Keikari > Etiketti

Sähköposti-etiketti?

<< < (2/8) > >>

JMK:
Mielestäni viestinnän pätevä yleisohje on se sama pyramidisääntö, mitä ilmeisesti on opetettu senttareille jo toistasataa vuotta.

Tärkein asia ensin. Tai pitkässä viestissä tiivistelmä siitä, miksi viesti pitäisi lukea ajatuksen kanssa.

Paras sähköpostiviesti on lyhyt, ytimekäs, ja kertoo selkeästi mitä kirjoittaja haluaa minun tekevän seuraavaksi. Kappalejako on tärkeää, ja jos asioita on paljon, niiden numeroiminen auttaa kummasti. Helpottaa myös vastaamista. Jos viestiin oletetaan vastattavan (esim. kysytään jotakin), auttaisi kovasti jos ne merkitsisi vaikkapa näin: Kysymys: onko tässä viestissä mitään järkeä?

Hyvä otsikko on ihan olennainen, lopetuksiin olen yleensä laittanut vain "terveisin,"

Arska:
Eiköhän ole hyvä mennä mahdollisimman pitkälle samoin kuin kirjeissä. Aloitukseksi sopii esim. "Hyvä veli" ja lopetukseksi "Kunnioittaen Nönnönnöö".

joekok:
Mukavaa, että viesti kirvoitti keskustelua.

Henk.koht. olen päättänyt nyt alkaa viittamaan vastaanottajaan nimellä selkeämmin. Tuntuu, että massapostituksen kaudella postit katoilevat ruuhkiin ja ylitäysiin postilaatikkoihin.
Erityisesti pitkät signaturet, surkeat otsikot ja lässynlässyn-rakenteet saavat veren lämpiämään, myös siksi että mobiililaitteen näyttö on kovin pieni.

DeLillo:
Eiköhän otsikko ole nykyisten massapostitusten aikana (ja jo sitä ennen) tärkein osa viestiä: moni heittää valtaosan viesteistä avaamatta roskiin tai siirtää lukemista tuennemmaksi, jos otsikko on epämääräinen. Kun saa vastaanottajan ylipäänsä avaamaan viestin, on mokaaminen jo paljon vaikeampaa vaikkakin turhan yleistä. Edelle on kirjattu paljon todella hyvää ja tärkeää viestien sisällön rakentamisesta.

Bespoke:
Oikeaoppista on vastata viestin alle, mutta harmillisesti 95%+ ihmisistä vastaavat viestin yläpuolelle.

Lisää aiheesta:
http://en.wikipedia.org/wiki/Posting_style

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta