Keikarin mainitsemalla 10% alennusta loppuhinnasta.

Ihan osaavia tätejä ja ottavat myös hyvin omat toivomuksesi huomioon, kunhan sen vain painokkaasti kerrot :)

Edit.
Omat kokemukseni Helsingin alueella koostuvat kolmesta paikasta.
Kallion Korjausompelimo: Hyvää palvelua, hyvää työtä, hyvään hintaan. Ei valittamista. Nykyään ilmeisen suosittu ja työllistetty, joka kannattaa ottaa huomioon. Kiireessä tänne ei kannata viedä, ellei omaa hyviä neuvottelutaitoja. :) Omalla kohdallani ovat kyllä joustaneet pariin otteeseen, kun työt on tarvittu valmiiksi hieman nopeammin.

Vaatturi Raimo Kortelainen (Aleksi 13): Hyvää työtä, osaava vanhan koulukunnan kaveri. Hoitanut mallikkaasti omalla kohdallani takkien kaventamiset, housujen kaventamiset ja lyhennykset. Hintaluokka hieman edellistä korkeampi.

Ompelimo-KikkaTikki (Töölö): Yhden puvun käynyt täällä laitattamassa kuntoon, housujen kavennus ja lyhennys, sekä hihojen lyhennys. Ihan ok-tasoista työtä ja homma hoitui nopeasti (tarvitsin muistaakseni kahden päivän päähän). Hinnaltaan melko korkea ja työn laatu ei ollut sellaista joka olisi saanut vakuuttuneeksi, jotta asioisin uudelleen.

Tällä hetkellä itselläni on menossa yhteistyöprojekti avopuolisoni vaatturiksi opiskelevan serkun kanssa. Ensimmäiset jutut ovat hänellä nyt työstettävänä ja jos (kuten vahvasti uskon) tämä homma toimii, niin uusista hankinnoista tulee entistä helpompia, kun on luotettava ja hinnaltaan varsin sopuisa muutosompelija löydettynä.
« Viimeksi muokattu: 26.01.11 - klo:10:51 kirjoittanut ChuckBass »

Gaffer

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1453
    • Profiili
Vs: Korjausompelijat Helsingissä
« Vastaus #2 : 26.01.11 - klo:11:47 »
Yrjönkadulta löytyy sellainen ompelimo ja kangasliike kuin Materials. On vakiopaikkani.
"label whores for clothes that you can’t even see the label of"

P3tt3ri

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 147
    • Profiili
Vs: Korjausompelijat Helsingissä
« Vastaus #3 : 26.01.11 - klo:11:48 »
Yrjönkadulta löytyy sellainen ompelimo ja kangasliike kuin Materials. On vakiopaikkani.
Osaatko sanoa hinnoista noille em. töille?

Gaffer

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1453
    • Profiili
Vs: Korjausompelijat Helsingissä
« Vastaus #4 : 26.01.11 - klo:12:11 »
Yrjönkadulta löytyy sellainen ompelimo ja kangasliike kuin Materials. On vakiopaikkani.
Osaatko sanoa hinnoista noille em. töille?

En muista noiden kaikkien hintoja eurolleen, mutta kohtuu maltilliset tai sanotaan että keskivertohinnat taitaa olla. Perus housujen lyhennys on 15 euroa. Jokaisen noista töistä olen joskus siellä kyllä teettänyt ja hyvää jälkeä on tehty. Jos ja kun sijainti on kätevä, niin en lähde mahdollisen parin euron säästön tähden kauemmas.
"label whores for clothes that you can’t even see the label of"

Monk

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 80
    • Profiili
Vs: Korjausompelijat Helsingissä
« Vastaus #5 : 26.01.11 - klo:12:46 »
Stenbäckinkadulla Töölössä on myös yksi korjausompelija.

Duffelin kavennus, hihojen lyhennys ja nappuloiden ja narujen vaihto maksoi 65 e. Farkkujen lyhennys oli vuosi tai kaksi sitten 13 e. Työnjälki on hyvää.

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Vs: Korjausompelijat Helsingissä
« Vastaus #6 : 26.01.11 - klo:16:04 »
Minä käytän Castreninkadulla olevaa korjausompelimo Nina Makkosta. Siellä voi teettää myös uusia vaatteita halutessaan. Palvelu on ollut erinomaista. Hinnat normikamaa.
« Viimeksi muokattu: 26.01.11 - klo:16:16 kirjoittanut DandyAndy »
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

Erik

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 563
    • Profiili
Vs: Korjausompelijat Helsingissä
« Vastaus #7 : 26.01.11 - klo:16:23 »
^
Käytän myös Castreninkadun paikkaa. Opiskelukortin omaavaa ilahduttaa 25 % alennus.
Väittävät, että miesten bitch-maisen käytöksen, takakireyden, nipotuksen ja itkupotkuraivareiden takaa löytyy usein alhaiset testotasot.

