Kirjoittaja Aihe: Muutan Tampereelle, eli tarvitsen apua  (Luettu 35229 kertaa)

Kefachuk

  • Kisälli
  • Viestejä: 41
    • Profiili
Muutan Tampereelle, eli tarvitsen apua
« : 02.01.11 - klo:20:40 »

Muutan pois rakastamastani Helsingistä, ja taakse siis jäävät Monifix, Fere, Kallion Korjausompelimo ja parturi Dolcis sekä moni muu tuttu paikka. Määränpäässäni Tampereella minua odottaa uusi työpaikka ja asuntokin, mutta laadulliseen elämään liittyvistä liikkeistä en tiedä mitään - kirjakauppoja lukuunottamatta.
Pyytäisin nyt siis paikallisilta keikareilta ystävällisen opastuksen tai vinkkejä: parturiin, suutariin, ompelimoon ja herrainvaatehtimoon, niissä mahdollisuuksissa kuin niitä Tampereelta on löydettävissä. Hyvät ravintolat kiinnostavat myös.


kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Muutan Tampereelle, eli tarvitsen apua
« Vastaus #2 : 02.01.11 - klo:21:12 »
^^ Olette pulassa, hyvä herra.

Joskin myönnän, että Tampere on Turun lisäksi ainoa kaupunki, jossa voisin kuvitella asuvani pääkaupunkiseudun ulkopuolella.
« Viimeksi muokattu: 02.01.11 - klo:21:15 kirjoittanut henrypitkin »
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Muutan Tampereelle, eli tarvitsen apua
« Vastaus #3 : 02.01.11 - klo:21:20 »
Tervetuloa Tampereelle!

Reilun vuoden Tampereella asuneena en voi väittää omaavani kovinkaan vankkaa, vertailuun pohjautuvaa tietotasoa kaupungin eri palveluista, mutta kannan silti kevyen korteni tähän kekoon.

Parturissa tulee käytyä Åkerlundinkatu 11:ssa sijaitsevassa M Roomissa. Kyseessä on siis miehille itseään markkinoiva parturiliike ilman ajanvarausta, jolla on liikkeitä myös muualla Tampereella. Pisin odotteluaika, jonka olen tuolla joutunut istumaan, on muistaakseni 20 minuuttia. "Normaali" hiustenleikkaus maksaa 20 euroa (ja opiskelijoilta 15 euroa, kunhan menee paikalle ennen klo 11:ta). Leikkuujälki on ollut pääsääntöisesti ihan hyvää, joten voin suositella.

Suutarinpalveluita on tullut käytettyä toistaiseksi kovin vähän, mutta kotiani lähimpänä oleva suutariliike Mansen suutari on jo muutamaan otteeseen palvellut minua kelvollisesti.

Jokainen herrasmies tarvitsee pesulapalveluita ainakin joskus, ja vaikka et sellaisten perään huudellutkaan, niin suosittelen silti Pesutähteä. Edullisin pesula, jossa olen toistaiseksi käynyt.

Omaksi luotto-ompelijakseni on muodostumassa Marja-Liisa Laaksonen, jonka ompelupalveluita voin suositella erittäin lämpimästi. Pari paitaani ja yksi puku on käynyt hänen työstettävänään ja jälki on ollut erittäin ammattimaista. Hinnat ovat olleet yllättävän edullisia, sillä paitojen lyhennyskin maksoi lähes puolet vähemmän kuin muissa kartoittamissani ompelimoissa.

Kauppojen osalta tarjonta ei ole kovinkaan hääppöistä. Stockmannille sinua tuskin tarvitsee neuvoa, joten siitä ei sen enempää. Kisälli-puvusta saa erinomaista palvelua ja ainakin herrasmiehen perustarvikkeita heiltä löytyy. Liikkeen vaatevalikoimaan en ole sen erityisemmin tutustunut, joten en osaa antaa mitään syväluotaavaa arvostelua. Pukimo Saketissa tuli vierailtua pikaisesti yhden taskuliinan ostamisen verran, mutta tämänkin liikkeen laadusta voinee kertoa paremmin joku muu.
« Viimeksi muokattu: 02.01.11 - klo:21:24 kirjoittanut Tommi »
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Muutan Tampereelle, eli tarvitsen apua
« Vastaus #4 : 02.01.11 - klo:21:25 »
Ravintoloista tietysti Plevna, josta saa hyvää olutta. Saludissa oli ainakin muinoin hyvä ruoka. Lisäksi joudut valitsemaan Tapparan ja Ilveksen väliltä.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Muutan Tampereelle, eli tarvitsen apua
« Vastaus #5 : 02.01.11 - klo:22:11 »
Vaatteet joudut ostamaan netistä ja helsingistä.

Palveluita tietävämmät jo kertoivatkin.

Ravintolapuoli Tampereella toimii kohtuullisen hyvin. Suurin miinus on hyvien kahviloiden puute, mutta nopeastihan noiden vähien sijainnit oppii. Hyviä fine dining ravintoloita:
  • Näsinneula
  • Masuuni
  • Hella ja huone
  • Tiiliholvi
  • C

Oma suosikki Tampereen aikoina oli Frankly, joka tarjosi juuri passelin hinta-laatusuhteen rennossa ilmapiirissä. Franklyn etu on siinä, että alku + pää + viini ei kaada pankkia, joten istumaan voi mennä useamminkin. Pizzeria Napoli oli ihan hyvä pizzapaikka.

Tampereella en muista saaneeni hämeenkadun varrella hyvää ruokaa, joten kannattaa kaupunkiin ensikertalaisena tupsahtaessa turvautua jalkojen sijaan vaikka eat.fi:hin, joka toimii aika hyvin kännykälläkin mobiiliversiona.

Kefachuk

  • Kisälli
  • Viestejä: 41
    • Profiili
Vs: Muutan Tampereelle, eli tarvitsen apua
« Vastaus #6 : 03.01.11 - klo:10:16 »
Kiitos hyvistä vinkeistä! Kovin karulta kuulostavat silti olosuhteet, kun jääkiekkoakin joutuu ilmeisesti seuraamaan...

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Muutan Tampereelle, eli tarvitsen apua
« Vastaus #7 : 03.01.11 - klo:10:47 »
Kiitos hyvistä vinkeistä! Kovin karulta kuulostavat silti olosuhteet, kun jääkiekkoakin joutuu ilmeisesti seuraamaan...

Ei joudu, eikä onneksi Tapparan ja Ilveksen väliltäkään tarvitse valita, vaikka ylempänä niin uhkailtiinkin. ;)

Sen sijaan suosittelen erittäin lämpimästi tutustumaan Tammelan jalkapallostadioniin, kun pelit siellä alkavat. Ensi kaudella on tarjolla reilusti Tampereen paikallispelejä jalkapallon kolmanneksi korkeimmalla sarjatasolla, kun Kakkosessa pelaavat TPV, Ilves ja Ilves-Kissat.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Muutan Tampereelle, eli tarvitsen apua
« Vastaus #8 : 03.01.11 - klo:12:45 »
Vaatturiksi voin lämpimästi suositella Tammelassa, Aaltosenkatu 31-33 majaansa pitävää Lapinneulaa. Ensiluokkaista jälkeä olen saanut jokaisella kerralla :). http://www.facebook.com/pages/Vaatturinliike-Lapinneula/133680310024719

Kelpoja pukuja ei ole oikeen tullut vastaan, ainakaan sopivassa hintaluokassa. Kisälli/Kekäle/Sokos/Stockmann taitaa olla aikalailla nämä peruspaikat puvun ostoon. Pohjanheimo Keskustorilla voi olla katsastamisen arvoinen, hintataso oli aika korkea kyllä viimeksi kun poikkesin.

Missäpäin Tamperetta asustelet?, helpompi suositella läheltä parempia "vakipaikkoja" ettei tarvitse ympäri kylää kuljeskella :)

Enfield

  • Vieras
Vs: Muutan Tampereelle, eli tarvitsen apua
« Vastaus #9 : 03.01.11 - klo:14:36 »
Ravintolapuoli Tampereella toimii kohtuullisen hyvin. Suurin miinus on hyvien kahviloiden puute, mutta nopeastihan noiden vähien sijainnit oppii. Hyviä fine dining ravintoloita:
  • Näsinneula
  • Masuuni
  • Hella ja huone
  • Tiiliholvi
  • C

Oma suosikki Tampereen aikoina oli Frankly, joka tarjosi juuri passelin hinta-laatusuhteen rennossa ilmapiirissä. Franklyn etu on siinä, että alku + pää + viini ei kaada pankkia, joten istumaan voi mennä useamminkin. Pizzeria Napoli oli ihan hyvä pizzapaikka.

Tampereella en muista saaneeni hämeenkadun varrella hyvää ruokaa, joten kannattaa kaupunkiin ensikertalaisena tupsahtaessa turvautua jalkojen sijaan vaikka eat.fi:hin, joka toimii aika hyvin kännykälläkin mobiiliversiona.

Ravintoloista lisäisin Coussiccan ja Heinätorin.
Tampereen kauppahallissa Juustosoppi
Aallon leipomon hiivaton ruisleipä
Sammonkadun K-Marketin olutvalikoima

Tervetuloa!

barcelona

  • Vieras
Vs: Muutan Tampereelle, eli tarvitsen apua
« Vastaus #10 : 03.01.11 - klo:20:00 »
Ravintoloita vaikea suositella tietämättä mistä pidät, mutta ehdottomasti kokeilemisen arvoinen on Rautatienkadulla sijaitseva Bertha ja orthodoksista kirkkoa vastapäätä oleva Vinoteca Piemonte. Näissä konstailematonta hyvää ruokaa, kera hyvän palvelun. Myös viinilistat kunnossa noin perusviinejä ajatellen. Pykälää hienompaan kulinaristiseen kokemukseen oikeat paikat ovat Hella ja Huone (heillä myös deli rautatieasemalla, jossa erinomaista pientä purtavaa). Myös Näsinneula on perusvarma paikka. Myös C menettelee, vaikkakin hiukan liian jäykkä tunnelma omaan makuuni. Vaatturin palveluita saa Tampereelta huomattavasti edullisemmin kuin Helsingistä. Itse olen teettänyt räätälin puvun Sundstedtilla http://www.vaatturiliike.fi/ itse olen ainakin tyytyväinen laatuun ja ammattitaitoon. Kyseessä taitaa olla Suomen vanhin räätälin liike.
Parturin palveluihin en suosittele MRoomia. Parturit tekevät vähän fiilispohjalta työnsä eikä ota huomioon asiakkaan pyyntöjä. Itse suosin pitkää asiakassuhdetta jolloin voin luottaa lopputulokseen. Kävin kerran Mroomissa kun en saanut aikaa omalta parturiltani.
Perus vaatekaupoille joutunet lähtemään edelleen Helsinkiin. Käy kuitenkin katsomassa keskustorilla Pohjanheimo, jos siellä löytyy jotain mieleistä. Mittapaitoja taitavat ainakin tarjota ja uskoisin että myös mittapukuja.
Sitten ehdottomasti tutustumisen arvoinen paikka on Hattu.fi jonka myymälä sijaitsee kävelykadulla lähellä Anttilaa. Hiukan hankala löytää mutta netistä löydät ohjeet. Siellä tarjolla Hattuja vähän joka lähtöön. Laadusta en osaa sanoa kun en tunne kovin hyvin hattujen sielunelämää. Yhden villahatun sieltä hankin tämän talven pakkasille.
Nyt kun jouduit Tampereelle muuttamaan niin ota ainakin irti kaupungin kulttuuritarjonnasta. Teattereita ja näyttelyitä on todella paljon.
Nyt en oikein muuta saa mieleeni mutta toivottavasti tästä apua. Itse asun molemmissa kaupungeissa Hki/ Tre, joten luonnollisesti ostokseni ja ravintolakokemukseni painottuvat Helsinkiin.

Henrik

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 223
    • Profiili
Vs: Muutan Tampereelle, eli tarvitsen apua
« Vastaus #11 : 18.01.11 - klo:23:44 »
Tervetuloa Manseen!

Itse olen ikäni täällä asustellut, joskin oma kiinnostukseni pukeutumiseen on herännyt vasta hiljattain. Näin ollen varmasti saat paremmat tärpit muilta kirjoittajilta. Tässä nyt kuitenkin pari sekalaista vinkkiä...

Mikäli viskit nappaavat, poikkea Hämeenkadulla Teerenpeliin. Kohtuullinen valikoima, ymmärtääkseni kaupungin laajimpia.

Olutsiepon ohjaisin gastropub-ketjun kapakkeihin Prahaan Tammelassa ja Tuulensuuhun pääkirjaston lähettyvillä.

Vaikka mainitsintkin jo kirjakaupoista tietäväsi vedän ässän hihasta ja mainostan Lukulaaria Puutarhakatu 23:ssa. Kyseessä on divari, josta löytyy paljon uusia ja erittäin hyväkuntoisia teoksia pikkurahalla. Kannattaa ehdottomasti käydä poikkeamassa. Vastuuvapauslauseke: Tämä on nyt kuitenkin maallikon mielipide. Jos olet alan harrastaja tai peräti ammattilainen, en ota vastuuta mahdollisesti aiheutuvasta mielipahasta...

Koskikeskuksen kolmannesta kerroksesta löytyy Suomen paras vyökauppa-niminen pikkufirma. Heillä on laajin valikoima vöitä, mihin olen törmännyt Mansessa. He tuovat itse italialaisia nahkavöitä, joita ei ainakaan heidän mukaansa pitäisi muualta Suomesta löytyä. Itse olen pari vyötä tuolta hakenut, ja tähän mennessä olen ollut tyytyväinen niin palveluun kuin tuotteisiinkin.

Hämeenkadulla kahvila Siilinkarin vierestä löytyy UFF:n myymälä. Heillä on melko suuri valikoima miesten vaatteita. Vastaan on tullut YSL:ää, Corneliania, DAKS:ia, Bladenia, Canalia, Frofuomoa jne. Tietenkään ihmeitä ei kannata odottaa, mutta välillä yllättyy todella iloisesti.


Ja näin lopuksi kiitän itse Hypnoa tuosta Lapinneulan mainitsemisesta. En ole puljusta aiemmin kuullutkaan, mutta vaikuttaa kovin kiintoisalta. Sopiiko kysyä millaisia töitä olet tuolla teettänyt, ja millainen hintataso heillä on?
Minä haluaisin hiukan heroiinia ja kodittomien kissojen ensisuojan, kiitos!

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Muutan Tampereelle, eli tarvitsen apua
« Vastaus #12 : 19.01.11 - klo:00:00 »
Koskikeskuksen kolmannesta kerroksesta löytyy Suomen paras vyökauppa-niminen pikkufirma. Heillä on laajin valikoima vöitä, mihin olen törmännyt Mansessa. He tuovat itse italialaisia nahkavöitä, joita ei ainakaan heidän mukaansa pitäisi muualta Suomesta löytyä. Itse olen pari vyötä tuolta hakenut, ja tähän mennessä olen ollut tyytyväinen niin palveluun kuin tuotteisiinkin.

Petyin itse tuon kaupan valikoimaan. Tuntui, että heillä oli myynnissä pelkästään 'hinnat alkaen'-vöitä loputtomina variaatioina. Itse olisin kaivannut vain ihan tavallisia nahkavöitä normaalilla soljella, mutta laadukkaampana kuin nämä Venizit sun muut Ninit. Ehkä missasin ne italialaiset?

Tampereen paras kirppis on muuten ilmeisesti Radiokirppis. Valitettavasti Tampereen heikko vaatetilanne näkyy myös kirpussa ja en tainnut koskaan ostaa tuolta mitään.
http://www.radiokirppis.net/

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Muutan Tampereelle, eli tarvitsen apua
« Vastaus #13 : 19.01.11 - klo:07:28 »
Ja näin lopuksi kiitän itse Hypnoa tuosta Lapinneulan mainitsemisesta. En ole puljusta aiemmin kuullutkaan, mutta vaikuttaa kovin kiintoisalta. Sopiiko kysyä millaisia töitä olet tuolla teettänyt, ja millainen hintataso heillä on?
Hintataso on hyvin kohtuullinen, varsinkin kun työnjälki on ollut erinomaista. En ole suuria projekteja teettänyt, ainoastaan hihat/puntit lyhennyttänyt ja takkia/housuja kavennuttanut.

turbo11

  • Vieras
Vs: Muutan Tampereelle, eli tarvitsen apua
« Vastaus #14 : 15.07.11 - klo:10:49 »
Koskikeskuksen kolmannesta kerroksesta löytyy Suomen paras vyökauppa-niminen pikkufirma. Heillä on laajin valikoima vöitä, mihin olen törmännyt Mansessa. He tuovat itse italialaisia nahkavöitä, joita ei ainakaan heidän mukaansa pitäisi muualta Suomesta löytyä. Itse olen pari vyötä tuolta hakenut, ja tähän mennessä olen ollut tyytyväinen niin palveluun kuin tuotteisiinkin.

Petyin itse tuon kaupan valikoimaan. Tuntui, että heillä oli myynnissä pelkästään 'hinnat alkaen'-vöitä loputtomina variaatioina. Itse olisin kaivannut vain ihan tavallisia nahkavöitä normaalilla soljella, mutta laadukkaampana kuin nämä Venizit sun muut Ninit. Ehkä missasin ne italialaiset?







Eihän niillä edes oo myynnissä mitään ninistä tai venizee :D kaikki niiden tuotteet ne käy ite valikoimassa italiasta ja maahantuo ne ite tänne meille suomeen yksinmyyntioikeudella :D  

Mitäköhän pettymistä valikoimaan on ollut kun liike mainostaa tarjoavansa yli 1000 erilaista vyömallia joista 98% on lyhennettävissä omiin mittoihin ja mitä niihin pituuksiin tulee niin niillä on tarjota vähän isommillekin ihmisille vöitä ihan sinne 170 cm asti? :D
Taitaa olla niin että tää 1000 vyömallin valikoimaa ei olla otettu huomioon kun ollaan vaan astuttu sisään eikä kysytty esim myyjältä neuvoa jos oot ettiny jotain tiettyä... itse olen joka kerralla ollut enemmän kun tyytyväinen liikkeen valikoimaan ja palveluun, plus että ne lyhentää myös asiakkaan omat vyöt ilmaiseks vaikkei olis niiltä ostettu.
Suosittelen lämpimästi!
« Viimeksi muokattu: 15.07.11 - klo:12:22 kirjoittanut turbo11 »