Kirjoittaja Aihe: Puvun koko muissa maissa?  (Luettu 2962 kertaa)

Jack Skellington

  • Kisälli
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Puvun koko muissa maissa?
« : 20.01.11 - klo:22:47 »
Jos haluaa etsiä netistä ulkomaisista kaupoista irtotakkia yms. niin minkälaisia hakusanoja pitäisi käyttää esim. Ebaystä haettaessa?

Olen aikamoisen pitkä 190cm ja hoikka. Suomikokoni on 52B1 (tai 152). Ebay ja google ei tunnista tuota merkintää ulkomaisilla sivuilla. Miten tälläinen erikoispituus vaatteissa ilmaistaan muissa kulttuureissa?

Muutenkin jos satutte tietämään ulkomaisia kauppoja mistä löytyisi tähän kokoluokkaan sopivia rentoja vaatteita niin kertokaa.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Puvun koko muissa maissa?
« Vastaus #1 : 20.01.11 - klo:22:48 »
Jos haluaa etsiä netistä ulkomaisista kaupoista irtotakkia yms. niin minkälaisia hakusanoja pitäisi käyttää esim. Ebaystä haettaessa?

Olen aikamoisen pitkä 190cm ja hoikka. Suomikokoni on 52B1 (tai 152). Ebay ja google ei tunnista tuota merkintää ulkomaisilla sivuilla. Miten tälläinen erikoispituus vaatteissa ilmaistaan muissa kulttuureissa?

Englanti/USA: 42 L.

Eurooppa: 52 L.
Kaikki villa tottelee rautaa.

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Puvun koko muissa maissa?
« Vastaus #2 : 20.01.11 - klo:23:31 »
Paras vaihtoehto on ottaa hyvin sopiva takki tai pyytää jotakuta mittauttamaan itsesi.
Tärkeimmät tiedot ovat rintakehä, jonka brittilukema aina kertoo ja se ei ole kaikista oleellisin. Itse ainakin ostan parhaiten kun tiedän olkasauma - olkasauma, vyötärö ja pituus (siis kauluksan alalaidas helmaan).

Tässä Styleforumin mittausohjeet.

Useimmat nettikaupat toimittavat mitat pyydettäessä ja eBayssa näiden pitäisi olla vakio.
Oikeasti tämä kannattaa sillä samalla kokolapulla lätkäistyissä voi olla useiden senttien heittoja.

Noissa Jussin luvuissa L on pitkä. Muut merkinnät ovat lyhyt S ja tavallinen R, nämä vaikuttavat takin ja hihojen pituuteen. Näissä lisämääreissäkin voi olla senttien heittoja eri valmistajien välillä.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

Salama

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 937
    • Profiili
Vs: Puvun koko muissa maissa?
« Vastaus #3 : 20.01.11 - klo:23:36 »
Stockan outletissä katselin tänään ihan sopivan kokoisia Bugattin irtotakkeja, mutta koko oli 29. Siis mitä ihmettä?

Enfield

  • Vieras
Vs: Puvun koko muissa maissa?
« Vastaus #4 : 20.01.11 - klo:23:58 »
Stockan outletissä katselin tänään ihan sopivan kokoisia Bugattin irtotakkeja, mutta koko oli 29. Siis mitä ihmettä?

Koon 58 tanakalle miehelle.

Salama

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 937
    • Profiili
Vs: Puvun koko muissa maissa?
« Vastaus #5 : 21.01.11 - klo:00:13 »
Koon 58 tanakalle miehelle.
OK, en tunnusta kokeilleeni :)
Onko siis ihan Suomi-koko? Aikaisemmin minulla oli tallessa hyvä linkki suomalaisen vaateteollisuuden kokotaulukkoon (ja pdf), mutta tähän hätään en sitä löydä.

-edit
eikun löysin sittenkin: http://www.finatex.fi/index.php?mid=2&pid=48
« Viimeksi muokattu: 21.01.11 - klo:00:15 kirjoittanut T. Salama »