Kirjoittaja Aihe: Hyvä räätäli Helsingissä?  (Luettu 27987 kertaa)

vhild

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 730
    • Profiili
Vs: Hyvä räätäli Helsingissä?
« Vastaus #15 : 02.02.11 - klo:17:20 »
Korjaustöitä olen teetättänyt Cornel Designilla Helsingin Kalevankadulla.
"I, Sir, am an Englishman, and upon whatever ground I am standing, that ground by the Grace of God IS England."

J-ma

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 185
    • Profiili
Vs: Hyvä räätäli Helsingissä?
« Vastaus #16 : 02.02.11 - klo:17:40 »
Korjaustöitä olen teetättänyt Cornel Designilla Helsingin Kalevankadulla.

Hinnat kuulostivat houkuttelevalta (15 euroa housujen pituuden viimeistelemisestä vs. 30 euroa Hampaalalla), mutta itse henkilö jätti varsin töykeän kuvan itsestään. Ehkä ajoitukseni oli vain huono. Lisäksi kiireet ja lomat olisivat tarkoittaneet työn hoitamista vasta 3 viikon päästä.

Andi

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 95
    • Profiili
Vs: Hyvä räätäli Helsingissä?
« Vastaus #17 : 04.02.11 - klo:00:55 »
Menee vähän ohi aiheen, mutta ompelijoille kannattaa suunnata kun tietää mitä tekee tai voi luottaa ompelijan tietävän. Tai jos haluaa kokeilla onneaan. Muutoin sitten räätäleille. Eli esimerkiksi hihojen ja lahkeiden pituuden muutokset teetän itse ompelijalla, mutta takkien selkäosan kavennukset räätälillä. Syy on karkeasti kolme kertaa alemmat kustannukset ja jotkut ompelijat myös tekevät töitä pienemmällä odotusajalla.

Itse tiedän ompelimon, joka tekee saman homman kympillä parin päivän odotusajalla ja lisää vielä kysymättä sisälahkeisiin kankaaseen sointuvat kulumissuojat.
« Viimeksi muokattu: 04.02.11 - klo:01:04 kirjoittanut andi »

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Hyvä räätäli Helsingissä?
« Vastaus #18 : 04.02.11 - klo:12:44 »
Onko jollain kokemusta laadukkaiden ja paksujen villakangastakkien muutostöistä?
Sain tuossa parin mutkan kautta hieman liian (siis oikeasti liian ison jopa talvitakiksi eli vaikka puku tms. menisi alle niin liian iso) ison paksun ja todella hyvälaatuisen crombie-tyyppisen takin. Aiemmin olen lahkeita, hihoja ja kavennuksia teettänyt Kallion korjausompelimossa, mutta kannattaako tuollaista sinne viedä vai olisiko enemmän räätälin heiniä? Jos on niin onko tällaisista töistä kokemuksia ja suosituksia?
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

Barbarossa

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2613
  • Beta as fuck!
    • Profiili
Vs: Hyvä räätäli Helsingissä?
« Vastaus #19 : 04.02.11 - klo:16:59 »
Raglan-hihoilla varustettujen Crombie-viittojen hartialinjan muokkaus on sitten oikeasti infernaalisen hankala homma.
Lopputulema kohdallani on se että en enää koskaan itse osta raglan-hihoilla varustettua takkia.
There ain't no rest for the wicked...

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Hyvä räätäli Helsingissä?
« Vastaus #20 : 04.02.11 - klo:17:03 »
Muokkaus on varmast vaikeata, mutta omasta mielestä Raglan hihallinen takki on myös paljon paljon anteeksi antavampi hieman väärän kokoiselle hartialinjalle. Eli hyllystä löytyy todennäköisemmin valmiiksi hartioista istuva raglan hihallinen takki.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

Barbarossa

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2613
  • Beta as fuck!
    • Profiili
Vs: Hyvä räätäli Helsingissä?
« Vastaus #21 : 04.02.11 - klo:17:10 »
Itse olen tosiaan tullut kokolailla toiseen johtopäätökseen.
No, tärkeintä että toimii.
There ain't no rest for the wicked...

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Hyvä räätäli Helsingissä?
« Vastaus #22 : 04.02.11 - klo:20:45 »
Muokkaus on varmast vaikeata, mutta omasta mielestä Raglan hihallinen takki on myös paljon paljon anteeksi antavampi hieman väärän kokoiselle hartialinjalle. Eli hyllystä löytyy todennäköisemmin valmiiksi hartioista istuva raglan hihallinen takki.

Muokkauksena helvetillisen vaikea, mutta saattaa sallia sen peukalonleveyden verran "ylimääräistä", mikäli isompaan tyytyy.

Jos raglanhihaisen takin hartiaistuvuutta joutuu muokkauttamaan, kannattaa varautua ompelijan/vaatturin "muut kulut" -osiossa tukevaan määrään migreenilääkkeitä...
Kaikki villa tottelee rautaa.

ttuomine

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 92
    • Profiili
Vs: Hyvä räätäli Helsingissä?
« Vastaus #23 : 04.02.11 - klo:23:39 »
Ja jos joku osaisi myös sanoa, kuinka paljon Helsingin oikeat räätälit veloittavat esim takin(selkä- ja kylkisaumoista sisään) ja housujen(pelkästään vyötäröltä sisään) kaventamisesta? Lahkeiden ja hihojen lyhennyksiä uskaltaa teettää jossain ompelimossakin, ja ovat myös helppoja tehdä itse, mutta mitään kalliimpaa en veisi verhojen ompelemiseen tottuneelle tädille.

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Vs: Hyvä räätäli Helsingissä?
« Vastaus #24 : 06.02.11 - klo:12:47 »
Ja jos joku osaisi myös sanoa, kuinka paljon Helsingin oikeat räätälit veloittavat esim takin(selkä- ja kylkisaumoista sisään) ja housujen(pelkästään vyötäröltä sisään) kaventamisesta? Lahkeiden ja hihojen lyhennyksiä uskaltaa teettää jossain ompelimossakin, ja ovat myös helppoja tehdä itse, mutta mitään kalliimpaa en veisi verhojen ompelemiseen tottuneelle tädille.

Hmm.. Aika asenteellinen kommentti. Mikä saa sinut kuvittelemaan, että ompelijat olisivat keskittyneet ensisijaisesti "verhojen ompeluun"?
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Hyvä räätäli Helsingissä?
« Vastaus #25 : 06.02.11 - klo:18:13 »
Esimerkiksi Kallion korjausompelimon tädit tuskin ovat vuosiin nähneetkään verhoja ja enemmän luottaisin kuin tuntemattomaan räätäliin...
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

Jum-Jum

  • Vieras
Vs: Hyvä räätäli Helsingissä?
« Vastaus #26 : 06.02.11 - klo:18:25 »
Ja jos joku osaisi myös sanoa, kuinka paljon Helsingin oikeat räätälit veloittavat esim takin(selkä- ja kylkisaumoista sisään) ja housujen(pelkästään vyötäröltä sisään) kaventamisesta?

Sauma veloittaa 40 ecua pikkutakin kavennuksesta.

vhild

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 730
    • Profiili
Vs: Hyvä räätäli Helsingissä?
« Vastaus #27 : 06.02.11 - klo:18:42 »
Korjaustöitä olen teetättänyt Cornel Designilla Helsingin Kalevankadulla.

Hinnat kuulostivat houkuttelevalta (15 euroa housujen pituuden viimeistelemisestä vs. 30 euroa Hampaalalla), mutta itse henkilö jätti varsin töykeän kuvan itsestään. Ehkä ajoitukseni oli vain huono. Lisäksi kiireet ja lomat olisivat tarkoittaneet työn hoitamista vasta 3 viikon päästä.

Herra Cornel osaa olla varsin miellyttävä tahtoessaan ja osaa arvostaa perinteistä pukeutumista sekä laatukankaita. Kannattaa jutustella rauhassa. Stockmann ulkoistaa suuren osan töistään tuonne, eli varsinkin hullujen päivien ym. jälkeen miehellä on kädet täynnä töitä.
"I, Sir, am an Englishman, and upon whatever ground I am standing, that ground by the Grace of God IS England."

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Hyvä räätäli Helsingissä?
« Vastaus #28 : 07.02.11 - klo:21:48 »
Korjaustöitä olen teetättänyt Cornel Designilla Helsingin Kalevankadulla.

Hinnat kuulostivat houkuttelevalta (15 euroa housujen pituuden viimeistelemisestä vs. 30 euroa Hampaalalla), mutta itse henkilö jätti varsin töykeän kuvan itsestään. Ehkä ajoitukseni oli vain huono. Lisäksi kiireet ja lomat olisivat tarkoittaneet työn hoitamista vasta 3 viikon päästä.

Herra Cornel osaa olla varsin miellyttävä tahtoessaan ja osaa arvostaa perinteistä pukeutumista sekä laatukankaita.

Omalla kohdallanikin herra oli oikein kohtelias. Valo paloi liikkeessä tänäänkin vielä ilta seitsemältä, joten kyllä siellä hommia tehdään ja usean viikon jono on totuutta.