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Korjausompelijat Helsingissä
« Vastaus #8 : 26.01.11 - klo:20:45 »
Vein juuri 4 pukua ja yhden irtotakin Helsingissä Kortelaiselle Aleksi 13:ta. Sinänsä mielenkiintoista, että olen osan noista vaatteista ostanut uutena liikkeistä, jolloin  lahkeet ja hihat oltiin katsovinaan kohdalleen. Silti olen onnistunut kävelemään Stockalta ja Solosta ulos ylimittaiset mukanani.

Justus

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 117
    • Profiili
Vs: Korjausompelijat Helsingissä
« Vastaus #9 : 26.01.11 - klo:21:17 »
Itse olen muutaman paidan käynyt kavennuttamassa Kallion korjausompelimossa ja olin kyllä työhön ihan tyytyväinen. Ongelmaksi muodostuu lähinnä liikkeen aukioloajat, en nyt taas löytänyt niitä mistään tähän hätään, mutta mikäli aukioloajat eivät ole nyt muuttuneet niin liike menee klo 17 eli en ainakaan itse ehdi ikinä töistä paikan päälle sitä ennen. Pitänee seuraavaksi kokeilla tuota Kortelaista Aleksi 13:sta.

P3tt3ri

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 147
    • Profiili
Vs: Korjausompelijat Helsingissä
« Vastaus #10 : 26.01.11 - klo:21:29 »
Vein juuri 4 pukua ja yhden irtotakin Helsingissä Kortelaiselle Aleksi 13:ta. Sinänsä mielenkiintoista, että olen osan noista vaatteista ostanut uutena liikkeistä, jolloin  lahkeet ja hihat oltiin katsovinaan kohdalleen. Silti olen onnistunut kävelemään Stockalta ja Solosta ulos ylimittaiset mukanani.
Missäs hinnat operaatioille pyörivät?

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Korjausompelijat Helsingissä
« Vastaus #11 : 26.01.11 - klo:22:21 »
Missäs hinnat operaatioille pyörivät?

En kysynyt. Ilmoitan kun haen kamat reilun viikon päästä.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Korjausompelijat Helsingissä
« Vastaus #12 : 27.01.11 - klo:00:12 »
En kysynyt.

Olet hyvin luottavainen.
Suositellaan täysraittiutta.

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Korjausompelijat Helsingissä
« Vastaus #13 : 27.01.11 - klo:00:18 »
Olet hyvin luottavainen.

A) Yleensä liikkeillä on listahinnat, jotka taas ovat markkinahintoja. Pidän epätodennäköisenä sitä, että jonkun vaatturin käyttämä hinnasto olisi tolkuttomasti yläkanttiin.
B) Olin jo maksanut kerran muutoksissa 'palvelevissa' liikkeissä, joten halusin vaatturin hoitavan homman tällä kertaa.

ttj

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 68
    • Profiili
Vs: Korjausompelijat Helsingissä
« Vastaus #14 : 27.01.11 - klo:00:41 »
Vein juuri 4 pukua ja yhden irtotakin Helsingissä Kortelaiselle Aleksi 13:ta. Sinänsä mielenkiintoista, että olen osan noista vaatteista ostanut uutena liikkeistä, jolloin  lahkeet ja hihat oltiin katsovinaan kohdalleen. Silti olen onnistunut kävelemään Stockalta ja Solosta ulos ylimittaiset mukanani.
Missäs hinnat operaatioille pyörivät?

Muistelisin, että viimeksi kun käytin kyseisen herran palveluksia puvun kavennuttamisessa, niskan korjaamisessa, housun lahkeiden viimeistelyssä sekä nappien ompeluttamisessa niin lasku taisi olla 60-70e luokkaa. Takin kavennukset muistaakseni ovat yksistään olleet yleensä siinä 40e hujakoilla. Nuo lienevät niitä yleisimpiä operaatioita eli hinnat on joten kuten muistissa. Päällystakkien korjaukset ja muut harvinaisemmat operaatiot eivät nekään mielestäni erityisen pahan hintaisia ole olleet ja jälki on ollut hyvää.
Those are my principles. If you don't like them I have others.