Kirjoittaja Aihe: Tweed- ja samettitakkeja (n. 38-40") + sälää  (Luettu 1233 kertaa)

SloBo

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 731
    • Profiili
Tarjolla minulle epäsopivaa joutokamaa. Laadusta en niin kaikkien kohdalla tiedä. Yksiköt cm ja mitat toivottavasti tarkkoja (yritin ainakin). Lisätietoja voi kysellä.

Toimituskulut ostajalle. Tarjoukset yyveenä - jotain sopivaa. Vastailen muutaman päivän sisällä tarjoukseen. Ei mulla näille mitään käyttöä ole ja haluan lisätilaa kaappiin, joten lähinnä haluan näistä eroon.


1. Dunn & Co. / Harris Tweed

Kainaloleveys: 52
Vyötärö: 48
Helmaleveys: 53
Hartiat: 49
Olkapäästä hihansuuhun: 62
Niskasta helmaan: 76

Kun yritin Oulun huikean ompeluosaamisen avustamana saada tähän takkiin pitemmät hihat, tekivät ompelijat hihansuun väärin. En edes huomannut koko asiaa silloin, koska takki ei kuitenkaan istunut mitenkään muutosten jälkeen. Hiha pitää siis korjata omalla kustannuksella, jos asia vaivaa. Kuva löytyy. Takki on hirveän karheaa kangasta - miltei juuttisäkkiä - ja lappu väittää sen olevan Harris Tweediä. En osaa sanoa - ehkä se on sitä oikeastikin. Kaikin puolin tip top ja kysymys herää, liekö sitä ikinä edes käytetty. On sitä, kerran kokeilin pistää vapaamuotoiseen opiskelijatapahtumaan. Muuten tuskin.

Kuvat: http://www.dropbox.com/gallery/3519365/1/DunnCo?h=abe5a9


2. Simpson Bros. / Bladen Supasax, 38 R

Kainaloleveys: 50
Vyötärö: 46
Helmaleveys: 58
Hartiat: 46
Olkapäästä hihansuuhun: 64
Niskasta helmaan: 77

Kuvat: http://www.dropbox.com/gallery/3519365/1/SimpsonBros?h=f8a375

Olen löytänyt takista muutaman (alle 5?) pientä koinsyömää tai oksaan tarttunutta kohtaa tms. "vikaa", mutta näitä ei edes huomaa silmin. Ne tuntee, kun hiplaa kangasta huolella ja sitähän aika harva tekee. Kuvien joukossa yksi kuva sellaisesta kohdasta - koeta arvata mikä kuva. Kangas on aivan erilainen kuin edellisessä takissa. tulee mieleen. Vaate on mielestäni tosi hieno ja harmittaa, ettei se istu. Esim. vyötärö on liian korkealla ja se on muutenkin kaikin puolin lyhyemmälle herralle tehty. Taitaa ola reilusti vanhempaa kamaa kuin ensimmäinen takki.
« Viimeksi muokattu: 20.11.11 - klo:03:05 kirjoittanut SloBo »